Ultimul tip de autobuz (urban) produs de uzina Rocar a fost modelul „Rocar-812-U-Autodromo”. Este echipat cu un motor diesel de tip „MAN-D-0826-LUH-13”, orizontal, cu 6 cilindri in linie, 6871 cmc, 260 cp la 2300 rotatii/minut, raport de compresie 16,5/1, injectie directa (dar cu control electronic tip Bosch-EDC-MS-5), instalatie tip Flammstart (pentru pornirea motorului pana la -33 grade Celsius), cutie de viteza automata VOITH-DIWA-D-851.3 (cu convertizor si retarder incorporat, cu 3+1 viteze), viteza maxima 70 km/h (limitata electronic), capacitatea de transport 83 pasageri (25 pe scaune), ABS, servofrana, servodirectie, ASR, suspensie pneumatica (cu sistem de control ECAS), optional: afisaj electronic traseu, radiocasetofon, microfon. Caroserie „Autodromo”. Adaptat normelor de poluare „Euro-2”. A fost si primul autobuz low-floor din Romania.
Ei bine, de multi ani, de cand l-am vazut prima data (sa fi fost prin 1999 cand au fost deviate troleibuzele pe la Universitate pentru ca se reasfalta Bd. Kogalniceanu), mi-a ramas in minte
linia 336 cu un autobuz rosu, marca
Rocar, cu un design destul de fain. Iata ca dupa multi ani, l-am revazut intimplator tot pe linia 336... Am observat insa, cu o mica indignare, ca masina are acoperit cu vopsea afisajul lateral din fata. Poate s-a renuntat la acea nisa in favoarea unei tabele electronice agatate in interiorul masinii. Hai sa vedem imaginile cu el, si daca aveti si ceva date tehnice, am sa va rog sa le postati aici. Asadar
Rocar Autodromo!
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Stiu ca masina era dotata cu rampa pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii (cei pe scaun cu rotile). Actualmente masina apartine
Garajului Militari si efectueaza ocazional serviciul pe linia 336. A primit recent numarul de parc
RATB 98. Dupa cate stiu este
singurul exemplar fabricat in lume.