Mai pe scurt sa se inteleeaga.
Dezastrul a fost produs intre statiile Universitate si Romana, sub greutatea unui metrou CAF* a crapat o traversa, un bulon de sustinere a traversei a "alunecat" iar linia s-a rupt bulonul fiind aproape de joata de despartire. Traficul va fi inarziat pe M2 pana la sfarsitul programului comercial, iar angajatii de la ateliere si infrastructura vor monta o noua linie de metrou pe o portiune de aproximativ 75-100m .
*Greutatea unui BM: Greutatea la plin 400 pers( aprox 80kg/pers=32Tone): 197,5 tone(6 vagoane)216 locuri/scaune,964 locuri/piciare 4pers/mp
*Greutatea unui CAF: Greutatea la Plin 400 pers( Aprox 80KG/pers=32Tone):200.5 tone(6 vagoane)222 locuri/scaune, 978 locuri/picioare 4 pers/mp
Mai pe scurt se intelege, Tonaluj maxim la metrou admis pe traversele de lemn ar fi 200 Tone la viteza de 80 km/h,
Un TEM BM daca depaseste 6pers/mp incepe automat obligarea trenului la reducerea vitezei pana la 60 km/h iar la peste 8 pers/mp se reduce pana la 40 km/h.
La TEM CAF nu exista asemenea limitari de viteza, dupa cum a spus si unul dintre directorii METROREX SA "Am facut aceasta achizitie pentru a servii calatorii prin -mai mult spatiu in tren
-Ne-existenta limitariilor de viteza la supra tonaj deoarece trenurile sunt mai grele deci mai stabile ".
Mai pe scurt, pe acea portiune s-au schimbat sinele dar nu si traversele sau buloanele.
Se pare ca metrorex ajunge pe urmele CFR CALATORI
ISI FU*& infrastructura dar cumparam trenuri mai noi,scumpe,performante dar suntem asa prosti ca nici nu putem sa oferim tertei *CAF Espana* specificatii pentru metrourile noastre performante facute pentru cea mai performanta magistrala de metrou din bucuresti, din punctul de vedere al infrastructurii, vitezei si sistemului de circulatie.
De aia avem restrictie maxima**/Minima***(**Rulare fara schimbare a firului de mers peste o joctiune simpla sau peste o jonctiune dubla/***Rulare cu schimbare a firului de mers peste o jonctiune simpla sau dubla) peste minima de **50/***5->15 km/h
Defecte ale sistemului ATO(Automatic Train Operation) -> Depasiri ale peroanelor de preluare ale calatoriilor din statii
Vitezele maxime admise sunt exact ca si acelea maxime admise pentru rulare in siguranta. De exemplu pe relatia: Ramificatie Piata victoriei 1(M2)->Piata victoriei 2(M1) un tren a deraiat deoarece a circulat cu mai mult de 15 Km/h. VS-ul fiind de 15. Acolo se circula in MOD DEP15 adica trenul nu mai preia semnalele din calea ferata ci doar mecanicul este oblicat sa respecte limita.
Dar METROREX SA(societate acreditata, adica primeste bani de la stat) cheltuie bani pe rame de metrou performante fara posibilitate de a imbunatatii circulatia aerului in saloane doar prin geamuri de 5.000.000 euro/rama/6 geamuri rabatabile.
Angajatii se plang ca n-au bani sa traiasca dar au salarii in mana in primele luni de munca peste 4.000 ron.
)
Multumiri unui angajat al serviciului de intretinere infrastructura al Pinochio(METROREX) SA[/quote]