Interesante explicatiile tale. Din ce am mai auzit si eu de-a lungul timpului, astea ar fi circuite logice cablate, nu (cam ca la lifturi)? Pentru ele am inteles ca ar exista posibilitatea de a le monta niste traductori care sa transforme semnalul analog in digital, insa o astfel de solutie (teoretic) nu se preteaza la calea ferata, deoarece sistemele digitale aferente sistemului (protocoalelor) SCADA sunt controlate via internet (cel mai adesea prin radio sau GSM) ceea ce pericliteaza continuitatea semnalului intre operator si instalatiile SCB. punand in pericol SC.
Si cu acestea fiind spuse (ca nu sunt SCB-ist, sunt doar pasionat de trenuri si nu am cum sa le stiu pe toate) sunt curios cum este realizata o centralizare electronica. Presupun ca totusi, ramanand cablurile de cupru solide si mai sigure decat netul wireless, ar fi vorba de oaresce traductori din semnal analog in digital, sau ceva similar, pentru ca operatorul RC sau IDM dispozitor, localist, sa poata folosi PC-ul pentru a controla schimbatoarele de cale si macazurile. Ma gandeam la treaba asta, pentru ca dinc e stiu traductorii astia "comunica" via internet. Sau ma insel eu?
Am vazut ca este mult mai usor sa inzavorasti si sa deszavorasti parcursuri doar cu un click (nu ca la CED-uri unde te chinui sa faci asta pe pupitrul de comanda si uneori nu-ti prea iese daca nu "insisti"). Vorbesc si eu in calitate de "amator" nu profesionist, ca altfel eram IDM. Presupun ca ai oaresce tangente cu meseria asta. De la mecanici sau alte calificari, nu am pretentii sa aflu ca e si normal sa nu cunoasca "dedesubturile" de genul, dar de la un SCB-ist sau IDM-ist, sunt curios sa aflu.