Pai nu ridica deloc tramvaiul. Pur si simplu il opreste atunci cand frana electromagnetica pe sina (asa se numeste) atunci cand patina electromagnetica se coboara pe suprafata (ciuperca) sinei si astfel prin frecare franeaza vagonul. Frana electromagnetica pe sina, este compusa din: - cadrul de franare cu doua patine electromagnetice; - patru cilindri ridicatori-coboratori ai cadrului de franare; - electroventil actionat de catre distribuitorul de aer care permite comanda cilindrilor ridicatori si contactul de alimentare cu curent electric al patinelor eletromagnetice.
Patina electromagnetica, consta dintr-o bobina asezata longitudinal intre un numar de piese polare in forma de potcoava. Curentul continuu din bobina produce un camp magnetic care realizeaza in piesa polara un flux magnetic ce se inchide prin ciuperca sinei. Informatiile ti le-am oferit din lucrarea "Franarea trenurilor" - de ing. Mihail Stoica (Ed. ASAB, Bucuresti - 2002). Tot in aceasta lucrare este precizat ca
frana eletromagnetica pe sina este utilizata la vagoanele de calatori care circula cu viteze mai mari de 140km/h si pe alte vechicule (automotoare) cu viteze mai mici de circulatie, asadar tramvaie in cazul acesta. La CFR Calatori numai cateva tipuri d evagoane sunt dotate cu astfel de frana, printre care cele de tip "Komfortwagen" si AVA200 daca nu ma insel.
Cornele, sper ca acum ai inteles cat de cat principiul de functionare al acestei
frane independente fata de contactul roata-sina, cum este catalogata ea in literatura de specialitate.