Daniel scrie:Salutari si bine ai venit pe forum! Momentan cel putin eu nu te pot ajuta cu asemenea informatii, deoarece nu le detin. Poate am sa il intreb pe Lucius care a realizat o macheta la scara Z a cladirii acestei statii. Nu am nici macar o schema a dispunerii liniilor, darami-te relevee, etc. Este posibil ca aceste infromatii sa le poti obtine contra-cost de undeva de la Arhivele Nationale, Fondul MLPAT sau ceva de genul asta, unde teoretic se pastreaza ceva fise cadastrale ale cladirii statiei. In alta ordine de idei, din cate stiu aceasta nu a fost niciodata categorisita ca "gara Regala". Ca in Curtea de Arges se afla inmormantati Regii Romaniei si orasul este denumit popular "Orasul Regal" asta este alta poveste.
Poate pe viitor vei gasi ceea ce doresti. Succes!
Daniel scrie:Cu placere! Poate gasesti ceva si la Muzeul CFR, insa nu sunt atat de convins ca au si astfel de informatii prin biblioteca lor. Poate in colectia personala a domnului Director Mircea Dorobantu sa fie ceva scanuri ale planurilor, habar nu am. Incearca sa vorbesti cu dansul si te poate indruma unde trebuie. Daca aflu ceva de la LUCIUS, atunci am sa iti ofer si aceste detalii. Numai bine!
Trifu22 scrie:Pentru asta trebuie sa ii multumesti domnului Radu Bellu, numai dansul a stiut sa administreze atat de bine bruma de monumente istorice feroviare pe care o mai aveam
Daniel scrie:Salut! Ti-am mutat aici mesajul, deoarece avem deja un subiect cu statia c.f. Curtea de Arges. Si repet, nu a fost niciodata "gara Regala" - singurele gari regale au fost doar trei: Gara Sinaia (aia de protocol), Gara Baneasa (tot de protocol) si fosta Cotroceni Regala, actuala intrare in palatul Cotroceni dinspre Piata Leul.
Daniel scrie:O fi declarat oras regal, insa nu are cum sa fie gara Regala, atata timp cat fostele Domenii ale Coroanei, actualul RAPPS nu mai detine nicio gara... Si toate garile Regale oficiale apartineau Domeniilor Coroanei, care, evident nu mai exista din 1947 de cand monarhia a fost abolita din "vointa populara, si democratic" din varful tevii de Kalashnikov, si a lui T34... si reabolita in 1989 de catre FSN care a incalcat tratatele de Drept International (dar ce ne plangem noi ca si actuala germanie federala este un stat "ilegal" - ar fi trebuit ca dupa caderea lui Hitler sa ramana in granitele de la 1919 dupa abolirea monarhiei prusace, pentru ca si-au pastrat pana azi aceeasi Constitutie si ar trebui si azi sa se numeasca Prusia - Republica de la Weimar pt. cine stie povestea, nu Germania, dar asa e cu tratatul de la Potsdam din '45). De aici toata treaba. Revenind la gara noastra, ca neoficial o fi luat si ea aceeasi denumire prin oras, de gara "Regala" e altceva... Acolo se afla ingropati toti monarhii Romaniei, e adevarat.
P.S. Sper sa nu te superi pe mine, nu incerc sa te combat. Treaba asta ar trebui s-o stabileasca autoritatile si istoricii de meserie. Asa si gara Brad daca nu ma insel a fost construita de Regina Maria si ar trebui si ea considerata "Regala".
Daniel scrie:Ai dreptate. Curtea de Arges merita mai mult. Statia de calatori nu mai are nici casierie, pentru ca in perioada cat a fost preluata linia de Regiotrans aia au desfiintat-o si asa a ramas... Unele statii de pe sectie au fost retrogradate la P.O. si acum cativa ani vorbeam cu un fost IDM dintr-o statie de genul, care dupa niste ani buni devenise pazitor bariera pentru ca macazuri ca sa fie revizor de ace, nu mai sunt in zona si nici semafoare. E trist, dar ce sa faci...
ÃŽnapoi la Gari din Muntenia / Rail stations from Muntenia
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group