Stim cu totii ca din anul 2011, au inceput lucrarile de modernizare a fostei statii c.f. Pitesti Sud. Dupa demolarea vechii cladiri a statiei, la data de 18 septembrie 2013, iata ca noua cladire a statiei a fost inaugurata in luna Mai a acestui an. Poate unii dintre voi au apucat sa vada noua cladire, insa eu sunt convins ca nu toti ati ajuns in zona. De aceea, tin sa va prezint un pictorial foto cu aceasta noua statie din luna Martie a acestui an, cand lucrarile de finisaje erau in toi, si toata lumea parea in contra timp.
Ei bine, sa incepem explorarea noii statii, inaugurata oficial la 19.05.2016, dinspre Bulevardul Republicii. Langa noua cladire dupa cum veti observa, a aparut si o parcare destul de generoasa catre capatul Y al statiei (spre Curtea de Arges). Veti observa si echipe de muncitori care la acea data lucrau la ultimele detalii si montarea echipamentelor de informare, precum si a altor utilitati.
In stanga noii parcari a existat pana in 2013, o pasarela pietonala mai noua, a carei imagine o puteti regasi in subiectul dedicat vechii statii Pitesti Sud.
Sa exploram putin peroanele si liniile statiei din capatul Y (spre Curtea de Arges):
Daca va aduceti aminte din materialele precedente, prin aceasta zona trecea pasarela pietonala din acest capat al statiei:
Tocmai din acest motiv, localnicii, probabil obisnuiti cu faptul ca ea reprezenta o scuratura la traversarea liniilor dinsre Strada Garii spre Bd. Republicii, continua sa treaca prin zona.
Sa exploram si capetele peeroanelor din aceasta zona:
Sa observam si stadiul lucrarilor la peroanele din aceasta zona (de la acea data):
Ne apropiem si de corpul cladirii, ce supratraverseaza liniile statiei printr-o pasarela moderna, cu trei sectiuni ce traverseaza si leaga in acelasi timp liniile 1 si 2, apoi liniile 2si 3 cu linia 4 si cele din urma cu iesirea sin statie catre Strada Garii.
In continuare vom vedea care era situatia in zona cladirii garii, a peroanelor si liniilor din zona mediana a statiei si vecinatatile acesteia.
Sa vedem mai intai cele trei sectiuni ale pasarelei moderne dinspre peroanele pe care aceasta le supratraverseaza si le uneste:
Sa mergem putin si la "pasajul" de deasupra liniilor:
Sa ne plimbam si pe peroanele statiei:
Sa observam si o parte a cailor de acces catre supratraversare:
Sub scarile de acces la pasarela, se gasesc mici sali (cabine) de asteptare la peron:
Sa vedem si o alta parcare ce a fost realizata pe vechiul amplasament al fostelor linii 1 si 2 a Pitesti Sud:
De aici ne vom indrepta catre capatul X al statiei, ce urmeaza a fi si el explorat.
Sa intram si in zona capatului X a statiei de calatori.
Sa aruncam o privire si in zona liniilor dinspre depoul Pitesti (Cap X) :
In zona postului de politie TF mai putem vedea si astazi urmele fostelor linii 1 si 2 ale Pitesti Sud. Dupa acestea urmeaza doua linii de garare pentru utilajele de intretinere a liniilor:
De aici, sa pornim catre vechea pasarela pietonala care face legatura intre Bd. Republicii si Strada Garii. Pe aceasta am gasit-o neschimbata, la fel ca la ultima vizita din anul 2012. De aici vom privi cateva imagini de ansamblu ale noilor linii si a noii configuratii a statiei de dupa modernizare.
In aceeasi zi am suprins si ce activitate in zona. Este important sa prezint si aceste aspecte, fara de care gara cu pricina poate parea "moarta" in ochii cititorului:
Si un scurt filmulet cu iesirea din Depoul Pitesti a unei locomotive DA060 ce urma a se atasa unui tren Regio aflat la linia 4 Pitesti:
Nu pot incheia aici aceasta incursiune si descriere, fara o serie de imagini recente, de saptamana trecuta, realizate de catre Mircea D. caruia nu pot decat sa-i multumesc foarte mult pentru acest ajutor mai mult decat necesar. El a suprins niste imagini de noapte din incinta cladirii noii statii c.f. PITESTI, interesante si frumoase:
La final, sa nu uitam si vechea gara Pitesti Sud (13 septembrie 1872 - 18 septembrie 2013):