Noua statie PITESTI

Noua statie PITESTI

Mesajde Daniel pe 07 Dec 2016, 15:28

Stim cu totii ca din anul 2011, au inceput lucrarile de modernizare a fostei statii c.f. Pitesti Sud. Dupa demolarea vechii cladiri a statiei, la data de 18 septembrie 2013, iata ca noua cladire a statiei a fost inaugurata in luna Mai a acestui an. Poate unii dintre voi au apucat sa vada noua cladire, insa eu sunt convins ca nu toti ati ajuns in zona. De aceea, tin sa va prezint un pictorial foto cu aceasta noua statie din luna Martie a acestui an, cand lucrarile de finisaje erau in toi, si toata lumea parea in contra timp.

Amplasament relativ al vechii gari Pitesti Sud.jpg
Foto: Daniel


Ei bine, sa incepem explorarea noii statii, inaugurata oficial la 19.05.2016, dinspre Bulevardul Republicii. Langa noua cladire dupa cum veti observa, a aparut si o parcare destul de generoasa catre capatul Y al statiei (spre Curtea de Arges). Veti observa si echipe de muncitori care la acea data lucrau la ultimele detalii si montarea echipamentelor de informare, precum si a altor utilitati.

Panou de informare asupra lucrarii.JPG
Foto: Daniel


Noua cladire a statiei cf Pitesti vazuta dinspre Bd. Republicii.jpg
Foto: Daniel


Arcul de sticla si metal de la intrarea in statie.jpg
Foto: Daniel


Intrare moderna dinspre Bd. Republicii.JPG
Foto: Daniel


Corpul de N-V al statiei.jpg
Foto: Daniel


Acelasi corp al cladirii vazut dinspre bulevard.jpg
Foto: Daniel


Noua parcare.jpg
Foto: Daniel


In stanga noii parcari a existat pana in 2013, o pasarela pietonala mai noua, a carei imagine o puteti regasi in subiectul dedicat vechii statii Pitesti Sud.

Se lucreaza la instalarea iluminatiilor din zona peroanelor.JPG
Foto: Daniel


Alte echipe monteaza panourile de informare.JPG
Foto: Daniel


Se lucreaza si la fatada dinspre Bd. Republicii.JPG
Foto: Daniel


Sa exploram putin peroanele si liniile statiei din capatul Y (spre Curtea de Arges):

Daca va aduceti aminte din materialele precedente, prin aceasta zona trecea pasarela pietonala din acest capat al statiei:

Pe aici trecea pasarela pietonala din capatul Y al statiei.JPG
Foto: Daniel


Tocmai din acest motiv, localnicii, probabil obisnuiti cu faptul ca ea reprezenta o scuratura la traversarea liniilor dinsre Strada Garii spre Bd. Republicii, continua sa treaca prin zona.

Oamenii duc lispa vechii pasarele si traverseaza liniile pe udne apuca.JPG
Foto: Daniel


Iesirea din statie din capatul Y al acesteia (spre Curtea de Arges).JPG
Foto: Daniel


Sa exploram si capetele peeroanelor din aceasta zona:

Panorama a liniilor dinspre noua parcare.jpg
Foto: Daniel


Peroanele liniilor 2 si 3 catre Capatul X al statiei .jpg
Foto: Daniel


Un gard separa liniile 2 si 3.JPG
Foto: Daniel


Liniile 3 si 5 catre capatul X al statiei.jpg
Foto: Daniel


Sa observam si stadiul lucrarilor la peroanele din aceasta zona (de la acea data):

Intre liniile 2 si 3 inca mai este de lucru.JPG
Foto: Daniel


Prisma de piatra sparta a liniilor 2 si 3.JPG
Foto: Daniel


Posibil un piezometru (put de colectare a apelor juvenile care impiedica eroziunea solului).JPG
Foto: Daniel


Taluz de beton al peroanelor liniilor 2 si 3.JPG
Foto: Daniel


Peronul liniei 3 vazut dinspre cap Y al statiei.JPG
Foto: Daniel


Peronul liniei 4 cap Y.JPG
Foto: Daniel


Ne apropiem si de corpul cladirii, ce supratraverseaza liniile statiei printr-o pasarela moderna, cu trei sectiuni ce traverseaza si leaga in acelasi timp liniile 1 si 2, apoi liniile 2si 3 cu linia 4 si cele din urma cu iesirea sin statie catre Strada Garii.
Lucrari la peronul liniei 1.JPG
Foto: Daniel


Lucrari intense la peronul liniei 2.JPG
Foto: Daniel


Echipe de muncitori in zona liniei 6.JPG
Foto: Daniel


Cea de-a treia sectiune a pasarelei ce supratraverseaza liniile 4-6 ale statiei.JPG
Foto: Daniel


In continuare vom vedea care era situatia in zona cladirii garii, a peroanelor si liniilor din zona mediana a statiei si vecinatatile acesteia.

Sa vedem mai intai cele trei sectiuni ale pasarelei moderne dinspre peroanele pe care aceasta le supratraverseaza si le uneste:

Prima pasarela ce leaga corpul central al cladirii de peronul liniei 1.JPG
Foto: Daniel


Prin 'tunelul' de la linia 1 catre cap X.JPG
Foto: Daniel


Pasarela acoperita ce leaga peroanele liniilor 2 si 3.jpg
Foto: Daniel


Pasarela vazuta de la peron 3.jpg
Foto: Daniel


Supratraversarea liniilor 2 si 3 ale noii statii.jpg
Foto: Daniel


Supratraversarea liniilor 4-6.JPG
Foto: Daniel


Sa mergem putin si la "pasajul" de deasupra liniilor:

Sub pasarela ce supratraverseaza liniile 2 si 3.JPG
Foto: Daniel


Grinzi si piloni de sustinere a pasarelei.jpg
Foto: Daniel


Simplu... PITESTI.JPG
Foto: Daniel


Sa ne plimbam si pe peroanele statiei:

La linia 1 e liniste....JPG
Foto: Daniel


De pe linia 1 catre cap X al statiei.JPG
Foto: Daniel


Panou de informare calatori al liniei 3.jpg
Foto: Daniel


Detaliu panou de informare linia 3.JPG
Foto: Daniel


Se amplaseaza cismele.JPG
Foto: Daniel


Pasageri la peronul liniei 3.JPG
Foto: Daniel


La peronul liniei 4.JPG
Foto: Daniel


De la linia 4 catre cladirea statiei.JPG
Foto: Daniel


Sa observam si o parte a cailor de acces catre supratraversare:

Trepte de acces catre pasarela pietonala la peronul liniilor 2 si 3.JPG
Foto: Daniel


Panorama a treptelor de acces catre pasarela de la peronul liniilor 3 si 4.jpg
Foto: Daniel


Sub scarile de acces la pasarela, se gasesc mici sali (cabine) de asteptare la peron:

Scaune noi noute intr-un spatiu amenajat asteptarii trenurilor la peronul liniilor 3 si 4.JPG
Foto: Daniel


Sa vedem si o alta parcare ce a fost realizata pe vechiul amplasament al fostelor linii 1 si 2 a Pitesti Sud:

Parcare noua in fata Politiei TF pe unde treceau primele doua linii ale statiei vechi.jpg
Foto: Daniel


Din noua parcare catre cladirea statiei.JPG
Foto: Daniel


De aici ne vom indrepta catre capatul X al statiei, ce urmeaza a fi si el explorat.

Peronul liniilor 3 si 4 catre Cap Y al statiei.jpg
Foto: Daniel


Sa intram si in zona capatului X a statiei de calatori.

Liniile 1 si 2 vazute dinspre cap X.JPG
Foto: Daniel


Totul e la nivel de provizorat.jpg
Foto: Daniel


De la nivelul liniei.jpg
Foto: Daniel


Din fata postului TF catre peroanele amenajate ale statiei.JPG
Foto: Daniel


Statia de calatori si peroanele sale vazute din capatul dinspre Bucuresti al statiei.jpg
Foto: Daniel


Liniile 2 si 3 incadrate de peroanele lor.JPG
Foto: Daniel


Sa aruncam o privire si in zona liniilor dinspre depoul Pitesti (Cap X) :

Vedere de pe liniile 2 si 3 catre cap X al statiei.JPG
Foto: Daniel


Liniile statiei catre Depou (cap X al statiei).jpg
Foto: Daniel


Celebrul vagon abandonat....JPG
Foto: Daniel


Vechiul 'cadavru' de RK inca strajuie liniile statiei.JPG
Foto: Daniel


In zona postului de politie TF mai putem vedea si astazi urmele fostelor linii 1 si 2 ale Pitesti Sud. Dupa acestea urmeaza doua linii de garare pentru utilajele de intretinere a liniilor:

Urme ale liniilor 1 si 2 ale vechii statii Pitesti Sud vazute dinspre capatul X al statiei.jpg
Foto: Daniel


Urmele fostelor linii.JPG
Foto: Daniel


Un alt cadru catre cap Y cu urmele vechilor linii.JPG
Foto: Daniel


Un nou canal TTR si dulap.JPG
Foto: Daniel


Drezine si utilaje de cale in zona fostei linii 1.JPG
Foto: Daniel


La mijloc 'celebrul' UAM.JPG
Foto: Daniel


Candva o instalatie de spalare....JPG
Foto: Daniel


De aici, sa pornim catre vechea pasarela pietonala care face legatura intre Bd. Republicii si Strada Garii. Pe aceasta am gasit-o neschimbata, la fel ca la ultima vizita din anul 2012. De aici vom privi cateva imagini de ansamblu ale noilor linii si a noii configuratii a statiei de dupa modernizare.

O fosta anexa a statiei in zona cap X a statiei.JPG
Foto: Daniel


Vechea pasarela din cap X al statiei inca in picioare.JPG
Foto: Daniel


Sa urcam....JPG
Foto: Daniel


Un fost semafor de iesire din fostul capat A (X).JPG
Foto: Daniel


Detaliu unitati luminoase ale semaforului.JPG
Foto: Daniel


Linii si macazuri la PITESTI.JPG
Foto: Daniel


In stanga 'geometrii' ale vechii statii....JPG
Foto: Daniel


Imagine de ansamblu.JPG
Foto: Daniel


Macazuri simple cu aparate de manevra manuale.JPG
Foto: Daniel


'Contraste'.JPG
Foto: Daniel


O ultima prespectiva asupra liniilor statiei.JPG
Foto: Daniel


In aceeasi zi am suprins si ce activitate in zona. Este important sa prezint si aceste aspecte, fara de care gara cu pricina poate parea "moarta" in ochii cititorului:

Manevra la linia 4.JPG
Foto: Daniel


La linia 2 soseste un tren dinspre Bucuresti Nord.JPG
Foto: Daniel


IR1893 se indreapta catre peron linia 2.JPG
Foto: Daniel


Calatori grabiti spre tren.JPG
Foto: Daniel


Inghesuiala la linia 2.JPG
Foto: Daniel


Trenul urmeaza sa plece catre Craiova.JPG
Foto: Daniel


Si un scurt filmulet cu iesirea din Depoul Pitesti a unei locomotive DA060 ce urma a se atasa unui tren Regio aflat la linia 4 Pitesti:



Nu pot incheia aici aceasta incursiune si descriere, fara o serie de imagini recente, de saptamana trecuta, realizate de catre Mircea D. caruia nu pot decat sa-i multumesc foarte mult pentru acest ajutor mai mult decat necesar. El a suprins niste imagini de noapte din incinta cladirii noii statii c.f. PITESTI, interesante si frumoase:

Intrarea dinspre Bd. Republicii in noapte.jpg
Foto: Mircea D.


Scari de acces la intrarea principala.jpg
Foto: Mircea D.


Treptele unei scari de acces de la peron.jpg
Foto: Mircea D.


Scara rulanta.jpg
Foto: Mircea D.


Scari de acces.jpg
Foto: Mircea D.


Interior pasarela.jpg
Foto: Mircea D.


Hol si spatii comericale.jpg
Foto: Mircea D.


Panouri de informare plecari sosiri.jpg
Foto: Mircea D.


Sala de asteptare.jpg
Foto: Mircea D.


Bar.jpg
Foto: Mircea D.


Coborare catre peronul liniilor 2 si 3.jpg
Foto: Mircea D.


La final, sa nu uitam si vechea gara Pitesti Sud (13 septembrie 1872 - 18 septembrie 2013):

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Noua statie PITESTI

Mesajde Andrei98 pe 07 Dec 2016, 22:59

Este frumos designul dar totusi...nu cred ca isi avea locul o modernizare, dupa parerea mea era necesara o renovare a garii si poate ceva modificari care sa mai modernizeze putin interiorul. Asa gara arata frumos si modern dar e pustie si goala...
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Noua statie PITESTI

Mesajde Daniel pe 08 Dec 2016, 09:19

In mare parte ai dreptate. In Vest, ca tot tipa lumea ca vrem sa fim "occidentali" se pastreaza din cladirile vechilor statii de calatori, si se inglobeaza in cele noi, sub diferite forme. La noi a fost mai simplu sa darame tot, si pe partea cealalta chiar daca noua constructie este una frumoasa, interesanta, moderna, este poate supradimensionata in raport cu traficul actual al statiei. Daca s-ar fi realizat vreodata si linia Valcele - Ramnicu Valcea si pe aici ar fi trecut trenuri internationale, atunci situatia ar fi fost cu totul alta. Insa acest lucru, este clar ca nu se va intimpla prea curand, poate niciodata. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Noua statie PITESTI

Mesajde Trifu22 pe 08 Dec 2016, 12:28

Intrebarea mea este daca chiar era necesara dmolarea garii vechi si constructia uneia noi in contextul in care structura noatra feroviara este la pamant, cu restrictii de 30 pe magistrale modernizate recent.
Probabil ca niste bani trebuiau spalati pe undeva, deservita clientela politica.
Oare banii alocati studiului de fezabilitate, demolarii si constructiei garii noi nu puteau fi investiti in modernizarea cladirii vechi care implicau costuri mai mici iar restul sa fie alocati modernizarii liniilor... zic si eu , ca e la mintea oricarui cocalar :)
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Noua statie PITESTI

Mesajde Drakkar electric pe 09 Dec 2016, 23:01

Un ochi plange, unul rade. Nu?
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Noua statie PITESTI

Mesajde Daniel pe 14 Dec 2016, 23:28

Uneori asta este evolutia lucrurilor. Nu intotdeauna oamenii dau atentie Istoriei si prezervarii acesteia, ca daca stau sa ma gandesc din cladirile foarte vechi si interesante ale statiilor din Romania, putine mai sunt prezervate fie renovate. Oricum parerile sunt impartite. Eu personal as fi preferat ca vechea statie sa fi fost cumva incorporata in arhitectura celei noi, sau macar parti din aceasta asa cum se mai procedeaza in alte tari.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Noua statie PITESTI

Mesajde CostelCFR pe 15 Dec 2016, 20:55

Bine zici Trifu ca erau necesare doar niste reparatii cladirii vechi, dar ca sa ai justificarea construirii acelei eurogari (caci asa au incadrat-o specialistii care au accesat fondurile pentru proiect) trebuie sa ai justificarea inutilitatii fostei gari, s-o faci inexistenta mai exact, desfiintând-o si lasând-o in paragina.
CostelCFR


Mesaje: 90
Membru din: 08 Noi 2011, 18:42

Re: Noua statie PITESTI

Mesajde Daniel pe 10 Ian 2017, 22:54

Sunt multe aspecte de discutat dar schimbarea nu va veni vreodata pentru ca interesele ca lucrurile sa ramana la fel sunt foarte, foarte mari... Deocamdata ne "multumim" cu ce se vede. :mrgreen: "Kneel before the Horror" :twisted:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Noua statie PITESTI

Mesajde Daniel pe 26 Sep 2018, 19:02

Ei bine, in ultima vreme unii sunt curiosi de aparitia unui vechi Bonanza (A120) in noua statie Pitesti. Ei bine "misterul" aparitiei acestui vagon va fi dezvaluit astazi.

Pit3.jpg
Foto: Daniel


Vagonul din imagine a fost achizitionat de catre o firma, va fi revopsit si transformat intr-un restaurant din zona garii.

Pit2.jpg
Foto: Daniel


Impreuna cu acesta si spatiile din cladirea ramasa in apropierea fostei Linii 1 (unde se afla si postul de politie TF) va face parte din acest restaurant la peron. In acea cladire insa va ramane in continuare Biroul de Miscare. Deja s-a inceput si reabilitarea fatadei cladirii cu mici cosmetizari. S-a instalat un tronson de linie in parculetul din spatele cladirii unde va fi asezat acest vagon.

Pit4.jpg
Foto: Daniel
Pit1.jpg
Foto: Daniel
Pit5.jpg
Foto: Daniel


Vom vedea in viitorul apropiat si cum va arata acest bar. Din ce am inteles ar mai exista ceva similar si in alta statie CFR dar momentan nu am informatii.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la Gari din Muntenia / Rail stations from Muntenia

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki