Caile ferate din Australia

Discutii si prezentari cu si despre caile ferate din toata lumea (rute, gari, lucrari de arta, etc).

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 11:19

-Trenuri automotoare (numai cele utilizate in prezent-2016- in traficul comercial regulat de calatori)


a.In New South Wales (utilizate de operatorul NSW Train Link Regional, care leaga Sydney cu orasele Moree, Armidale, Werris Creek, Canberra, Griffith , Orange , Dubbo, Nowra si Broken Hill. Ecartament normal).


-Endeavour Railcar
Produse intre anii 1994-1996, de catre ABB Dandenong , in 28 de bucati, si reconstruite in anii 2009-2010.
Sunt compuse din doua unitati, 8 osii, sunt dotate cu motoare diesel tip Cummins-KTA-19R (care dezvolta 514 cp), motor auxiliar tip Cummins-LT10R(G)(care dezvolta 181 cp), transmisie hidraulica tip Voith-T311R-KB260, atac de osie tip Voith-Turbo-V15-20, boghiuri tip PJA (motoare) si NJA (purtatoare), cupla automata tip Scharfenberg, greutatea 56,6 tone (la cele de tip TE) sau 57,2 tone (la cele de tip LE), viteza maxima 145 km/h, lungimea 25,25 m (pentru fiecare unitate), capacitatea de transport (locuri pe scaune)- 95 (la cele tip TE) sau 82 (la cele tip LE).


-Hunter Railcar
Sunt utilizate pe Hunter Line (de la Hamilton spre Scone si Dungog)
Produse din anul 2006, de catre UGL Rail, Broadmeadow , in 14 bucati.
Sunt compuse din doua unitati, 8 osii, sunt dotate cu motoare diesel tip Cummins-QSK-19R (care dezvolta 750 cp), motor auxiliar tip Cummins-6ISBe-G1(care dezvolta 201 cp), transmisie hidraulica tip Voith-T312-BRE, atac de osie tip ?, boghiuri tip PKA (motoare) si NKA (purtatoare), cupla automata tip Dellner-SP, greutatea 63 tone (la cele de tip HM) sau 63,5 tone (la cele de tip HMT), viteza maxima 145 km/h, lungimea 25,25 m (pentru fiecare unitate), capacitatea de transport (locuri pe scaune)- 77 (la cele tip HM) sau 69 (la cele tip HMT).


-Xplorer railcar
Produse intre anii 1993-1995, de catre ABB Transportation Dandenong, in 23 de bucati.
Sunt compuse din doua sau 4 unitati, 8 sau 16 osii, sunt dotate cu motoare diesel tip Cummins-KTA-19R (care dezvolta 2*514 cp), motor auxiliar tip Cummins-LT10R(G)(care dezvolta 181 cp), transmisie hidraulica tip Voith-Turbo-T311r-KB260, atac de osie tip ?, boghiuri tip PJA (motoare) si NJA (purtatoare), cupla automata tip Scharfenberg, greutatea 57 tone, viteza maxima 145 km/h, lungimea 25,25 m (pentru fiecare unitate), capacitatea de transport (locuri pe scaune)- 42 (la clasa intai), 66+50 (la clasa a doua).



b. In Victoria (utilizate de operatorul V Line, care leaga Melbourne cu orasele Geelong, Warrnambool, Ballarat, Ararat, Bendigo, Swan Hill, Echuca, Seymour, Shepparton, Wodonga, Traralgon si Bairnsdale) (ecartament 1600 mm)


-Sprinter railcar
Produse intre anii 1993-1995, de catre A. Goninan & Co Broadmeadow, in 22 de bucati. Ulterior sunt reconstruite.
Sunt compuse dintr-o singura unitate, 4 osii, sunt dotate cu motoare diesel tip 2*Deutz-BF8L513C (care dezvolta 2*630 cp), transmisie hidraulica tip Voith-T211RZ, atac de osie tip ?, cupla automata tip Scharfenberg, sistem de franare tip Davies and Metcalfe EBC/15, cu frana cu discuri, greutatea 57 tone, viteza maxima 130 km/h, lungimea 25,9 m, capacitatea de transport (locuri pe scaune)- 90.



-Vlocity railcar
Produse incepand din anul 2004, de catre Bombardier Transportation, Dandenong , in 134 de bucati pana in prezent (alte 43 de bucati sunt in constructie)
Sunt compuse din 3 unitati, 12 osii, sunt dotate cu motoare diesel tip 2*Cummins-QSK-19R (care dezvolta 2*750 cp), transmisie hidraulica tip Voith-T312, generator electric tip Cummins (de 80 Kw), atac de osie tip ?, cupla automata tip Scharfenberg, greutatea 57 tone, viteza maxima 130 km/h, lungimea 25,25 m (pentru fiecare unitate), capacitatea de transport (locuri pe scaune)- 216.


c. In Australia de Vest


-“Transwa WDA/WDB/WDC class” (ecartament normal)
Produse intre anii 2004-2005, de catre United Goninan, Broadmeadow , in 9 + 7 bucati.
Sunt compuse din doua sau 3 unitati, 8 sau 12 osii, sunt dotate cu motoare diesel tip 2*Cummins, transmisie hidraulica tip ?, atac de osie tip ? , cupla automata tip Scharfenberg, greutatea ? , viteza maxima 200 km/h, lungimea ?, capacitatea de transport (locuri pe scaune)- ?.
Sunt utilizate pe rutele: East Perth – Northam/Merredin, sub numele de “Transwa Avon Link” (9 bucati) si East Perth- Northam/Merredin- Kalgoorlie sub numele de “Transwa Prospector” (7 bucati).


-“Transwa-ADP/ADQ class” (ecartament 1067 mm)
Produse in anul 1987, de catre Comeng Bassendean , in 5 bucati.
Sunt compuse din 4 unitati, 16 osii, sunt dotate cu motoare diesel tip 2*Cummins-KTA-19, transmisie hidraulica tip Voith , atac de osie tip ? , cupla automata tip
Scharfenberg, greutatea ? , viteza maxima ? , lungimea ? , capacitatea de transport (locuri pe scaune)- ?.
Sunt utilizate pe ruta Perth Central- Bunbury, sub numele de “Transwa Australind”.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 11:31

-Vagoane de calatori in Australia (nu sunt precizate toate tipurile)

a.In New South Wales (ecartament normal)

-BS si FS series
Vagoane cu carcasa din otel, construite intre anii 1935-1937, de catre Clyde Engineering, in numar de 35 bucati BS series (de clasa intaia, cu 42 de locuri) si 86 bucati seria FS (de clasa a doua, cu 64 de locuri).
In 1986 inca se mai aflau in circulatie. Ulterior au fost retrase din circulatie.

-N series
Vagoane cu carcasa din otel, construite in anul 1939, de catre Waddington, in numar de 35 bucati . Erau echipat cu sistem de ventilatie fortata a aerului din interiorul vagonului.
In anii 80 inca se mai aflau in circulatie. Ulterior au fost retrase din circulatie.

-HUB series
Vagoane cu carcasa din otel, construite intre anii 1947-1949, de catre Tulloch Limited, Rhodes, in numar de 8 bucati de clasa intaia (BH), 4 de clasa intaia+bufet (RBH), 4 de clasa a doua (FH), 4 de clasa a doua+bufet (RFH), 4 de clasa a doua (HFH) si 4 de clasa a doua cu generator electric (PFH) . Erau echipat cu sistem de aer conditionat.
In aprilie 2000 sunt retrase din circulatie

-RUB series
Asemanatoare cu cele N series, dar avand in plus sistem de incalzire cu aburi. Utilizate din septembrie 1949 pana in aprilie 2000.

-Vagoane cu carcasa din otel inoxidabil (stainless steel)
Utilizate din 1961 pana in 1993. Au fost construite de Commonwealth engineering, Granville.
Existau urmatoarele tipuri- RMS (vagon-restaurant), BCS, MHN (vagon de bagaje), LAN, NAM, FAM (vagon de clasa), DAM (vagon de dormit) si PHN, PHA (vagon-generator).


Astazi nici unul din trenurile de calatori a operatorului NSW-Train-Link nu mai utilizeaza garnituri compuse din vagoane si locomotive.



b. In Victoria (ecartament 1600 mm)

*Numai cele utilizate astazi de operatorul V/Line

-H series
Construite intre anii 1984- 1990, in 51 de bucati. Viteza maxima este de 115 km/h. In 2007 sunt reconstruite.

-N series
Construite intre anii 1981-1984, in 56 de bucati. Viteza maxima este de 115 km/h. Pot fi dotate si cu boghiuri de ecartament normal. In 2007 sunt reconstruite.

-Z series
Construite intre anii 1957-1966, in 56 de bucati. Viteza maxima este de 115 km/h. Din 1995 sunt reconstruite, in BZN/BTN series.

-D series (vagon de bagaje)
Construite in 1983, in 7 bucati. Viteza maxima este de 115 km/h.

-PCJ series (vagon de bagaje si vagon-generator)
Construit in 1970 in 3 bucati, pentru ecartament normal. Viteza maxima este de 115 km/h.

-PH series (vagon-generator)
Construit intre anii 1984-2009, in 4 bucati. Viteza maxima este de 115 km/h.




c.In Queensland (ecartament 1067 mm)

-M series
Construite intre anii 1950-1953, de catre Commonwealth Engineering, Rocklea, in 99 de bucati. Acestea erau de urmatoarele tipuri MPC (8 bucati, vagon-generator), MMV (8 bucati, vagon de posta-bagaje), MBC (14 bucati, vagon de bagaje), MDC (6 bucati, vagon-restaurant), MAL (10 bucati, vagon de clasa intaia cu 36 de locuri), MBL (14 bucati, vagon de clasa a doua cu 52 de locuri), MCL (3 bucati, vagon mixt, cu 18 locuri la clasa intaia si 24 de locuri la clasa a doua), MAS (15 bucati, vagon de dormit clasa intaia cu 14 paturi), MBS (15 bucati, vagon de dormit clasa a doua cu 24 de paturi) si MCS (6 bucati, vagon de dormit mixt, cu 8 paturi la clasa intaia si 9 paturi la clasa a doua).
In decembrie 2014, cand trenul The Sunlander este inlocuit cu trenul Spirit of Queensland (compuse din garnituri push-pull) aceste vagoane sunt retrase din circulatie.

-L series
Construite intre anii 1981-1985, in numar de 30 bucati. Au carcasa din otel inoxidabil.
Acestea sunt de urmatoarele tipuri- LAL (5 bucati de clasa intaia, cu 36 de locuri), LBL (5 bucati de clasa a doua, cu 48 de locuri), LAR (10 bucati, vagoane de dormit cu 14 paturi) si LDC (5 bucati, vagon-restaurant).
Sunt utilizate pe trenurile The Inlander, Spirit of Outback si The Westlander.

-SX series
Construite intre anii 1961-1962, de catre Commonwealth Engineering, Granville. Aveau carcasa din otel inoxidabil.
Retrase din circulatie in decembrie 1999.


d.In Australia de Sud

-Vagoane cu carcasa din otel inoxidabil
Construite intre anii 1936- 1942, de catre Islington Railway Workshops, in 24 de bucati.
In 1987 sunt transformate pentru a circula pe ecartament normal si utilizate in compunerea trenului Southern Cross Express, pana in 1988.
Retrase din circulatie.



e.Apartinand altor operatori


-Apartinand operatorului Commonwealth Railways/Australia National/National Rail

-Vagoane cu carcasa din otel-carbon
Construite in anul 1963 de catre Commonwealth Engineering, Granville, in numar de 24 de bucati. Au o lungime de 22,92 m (fiind astfel cele mai lungi vagoane de calatori din Australia), sunt dotate cu aer conditionat si circula pe ecartament normal.
Sunt sau au fost utilizate in compunerea trenurilor de lung-parcurs Perth- Sydney (The Indian-Pacific) si Adelaide- Darwin (The Ghan).


-Vagoane cu carcasa din otel inoxidabil
Construite din anii 1965-1966, de catre Commonwealth engineering, Granville, in 124 de bucati. Au o lungime de 22,92 m si sunt prevazute cu aer conditionat. Circula pe ecartament normal.
Sunt utilizate pe trenurile de lung-parcurs The Overland (Adelaide- Melbourne), The Ghan (Adelaide-Darwin), The Indian-Pacific (Perth-Sydney), iar in trecut au fost utilizate si pe trenul The Southern Spirit.




-Vagoane de marfa:

Acestea sunt grupate (pe serii) in functie de


-Tipul vagonului: acoperite, descoperite, platforma, cisterna, frigorifice, etc


-Tipul de marfuri transportate:
-balast, traverse, etc
-carbuni
-animale vii (bovine, ovine, cabaline, etc)
-ciment
-profile de otel
-dolomita
-materiale explozive
-ingrasaminte si alte produse chimice (soda, etc)
-cereale si alte plante
-produse petroliere
-produse de cariera si balastiera
-alimente perisabile
-nisip
-zahar
-vehicule rutiere
-apa

Majoritatea vagoanelor de marfa din Australia utilizeaza boghiuri tip Diamont.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 11:33

-Trenuri speciale in Australia (in afara de cele turistice):

a.Rail ambulance

Au fost acele vehicule feroviare (automotoare), utilizate in Queensland in special, ca si ambulante feroviare.

Au circulat pe ecartament de 1067 mm, incepand din 1918 si pana la inceputul anilor 1990 (ultimul astfel de vehicul feroviar a circulat intre Mareeba si Blackall).



b.Sugar Cane Tramways

Sunt vehicule feroviare utilizate in Queensland, care circula pe ecartament ingust de 610 mm, utilizate la transportul trestiei de zahar.

In Queensland exista la un moment dat o retea de peste 3000 km de cai ferate pentru aceste vehicule.

Acestea erau si sunt grupate in 8 retele mai importante:

-Aramac Tramway

-Ballara Tramway

-Beaudesert Shire Tramway

-Belmont Tramway

-Buderim Tramway

-Innisfail Tramway

-Laheys Tramway

-Maăleton Tramway
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 11:43

Utilizand acest material rulant prezentat mai sus, in Australia exista urmatoarele trenuri de calatori:

a.Trenuri de lung parcurs, care circula pe ecartament normal, pe cele 4 magistrale feroviare din Australia, si asigura legatura intre orasele Perth, Adelaide, Sydney, Melbourne, Brisbane, Darwin si capitala Canberra.

Acestea sunt:

-„Indian Pacific”, pe ruta East Perth- Tarcoola- Crystal Brook- Sydney Central
Tren compus din vagoane si locomotive.
Circula o data (sau de doua ori, in perioada septembrie-noiembrie)/saptamana.
Parcurge cei 4352 km ai rutei, in 65 de ore.
Introdus in circulatie din 1970.

-„The Ghan”, pe ruta Adelaide Parklands Terminal- Crystal Brook- Tarcoola- Alice Springs- Darwin.
Tren compus din vagoane si locomotive.
Circula o data (sau de doua ori, in perioada mai-august)/saptamana.
Parcurge cei 2979 km ai rutei in 54 de ore.
Introdus (actualul „The Ghan”) 2004.

-„The Overland”, pe ruta Adelaide Parklands Terminal- Melbourne Southern Cross
Tren compus din vagoane si locomotive.
Circula de doua ori pe saptamana (in fiecare directie)
Parcurge cei 828 km ai rutei in 10 ore si 30 minute.
Introdus prima data in 1887 (sub numele de „Adelaide Express” sau „Melbourne Express”) si din 1926 sub actualul nume.

- Melbourne Southern Cross- Joppa JC- Sydney Central
Ruta este deservita de doua perechi/zi de trenuri de calatori (unul de zi si altul de noapte), in fiecare directie.
Aceasta este deservita cu trenuri push-pull de tip XPT.
Ruta are o lungime de 960 km, care sunt parcusi in 11 ore si 50 minute.

-Sydney Central- Brisbane Roma Street
Aceasta este deservita cu trenuri push-pull de tip XPT.
Ruta are o lungime de 988 km, care sunt parcusi in ?

-Canberra- Joppa JC- Sydney Central
Aceasta este deservita de automotoare Xplorer railcar.
Ruta are o lungime de ? , care sunt parcursi in ?



b.Trenuri de mediu-parcurs, care strabat unele cai ferate secundare, din fiecare „stat” in parte.

Astfel de trenuri de calatori exista in:


-New South Wales
Operator: „NSW Train Link” (ecartament normal)
Material rulant utilizat: rame electrice, trenuri push-pull tip XPT (diesel) si automotoare
Trasee: de la Sydney Central spre: Broken Hill, Griffith, Nowra, Orange-Dubbo, Werris Creek-Moree, Werris Creek-Armidale, Grafton si Casino.
*In plus de la Hamilton circula trenuri automotoare spre Scone si Dungog.


-Victoria
Operator: „V/Line” (ecartament 1600 mm)
Material rulant utilizat: garnituri compuse din locomotive si vagoane si automotoare.
Trasee: de la Melbourne Southern Cross spre: Ballarat, Bendigo, Geelong, Seymour, Ararat, Meryborough, Echuca, Swan Hill, Albury, Bairnsdale, Warrnambool si Shepparton.


-Queensland
Operator: „Queensland Rail/Traveltrain” (ecartament 1067 mm)
Material rulant utilizat: trenuri push-pull de tip „Tilt” (diesel si electrice) si trenuri compuse din vagoane si locomotive.
Trasee:

-Brisbane Roma Street- Rockhampton (deservit cu trenuri electrice push-pull de tip „Tilt”)

-Brisbane Roma Street- Rockhampton- Townsville-Cairns Central (deservit cu trenuri diesel push-pull de tip „Tilt”, din 2014, cand au inlocuit, pe aceasta ruta, vechiul tren „The Sunlander”, care era compus din vagoane si locomotive. Trenuri denumite „Spirit of Queensland”. Parcurge 1681 km in 24 de ore si 55 minute. Circula de 5 ori pe saptamana, in fiecare directie. Introdus in 2013)

-Brisbane Roma Street- Rockhampton- Longreach (compus din locomotive si vagoane, denumit „The Spirit of Outback”. Parcurge 1325 km in 26 de ore. Circula de doua ori pe saptamana. Introdus in 1993)

-Brisbane Roma Street- Toowoomba- Charleville (compus din vagoane si locomotive, tren denumit „The Westlander”. Parcurge 740 km in 17 ore. Circula de doua ori pe saptamana. Introdus in 1954 )

-Townsville- Mount Isa (tren compus din vagoane si locomotive, denumit „The Inlander”. Parcurge 977 km in 21 de ore. Circula de doua ori pe saptamana. Introdus in 1953)
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 11:45

-In Australia de Vest
Operator: „Transwa” (ecartament normal pentru traseele spre Kalgoorlie si Merredin, respectiv ecartament 1067 mm, pentru traseul spre Bunbury)
Material rulant utilizat: automotoare
Trasee:

-East Perth – Northam- Merredin- Kalgoorlie („Transwa Prospector”, parcurge 653 km in 6 ore si 45 minute. Circula de 9 ori pe saptamana. Introdus in 1971)

-East Perth- Northam- Merredin („Transwa Avon Link”, parcurge 97 km pana la Northam in o ora si 20 minute, respectiv 261 km pana la Merredin in 3 ore si 15 minute. Circula numai sambata si duminica. Introdus in 1995)

-Perth Central- Bunbury („Transwa Australind”, parcurge 167 km in 2 ore si 30 minute. Circula de doua ori pe zi. Introdus in 1947).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 11:51

c.Trenuri urbane si suburbane in Australia:



-In Sydney (ecartament normal):

-Operator: Sydney Trains
-Numar linii: 7
-Numar statii: 178
-Lungime retea: 815 km
-Electrificata la: 1500 Vcc
-Material rulant utilizat: rame electrice (6 tipuri)


Acestea sunt de urmatoarele tipuri (6 tipuri):

-S
Construite intre anii 1972-1980, de catre Comeng Granville si A. Goninan & Co Broadmeadow, in numar de 509 bucati (unitati), din care astazi se mai afla in exploadare 56 bucati (unitati).
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 4 unitati (etajate), avand o capacitate de 112 locuri (unitatea motoare construita de Comeng) sau 113 locuri (unitate motoare construita de A. Goninan) sau 130 locuri (unitate nemotoare). Greutatea este de 47 tone (cele construite de Comeng) sau 45 tone (cele construite de A. Goninan), lungimea unei unitati este de 20,22 m, iar viteza maxima de 115 km/h. Fiecare rama este prevazuta cu 4 motoare electrice de tractiune tip Mitsubishi (cu o putere de 150 Kw fiecare).
Aceste rame apartin de depoul Flemington.

-K
Construite intre anii 1981-1985, de catre A. Goninan & Co Broadmeadow, in numar de 160 bucati (unitati). Toate se afla in exploadare.
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 4 unitati (etajate), avand o capacitate de 106 locuri (unitatea motoare) sau 118 locuri (unitate nemotoare). Greutatea este de 45 tone, lungimea unei unitati este de 20,39 m, iar viteza maxima de ? . Fiecare rama este prevazuta cu 4 motoare electrice de tractiune tip Mitsubishi (cu o putere de 150 Kw fiecare).
Aceste rame apartin de depourile Flemington si Hornsby.

-C
Construite intre anii 1986-1987, de catre A. Goninan & Co Broadmeadow, in numar de 56 bucati (unitati). Toate se afla in exploadare. La sfarsitul anilor 90 au fost reconstruite.
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 4 unitati (etajate), avand o capacitate de 104 locuri (unitatea motoare) sau 115 locuri (unitate nemotoare). Greutatea este de 52 tone, lungimea unei unitati este de 20,39 m, iar viteza maxima de ? . Fiecare rama este prevazuta cu motoare electrice de tractiune tip ?
Aceste rame apartin de depoul Flemington.

-T (Tangara)
Construite intre anii 1987-1995, de catre A. Goninan & Co Broadmeadow, in numar de 455 bucati (unitati), din care astazi se afla in exploadare 447 bucati (unitati).
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 4 unitati (etajate), avand o capacitate de 112 locuri (unitatea motoare) sau 98 locuri (unitate nemotoare). Greutatea este de 42 tone, lungimea unei unitati este de 20,320 m, iar viteza maxima de ? . Fiecare rama este prevazuta cu motoare electrice de tractiune tip ?
Si cu sistem de tractiune cu chopper (furnizat de Mitsubishi Electric).
Aceste rame apartin de depourile Flemington si Mortdale.

-M (Millennium)
Construite intre anii 2002-2005, de catre EDI Rail, Cardiff workshops, in numar de 141 bucati (rame). Toate se afla in exploadare.
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 4 unitati (etajate), avand o capacitate de 122 locuri (unitatea motoare) sau 104 locuri (unitate nemotoare). Greutatea este de 45,5 tone, lungimea unei unitati este de 20,532 m, iar viteza maxima de 130 km/h. Fiecare rama este prevazuta cu motoare electrice de tractiune tip Alstom (trifazate, cu o putere de 226 Kw fiecare).
Aceste rame apartin de depoul Eveleigh.

-A
Construite intre anii 2010-2014, de catre Changchun Railway Vehicles (China) si Downer Rail, Cardiff, in numar de 78 bucati (rame). Toate se afla in exploadare.
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 8 unitati (etajate), avand o capacitate de 896 locuri si 16 spatii pentru carucioare (in toata rama). Greutatea unei rame este de 404 tone, lungimea unei rame este de 163,1 m, iar viteza maxima de 130 km/h. Fiecare rama este prevazuta cu 4 motoare electrice de tractiune tip Hitachi (trifazate, cu o putere de ? fiecare).
Fiecare unitate este prevazuta cu cate doua invertoare pentru alimentarea motoarelor electrice de tractiune.
Ramele au carcasa din otel inoxidabil, sistem de supraveghere video si cate doua agregate (pe fiecare unitate) de conditionare a aerului (puterea agregatelor este de 38 Kw pentru racire si 24 Kw pentru incalzire).
Sistemul de franare este electropneumatic , cu frane cu discuri, furnizat de Knorr-Bremse (Germania).
Aceste rame apartin de depoul Auburn.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 12:02

-In Melbourne (ecartament 1600 mm):

-Operator: Metro Trains Melbourne
-Numar linii: 16
-Numar statii: 215
-Lungime retea: 837 km
-Electrificata la: 1500 Vcc
-Material rulant utilizat- rame electrice si automotoare (4 tipuri de rame electrice si un tip de automotor)


-Hitachi
Construite intre anii 1972-1981, de catre Commonwealth Engineering (partea electrica), Bayswater (carcasa), Martin & King Somerton si Newport Workshops, in 118 bucati (rame). Retrase din circulatie in 2003-2014. In anii 90 au fost reconstruite.
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 3 unitati , avand o capacitate de 536 locuri (in doua rame). Greutatea este de 41 tone (pe unitate) ,lungimea este de 23,406 m (pe unitate), iar viteza maxima de 113 km/h. Fiecare rama este prevazuta cu 4 motoare electrice de tractiune tip Hitachi-HS-834-Springbourne (cu o putere de 110 Kw fiecare), puterea totala a unei rame fiind de 450 Kw.
Ramele au carcasa din otel inoxidabil.
Au cupla tip Janney.

-Comeng
Construite intre anii 1981-1988, de catre Comeng-Dandenong, in numar de 190 bucati (rame). Din acestea 186 se afla in exploadare. In anii 2000-2003 sunt reconstruite de catre Alstom si EDI Rail.
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 3 unitati , avand o capacitate de 268 locuri sau 763 pasageri in total (pentru ramele reconstruite). Greutatea este de ? ,lungimea este de 24 m (pe unitate), iar viteza maxima de 115 km/h. Fiecare rama este prevazuta cu motoare electrice de tractiune tip ?
Ramele au carcasa din otel inoxidabil.
Sistemul de franare este de tip Westinghouse Westcode Tread si Knorr-Bremse (cu discuri).
Au cupla automata tip Scharfenberg.

-Siemens Nexas
Construite intre anii 2002-2005, de catre Siemens-Transportation-Systems (Austria), in numar de 72 bucati (rame).
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 3 unitati , avand o capacitate de 264 locuri (pe rama). Greutatea este de 41,5 tone (unitate motoare) sau 37,8 tone (unitate nemotoare) ,lungimea este de 24,1 m ( unitate motoare) sau 23,8 m (unitate nemotoare), iar viteza maxima de 130 km/h. Fiecare rama este prevazuta cu motoare electrice de tractiune tip ?
Ramele au carcasa din otel inoxidabil.
Au cupla automata tip Scharfenberg.

-X Trapolis 100
Construite intre anii 2002-2017, de catre Alstom (Franta), in numar de 164 bucati (rame).
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 3 unitati , avand o capacitate de 264 locuri (pe rama). Greutatea este de 43,34 tone (unitate motoare) sau 35,47 tone (unitate nemotoare) ,lungimea este de 24,6 m ( unitate motoare) sau 22,76 m (unitate nemotoare), iar viteza maxima de 143 km/h. Fiecare rama este prevazuta cu 4 motoare electrice de tractiune tip Alstom-4ECA-1836, sistem de control al tractiunii tip IGBT-VVVF(Alstom-ONIX-1500).
Ramele au carcasa din otel inoxidabil.
Au cupla automata tip Scharfenberg.

-Sprinter
Sunt automotoare, inchiriate de la operatorul V/Line si utilizate numai pe linia suburbana spre Stony Point (care nu este electrificata).



In septembrie 2016, apare un proiect de achizitionare a 65 noi rame de mare capacitate (denumite Hight Capacity Metro Trains), care urmeaza a fi livrate incepand cu anul 2019.
Acestea vor fi construite de Evolution Rail (un consortiu format din firmele Downer Rail Australia, Changchun Railway Vehicles China si Plenary Group).




- In Brisbane (ecartament 1067 mm)

-Operator: Citytrains
-Numar linii: 13
-Numar statii: 146
-Lungime retea: 689 km
-Electrificata la: 25 KVca
-Material rulant utilizat: rame electrice (4 tipuri)

-EMU (Electric Multiple Unit)
Construite intre anii 1979-1986, de catre Walkers-Limited Maryborough , in 264 bucati (unitati). Din acestea 261 se mai afla in circulatie.
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 3 unitati , avand o capacitate de 248 locuri (pe rama). Greutatea este de 117,8 tone (pe rama) ,lungimea este de 72,4 m (pe rama), iar viteza maxima de 100 km/h. Fiecare rama este prevazuta cu motoare electrice de tractiune tip ?
Sistemul de franare este electropneumatic, cu frana regenerativa.

-Suburban Multiple Unit (SMU)
Construite intre anii 1994-1995 (seria 200), 1999-2001 (seria 220) si 2008-2011 (seria 260), de catre Walkers-Limited Maryborough si Downer EDI Rail in 36 bucati (seria 200), 90 bucati (seria 220) si 105 bucati (seria 260). Prin bucati ne referim la unitati.
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 3 unitati , avand o capacitate de 240 locuri ( rama seria 200) sau 236 (rama seria 220 sau seria 260). Greutatea este de 126,1 tone ( rama seria 200) sau 122,1 tone (rama seria 220) sau 128,2 tone (rama seria 260). Lungimea este de
, iar viteza maxima de 100 km/h (rama seria 200 si 220 seria) sau 130 km/h (rama seria 260). Fiecare rama este prevazuta cu motoare electrice de tractiune tip ?
Sistemul de franare este electropneumatic, cu frana regenerativa.

-Interurban Multiple Unit (IMU)
Construite intre anii 1996-1997 (seria 100), 2001-2002 (seria 120) si 2008-2011 (seria 160), de catre Walkers-Limited Maryborough si Downer EDI Rail in 36 bucati (seria 100), 12 bucati (seria 120) si 84 bucati (seria 160). Prin bucati ne referim la unitati.
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 3 unitati , avand o capacitate de ? locuri ( rama seria 100) sau ? locuri (rama seria 120) sau ? locuri (rama seria 160). Greutatea este de 131,8 tone ( rama seria 100) sau 130,4 tone (rama seria 120) sau 128,2 tone (rama seria 160). Lungimea este de 72,4 m (pe rama), iar viteza maxima de 140 km/h (rama seria 100 si 120 seria) sau 130 km/h (rama seria 160). Fiecare rama este prevazuta cu motoare electrice de tractiune tip ?
Sistemul de franare este electropneumatic, cu frana regenerativa.
Au cupla automata Scharfenberg-Type 10.

-Inter-City Express (ICE)

-New Generation Rollingstock
Reprezinta o serie de rame electrice, care urmeaza a fi construite de Bombardier Transportation la Savli, in perioada 2015-2018, in numar de 71 de rame (sau 426 unitati), si utilizate in Brisbane.
Ramele vor fi compuse din cate 6 unitati, viteza maxima va fi de 140 km/h.
Pentru acestea se afla in constructie un nou depou la Wulkuraka.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 12:11

-In Adelaide (ecartament 1600 mm)

-Operator: Adelaide Metro
-Numar linii: 6
-Numar statii: 81
-Lungime retea: 125,9 km
-Electrificata partial din 2014, la 25 KVca
-Material rulant utilizat: automotoare si rame electrice (doua tipuri de automotoare si un tip de rama electrica)

-3000 class
Automotoare construite de Commonwealth Engineering si Clyde Engineering, Dandenong, intre anii 1988-1996, in numar de 70 bucati, din care astazi se mai afla in exploadare 30 de bucati.
Sunt compuse din cate doua unitati, 8 osii, au cabina de conducere la ambele capete, sunt echipate cu motor diesel tip Mercedes-Benz supraalimentat, cu 12 cilindri in V, care dezvolta 475 cp, alternator tip Reliance de 400 KVA, cate doua motoare electrice de tractiune tip Stromberg (cu o putere de 130 Kw fiecare), transformator auxiliar trifazat la 50 Hz si 415 V, care furnizeaza energie electrica pentru servicii auxiliare.
Suspensia secundara este pe perna de aer.
Sistemul de franare este mecanic si dinamic, dar si cu frana electromagnetica (cu patina la sina).
Sunt echipate cu cuple automate Scharfenberg si cu aer conditionat.
Lungimea unui automotor este de ? , capacitatea de transport este de 106 pasageri pe scaune, viteza maxima de 90 km/h si greutatea de 48 tone.

-3100 class
Automotoare asemanatoarea cu cele anterioare, fiind 40 de bucati in exploadare. Difera doar greutatea- 46 tone si capacitatea de transport- 113 pasageri pe scaune.

-A City Class 4000 (rama electrica)
Construite intre anii 2014-2015, de catre Bombardier-Transportation Dandenong , in 22 bucati (rame).
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 3 unitati , avand o capacitate de 222 locuri (pe rama). Greutatea este de ? (pe rama) ,lungimea este de ? (pe rama), iar viteza maxima de ? . Fiecare rama este prevazuta cu motoare electrice de tractiune tip ?


De asemenea, au mai existat inca doua tipuri de automotoare, care au fost utilizate ca trenuri urbane si suburbane in Adelaide, astazi retrase din circulatie. Acestea erau

-2000 Class
Automotoare construite de „Commonwealth Engineering”, intre 1979-1980, in 12 bucati. Au motor diesel tip „MAN-D-3650” supraalimentat, care dezvolta 506 cp , pana la inceputul anilor 1990, inlocuit apoi cu motor diesel tip „Cummins”, cu 6 cilindri, care dezvolta 520 cp, transmisie tip „Voith-T4-20R”, cu doua convertizoare hidraulice, alternator de 175 KVA, viteza in exploadare 90 km/h, greutatea 68 tone, capacitatea de transport 64 pasageri.

-2100 Class
Idem. Construite in 18 bucati, capacitatea de transport 104 pasageri, greutatea 42 tone.
Fiecare astfel de automotor este compus din cate doua unitati, cu 8 osii in total.
In august 2015 sunt retrase complet din circulatie.



-In Perth (ecartament 1067 mm):

-Operator: Transperth Trains
-Numar linii: 7
-Numar statii: 70 (din care 3 subterane)
-Lungime retea: 180,8 km
-Electrificata la: 25 KVca
-Material rulant utilizat: rame electrice (doua tipuri)

-A series
Construite intre anii 1991-1999, de catre ABB/Adtranz (astazi Bombardier Transportation) si Walkers (astazi Downer Rail) Maryborough , in 48 bucati (rame).
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 2 unitati , avand o capacitate de 400 locuri (pe rama). Greutatea este de 94 tone (pe rama) ,lungimea este de 43 m (pe rama), iar viteza maxima de 110 km/h . Fiecare rama este prevazuta cu 6 motoare electrice de tractiune tip ASEA (cu o putere de 195 Kw fiecare, alimentate in curent continuu), sistem de control al tractiunii cu tiristoare.
Carcasa este din otel inoxidabil, iar sistemul de franare este electro-pneumatic (de tip Davies and Metcalfe).

-B series
Construite intre anii 2004- in prezent, de catre Downer Rail/Bombardier Maryborough , in 67 bucati (rame), pana in mai 2016. Alte 78 se afla in constructie.
Fiecare astfel de rama electrica este compusa din cate 3 unitati , avand o capacitate de 600 locuri (pe rama). Greutatea este de 120 tone (pe rama) ,lungimea este de 73 m (pe rama), iar viteza maxima de 130 km/h . Fiecare rama este prevazuta cu motoare electrice de tractiune tip ? (cu o putere de ? Kw fiecare, alimentate in curent alternativ), sistem de control al tractiunii cu sistem IGBT si invertoare, de tip Bombardier-MITRAC.
Carcasa este din otel inoxidabil, iar sistemul de franare este electropneumatic si regenerativ, controlat prin microprocesor.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 12:40

-C series

In perioada 2018-2028 urmeaza a fi achizitionate mai mult de 50 astfel de rame electrice, care vor aveea urmatoarele caracteristici tehnice- fiecare rama va aveea 6 unitati, si vor putea fi cuplate maxim 3 rame , viteza maxima 160 km/h, iar fiecare unitate va aveea cate 4 usi pe fiecare parte.


In trecut, s-au utilizat si cateva tipuri de automotoare, ca trenuri urbane si suburbane in Perth. Acestea au fost

-10 de tipul ADX, introduse in anul 1959 si retrase din circulatie intre anii 1982-1988. Erau echipate cu motoare diesel tip AEC.

-18 de tipul ADG, introduse in 1954 si retrase din circulatie in 1992. Initial erau echipate cu motoare diesel tip AEC, iar de la mijlocul anilor 80 cu motoare diesel tip Mercedes-Benz. In anii 1963-1964 sunt echipate cu instalatii de supraalimentare a motoarelor diesel, iar in perioada 1969-1973 cu sisteme de transmisii Voith.

-4 de tipul ADH, construite initial in anii 1955-1956 pentru a fi utilizate ca trenuri regionale, din 1962-1963 utilizate ca trenuri urbane si suburbane in Perth si din 1992 retrase din circulatie. Echipate initial cu motoare diesel tip AEC de 9600 cmc, de la mijlocul anilor 80 sunt echipate cu motoare diesel tip Mercedes-Benz.

-10 de tipul ADK/ADB class. Fiecare astfel de automotor era compus din cate doua unitati, avand o capacitate de 74 locuri (cele de tip ADK) sau 64 locuri (cele de tip ADB), fiind construite in anii 1967-1968 de catre Granville sau Midland Railway Workshops, si reconstruite in 2007.
In 1993 , dupa retragerea din circulatie din Perth, sunt achizitionate de orasul din Noua Zeelanda Aucklands, care le utilizeaza ca trenuri urbane pana 8 decembrie 2014, când si reteaua de acolo este electrificata.

-10 de tipul ADL/ADC. Fiecare astfel de automotor este compus din cate doua unitati, avand o capacitate de transport de 132 locuri, o lungime de 21,10 m (pe unitate), viteza maxima 90 km/h, greutatea 42,97 tone (in cazul celor de tip ADL) sau 35,75 tone (in cazul celor de tip ADC), sunt echipate cu motoare diesel tip Cummins-NT-855-R4, care dezvolta 2*275 cp (sau 2*205 Kw), transmisie Voith, instalatii de incalzire si aer conditionat.
Produse intre anii 1982-1985, de catre A Goninan & Co Newcastle, reconstruite in 2002.
In 1993, dupa retragerea din circulatie din Perth, sunt achizitionate de orasul din Noua Zeelanda Aucklands, care le utilizeaza si astazi ca si trenuri urbane.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 13:01

d. Trenuri turistice si de agrement si cai ferate utilizate in scop turistic in Australia


-In Australia de Vest:

-“Bennett Brook Railway”
Are ecartamentul de 610 mm, si este o linie izolata, situata in zona Whiteman Park, in apropiere de Perth.
Linia are traseul Mussel Pool- Whiteman Village JC- Kangaroo Flats- Zamia- Whiteman Village JC.
Construita si utilizata in scop turistic din 1984.

-“Golden Mile Loopline”

-“Hotham Valley Railway”
Are ecartamentul de 1067 mm, si este utilizata in scop turistic, din anul 1974, intre Pinjarra si Dwellingup.
In 1927 este inaugurata linia dintre Pinjarra- Dwellingup- Narrogin, dar care este inchisa in 1984

-“Pemberton Tramway Company”
Are ecartamentul de 1067 mm, si este utilizata in scop turistic din ? , intre Pemberton si Northcliffe.
In 1924 este inaugurata calea ferata Boyanup- Doonnybrook- Bridgetown- Pemberton- Northcliffe, dar este inchisa in ?

-“Wheatbelt Heritage Rail”




-In Australia de Sud (ecartament de 1600 mm, cu exceptia liniilor unde este precizat alt ecartament)

-“Steam Ranger”
Este o societate ce opereaza trenuri turistice, pe linia dintre Mount Barker JC- Strathalbyn- Sandergrove- Goolwa- Middleton- Port Elliot- Victor Harbor, incepand din 1986.
Aceasta linie a fost inaugurata in 1854 pana Port Elliot iar apoi pana la Victor Harbor, utilizand initial tractiunea cu cai si din 1885 cea cu aburi. In 1980 este inchisa linia intre Mount Barker JC- Strathalbyn, iar in octombrie 1987 si restul liniei.

-“Victor Harbor Horse Drawn Tram”
Circula pe linia Victor Harbor- Granite Island, fiind un vagon tras de cai.
Linia a fost inaugurata in 1867.

-“Pichi Richi Railway” (ecartament 1067 mm)
Aceasta societate opereaza trenuri turistice pe linia Quorn- Stirling North- Port Augusta, din 1973.
Linia a fost construita in 1878 si inchisa in 1972.

-“Limestone Coast Railway”
Este o linie pe care au circulat trenuri tiristice, intre Mount Gambier- Wandilo- Kalangadoo-Tantanoola- Naracoorte.
In 2000 aceste trenuri turistice sunt suspendate, apoi puse din nou in circulatie intre Tantanoola- Naracoorte, si suspendate din nou in 2006.
Aceste trenuri turistice era deservite cu automotoare Redhen.
Linia a fost inaugurata in 1887, initial cu ecartament de 1067 mm, iar din anii 50 trecuta la ecartament de 1600 mm. Inchisa in 1995.





-In Queensland (ecartament 1067 mm, cu exceptia liniilor pentru care se precizeaza alt ecartament)

-“Queensland Pionner Steam Railway”(linie situate in interiorul orasului Brisbane)
Societatea opereaza trenuri turistice intre Bundamba Racecourse- Swanbank Power Station si intre Bundamba Racecourse- 3 Mile 8 Chain Box Flat Balloon Loop.
Linia Bundamba JC- Bundamba Racecourse- 3 Mile 8 Chain Box Flat Balloon Loop- Swanbank Colliery -Swanbank Power Station a fost inaugurata in 1897 pana la Swanbank Colliery si in 1975 pana la Swanbank Power Station.

-“Tinbeerwah Mountain Railway” (ecartament 610 mm)

-“Texas & Inglewood Heritage Railway Society Inc

-“Southern Downs Steam Railway”
Societatea a fost infiintata in 1996 in Warwick. Din ianuarie 2009 societatea opereaza trenuri turistice intre Warwick- Toowoomba si Warwick- Wallangarra.

-“Rosewood Railway Museum”
Opereaza si trenuri turistice.

-“Rockhampton Steam Tramway”
Este o fosta statie (inaugurata in 1908), si inclusa in Rockhampton Transport Museum.

-“Ravenshoe Railway Company”

-“Queensland Rail Ltd.”

-Normanton- Croydon
Cunoscuta si ca “Gulflander”.
Linia a fost inaugurata in 1891, dar a fost inchisa in 1974.
Utilizata in scop turistic din ?
Pentru aceasta se utilizeaza inclusiv 3 automotoare.

-“Maryborough City Whistle Stop Inc

-“Mary Valley Heritage Railway”
Societatea opereaza trenuri turistice pe ruta Gympie Central- Monkland- Imbil, din ?
Linia dintre Gympie Central- Monkland- Imbil- Brooloo a fost inaugurata in 1881 (intre Gympie Central – Monkland) si in 1915 (intre Monkland si Brooloo) si inchisa in 1989 (intre Gympie Central – Monkland) si in 1995 (intre Monkland si Brooloo).
Ca urmare a inundatiilor din 2012 linia este partial distrusa, fiind partial demontata in 2013. In 2016 s-au alocat fonduri pentru refacerea ei.

-“Mackay Heritage Railway”

-“Kurada Scenic Railway”
Linia a fost inaugurata in 1891 (intre Cairns Central- Cairns Freshwater- Kurada), iar din 1936 este utilizata in scop turistic intre Cairns Freshwater si Kurada.

-“Ginger Factory Railway” (ecartament 610 mm)

-“Durundur Railway” (ecartament 610 mm)

-“Dreamworld Railway”
Ecartament 610 mm.

-“DownsSteam Tourist Railway and Museum”

-“Cairns Kurada Steam Limited Parnership”
Cunoscuta si ca “Savannahlander”.
Este un tren turistic (deservit cu 3 automotoare), care circula pe ruta Cairns Central- Cairns Freshwater- Kurada- Forsayth, din 1995.
Initial aceste automotoare erau echipate cu motoare diesel tip Rolls-Royce, de 160 cp. In 2005 sunt echipate cu motoare diesel tip Cummins (de 250 cp) si cutii de viteze tip Allison.
Aceasta cale ferata a fost inaugurata in 1910 si inchisa in 1995.

- “Burrum District Heritage Society”
Ecartament 610 mm.

-“Bundaberg Steam Tramway Preservation Society Inc”
Ecartament 610 mm.

-“Big Pinnaple Railway”
Ecartament 610 mm.

-“Beaudesert Rail”
Linia aveea traseul Bethania- Logan Village- Beadesert.
Linie inaugurate in 1888. Din 1961 este anulata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie. In 1996 este inchisa. Partial desfiintata.
In 2010 apare o propunere de reconstructive a acestei linii, pe alt amplasament.
In 2003 linia este utilizata pentru o scurta perioada in scop turistic.

-“Ballyhooley Steam Railway”
Ecartament 610 mm.
Linia este construita intre Marina Mirage- Saint Crispin s Station.

-“Australian Society of Section Car Operators, Inc.”
Fondata in 1999.

-“Atherton-Herberton Historic Railway, Inc
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 13:13

-In Victoria (ecartament 1600 mm, cu exceptia liniilor unde este precizat un alt ecartament)

-“Yarra Valley Tourist Railway”
In 1888 este inaugurata calea ferata intre Lilydale (capatul unei linii suburbane din Melbourne)- Coldstream- Yering- Yarra Glen- Healesville, care este inchisa in 1992.
Din ? o scurta portiune a sa (in apropiere de Healesville) este utilizata in scop turistic. Exista planuri de utilizare a ei in scop turistic pana la Coldstream.

-“Walhalla Goldfields Railway”
Ecartament 762 mm.
In 1910 este inaugurata calea ferata intre Moe- Tyers River- Watson- Erica- Thomson- Walhalla, care in 1954 este inchisa. In anii 60 este desfiintata si demontata din teren.
In ? este reconstruita o scurta portiune intre Thomson- Walhalla, pentru a fi utilizata in scop turistic.

-“Victoria Goldfields Railway”
In 1884 este inaugurata calea ferata dintre Maldon- Muckleford- Maldon JC, care in 1976 este inchisa.
Intre 1986-1996 linia este reparata si deschisa pentru a fi utilizata in scop turistic.

-“South Gippsland Railway”
In 1891 este inaugurata calea ferata Dandenong (in orasul Melbourne)- Cranbourne- Koo Wee Rup- Nyora- Loch- Korumburra- Leongatha, care este inchisa in 2015.
Intre 1994- ianuarie 2016 o portiune din aceasta linie (intre Leongatha si Nyora) a fost utilizata in scop turistic.

-“Puffing Billy Railway”
Ecartament 762 mm.
Construita in 1900 intre Belgrave (situata in orasul Melbourne, la capatul unei linii suburbane)- Gembrook, inchisa in 1954, redeschisa in 1962.
Din ? este utilizata in scop turistic.

-“Morninghton Railway”(linie situata in interiorul orasului Melbourne)
In 1889 este inaugurata calea ferata Baxter- Moorooduc- Morninghton (statia noua)- Morninghton (statia veche), care este inchisa in 1981.
Din 1991 linia este utilizata in scop turistic intre Morninghton (statia noua) si Moorooduc.

-“Kerrisdale Mountain Railway & Museum”
Ecartament 610 mm.

-“Green Trail”
Desfiintata.

-“Daylesford Spa Country Railway”
In 1880 este inaugurata calea ferata Carlsruhe- Bullarto- Daylesford, care este inchisa in 1978.
Intre 1990-1997 este redeschisa in scop turistic intre Bullarto si Daylesford.

-“Coal Creek Bush Tramway”
Ecartament 610 mm.

-“Bellarine Peninsula Railway”
Ecartament 1067 mm.
Inaugurata in 1879 intre South Geelong- Queenscliff - Drysdale, si inchisa in 1976.
Din 1979 este utilizata in scop turistic.

-„Bendigo Tramways”

-„Alexandra Timber Tramway”
Ecartament 610 mm.

-Clarkefield- Lancefield- Kilmore
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1881 pana la Lancefield si in 1892 pana la Kilmore.
In 1897 este inchisa portiunea dintre Lancefield si Kilmore, si desfiintata si demontata din teren in 1917.
In 1956 este inchisa pentru traficul comercial si portiunea dintre Clarkefield si Lancefield, dar mai este utilizata in scop turistic.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 13:19

-In New South Wales (ecartament normal, cu exceptia liniilor pentru care se precizeaza alt ecartament)

-“3801 Limited”
Fondata in 1985.

-“Zig Zag Railway”
Ecartament 1067 mm
In anul 1869 este inaugurat traseul initial al magistralei Sydney- Perth, intre Bell- Clarence (statia veche) – Bottom Points Depot- Eskbank, initial cu ecartament normal.
In 1910, ca urmare a inaugurarii traseului actual intre Bell- Clarence (statia noua)- Eskbank, vechiul traseu este inchis.
Din 1975 vechiul traseu este reconstruit pe ecartament de 1067 mm si utilizat in scop turistic.

-“Richmond Vale Railway Museum”
In 1876 este inaugurata linia Hexham- Richmound Main Colliery- Pelaw Main Colliery- Weston, care este inchisa in 1987. Desfiintata si demontata din teren in cea mai mare parte.
Doar o mica portiune, intre Richmound Main Colliery- Pelaw Main Colliery a fost pastrata in scop turistic.

-“Rail Motor Society- Paterson”
Infiintata in 1961.

-“Oberon- Tarana Heritage Railway”
Linia Tarana- Oberon a fost inaugurata in 1923 si inchisa in 1979. Ulterior a fost desfiintata si demontata din teren.
Dupa 2010 este reconstruita, pentru a fi utilizata in scop turistic.

-“Michelago Tourist Railway”

-“Lachlan Valley Railway”
Societatea a luat fiinta in 1974, cu sediul in localitatea Cowra, in fostul depou, construit in 1923.

-“Illawarra Light Railway Museum- Albion Park Rail”
Muzeul este situat in orasul Wollongong, si opereaza si doua cai ferate turistice
-Una cu ecartament de 610 mm
-Alta cu ecartament de 184 mm
A fost infiintat in 1973

-“Glenreagh Mountain Railway”
In 1924 este inaugurata calea ferata Glenreagh- Ulong- Dorrigo, care este inchisa in 1972. Ca urmare a unor inundatii, portiuni din linie sunt distruse.
Din 1989 incep lucrarile de refacere a caii ferate intre Glenreagh- Ulong, pentru a fi utilizata in scop turistic.

-“Dorrigo Steam Railway and Museum”
Muzeul a fost inaugurat in 1986.

-“Cooma Monaro Railway”
In 1921 este inaugurata calea ferata Queanbeyan- Michelago- Chakola- Cooma- Bombala.
In 1986, portiunea dintre Cooma- Bombala este inchisa, iar in 1989 si portiunea dintre Queanbeyan- Michelago- Chakola.
In 1992 se formeaza o societate pentru utilizarea turistica a liniei, care din 1998 opereaza trenuri turistice intre Chakola- Cooma. In 2014 inceteaza circulatia acestor trenuri turistice.
De asemenea, in 1993, a circulat un tren turistic si intre Queanbeyan- Michelago.

-„Skitube Alpine Railway”, pe ruta Bullocks Flat- Blue Cow. Linia a fost inaugurata in 1988, in New South Wales, fiind o linie simpla electrificata, de ecartament normal, cu cremaliera (dupa un sistem elvetian). Se folosesc rame electrice cu cremaliera, compuse din doua, 3 sau 4 unitati/rama.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 13:25

- In Tasmania (ecartament 1067 mm, cu exceptia liniilor pentru care se precizeaza alt ecartament)

-“Bush Mill Railway”
Linie situata in localitatea Port Arthur, inaugurata in 1986, exclusiv in scop turistic. Aveea ecartamentul de 381 mm.
Inchisa in 2004.

-“Derwent Valley Railway Preservation Society”
In 1888 (pana la Glenora), in 1909 (pana la Westerway), in 1917 (pana la Fitzgerald) , in 1936 (pana la Kallista) si tot in 1936 pana la Florentine Rail Yard, este inaugurata calea ferata dintre Bridgewater- Boyer- New Norfolk- National Park- Glenora- Westerway- Fitzgerald- Kallista- Maydena- Florentine Rail Yard.
La scurt timp de la inaugurare, sectorul dintre Kallista si Florentine Rail Yard este inchis.
In 1995, ca urmare a unor inundatii, sectorul dintre New Norfolk si Kallista este partial distrus si inchis.
In 1990 se formeaza o societate pentru utilizarea turistica a acestei linii, care in 2000 pune in circulatie trenuri turistice intre New Norfolk- National Park- Glenora- Westerway.
In 2005 este suspendata circulatia acestor trenuri turistice.

-“Don River Railway”
In 1916 este inaugurata calea ferata Don JC- Coles Beach JC- Don Station- Paloona, care este inchisa in 1963.
Din ? linia este utilizata in scop turistic, intre Don JC- Coles Beach JC- Don Station, construindu-se de asemenea si o scurta ramificatie intre Coles Beach JC- Coles Beach, in acest scop.

-“Ida Bay Railway”
Ecartament 610 mm.
Linie izolata, inaugurata in 1919, intre cariera Lune River si portul Ida Bay.
In 1975 este inchisa.
Din 1977 este utilizata in scop turistic.

-“We Georgie Wood Railway”
Ecartament 610 mm.
In 1909 este inaugurata calea ferata dintre Mount Farell si Tullah, care este inchisa in 1964.
Din 1987 este utilizata in scop turistic.

-“West Coast Wilderness Railway”
In 1899 este inaugurata linia cu cremaliera dintre Regatta Point- Camp Spur- Rinadeena- Lynchford- Queenstown, care este inchisa in 1963.
In 2003 este partial reconstruita si utilizata in scop turistic (la fel si portiunea dintre Camp Spur- Dubbil Barrill- Rinadeena). In 2013 circulatia trenurilor turistice pe aceasta linie este suspendata temporar.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 13:26

Un tren turistic de lux din Australia a fost cel numit „The Southern Spirit”, care a circulat din 2010 pana in 2012, de la Brisbane la Alice Springs, traseu parcurs in 13 nopti, cu opriri in principalele atractii turistice de pe traseu (la: Hunter Valley, Kangaroo Island, Philip Island, Coober Pedy, Kings Canyon si monolitul “Uluru”).
Era compus din locomotive diesel si vagoane, circuland pe ecartament normal.



Muzee feroviare (inclusiv pentru tramvaie) existente in Australia sunt la:

-Dorrigo (deschis in 1986), Ilawarra (1973), New South Wales Rail Transport Museum (1962), Richmound Vale railway Museum , Sydney Tramway Museum (1950)- in New South Wales;

-Ballarat Tramway Museum (1971), Kerrisdale Mountain Railway & Museum (in Victoria);

-Brisbane Tramway Museum (1980), Mount Morgan Railway Museum, Rockhampton Steam Tramway Museum, Rosewood Railway Museum (in Queensland);

-Steamtown Heritage Rail Centre Peterborough (2002), National Railway Museum Port Adelaide (1963), Adelaide Tram Museum (in Australia de Sud).

-Canberra Railway Museum (1967)
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 05 Ian 2017, 13:30

Producatori australieni de material rulant feroviar (locomotive electrice, diesel-electrice, automotoare diesel, vagoane de calatori si marfa si tramvaie) sunt:


-„UGL Rail” (fondat in 1899; intre 1999-2005 s-a numit „United Goninan”. Are sediul la Broadmeadow),


-filiala „Bombardier” (la Dandenong; produce automotoare diesel si tramvaie),


-„Downer EDI Rail” (fondat 1933, sediul la Sydney si produce automotoare diesel si electrice).




In privinta aspectelor organizatorice, in ultimii ani s-au depus eforturi pentru unificarea administratiilor feroviare din statele australiene, dar si pentru standardizarea ecartamentelor cailor ferate.

In 1975 este fondata „Australian National Railways” (ANR), iar, iulie 1998, „Australian Rail Track Corporation” (ARTC).
Aceasta are sediul la Adelaide (Gouger Street), pe John Fullerton ca director general, este in majoritate proprietate de stat (a guvernului de la Canberra) si controleaza principalele linii de cale ferata din Australia (cu exceptia celor din Tasmania).

Intre anii 1991-1996, in timp ce Paul Keating era prim-ministru, este lansat programul „One Nation”, ce viza si standardizarea ecartamentului cailor ferate australiene



Dintre operatorii de transport feroviar mai importanti din Australia pot fi amintiti:

-Aurizon
-Pacific National
-Genesse & Wyoming Australia
-Qube Logistics
-SCT Logistics
-Southern Shorthaul Railord
-TransVolution Rail


Codul feroviar al Australiei este ARTC.


La 21 iunie 2001, „cel mai lung tren (Marfa) din lume”, a fost declarat „Guinness Book”, un tren de marfa apartinand companiei miniere „Australian BHP Iron”, care a circulat pe linia ferata Newman- Port Headland (linie de ecartament ingust de 1067 mm), in Australia de Vest. Acest tren avea 8 locomotive diesel si 682 de vagoane (incarcate cu minereu de fier), lung de 7, 353 km si cu o greutate de 100.000 tone, din care 82. 262 tone de minereu de fier!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 06 Ian 2017, 12:31

Principalele statii de cale ferata , deservite de trenuri de calatori, din Australia, sunt- Perth Central (infiintata in 1881), actuala statie East Perth (1969), Alice Springs (1929, reconstruita in 1980), Darwin (2004), Adelaide Parklands Terminal (1984), Melbourne Southern Cross (1859, reconstruita in anii 1960 si 2000), Melbourne Flinders Street (1854), Sydney Central (1906), South Brisbane (1884, reconstruita in 1891 si 1978), Brisbane Roma Street (1875), Cairns Central (1955, reconstruita in 1996) si Canberra (1924, reconstruita in 1966. Are 3 linii pentru trenurile de calatori).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Australia

Mesajde ldh80 pe 28 Feb 2017, 11:31

Cateva fotografii cu infrastructura feroviara si materialul rulant din Australia:

-Calea ferata (de ecartament normal) Allice Springs- Darwin, inaigurata in 2004. Se observa traversele din beton si prinderea sinei tip Pandrol Fast Clip.

Allice Springs- Darwin.jpg


Calea ferata Sydney- Perth ("Transaustraliana")(de ecartament normal)

Calea ferata Sydney- Perth.jpg


Trenul Sydney- Perth la intrarea in orasul Perth (se observa linia incalecata cu 3 sine)

Trenul Sydney- Perth.jpg


"Main Line" in Queensland (ecartament ingust de 1067 mm)

"Main Line".jpg


Cale ferata de ecartament larg de 1600 mm, in "Victoria"

Cale ferata de ecartament larg de 1600 .jpg


Macaz pentru ecartament incalecat

Macaz pentru ecartament incalecat.jpg


Semnale luminoase in Australia (model american)

Semnale luminoase in Australia.jpg


Semnale (semafoare) mecanice in Australia (model britanic)

Semnale mecanice in Australia.jpg


Leviere pentru comanda semnalelor mecanice in Australia

Leviere pentru comanda semnalelor mecanice .jpg


Fotografii cu principalele statii de cale ferata din Australia, deservite astazi de trenuri de calatori:

1. Statia Perth Central

Perth Central.jpg


2. Statia East Perth

East Perth.jpg


3. Statia Alice Springs

Alice Springs.JPG


4. statia Darwin

Darwin.jpg


5. Statia Adelaide Parklands Terminal

Adelaide Parklands Terminal.jpg


6. Statia Melbourne Southern Cross

Melbourne Southern Cross.jpg


7. Statia Melbourne Flinders Street

Melbourne Flinders Street.jpg


8. Statia Sydney Central

Sydney Central.jpg


9. Statia South Brisbane

South Brisbane.jpg


10. Statia Brisbane Roma Street

Brisbane Roma Street.jpg


11. Statia Cairns Central

Cairns Central.jpg


12. statia Canberra. Deserveste capitala Australiei. Are 3 linii pentru calatori, actuala cladire de calatori fiind inaugurata la 26 octombrie 1966.

Canberra.jpg


Se poate remarca combinatia intre vechi (cladiri construite in secolul 19, in asa-numita epoca victoriana, cladiri de mare valoare istorica si arhitecturala) si nou (cladiri ultramoderne, construite dupa 1960, unde predomina principiul functionalitatii).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Anterior

Înapoi la CAI FERATE DIN LUME / WORLDWIDE RAILWAYS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki