Atata timp cat pilotul parafrazeaza intocmai ce i-a comunicat controlorul de trafic, nu e nici o poblema.
De precizat ca radiocomunicatiile aeronautice se fac cu modulatie in amoplitudine (AM) spre deosebire de modulatia in frecventa (FM) folosita la CFR.
Aceasta masura a fost implementata pentru a evita heterodinele (doua frecvente apropiate se suprapun iar in difuzor se aude un ton care este diferenta dintre cele doua frecvente - spre exemplu sunt ecomunicatii concomitente pe 128.225 MHz si pe 128.224 MHz rezultatul va fi un ton de 1000Hz in boxa, transmisia mesajului fiind neinteligibila).
Diferentele dintre AM si FM le puteti gasi si dumneavoastra mai jos.
Prima sinusoidala este semnalul audio ce urmeaza a fi transmis prin intermediul undelor radio, care este introdus intr-un mixer impreuna cu frecventa purtatoare,
a doua este rezultaatul modulatiei in amplitudine (observati cum amplitudinea undei purtatoare se schimba in relatie cu semnalul audio)
iar a treia este modulatia in frecventa (observati cum frecventa undei purtatoare variaza in relatie cu semnalul audio sinusoidal .)
Daca prezinta interes, pot amanunti subiectul, impreuna cu scheme simple (doi tranzistori, 6 condensatori, doua bobine si doi rezistori) care pot fi construite intr-un transmtator FM in banda radio comercial spre exemplu.
interesul vi-l puteti manifesta punand intrebari aici, va raspund prompt si la subiect.