INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 30 Dec 2016, 21:38

Salutari dragi prieteni pasionati si nu numai. Astazi deschid un nou subiect sper eu util celor cu adevarat interesati in a cunoaste mai multe despre vagoanele de marfa. Una e sa le pozezi si sa le admiri si alta este sa afli lucruri "nebanuite" despre aceste, majoriatii pasionatilor de cale ferata. Sper eu ca este util si celor din domeniu. Oricum, oricine doreste poate sa mai adauge cate ceva in plus, in masura in care doreste si este interesat. Imi doresc sa nu intru prea mult in anumite detlaii, si daca nu reusesc, imi cer scuze inca de pe acum. Asadar hai sa ne intalnim cu o prima parte a acestui INFO PLUS - VAGOANE DE MARFA:

INFO PLUS.jpg
Foto: Daniel


I. Identificarea partilor componente si a datelor inscriptionate pe vagoane.

Definitia materialului rulant: prin material rulant se intelege orice vehicul feroviar care se deplaseaza pe sine.

Vagoanele de marfa, sunt vehicule feroviare din categoria materialului rulant remorcat. Orice vehicul feroviar este alcatuit din mai multe parti componente. In cele ce urmeaza voi face o scurta numerare a acestora.

- Elemente componente ale materialului rulant:

1.Echipamente de rulare: Osia montata compusa din: - elementele osiei montate; - roti (cu bandaj sau monobloc); - osiile in sine (motoare si de vagoane); - cutiile de osie.

2. Echipamente de suspensie: Acestea au rolul principal de a amortiza socurile si vibratiile ce apar in timpul rularii intre echipamentul de rulare si cutia vehiculului feroviar. Astfel vehiculele feroviare pot fi: cu o treapta de suspensie (suspensie primara) si cu doua trepte de suspensie (suspensie primara si secundara). Elementele de suspensie pot fi: arcuri in foi, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice.

Tipuri de suspenii primare vagoane de marfa.jpg
Foto: Daniel


3. Sasiul si cadre de boghiuri: Sasiul este ansamblul care formeaza baza locomotivei sau a vagonului. Pe sasiu se sprijina toate elementele componente ale cutiei locomotivei sau vagonului, masinile, agregatele, si instalatiile locomotivelor, incarcatura la vagoane.

Sasiu si cutie.JPG
Foto: Daniel


Sasiul este realizat din lonjeroane, traverse si grinzi asamblate intre ele ce formeaza un cadru rigid.

Boghiurile sunt considerate mici vehicule, prevazute cu 2 sau 3 osii ce asigura circulatia mai usoara a vehiculelor in curbe cat si o mai mare capacitate de transport, datorita numarului de osii mai mare, decat al vehiculelor pe doua osii.

- Tipuri de boghiuri pentru vagoanele de marfa:

- Boghiul Diamond, turnat cu roti de Ø = 1.000mm;
- Boghiul Diamond din bare sudate;
- Boghiul Diamond turnat cu roti de Ø = 950mm;
- Boghiul tip ORE;
- Boghiul tip H unificat;
- Boghiul unificat Y25;
- Boghiu pe 3 osii;
- Boghiu cu 5 osii, cu tampoane si aparat de tractiune;
- Boghiu cu 5 osii, fara tampoane si tractiune.

Tipuri de boghiuri.jpg
Foto: Daniel


4. Echipamente pentru tractiune, legare, ciocnire:

Au rolul de a cupla locomotiva la tren si vagoanele intre ele si de a asiguta o legatura stabila, care sa nu se desfaca in timpul mersului, indiferent de circulatie. Echipamentele de ciocnire sau tampoanele, au rolul de a asigura distanta corespunzatoare intre vehiculele feroviare, cate doua la fiecare capat. Echipamentele de legare, sunt cuplele cu carlig si cele automate.

Aparat de ciocnire si aparat de tractiune.jpg
Foto: Daniel


5. Cutiile vehiculelor feroviare (in functie de destinatia lor):

a. Cutia locomotivelor;
b. Cutia vagoanelor de calatori;
c. Cutia vagoanelor de marfa.

6. Instalatii si echipamente de franare:

- Frana directa: aerul comprimat produs de compresor este inmagazinat in rezervorul de aer;
- Frana indirecta: se deosebeste de cea directa prin prezenta unui distribuitor de aer si unui rezervor auxiliar.

- Marcajul unificat al vagoanelor de calatori si marfa (Exemplu: 33 53 7906 006-4)

Acesta permite personalului din activitatea feroviara sa identifice cu usurinta dupa serie si numar, la orice vagon, regimul in care circula, statul proprietar si caracteristicile sale tehnice. Numarul vagonului fiind codificat, poate fi utilizat in cadrul aplicatiilor informatice pentru urmarirea diverselor activitati ale vagoanelor (operatii de incarcare -descarcare, stationare, termene ale reviziilor, etc).

Marcajul unificat, se face conform fisei UIC -438 – 2 si cuprinde:
- marcarea in litere;
- marcarea in cifre.

Marcarea este compusa din cinci elemente:
a. regimul de schimb la care este supus vagonul in trafic intern si international;
b. indicarea (tarii) administratiei de cale ferata proprietara a vagonului, sau care l-a inmatriculat;
c. caracteristicile tehnice de intrebuintare ale vagonului;
d. numarul vagonului din grupa respectiva;
e. cifra de autocontrol.

Aceste indicatii sunt aplicate pe cutia vagonului si pe longeroane in litere si cifre. Marcarea cifrata este formata din 12 cifre, impartite in 5 grupe astfel:

Grupele marcarii cifrate.jpg


a – reprezinta primele doua cifre, indica regimul de schimb al vagonului;
b – urmatoarele doua cifre, indica administratia proprietara a vagonului;
c – o grupa de patru cifre, de la cifra a 5-a la a 8-a inclusiv, arata caractersiticile tehnice si de intrebuintare ale vagonului;
d – o grupa de trei cifre, de la cifra a 9-a la a 8-a inclusiv, indica numarul vagonului in grupa sa;
e - ultima cifra din numar, a 12-a este cifra de autoncontrol, fiind despartita de restul numarului printr-o liniuta orizontala.

Codificarea in litere (seria literala) la vagoanele de marfa reprezinta:

G – Vagon acoperit de tip obisnuit cu cel putin 8 orificii de aerisire;
H – Vagon acoperit de tip special (de capacitate medie si mare);
K – Vagon platforma cu 2 osii de tip obisnuit cu pereti frontali rabatabili si tepuse;
R – Vagon platforma pe boghiuri de tip obisnuit cu pereti frontali rabatabili si tepuse;
L – Vagon platforma cu osii independente, vagon articulat sau vagon multiplu cu 2 elemente;
S – Vagon platforma pe boghiuri, de tip special;
E – Vagon descoperit de tip obosnuit, culbutabil frontal si lateral, cu planseul plat;
F – Vagon descoperit de tip special;
Z – Vagon cisterna cu rezervor metalic, pentru transportul produselor lichide sau gazoase;
I - Vagon refrigerent cu izolatie termica de clasa IN, cu ventilatie eoliana, cu gratare pe podea si rezervare de gheata (de 2,5mc sau mai mare);
U – Vagoane speciale - altele decat cele de la seriile F,H,L,S sau Z: - pentru transportat marfuri purverulente cu descarcare sub presiune; de tip “siloz” pentru transportul pulberilor; - vagon pe 4 osii, cu descarcare prin gravitatie pentru transport cereale; - vagon special pentru transporturi negabaritice (pe 8 osii cu platforma scufundata, pe 10 osii cu platf. scufundata, pe 10 osii cu longeroane inalte, vagoon pe 20 de osii).
T – Vagon cu acoperis care se poate deschide/inchide (pentru transport cereale, cu descarcare controlata prin gravitatie si acoperis pliabil, vagon autodescarcator pe 4 osii).


Marcaj unificat si serie literala.jpg
Foto: Daniel


- Semne si inscriptii importante pe vagoanele de marfa.

In cele ce urmeaza voi trece in revista cele mai importante semne si inscriptii existente pe vagoanele de marfa apte de a circula pe caile ferate din Romania, astfel:

1. Lungimea peste tampoane a vagonului. Aceasta este inscriptionata pe lonjeronul sau pe peretele lateral al vagoanelor de marfa.

2. Tara vagonului (greutatea in stare goala a acestuia) ce se inscriptioneaza pe peretele lateral al acesteia.

Lungimea peste tampoane si Tara.jpg
Foto: Daniel


3. Tara vagonului si greutatea franata a franei de mana manevrabila de pe platforma.

4. Tara vagonului si greutatea franata a franei de mana manevrabila de la sol, aceasta din urma fiind incadrata cu rosu.

5. Lungimea incarcaturii vagonului.

6. Semn pentru distanta:
- intre osiile extreme ale boghiurilor si ale vagoanelor fara boghiuri;
- intre pivotii vagoanelor pe boghiuri .

7. Raza minima de inscriere in curba.

8. Capacitatea vagoanelor-rezervoare, vagoanelor butoi.

9. Capacitatea vagoanelor acoperite si a vagoanelor transportului marfurilor in vrac.

10. Semn pentru inscriptii pe vagoane port-containere care indica inaltimea planului de incarcare in stare neincarcata.

Alte inscriptii.jpg
Foto: Daniel


11. Vagoane unificate – conforme cu standardele central europene UIC de material rulant.

12. Semn pentru ultima revizie.

Standard UIC si revizie.jpg
Foto: Daniel


13. Exemple de inscriere a limitei de incarcare pe vagoane:

Limitele de incarcare. Limitele de incarcare sunt inscrise pe vagon. Limita de incarcare determinata este cea care rezulta din categoria de linie cea mai slaba a itinerariului. Ea nu poate fi depasita.

Limite de incarcare pe vagon.jpg


Exemple de limite de incarcare inscriptionate.jpg
Foto: Daniel


In figurile prezentate mai sus (limitele inscriptionate pe vagoane) semnificatiile tonajelor inscriptionate in casuta de sub fiecare categorie de linie sunt:

- 23,0 t – limita de incarcare cand vagonul circula in tren cu viteza de cel mult 100km/h pe categoriile de linii A, B si C.
- 00,0 t - limita de viteza in stare goala a aceluiasi vagon (120km/h) pe categoriile de linii A, B si C.
- 42,0 t - limita de incarcare cand vagonul circula in tren cu viteza de cel mult 100km/h pe categoriile de linii A.
- 50,0 t - limita de incarcare cand vagonul circula in tren cu viteza de cel mult 100km/h pe categoriile de linii B si B1.
- 58,6 t - limita de incarcare cand vagonul circula in tren cu viteza de cel mult 100km/h pe categoriile de linii C.

S– Masa limita de incarcare, exprimata in tone, ce trebuie respectata daca vagonul este indrumat in trenuri care circula cu viteza maxima de 100 km/h.

SS (sau 120) – Masa limita de incarcare, exprimata in tone, ce trebuie respectata daca vagonul este indrumat in trenuri care circula cu viteza maxima de 120km/h.

De mentionat (pentru a intelege principiul limitelor de incarcare pe vagoane):

Categoriile de linii.

1.Liniile de cale ferata sunt repartizate in categorii definite in functie de sarcina pe osie si de sarcina pe metru liniar, astfel:

Categorii de linii.jpg


2. Categoria de linie corespunzatoare retelei de cale ferata din Romania este C3.

3. Masa pe osie (sarcina pe osie) a unui vagon se obtine impartind suma tarei vagonului si a masei de incarcare la numarul de osii, astfel:

Sarcina pe osie.jpg


4. Masa pe metru liniar (sarcina pe metru liniar) se obtine impartind suma tarei vagonului si a masei de incarcare la lungimea vagonului, in metri, masurata cu tampoanele necomprimate, astfel:

Sarcina pe metru liniar.jpg


Unde: T – tara vagonului (greutatea proprie a vagonului in stare goala),
N – neto, greutatea incarcaturii,
B – bruto, greutatea vagonului in stare incarcata,
no – numarul de osii ale vagonului,
lvag – lungimea vagonului, masurata peste tampoanele necomprimate.

14. Exemplu de mase concentrate repartizate pe lungimi diferite ale suprafetei de sprijin si mase asezate pe doua reazeme departate cu aceleasi valori ale lungimii:

Incarcaturi concentrate. Incarcaturile concentrate maxime admisibile sunt inscriptionate intr-un cartus aplicat pe vagon. Ele rezulta din pozitionarea si din lungimea incarcaturii (mai ales la vagoanele platforma).

Se disting doua tipuri de pozitionare:

a) Incarcatura se sprijina pe podeaua vagonului, fie direct, fie prin intermediul a cel putin 4 puncte plasate transversal. Daca axele punctelor extreme sunt situate in dreptul sau peste osiile sau pivotii boghiurilor, lungimea de sprijin este considerata lungimea totala a incarcaturii. Sarcina maxima este indicata prin semnul ▬▬ privind distanta corespunzatoare (mase concentrate repartizate pe lungimea suprafetelor de sprijin). Lungimea de sprijin = l.

b) Sarcina se sprijina pe numai 2 puncte dispuse transversal. Sarcina maxima este indicata prin semnul
simbol2.jpg
privind distanta corespunzatoare (a maselor asezate pe doua reazeme). Lungimea de sprijin = l.

Cartuse mase concentrate.jpg
Foto: Daniel


Verificarea repartizarii incarcaturii.
Repartizarea incarcaturii poate fi verificata prin:
- calcul,
- cantarirea diferitelor osii sau boghiuri ale vagonului.

Semnele unei repartitii neomogene a incarcaturii sunt:
- distanta intre ciuperca sinei si a tamponului mai mica de 940mm sau mai mare de 1065mm,
- distanta dintre brida arcului si opritorul de arc mai mica de 15mm.

Pentru a intelege principiul repartizarii incarcaturii:

Incarcatura trebuie repartizata pe un vagon cat mai omogen posibil, fara insa a depasi sarcina maxima pe osie. Repartizarea incarcaturii trebuie sa se faca astfel incat sa nu fie depasite urmatoarele rapoarte:

a) pentru vagoanele cu 2 osii - raportul 2:1 intre sarcinile pe osie,

b) pentru vagoanele cu boghiuri - raportul de 3:1 intre sarcinile pe boghiu,

c) raportul de 1,25: 1 intre rotile (dreapta/stanga) aceleeasi osii.

Valorile limita admise la punctul c) pentru diferenta intre sarcinile pe roti sunt respectate cand centrul de greutate al incarcaturii nu este dec alat cu mai mult de:
- 10cm aproximativ, in sens transversal, in plina sarcina a vagonului;
- 15cm aproximativ, in sens transversal, in semi-sarcina a vagonului.

Cam atat pentru astazi. Continuarea dupa Anul Nou, prilej cu care va urez sa aveti un an mai bun ca toti ceilalti si toate dorintele voastre sa se indeplineasca! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde ionutz72 pe 01 Ian 2017, 07:43

Tipurile vagoanelor, la scoala, le-am invatat astfel:
Acoperite : T,G,H
Descoperite: K,O,R,L,S,E,F
Speciale: Z,I,U

O-ul fiind platforma cu 4 sau 6 osii, iar I-ul fiind cele frigorifice, care le-ai omis :)
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 01 Ian 2017, 16:28

Ok. Am corectat anumite lucruri omise si le-am complectat (sunt evidentiate cu rosu). Vagoanele platforma cu mai mult de 6 (pana la 20 de osii) sunt atribuite atat in Compendiul de vagoane cat si in Catalogul de vagoane al CFR Marfa, Literei de serie U dupa cum am precizat in adaugirile mentionate. Stiu ca in urma cu multi ani (probabil inainte de anul 2002) litera de serie T era atribuita unor vagoane de tip special sau private.

In mod sigur tu te referi la altceva: a cincea cifra a marcajului unificat, ce corespunde cu cate o serie literala, astfel:

Corespondenta T1.jpg

Corespondenta T2.jpg


* Am omis anumite litere de serie fie extincte (G,Gs,Z, Zs, etc) sau care nu fac parte din parcul CFR Marfa (Tadgs, Uacs, etc).
Cred ca stiai ceva de cifra 0 nu de litera de serie O. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde ionutz72 pe 01 Ian 2017, 21:47

Nu te contrazic. Eu asa le-am memorat de la scoala.
Ca un fel de abecedar si asa mi-a ramas in memorie.
Ca e gresit, asta e vina profesoarei....
Ca si logica pt mine, daca e vagon acoperit special, pt mine intra in categoria vagoanelor acoperite si atat.(referitor la seria T)
Pana la urma toate sunt speciale prin ceea ce ofera, nu? :)
Iar categoria celor speciale Z,I,U sunt speciale ca nu se potrivesc celorlalte categorii, doar prin absurd ca nu sunt descoperite.
Asta e doar parerea mea, si repet, asa le-am invatat la scoala :)

Sincer nu am vazut vagoane seria O, dar nu inseamna ca nu exista, ca le vad in oferta altor companii:
http://www.zscargo.sk/files/katalog/2011-en/text.pdf (pag.10)
http://www.ekk-wagon.pl/en/Offer/tabid/ ... fault.aspx
Posibil sa fie chiar ceva foarte speciale, ce nu le are oricine, nu stiu, nici chiar DB Nederland de exemplu...
https://nl.dbcargo.com/file/rail-nederl ... _v2011.pdf
LE: nu mai exista Uacs (vag var, ciment pe 4osii) la CFR Marfa ? Ehe, cat le-am mai călărit...
Uagps vag si pt cereale.
Tals si pt chimie,azotat (parca) din ce mai retin.
Ultima oară modificat de ionutz72 pe 01 Ian 2017, 22:06, modificat 1 dată în total.
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 01 Ian 2017, 22:04

Sincer definitia de prin cartile de scoala pentru litera de serie T este una simpla T – Vagon cu acoperis care se poate deschide/inchide - ceea ce am adaugat este conform cu descrierea din Compendiul de vagoane de marfa care este o lucrare mai specializata. Litera de serie O (de la "ocean") eu inca nu am intilnit. Cel putin nu in Romania. Nu am timp in momentul asta sa scotocesc prin tot PDF-ul cu pricina, insa in Romania aceasta litera de serie pur si simplu nu exista. :?

Tot ce am gasit mai ciudat in materie de litere de serii literale este un vagon Uyea-Wx. Cand am timp am sa-l descriu si pe acesta. Este de fabricatie foarte veche si este folosit legat de macaralele mici tip EDK. E undeva pe langa celeba "Luiza". Vagonul asta nu figureaza din pacate nici in compendiu si nici in catalogul CFR Marfa. ;)

Nu exclud ca ar fi existat si litera de serie "O", insa eu nu am auzit de ea. E drept ca odata cu achizitionarea de catre diversi OTF de marfa a unor vagoane din gunoaie de prin Occident or fi aparut si cele din litera de serie care sustii tu ca ar exista. Eu nu le-am vazut si conform literaturii de specialitate de astazi, ea nu exista. :think:

P.S. Vagoanele Uacs de fabricatie romaneasca de care stii nu mai sunt decat in proprietatea ALRO Slatina si cara doar alumina calcinata. Au aparut din gunoaie aduse din Franta pe la diversi OTF si vagoane cu aceeasi serie Uacs insa destinate transportului altor pulberi - gen ciment. Uite aici cateva imagini cu toate: http://www.railnet.ro/viewtopic.php?f=34&t=1678. Din cauza unor gunoaie aduse de dincolo, trebuie realizat un nou compendiu de vagoane de marfa. Ultimul dateaza din 2002...

Pana la urma, daca vagonul permite, fiecare OTF incarca in cel cam ce poate. De asta uneori e greu sa te raportezi strict la "carte" - stii mai bine ca mine lucrurile astea. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde ionutz72 pe 01 Ian 2017, 22:16

Pdf ce l-am pus de la dbcargo este un adevărat compediu, cu toate explicațiile literelor din componenta numelui, ce specifica.
Enjoy it! :)
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 01 Ian 2017, 22:17

Thanks! Am sa-mi fac timp sa-l citesc. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde ionutz72 pe 01 Ian 2017, 22:25

Ca un off topic,acolo am văzut acum ca g din Uagps înseamnă "grain". :)
Deci tineam eu bine minte. Ca se cara altceva cu ele, e clar...
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 01 Ian 2017, 22:37

M-am uitat peste PDF-ul de la ZSSK si Litera de serie O exista la ei, iar a cincea cifra este 3. La noi pentru cifra 3 sunt atribuite doar literele K si R. Este interesant. Probabil ar trebui modificate scriptele si pe la noi. Este defintit astfel: "flat open wagon of regular construction with four or six wheels with low sliding walls and stanchions " - "vagon platforma deschis de constructie obinsuita cu 4 sau 6 roti cu pereti (frontali) josi rabatabili si tepuse". Cam asa s-ar traduce pe repede inainte. Oricum cu 6 roti imi vine greu sa-mi imaginez cam cum arata. Probabil au un sasiu similar cu al unor vagoane vechi de calatori ale unor administratii straine, fara boghiuri, care au 3 osii independente, probabil una pozitionata la mijlocul sasiului. Pana nu vad poze nu-mi dau seama. :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Drakkar electric pe 02 Ian 2017, 14:00

Foarte intersanta discutia. Am aflat si eu ce sunt chestiile alea scrise pe vagoanele de marfa. Vreau sa intreb daca exista compendiu pentru vagoane de calatori si de unde se poate face rost?
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 02 Ian 2017, 14:12

Oke. Offtopic: ultimul compendiu de vagoane de calatori pe care l-am vazut cu ochii mei prin 1997 la buchinistii de la Universitate era editat in 1982 la Editura Tehnica. La vremea aia am negociat cu ei la pret si nu au vrut sa lase. Mai apoi nu l-am mai gasit. De atunci nu am mai vazut asa ceva pe nicaieri si nici nu am mai auzit sa fi aparut un altul. Este posibil sa mai existe, dar eu unul nu cunosc. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Drakkar electric pe 02 Ian 2017, 15:10

Multumesc pentru raspuns. Am sa caut si eu poate gasesc.
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 03 Ian 2017, 19:25

Ei bine, astazi continui cu un nou episod. Am sa las pentru alta data regulile de incarcare si stivuire, transporturile execptionale sau definirea marfurilor periculoase, si contiui in aceeasi nota, cu placile eticheta si marcajele, intilnite adesea pe vagoanele de marfa.

Placardarea transporturilor (placi – eticheta).

a) placardarea vagoanelor pentru vrac si a vagoanelor cisterna.

Pe peretii exteriori ai vagoanelor care transporta marfuri periculoase trebuie aplicate placi-etichete, care sa corespunda etichetei pentru marfa periculoasa transportata in ceea ce priveste culoarea si simbolul.

Atunci cand vagonul-cisterna comporta mai multe compartimente in care sunt transportate doua sau mai multe marfuri periculoase, placile-eticheta trebuie sa fie aplicate pe cele doua parti laterale corespunzatoare ale compartimentelor in cauza. Daca aceleasi placi-eticheta trebuie aplicate pe toate compartimentele, ele vor fi puse o singura data pe ambele parti. Daca sunt cerute mai multe placi-eticheta pentru acelasi compartiment, aceste placi eticheta trebuie sa fie aplicate cat mai aproape una de alta.

Vagoanele cisterna goale, necuratate, nedegazate sau nedecontaminate, precum si vagoanele pentru vrac, goale, necuratate sau nedecontaminate trebuie sa poarte in continuare placile-eticheta cerute de incarcatura precedenta (Fig.1). Placile – eticheta care nu se refera la marfurile periculoase transportate, sau la resturile acestor marfuri, trebuie indepartate sau acoperite.

Placi eticheta precedente.jpg
Fig.1 / Foto: Daniel


b) placardarea containerelor mari si a containerelor cisterna.

Placile-eticheta trebuie sa fie aplicate pe cele doua parti si la fiecare extremitate a containerului mare sau a containerului-cisterna.

c) placardarea vagoanelor-cisterna si a containerleor-cisterna goale si a vagoanelor si containerelor mari pentru vrac.

Vagoanele cisterna goale, necuratate, nedegazate sau nedecontaminate, precum si vagoanele pentru vrac goale, necuratate sau nedecontaminate trebuie sa poarte in continuare placile-eticheta cerute de incarcatura precedenta (Fig. 1).

Etichete.

Etichetele de pericol:

Acestea au forma unui romb, de culoare diferita, corespunzatoare fiecarei clase de pericol. In partea de sus au un semn conventional iar in partea de jos o cifra, care reprezinta clasa de pericol (Fig. 2).

Etichete pericol.jpg
Fig.2 - Etichete de pericol conform norme ADR.


Banda portocalie:

Vagoanele cisterna si vagoanele-baterie destinate transportului gazelor lichefiate sau lichefiate refrigerate sau dizolvate trebuie marcate cu o banda reflectorizanta portocalie continua de aproximativ 30 cm latime, care inconjoara cisterna la jumatatea inaltimii:

Banda GVR.jpg
Foto: Daniel


Marcarea portocalie:

Marcajul portocaliu este un sistem de codificare elaborat de un comitet de experti al C.E. care permite identificarea imediata a substantei transportate, a naturii chimice a acesteia si in consecinta, a naturii pericolului pe care il reprezinta. Cunoscand aceste lucruri se vor putea adopta in cel mai scurt timp masurile corecte de interventie in caz de accident sau incident feroviar.

Marcajul portocaliu contine doua numere si anume:

- numarul de identificare al substantei (numarul ONU);
- numarul de identificare al pericolelor (numarul KEMLER).

Marcaj portocaliu.jpg
Exemplu de marcaj portocaliu.


Acest marcaj se aplica pe fiecare laterala a vagoanelor epntru vrac, vagoanelor cisterna, containerelor pentru vrac si a containerelor cisterna. De asemenea, acest marcaj se aplica si pentru vagoanele cisterna, containerele cisterna goale, necuratate, nedegazate sau nedecontaminate. O data materiile periculoase descarcate si cisternele curatate, degazate sau decontaminate, marcajele de culoare portocalie nu trebuie sa mai fie vizibile.

Marcajul se poate aplica prin intermediul unui panou, foaie autocolanta, vopsea (Fig.3), sau alt procedeu echivalent, cu conditia ca materialul utilizat in acest scop sa fie rezistent la intemperii si sa garanteze o semnalizare durabila.

Marcaj aplicat cu vopsea.jpg
Fig.3 - Marcaj aplicat cu vopsea. Foto: Daniel


Numarul de identificare a pericolului trebuie inscris in partea de sus a marcajului, iar numarul ONU (Organizatia Natiunilor Unite) de identificare in partea de jos. Ele trebuie despartite printr-o linie neagra orizontala care traverseaza marcajul la jumatate. In exemplul din figura de mai jos, numarul de identificare a pericolului are 2 sau 3 cifre, precedate, dupa caz de litera X (materie care reactioneaza cu apa), iar numarul de sub linia neagra orizontala, din patru cifre este numarul ONU:

Nr. de identificare ONU 3175.jpg


Marcaj pentru materii in stare calda.

Materiile transportate in stare calda se marcheaza conform desenului urmator:

marcaj st calda.jpg


Etichete de manevra.

Un triunghi rosu cu semn de exclamatie negru pe fond alb (eticheta nr.13):

Eticheta nr.13.jpg


Trei triunghiuri rosii cu semn de exclamatie negru (eticheta nr.15):

Eticheta nr.15.jpg


Asupra etichetarii expeditiilor de marfa, deoarece au ramas multe de zis, voi reveni mai pe larg cu detalii, intr-un nou episod, conform Norme uniforme marfa pentru etichetele care se aplica expeditiilor de marfuri. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Trifu22 pe 03 Ian 2017, 23:02

Un articol mai vechi tot pe aceeasi tematica:
viewtopic.php?f=253&t=1761&p=17278
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 10 Ian 2017, 20:01

Dupa cum am promis, revin cu cateva completari necesare pentru intelegerea modului de marcare si etichetare a transportuilor. Practic voi intra putin in comercialul de marfa, pentru a intelege si de unde vin aceste reguli de marcare si etichetare, insa incerc sa ma mentin strict in limitele subiectului de fata.

Marcarea si etichetarea transporturilor - conform Norme Uniforme marfa.

Marcarea marfurilor.

Marfurile ce se transporta in vrac in vagoane descoperite trebuie astfel insemnate sau marcate de expeditor incat sustragerea din continut sa nu fie posibila fara urme vizibile.

Norme uniforme marfa (extras): Marfurile transportate in vrac in vagoane descoperite se marcheaza cu dungi de vopsea sau cu var, sipci, sarma sau in alt mod asemanator.

Etichetarea expeditiilor de marfuri: Obligatiile expeditorului de a eticheta expeditiile de marfuri.

(1) La expeditiile de vagoane complet acoperite sau de unitati de transport intermodal, expeditorul trebuie sa introduca in interiorul acestora datele de identificare a expeditiei, care sa corespunda cu cele din scrisoarea de trasura.

(2) La expeditiile de coletarie, expeditorul este obligat sa aplice pe fiecare colet etichete de identificare sau inscriptii exterioare distincte, care nu se pot sterge, fixate rezistent, care sa nu permita confuzii si sa corespunda datelor din scrisoarea de trasura. Fiecare colet va avea inscris cat mai vizibil un numar de ordine, masa neta si bruta.

(3) La expeditiile de vagoane sau unitati de transport intermodal, expeditorul este obligat sa aplice pe ambele parti ale acestora, in locurile special stabilite, etichete care sa permita identificarea transportului. OTF poate pretinde folosirea unor etichete tipizate, conform Normelor uniforme.

(4) Daca la transportul unor marfuri sunt necesare masuri speciale de manipulare, depozitare si precautie, in functie de natura lor, expeditorul trebuie sa aplice etichete sugestive care sa indice modul de manipulare si depozitare a marfurilor. OTF poate pretinde folosirea unor etichete tipizate.

(5) Coletele, paletele, unitatile de transport intermodal si vagoanele cu etichete sau incriptii vechi neindepartate nu se primesc la transport.

Norme uniforme marfa pentru etichetele care se aplica expeditiilor de marfuri.

Art. 1. - Etichetele expeditiilor de marfuri trebuie sa îi informeze pe cei interesati despre caracteristicile transportului si ale manipularii.

Art. 2. - Se folosesc urmatoarele etichete:

2.1. Etichete de manipulare (Anexa nr. 6.1 la Normele uniforme marfa );
2.2. Etichete de pericol (Anexa nr. 6.2 la Normele uniforme marfa );
2.3. Etichete privind regimul vamal si "De dezinfectat" (Anexa nr. 6.3 la Normele uniforme marfa );
2.4. Etichete de restrictii la manevra (Anexa nr. 6.4 la Normele uniforme marfa );
2.5. Etichete de identificare a transporturilor (Anexa nr. 6.5 la Normele uniforme marfa ).

Art. 3. - Etichetele se aplica in conformitate cu prevederile din:

3.1. Regulamentul pentru transportul international feroviar al marfurilor periculoase (RID) - Apendicele C la Conventia privind transporturile internationale feroviare (COTIF);
3.2. Ghidul traficului de marfuri al CIT (GTM - CIT);
3.3. Reglementarile proprii ale operatorilor de transport feroviar.

Etichete de manipulare (Fig.1).

Eticheta nr. 1 "Realimentarea cu gheata a expeditiilor".

Vagoanele pentru care se cere, prin scrisoarea de trasura, realimentarea cu gheata in parcurs, trebuie sa fie prevazute cu o eticheta conform modelului nr. 1, format mare, pe ambii pereti laterali ai vagonului. Aceste etichete trebuie sa poarte numele statiei in care se cere realimentarea cu gheata. Pe originalul scrisorii de trasura se va lipi o eticheta conform modelului nr. 1, format mic.

Eticheta nr. 2 "Vagoane incarcate cu animale vii".

Pentru vagoanele incarcate cu animale vii se folosesc etichetele-model nr. 2.

Eticheta nr. 3 "Vagoane incarcate cu marfuri perisabile".

Pentru vagoanele incarcate cu marfuri perisabile se folosesc etichetele-model nr. 3.

Eticheta nr. 4 "Declararea interesului la eliberare".

Etichete de manipulare.jpg
Fig. 1 - Etichete de manipulare.


Pentru expeditiile cu declararea interesului la eliberare se foloseste eticheta-model nr. 4, format mare. Pe originalul scrisorii de trasura se va aplica eticheta conform modelului nr. 4, format mic.

Daca transportul anumitor marfuri, conform reglementarilor, necesita ingrijiri speciale, mai ales in ceea ce priveste caracterul lor fragil, sensibilitatea la apa, conditiile de incarcare si altele similare, expeditorul trebuie sa prevada expeditia cu etichete corespunzatoare, prevazute mai jos.

Pentru aplicarea acestor etichete expeditorul il va consulta pe seful statiei de marfa.

Eticheta nr. 5 "fragil"
Eticheta nr. 6 "a se proteja impotriva umiditatii"
Eticheta nr. 7 "sus"
Eticheta nr. 8 "a se proteja impotriva caldurii"
Eticheta nr. 9 "folosirea carligelor este interzisa"
Eticheta nr. 10 "centru de greutate ridicat"
Eticheta nr. 11 "aici se pune caruciorul"
Eticheta nr. 12 "centru de greutate"
Eticheta nr. 13 "a se agata aici"

Etichetele folosite pentru restrictii la manevra sunt urmatoarele (Fig. 2 si 3):

Eticheta nr. 1 "Trecerea peste cocoasa interzisa"

Se foloseste la transporturile exceptionale pentru care s-a dispus aceasta restrictie de manevra, in cazul incarcaturii a carei geometrie nu permite trecerea peste cocoasele de triere.

Eticheta nr. 2 "Se interzice trierea prin imbrancire sau pe plan inclinat, fara a fi legat de un vehicul motor. Nu trebuie sa tamponeze, nici sa fie tamponat". Se foloseste in urmatoarele cazuri:

a) la transporturile exceptionale pentru care s-a dispus aceasta restrictie de manevra;
b) la vehiculele insotite de insotitori;
c) la vagoanele a caror masa bruta este egala sau mai mare de 100 t.

Fig.2.jpg
Fig.2.


Eticheta nr. 3 "Se vor lua masuri speciale pentru manevre si protejare. Nu trebuie sa tamponeze, nici sa fie tamponat". Se foloseste in urmatoarele cazuri:

a) la transporturile exceptionale pentru care s-a dispus aceasta restrictie de manevra;
b) la vagoanele incarcate cu animale vii.

Eticheta nr. 4 "A se manevra cu precautie!". Se foloseste in urmatoarele cazuri:

a) pentru transporturile exceptionale pentru care s-a dispus aceasta restrictie de manevra;
b) pentru vagoanele a caror incarcatura risca sa se deplaseze in mod periculos, daca cuplarea nu se face cu viteza redusa;
c) pentru vagoanele care nu pot suporta decat o cuplare cu viteza redusa, din cauza fragilitatii si a valorii marfii transportate; fragilitatea se apreciaza tinandu-se seama de starea, fixarea si de tipul vagoanelor folosite; totusi, in mod exceptional, atunci cand vagoanele nu pot suporta cuplarea, chiar cu viteza redusa, se va utiliza eticheta nr. 3;
d) pentru obiectele cu masa indivizibila mai mare de 20 t.

Fig.3.jpg
Fig.3


Etichetele de restrictie la manevra se aplica in cazurile prevazute de RID. Etichetele de restrictie la manevra nu se aplica pe urmatoarele transporturi, chiar daca ele sunt supuse unor astfel de restrictii:
1. vehicule incarcate sau goale, care poarta un semn ce prescrie o restrictie de manevra suplimentara, in cazul in care nu este necesara o restrictie de manevra suplimentara;
2. vagoane de calatori, vehicule de tractiune care nu sunt in serviciu;
3. vagoane cu materii si obiecte prevazute in RID, care poarta o eticheta aplicata de expeditor, care
impune deja o restrictie de manevra, dar nu este necesara o restrictie de manevra suplimentara.

Etichete de pericol.

Imagine

1. Pentru indicarea marfurilor periculoase si a pericolelor generate de acestea, se utilizeaza etichetele de pericol prevazute in Regulamentul privind transportul international feroviar al marfurilor periculoase (RID) - Apendicele C la Conventia privind transporturile internationale feroviare (COTIF).
2. Pentru traficul intern, textul trebuie sa fie tiparit in limba romana.

Etichete privind regimul vamal si „De dezinfectat”.

Etichetele "Marfuri supuse regimului vamal".

(1) Transporturile aflate sub regim vamal se recunosc dupa eticheta verde "Marfuri sub control vamal", prezentat in modelul de mai jos (Fig.4).

Fig.4.jpg
Fig.4


(2) Pe coletele si pe vagoanele care contin marfuri supuse formalitatilor vamale, precum si pe documentele lor de transport, statiile de expediere in care se vamuiesc transporturile sau de frontiera, dupa caz, sunt obligate sa aplice:
a) pe colete si pe vagoane, eticheta "Marfuri sub control vamal", format A 7, cu dimensiunile 91/50mm;
b) pe scrisoarea de trasura, eticheta "Marfuri sub control vamal", format A 10, cu dimensiunile 35/18mm.

(3) Aceste etichete se completeaza dupa cum urmeaza:
a) in cazul expeditiilor destinate exportului, etichetele se completeaza cu numele statiei unde urmeaza sa se indeplineasca formalitatile vamale la export, mentionata de expeditor in scrisoarea de trasura, respectiv statia de frontiera de iesire din tara, dup caz;
b) in cazul expeditiilor din import si nevamuite in statia de frontiera de intrare in tara, se completeaza cu numele statiei cu biroul vamal din interiorul tarii unde urmeaza sa se indeplineasca formalitatile vamale de import si pentru care se intocmeste de catre statia de frontiera declaratia vamala de tranzit intern;
c) in cazul expeditiilor in tranzit prin tara noastra, se completeaza cu numele statiei de cale ferata de frontiera de iesire din tara, prevazuta de expeditor in scrisoarea de trasura, pentru care statia de cale ferata de frontiera de intrare intocmeste declaratia vamala de tranzit extern.

In statiile de frontiera de iesire si in statiile din interior cu birou vamal, eticheta "Marfuri sub control vamal", format mic, de pe scrisorile de trasura, si format mare, de pe colete si vagoane, se indeparteaza dupa obtinerea liberului de vama.

Eticheta "DE DEZINFECTAT".

(1) Pentru vagoanele folosite la transportul anumitor marfuri, care nu pot fi iîndrumate la incarcare decat dupa spalare si dezinfectare, se foloseste eticheta "DE DEZINFECTAT", prevazuta in model (Fig.5).

Fig.5.jpg
Fig.5


(2) Aceasta eticheta trebuie completata cu numarul vagonului, statia unde se executa operatiunea de spalare si dezinfectare, data si stampila statiei care a aplicat eticheta.

Cam atat despre marcarea si etichetarea corecta a transporturilor, conform Norme Uniforme marfa.. Ne revedem si alta data cu alte cateva lucruri interesante despre vagoanele de marfa, pe care un pasionat feroviar, daca este curios, trebuie sa le citeasca macar trecator. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Drakkar electric pe 13 Ian 2017, 18:14

Foarte interesanta treaba cu etichetarile. Este un subiect bun. Pacat ca nu a reprezentat interes prea mare. Cred ca mai sunt multe chestii de aflat despre vagoanele de marfa. Poate continui si serialul asta. Le citesc pe toate cu placere sa stii. :)
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 13 Ian 2017, 18:30

Va continua, sa vad cand. Am mai inceput si altele si uite asa am neglijat putin ABC-ul feroviar. Mai am in pregatire si alte subiecte. Voi mai posta momentan o singura parte aici dupa care ma voi concentra si pe alte subiecte. Eu sper sa fie citite cu precadere de catre cei care vor sa urmeze o cariera in calea ferata si le este adresat in special acestora, pentru ca nu toti pasionatii isi doresc asta. Exista pe forum destule subiecte pentru fiecare, fiecare este liber sa scrie despre ce doreste si nu ma deranjeaza daca unul pune subiecte mai banale, etc. Eu le scriu pe astea pentru ca imi face placere. Nu oblig pe nimeni sa le citeasca. Asa ca nici numarul de vizualizari sau de raspunsuri nu ma intereseaza. E o chestie strict din pasiune. "I don't need the City" - vorba cantecului. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Drakkar electric pe 13 Ian 2017, 19:23

Mie doar imi place sa aflu mai multe despre trenuri si astept cu interes continuarea.
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 18 Ian 2017, 20:48

Oke. Mai aveam o "restanta" (printre mule altele) pe subiectul asta. Mi-as fi dorit sa le ordonez cum trebuie, dar asta a fost situatia. Sa revenim, totusi la subiect:

Definirea marfurilor periculoase.

Sunt considerate marfuri periculoase acele substante sau produse, care, in timpul transportului, manipularii si depozitarii lor, necesita respectarea deosebit de stricta a unor conditii speciale, pentru evitarea accidentelor umane (iradieri, otraviri, arsuri sau imbolnaviri), distrugerii sau degradarii marfurilor prin incendii, explozii si altfel de avarieri, precum si distrugerea sau degradarea materialului rulant sau a instalatiilor feroviare si nu in ultimul rand pentru evitarea impactului asupra mediului ambiant.

Marfurile periculoase pot fi:
- nominale – cand au o denumire exacta,
- nenominale.

Marfurile periculoase nominale se definesc prin denumirea oficiala de transport, denumire scrisa cu majuscule in coloana 2 a Tabelului A din RID (Regulament international de transport produse periculoase).

Cele nominale se definesc printr-o denumire oficiala de transport generica (nespecificata in alta parte). Aceasta denumire trebuie completata cu denumirea tehnica cunoscuta, atunci cand este cazul. Denumirea se va inscrie cu litere mici, intre paranteze. Aceste marfuri trebuie sa fie incadadrate la o clasa corespunzatoare.

Marfurile periculoase transportate pe calea ferata pot fi:
- materii periculoase;
- obiecte care contin materii periculoase;
- ambalaje goale in care s-au transportat materii periculoase.

Clasificare: In functie de tipul de pericol, conform RID, marfurile periculoase sunt grupate in urmatoarele clase:

Clase de risc.jpg
Schita: Daniel


Exemplu.jpg
Schita: Daniel


Obligatiile principalilor participanti la transportul marfurilor periculoase:

Obligatiile expeditorului. Expeditorul marfurilor periculoase are obligatia se predea la transport o expeditie conform prescriptiilor RID. El trebuie in mod special:

- sa se asigure ca marfurile priculoase sunt clasificate su autorizate la transport in conformitate cu RID;
- sa furnizeze transportatorului informatiile si dupa caz, scrisorile de trasura si documentele de insotire necesare (autorizatii, agrementari, notificari, certificate, etc);
- sa nu foloseasca decat ambalaje, ambalaje mari, recipiente mari pentru vrac (GVR) si cisterne (vagoane cisterna, containere cisterna) agreat si apte pentru transportul marfurilor respective si care poarta marcajele prescrise de RID;
- sa respecte prescriptiile privind modul de expediere si restrictiile de expediere;
- sa se asigure ca si cisternele goale necuratate si nedegazate (vagoane cisterna, containere cisterna) sau vagoanele si containerele mari pentru vrac goale si necuratate, sa fie marcate si etichetate conform prescriptiilor, iar cisternele goale necuratate, sa fie inchise si sa prezinte aceleasi garantii de etanseitate ca si cand ar fi pline.


Obligatiile transportatorului. Transportatorul care accepta la locul de expediere marfurile ce urmeaza sa fie transportate, trebuie prin sondaj reprezentativ:

- sa verifice ca marfurile periculoase care urmeaza sa fie transporttate sunt autorizate la transport conform RID;
- sa se asigure ca documentatia prescrisa este anexata documentului de transport si indrumata impreuna cu acesta;
- sa se asigure vizual ca vagonul si incarcatura nu prezinta defecte, scurgeri sau fisuri, lipsuri ale dispozitivelor de echipare, etc;
- sa se asigure ca data viitoarei revizii pentru vagoanele cisterna si containerele cisterna nu este depasita;
- sa verifice ca vagoanele nu sunt supraincarcate;
- sa se asigure ca placile – eticheta si marcajele prescrise pentru vagon sunt aplicate.


Aceasta verificare trebuie facuta pe baza scrisorii de trasura si a documentelor insotitoare, printr-un control vizual al vagonului sau containerelor, si dupa caz, a incarcaturii.

Daca transportatorul, constata o incalcare a prescriptiilor RID, el nu trebuie sa expedieze marfa pana cand aceasta nu este pusa in conformitate cu prescriptiile RID.

Obligatiile destinatarului. Destinatarul are obligatia sa nu amane fara motiv acceptarea marfii si sa verifice ca dupa descarcare sa fie indeplinite prescriptiile din RID. El trebuie in special:

- sa efectueze in cazurile prevazute de RID curatarea si decontaminarea prescrise a vagoanelor si containerelor;
- sa supravegheze ca vagoanele si containerele in intregime descarcate si curatate, degazate si decontaminate, sa nu mai poarte placile – eticheta si marcajele portocalii.


Un vagon sau un container nu poate fi inapoiat sau reutilizat decat daca sunt indeplinite prescriptiile de mai sus.


Cam atat pentru astazi. Data aviatoare alte chestii legate de subiect.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Drakkar electric pe 20 Ian 2017, 11:12

Aceleasi chestii le-am vazut si pe rutier. Normele asta sunt comune? Adica am vazut camioane cisterna cu aceleasi placute pe ele ca si la vagoane.
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 20 Ian 2017, 11:23

Da, sunt celebrele norme ADR (Acordul european referitor la transportul international rutier al marfurilor periculoase). Ele sunt valabile atat pe rutier cat si pe feroviar si pe naval , etc. Daca vrei detalii uite AICI.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Drakkar electric pe 25 Ian 2017, 18:45

Multumesc. M-am uitat acolo si am inteles acum. :)
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: INFO PLUS-VAGOANE DE MARFA

Mesajde Daniel pe 10 Feb 2017, 20:20

Ei bine, inainte de a trece mai departe cu acest subiect, tin sa adaug ceva legat de verificarea repartizarii incarcaturii, deoarece la momentul cand am vorbit despre aceasta, ar fi trebuit sa ilustrez cu ceva, semnele unei repartitii neomogene a incarcaturii.

Ele sunt (reiau):

- distanta intre ciuperca sinei si asa tamponului mai mica de 940mm sau mai mare de 1065mm,
- distanta dintre brida arcului si opritorul de arc mai mica de 15mm (fig.1).

Distanta intre brida si opritor.jpg
Fig. 1 - Foto: Daniel


De aici voi trece mai departe, si voi vorbi despre alte lucruri sper eu la fel de interesante pentru cei ce doresc sa afle mai multe pe acest subiect.

Reguli fundamentale de incarcare si stivuire.

Atunci cand se incarca marfuri trebuie sa se ia in considerare caracteristicile vagonului si ale liniei din parcurs. Siguranta circulatiei nu trebuie sa fie periclitata prin: deplasarea incarcaturii sau a pozitiei centrului de greutate prin actiunea vantului sau prezenta ghetii sau zapezii pe suprafetele incarcaturii.

Marfurile trebuie dispuse in mod stabil si asigurate in sens longitudinal si transversal impotriva ridicarii de vant, a caderii, a deplasarii, a alunecarii si a rasturnarii. Ele nu trebuie sa se deterioreze datorita asezarii sau fixarii (Fig. 2, 2b si 3).

Asezare si asigurare automobile.jpg
Fig.2 - Foto: Daniel


Asigurarea cu saboti auto de mana.jpg
Fig.2b - Foto: Daniel


Acoperire cu plase a marfii.jpg
Fig.3 - Foto: Daniel


Este convenabil sa se utilizeze peretii, bordurile, tepusele si dispozitivele de limitare a cursei din constructia vagonului pentru stivuirea incarcaturii. Bordurile si tepusele trebuie asezate in general in pozitia de utilizare. Daca acest lucru nu este posibil, de exemplu in cazul incarcaturilor agabaritice, marfurile vor fi stivuite cu ajutorul unor dispozitive speciale, cu acordul caii ferate expeditoare.

Data viitoare voi prezenta Verificarea si identificarea transporturilor exceptionale-negabaritice si cu tonaj depasit - pentru cei care sunt interesati de vagoanele de marfa.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la Discutii diverse / Various discussions

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki