Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde Andrei98 pe 19 Mar 2015, 18:37

Astazi am dat o fuga si la Zarnesti,cu trenul R11063 care a fost compus din Locomotiva 60-1120-1+20-54 067-5+20-50 160-1.
Calatoria a fost una placuta,caldura in vagoane,curat,a mers cat de cat repede.
Trenul a oprit in toate cele 8 statii/halte de pe traseu si anume:
-Bartolomeu
-Lustic
-Cristian
-Risnov
-Risnov hc.
-Tohanu vechi hm.
-Zarnesti Hc.
-Zarnesti
In gara Zarnesti era plin de vagoane ale DB Schenker,toate fiind "abandonate: acolo.
Sa trecem si la imagini:
IMG_20150319_151140.jpg
Vagoane Tals in Zarnesti Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_150951.jpg
Pare a fi un vagon litera "F" Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_150927.jpg
DIverse componente ale macazurilor Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_150628.jpg
Iesirea spre Brasov din gara Zarnesti Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_152429.jpg
Supraveghere video in gara Zarnesti Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_150623.jpg
Linia se infunda Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_150719.jpg
Cladirea garii zarnesti,nu am reusit sa o prind pe toata din cauza unui stalp Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_151017.jpg
INDA sosita in Zarnesti cu R11063 Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_151106.jpg
Se decupleaza de la garnitura pentru a rebrusa Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_151333.jpg
Se indreapta spre celalalt capat al statie Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_151347.jpg
Foto:AndreiCFRbv

A se observa ca aceasta locomotiva la un post are fluier iar la celalalt are goarna :D
IMG_20150319_150609.jpg
Vagonul tip B70 cu care am calatorit Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_151233.jpg
Foto:AndreiCFRbv

IMG_20150319_151204.jpg
Foto:AndreiCFRbv


La plecarea din Zarnesti,iata ce am surpins:
IMG_20150319_152743.jpg
Foto:AndreiCFRbv

3.jpg
Foto:AndreiCFRbv

Nu vi se pare cunoscuta aceasta locomotiva?
Este LDH-ul modernizat 92 53 0 85 2001-2 ce a fost prezent anul trecut la expozitia feroviara din Bucuresti:
IMG_0475.jpg
Foto:AndreiCFRbv

Se pare ca aceasta locomotiva manevreaza vagoane cisterna in Zarnesti.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde Daniel pe 19 Mar 2015, 21:36

Foarte interesanta excursia ta. Nu am fost niciodata la Zarnesti si nu stiu cum arata statia. Acum am avut ocazia de a vedea ceva, ceva. E pacat ca acel B70 surprins de tine nu a beneficiat si el de o vopsea pe dinafara, pentur ca interioarele chiar daca sunt din anii '80 sunt extrem de bine facute si au rezistat excelent. Ba chiar sunt de zeci de ori mai confortabile decat fumigenele Caravelle azbestuoase ale Regiotrash.

In alta ordine de idei, daca LDH-ul acela este modernizat la Pascani (ateliere de reparat vagoane prin tradtie) probabil de asta a ajuns tocmai printr-un cap de sectie cam uitat de lume. Observ ca s-au schimbat si ceva macazuri prin statie. Felicitari Andrei! Asta vreau eu de la tine pe forum! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde Andrei98 pe 20 Mar 2015, 12:41

Ieri a fost destul de multa activitate pe linia de Zarnesti.Intre Lustic si Cristian era un LDH de la RC CF Trans care manevra vagoane cisterna,la Cristian erau niste vagoane ale DB-ului,la Risnov era un LDE de la GFR si niste vagoane DB Schenker care pareau proaspat vopsite iar la Zarnesti era plin de vagoane cisterna. Sincer sa fiu,LDH-ul de la GFR era ultimul lucru care ma asteptam sa il gasesc la Zarnesti :D
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde Daniel pe 21 Mar 2015, 10:52

Oricum esti primul pasionat din Romania care a descoperit-o la treaba in zona asta. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde ldh80 pe 15 Feb 2017, 14:25

Cateva date despre aceasta linie. Inaugurata in anul 1894 (intre Bartolomeu- Zarnesti), are traverse din beton si din lemn, sina tip 49 , prindere indirecta tip K.

VS este de 80 km/h .

Statiile si HM-urile de pe aceasta linie sunt dotate cu instalatii tip SBW, aceasta fiind una dintre putinele sectii inchiriate unui gestionar privat de infrastructura feroviara, pe care mai sunt in functiune instalatiile SBW si semnalizarea mecanica.

Se circula la cale libera.

Dezvoltarea acestei linii este legata de dezvoltarea industriei din orasele Rasnov si Zarnesti. In 1990 aceasta linie deservea importante unitati industriale, astfel

-Din statia Cristian:

-Linie industriala pentru fosta fabrica de caramida refractara (Astazi fabrica este desfiintata).

-Dupa 1990 si linii industriale pentru depozitele de produse petroliere Total Lubricants

-Din statia Rasnov:

-Linie industriala pentru fosta Uzina chimica/Romacril (Inaugurata in 1952. Inchisa in 2000).

*In Rasnov mai exista si fosta Fabrica de scule, care nu a avut cale ferata industriala (in 1940 este fondata o fabrica de scule, unelte agricole si tehnice de catre G. Georgescu- Topsalau, denumita GETOP. Din 1950 aceasta se dezvolta masiv, fiind singura unitate industriala din Romania care producea scule aschietoarea. Inca mai exista).

-Din statia Zarnesti

-Linie industriala pentru uzina 6 Martie (infiintata in 1938, de catre industriasul Nicolae Malaxa. Intre anii 1948-1990 a purtat denumirea de Uzina 6 Martie Zarnesti.
Din anul 1958 trece la productia de motorete si biciclete, dar producea si armament. Din 1980 producea si rachete. In 1991 aveea 12.000 de salariati, care
produceau 16.000- 17.000 biciclete in fiecare luna. Intre 1990- 1998 a purtat numele de uzina mecanica Tohan Zarnesti, iar din 1998 este societate comerciala
in cadrul regiei Romarm)

-Linie industriala pentru Fabrica de celuloza Celohart/Ecopaper (Fabrica de hârtie din Zărnești a fost înființată în 1852, cu finanțarea Caselor de Comerț din Brașov și la inițiativa cărturarului George Barițiu. În 1857 este atestată fabricarea hârtiei. În 1889 ia naștere Fabrica de celuloză, ca patru ani mai târziu să se producă celuloza din lemn de rășinoase. În urma naționalizării, la 1 septembrie 1948 se comasează cele două fabrici în Fabrica de celuloză și hârtie „Nicolae Bălcescu” Zărnești. În 1990 este redenumită în S.C. Celohart S.A., ca în 2002 să se numească S.C. EcoPaper S.A.)

-Linie industriala pentru depozitul de produse petroliere Romoil

De asemenea, mai existau in trecut si alte doua statii

-Tohanu Vechi (care in 1988 este transformata in halta hc)

-6 Martie (General Traian Mosoiu), care astazi este halta hc.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde ldh80 pe 15 Feb 2017, 14:28

In 1988/1989 pe aceasta linie circulau 7 perechi trenuri C/zi, fiecare fiind compus din unul (sau uneori doua) cupluri etajate/rame TE, tractiunea facandu-se cu locomotiva clasa 80 (uneori si cu locomotiva clasa 60/62).

Schitele statiilor

1. Ramificatie Romradiatoare

Ramificatia Romradiatoare.jpg


2. Statia Cristian (are 4 linii)

Statia Cristian_1.jpg
Statia Cristian_2.jpg
Statia Cristian_3.jpg


3. Statia Rasnov in 1990 (3 linii)

Statia Rasnov.jpg


4. Statia Zarnesti (are 5 linii)

Statia Zarnesti_1.jpg
Statia Zarnesti_2.jpg
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde Andrei98 pe 15 Feb 2017, 15:16

Hmm eu din cate imi amintesc acum 2-3 ani cand am luat la pas aceasta linie nu se circula chiar la cale libera, in majoritatea statiilor semnalele mecanice sunt functionale.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde ldh80 pe 15 Feb 2017, 16:12

Andrei98 scrie:Hmm eu din cate imi amintesc acum 2-3 ani cand am luat la pas aceasta linie nu se circula chiar la cale libera, in majoritatea statiilor semnalele mecanice sunt functionale.



La cale libera, adica in sistemul intelegerii telefonice a caii libere, care inseamna: Dupa ce este expediat un tren dintr-o statie, trebuie mai intai ca acel tren sa ajunga in statia urmatoare. Dupa aceasta, dupa ce IDM-ul din prima statie obtinere confirmarea telefonica (de la IDM-ul din statia urmatoare) ca primul tren expediat a ajuns in statia urmatoare, poate solicita acordul telefonic de la IDM-ul din statia urmatoare, si numai dupa ce obtine acest acord telefonic, poate expedia un alt tren spre statia urmatoare.

Acest sistem (al intelegerii telefonice a caii libere) se refera la asigurarea parcusului dintre statii.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde Daniel pe 15 Feb 2017, 18:20

Pai si daca nu sunt semafoarele defecte, nu or fi toate instalatiile INDUSI defecte ca sa se circule la cale libera (inca una din situatii). Deci pe sectia respectiva semafoarele fie sunt defecte fie scoase din exploatare. Una din doua. E drept ca in pozele lui Andrei nu apare niciun semafor ca sa vad care e treaba (eventual sipci incrucisate aplicate pe brat, paleta, etc) si nici nu cunosc sectia. :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde ldh80 pe 15 Feb 2017, 18:52

Din cate stiu, pe aceasta sectie, instalatiile SBW si semnalizarea mecanica din toate statiile sunt in functiune!

"Cale libera" se refera la altceva! Este o modalitate de asigurare a parcursului dintre statii, care se refera la faptul ca, pentru a expedia in tren, IDM-ul din aceea statie trebuie sa solicite acordul telefonic de cale libera de la IDM-ul din statia spre care urmeaza a fi expediat trenul!

Pe o sectie pe care asigurarea parcursului intre statii se face prin "acordul telefonic a caii libere", sistemele SBW si semnalizarea mecanica trebuie sa fie functionale!


In cazul defectarii unui semafor (semnal mecanic) , ori a unui semnal luminos, exista proceduri speciale pentru asemenea situatii, care nu au legatura cu sistemul "intelegerii telefonice a caii libere".
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde Daniel pe 15 Feb 2017, 19:18

Tu te referi la circulatia la interval de statie pe baza de cale libera (dupa sistemul intelegerii telefonice). Acum inteleg ce ai vrut sa spui. :mrgreen:
P.S. Sunt destul de obosit si am devenit mai neatent la ce se scrie in ultima vreme.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde ldh80 pe 15 Feb 2017, 19:59

Daniel scrie:Tu te referi la circulatia la interval de statie pe baza de cale libera (dupa sistemul intelegerii telefonice). Acum inteleg ce ai vrut sa spui. :mrgreen:
P.S. Sunt destul de obosit si am devenit mai neatent la ce se scrie in ultima vreme.



Da, exact la asta ma refeream cand am zis de "cale libera"!

PS- Va inteleg- se poate intampla oricui!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia secundara 203 Brasov-Zarnesti

Mesajde ldh80 pe 16 Feb 2017, 08:18

In anul 2004, sectia Bartolomeu- Zarnesti este prima linie de cale ferata din Romania, care este deservita de un operator privat de transport feroviar de calatori- SC Keolis Srl, devenita ulterior SC Regiotrans SRL Brasov.

Linia este inchiriata gestionarului privat de infrastructura feroviara SC RC CF Srl Brasov.

Astazi, pe aceasta linie circula 9 perechi trenuri regio/zi, fiind, din acest punct de vedere, cea mai bine deservita linie secundara din Romania, cu trenuri de calatori. Toate aceste trenuri sunt compuse din automotoare second-hand clasa 97.


In privinta traficului de marfa, acesta s-a redus mult dupa 1990, datorita disparitiei (fosta Fabrica de caramida refractara Cristian, fosta Uzina chimica Romacril Rasnov) ori reducerii masive a activitatii (Fabrica de scule Rasnov, Uzina Mecanica Tohan, Ecopaper Zarnesti) a intreprinderilor industriale deservite de aceasta linie.

Totusi, pe aceasta linie mai circula trenuri de marfa, formate de obicei din vagoane-cisterna, pentru depozitul de produse petroliere a Total Lubricants din Cristian si pentru depozitul de produse petroliere Romoil din Zarnesti.

Timpul de mers Brasov- Zarnesti, pentru trenurile de calatori, era si este de cca 40 minute.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi


Înapoi la MAGISTRALA 200: Braşov - Podu Olt - Sibiu - Vinţu de Jos - Simeria - Arad - Curtici

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki