Discutia este interesanta. Am auzit fel de fel de zvonuri. Unii sustin ca la partea de componente electrice de IT si MT ar fi pline de piese chinezesti. Habar nu am. Altii sustin ca platforma in sine ar fif ost cumparata cu licenta de la unul sau altul dintre marii producatori din Vest. Din ce stiu Softronic au o colaborare destul de veche cu Siemens cel putin pe partea de componente electrice. In ultimii ani de la Atlantic pana la Urali, cam toti producatorii de material rulant lucreaza cu firme din Germania si e normal ca cel putin design-ul sau conceptul, sa fie cam acelasi. Sa nu uitam ca actualul concerc Bombardier a inglobat dupa 1998 si fostele uzine DWA (marea majoritate) care in anii comunismului erau celebri pentru partea de design. De pe la inceputul anilor '70 a exista chiar si un acrod intre RDG si RFG pentru folosirea contra cost de catre Germania de Vest a designului industrial din Est. Deci traditia exista, si daca s-au impus in fata italienilor in ultimele decenii pe partea asta, atunci, orice e posibil.
Ca o comparatie, tu afirmi ca Hyperion se aseamana oarecum cu un Stadler Talent (realizat cu Bombardier). Nu stiu sa-ti raspund precis, asta este o problema care nu m-a interesat si care in acest moment ma cam depaseste. Uite doua imagini pentru o comparatie:
Hyperion 1:
- Foto: Daniel
Talent 2:
Sursa foto:
railwaygazette.comDaca cineva stie mai multe, ne poate lamuri.