Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 20 Feb 2017, 11:55

In acest topic, voi prezenta cateva date, despre una dintre cele mai interesante linii ferate din Romania, care strabate zona Dobrogei.

In anul 1910 apare proiectul de constructie a caii ferate Medgidia- Tulcea, a carei lucrari efective incep in 1911.

In anul 1915 este inaugurata portiunea Medgidia- Targusor Dobrogea, dupa care, in 1916, ca urmare a intrarii Romaniei in primul razboi mondial, lucrarile sunt intrerupte.

Acestea vor fi reluate in anul 1924, iar la data de 1 octombrie 1925, este data in exploadare si portiunea Targusor Dobrogea- Babadag. Lucrarile sunt din nou intrerupte cca 10 ani, fiind reluate prin 1935.

Astfel, la data de 25 martie 1939, este inaugurata si ultima portiune a liniei, intre Babadag si Tulcea. Astfel, Tulcea era ultimul oras-resedinta de judet de pe teritoriul actual al Romaniei, care era legat prin cale ferata de restul tarii.

Cu ocazia reluarii lucrarilor din 1935, s-a ales alt traseu decat cel prevazut cu 10 ani in urma abandonandu-se tunelul Cataloi care fusese construit in 1916 in proportie de 20% si care avea 950 m lungime. Acel tunel ar fi usurat coborarea traseului spre Tulcea.


Dupa cel de-al doilea razboi mondial, calea ferata Medgidia- Tulcea va inregistra o dezvoltare mai accentuata dupa 1970, fapt determinat de cativa factori:

-Politica de dezvoltare si industrializare a municipiului Tulcea (in 1973 este inaugurata Uzina de alumina ALUM, in 1976 este inaugurat la Tulcea singurul combinat de feroaliaje din Romania- Ferom, tot in 1976 este inaugurat Șantierul Naval Tulcea, apoi alte unitati industriale tulcene- Fabrica de mobila, Cea mai mare fabrica de conserve din peste din Romania- Tulco, Fabrica de prelucrare a marmurei, Fabrica de confectii, Cariera Bididia, Fabrica de bere, etc)
La Tulcea isi aveea sediul si renumita flota de pescuit oceanic a Romaniei.
Maxima dezvoltare economica, sociala, edilitara, etc, a municipiului Tulcea este atinsa in anul 1992, când acesta numara 97.904 locuitori.

-Dezvoltarea agriculturii si traficul generat de bazele de receptie a cerealelor din statii

-Aparitia altor unitati industriale deservite de aceasta linie- Cariera Zebil, Mina Altan-Tepe (racordata la statia CFR Baia Dobrogei prin intermediul unei cai ferate de ecartament ingust), cateva unitati industriale in orasul Babadag (CET-ul, Fabrica de zahar, Fabrica de agregate de cariera si balastiera)

-Transportul de calatori pe linia 804 creste si el semnificativ in acei ani, si datorita dezvoltarii turismului in zona Deltei Dunarii).

Din punct de vedere al infrastructurii feroviare, ultimul RK la linia 804 este efectuat in anul 1973.

Infrastructura si suprastructura liniei este compusa din sina tip 49 kg/ml, traverse din lemn si din beton, prindere indirecta tip K.

Conform unor livrete de mers din anii 1989-1990, VS pe linia 804 era de 100 km/h intre Medgidia si Babadag, si de 80 km/h intre Babadag si Tulcea Oras. Minute restrictii existau la: Baia Dobrogei (2,30), Cogealac (4,30) si Tulcea-Oras (2,30).

In anul 2009 existau districte de linie la: Nicolae Balcescu, Cogealac, Baia Dobrogei, Babadag si Tulcea-Oras.

Din punct de vedere al instalatiilor SCB, acestea le voi prezenta cu ocazia prezentarii fiecarei statii si HM de pe aceasta linie, asa cum existau ele in 1990 (de remarcat ca atunci , pe aceasta liniei, existau numai statii si HM-uri!).

Din punct de vedere al materialului rulant utilizat, conform Mersului trenurilor 1988/1989, pe linia 804, circulau urmatoarele trenuri de calatori:

-Una pereche tren Accelerat Bucuresti Nord- Medgidia- Tulcea Oras.
Oprea numai in Babadag, si parcurgea traseul Medgidia- Tulcea oras in 2 h si 17 sau 22 minute.
Pe distanta Medgidia- Tulcea Oras era compus din 11 vagoane (7 vagoane de clasa a doua, doua vagoane de clasa intaia, un vagon-bar, iar , pe sensul Medgidia- Tulcea Oras, si un vagon de dormit).
Tractiunea acestui tren era asigurata (pe distanta Medgidia- Tulcea Oras) cu locomotiva clasa 60 sau 62.

-Una pereche tren Personal Tulcea Oras- Bucuresti Nord
Compunere: clasa intaia, clasa a doua, iar pe sensul Tulcea Oras- Medgidia si vagon de dormit).

-4 perechi/zi trenuri Cursa Tulcea Oras- Medgidia- Constanta (unul din ele aveea atasat si un vagon direct Tulcea Oras- Bucuresti Nord)
Conform unui livret de mers din anul 1989, trenurile C Tulcea Oras- Medgidia aveau 9 vagoane, astfel: 8 vagoane de clasa a doua seria 21-47 si un vagon de clasa intaia seria 11-47 .
Pe distanta Tulcea Oras- Medgidia, tractiunea acestor trenuri era asigurata cu locomotiva clasa 80.

Vagoanele apartineau de statiile de domiciliul Bucuresti-Grivita si Constanta, iar locomotivele apartineau de depoul Medgidia.

Pentru deservirea materialului rulant, exista:

-Remiza de locomotive Tulcea-Oras, prevazuta cu hala acoperita (cu 3 linii de remizare, cu canal de vizitare) si dormitor pentru personalul de tractiune

-Postul de revizie vagoane calatori Tulcea-Oras (situat langa remiza).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 804 Medgidia- Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 20 Feb 2017, 12:06

In continuare, va prezint toate statiile si HM-urile de pe aceasta linie, asa cum existau ele in 1990:

1. HM Derin.
Aveea 4 linii, instalatie tip SBW.
Deservea o rampa de incarcare a pietrei.

HM Derin.jpg


2. Statia Nicolae Balcescu
Aveea 6 linii, are instalatie tip SBW (cu sistem CELS).
Deserveste o baza de receptie a cerealelor si in trecut deservea si un complex zootehnic.
Are district de linii.

Statia Nicolae Balcescu.jpg


3. Post Ajutator Miscare Mihail Kogalniceanu

Este locul de unde, din linia curenta, se ramifica linia pentru aeroportul Mihail Kogalniceanu/Constanta.

Post Ajutor Miscare Mihail Kogalniceanu.jpg


4. Statia Targusor Dobrogea
Aveea 5 linii, si are instalatie tip SBW.
Deservea o baza de receptie a cerealelor.
Este cea mai apropiata statie CFR de Rezervatia naturala Gura Dobrogei.

Statia Targusor Dobrogea.jpg


5. HM Pod Casian
Avea numai doua linii, instalatie tip SBW, si era utilizata in exclusivitate pentru incrucisari de trenuri.

HM Pod Casian.jpg


6. Statia Cogealac
Aveea 5 linii si are instalatie tip SBW.
Deserveste o baza de receptie a cerealelor.

Statia Cogealac.jpg


7. HM Istria
Aveea 4 linii si instalatie tip SBW.
Era folosita de obicei pentru incrucisari de trenuri.
Cea mai apropiata de cetatea antica Histria.

HM Istria.jpg


8. Statia Mihai Viteazul
Aveea 5 linii si instalatie SBW.
Deservea o baza de receptie a cerealelor.

Statia Mihai Viteazul.jpg


9. Statia Baia Dobrogei- prima statie din judetul Tulcea.
Aveea 5 linii si are instalatie tip SBW.
Deservea o baza de receptie a cerealelor, dar si o statie de transbordare a minereului (exista o linie de cale ferata de ecartament ingust, pana la mina Altan-Tepe. In statia Baia-Dobrogei era amenajata si o zona, unde minereul era transbordat din vagoane de ecartament ingust in vagoane de ecartament normal. Aici exista si o remiza de cale ingusta).
Statia are district de linii.

Statia Baia Dobrogei- prima statie din judetul Tulcea..jpg


10. HM Ceamurlia de Jos
Aveea 6 linii si instalatie tip SBW.
In trecut se numea Mocani.
Deservea o baza de receptie a cerealelor.

HM Ceamurlia de Jos.jpg


11. HM Codru
Aveea 3 linii si instalatie tip SBW.
Deservea o unitate militara.

HM Codru.jpg


12. Statia Babadag
Aveea 9 linii si are instalatie CED.
Deservea: fosta Fabrica de zahar, fostul CET, baza de receptie a cerealelor.
In orasul Babadag mai exista o fabrica de agregate de cariera si balastiera si mai exista fabrica de mobila MIMP SA
Statia Babadag are si district de linii.

Statia Babadag.jpg


13. Statia Zebil
Aveea 5 linii si instalatie tip SBW.
Deservea cariera cu accelasi nume.

Statia Zebil.jpg


14. Statia Mihail Kogalniceanu
Aveea 4 linii si instalatie SBW.
Deservea o baza de receptie a cerealelor.
Era cea mai apropiata statie CFR de aeroportul Tulcea-Delta Dunarii (Cataloi).

Statia Mihail Kogalniceanu.jpg


15. Statia Cataloi
Are 5 linii, instalatie SBW si deserveste o baza de receptie a cerealelor.

Statia Cataloi.jpg


16. Statia Tulcea-Marfuri

Are 7 linii si instalatie tip SBW (cu semnale prevestitoare luminoase si sistem CELS).

A fost construita in anii 1970-1971, pentru a deservi platforma industriala din Tulcea (ALUM, Ferom , Șantierul Naval si CET-acum Energoterm).

Din statia Tulcea-Marfuri, se desprinde o linie ferata industriala, care trece peste strada Isacei, pe un pasaj denivelat, si ajunge in Antestatia ALUM/Ferom. Apoi aceasta linie industriala se indreapta spre extremitatea nord-vestica a municipiului Tulcea, face apoi o curba spre dreapta, dupa care merge paralel cu strada Bizamului, iar, in dreptul Fabricii de oxigen, se ramifica in doua directii:
-Una merge paralel cu strada Dumitru Ivanov si ajunge in grupa de marfa a statiei Tulcea-Oras
-Si alta trece pe un pasaj denivelat peste alta strada, apoi ajunge in Antestatia Santier Naval, paralel cu strada Portului. Din Antestatia Santier Naval se ramifica linii in incinta Șantierului Naval, care traverseaza strada Portului. Apoi linia ajunge si se termina la portul industrial Tulcea, port construit pentru a descarca minereu necesar combinatului Ferom.

Schita statiei Tulcea-Marfuri


Tulcea-Marfuri.jpg


Tot in statia Tulcea-Marfuri urma sa ajunga si linia ferata proiectata de la Braila spre Tulcea.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 804 Medgidia- Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 20 Feb 2017, 21:23

17. Statia Tulcea-Oras

Actuala cladire de calatori a statiei Tulcea-Oras (cu in acoperis ce sugereaza forma unei lotci pescaresti) a fost construita in anii 1970-1971.

Statia cuprinde 4 linii pentru calatori (3 din ele fiind linii infundate). Lungimea utila a celor 4 linii pentru calatori a statiei Tulcea-Oras este: Linia 1= 312 m, Linia 2=310 m, Linia 3= 351 m si Linia 4= 405 m.

De asemenea, statia mai are o grupa de Marfa cu 5 linii, situate parallel cu strada Dumitru Ivanov. Din aceea grupa de Marfa se ramifica doua linii industrial, care traverseaza strada Dumitru Ivanov, pentru a deservi portul comercial Tulcea si Frigorifer.

In zona barierei cu strada Isacei, din linia curenta se desprinde o linie industrial (si din ea alte doua), care deserveau Fabrica de mobila si o rampa de descarcare a pacurei.

Din punct de vedere al sistemului SCB, statia Tulcea-Oras are o "combinatie" relative "ciudata": macazele sunt mecanice, exista semafor de iesire, dar exista semnal luminos de intrare si semnal luminos prevestitor! Semnalul luminos de intrare in statia Tulcea-Oras se gaseste cu putin inainte de bariera cu strada Isacei!
In plus, exista atat bariera mecanica (la intersectia cu strada Dumitru Ivanov) , dar si bariera automata- instalatie BAT cu bariere (una din putinele instalatii BAT cu bariere si nu cu semibariere pe care le-am vazut), la intersectia cu strada Isacei!

O alta "ciudatenie" a organizarii instalatiei SCB in statia Tulcea-Oras (pe care am vazut-o personal in anul 2002, cand am calatorit cu trenul de la Tulcea la Medgidia- singura data pana in present cand am avut ocazia sa calatoresc pe linia 804, cand am fost in vizita la niste prieteni de familie care locuiesc in Tulcea), este faptul ca biroul de miscare nu este situate in incinta cladirii de calatori, ci langa cabina de acar de la intersectia cu strada Dumitru Ivanov. Astfel, la plecarea din statia Tulcea-Oras, ordinal de circulatie am vazut ca nu a fost inmanat mecanicului de locomotiva de catre impiegatul de miscare (cum se face in mod obisnuit), ci de catre seful de tren, iar semnalul de plecare a trenului nu a fost dat de catre impiegatul de miscare (prin ridicarea paletei verzi), ci trenul a plecat cand a fost pus pe liber semaforul de iesire!

Statia Tulcea-Oras are (sau aveea) si:
-District de linii;
-Remiza de locomotive (cu hala acoperita cu 3 linii de remizare, dormitory pentru personalul de tractiune si placa turnanta);
-Post revizie vagoane de calatori.

Statia Tulcea-Oras este situata intr-un cadru natural destul de frumos, intre Lacul ciuperca si Fluviul Dunarea. In imediata apropiere a statiei Tulcea-Oras este expusa si o locomotiva cu aburi (din 1930), si se gaseste si: autogara, portul de calatori (de unde pleaca navele de pasageri spre Delta Dunarii si pana prin 1999 si spre Galati si Braila), hotelul "IPO".

Tulcea Oras_1.jpg
Tulcea Oras_2.jpg
Tulcea Oras_3.jpg


Asadar in 1990, pe linia 804, existau in numar de: 11 statii (Nicolae Balcescu, Targusor Dobrogea, Cogealac, Mihai Viteazul, Baia Dobrogei, Babadag, Zebil, Mihail Kogalniceanu, Cataloi, Tulcea Marfuri si Tulcea Oras), 5 HM-uri (HM Derin, HM Pod Casian, HM Istria, HM Ceamurlia de Jos si HM Codru) si in singur "Post Ajutor Miscare".

In afara de acestea, mai existau doua "Antestatii" industrial in municipiul Tulcea- "Antestatie ALUM/Ferom" si "Antestatie Santier Naval".

Lungimea liniei este de 144 km, din care 67 km in judetul Tulcea (fiind singura cale ferata din judetul Tulcea).

Decaderea liniei 804 incepe dupa 1995-1996, din mai multe motive:


-Neintretinerea corespunzatoare si la timp, care face ca VS sa scada, si timpii de mers ai trenurilor sa creasca.

De la o VS de 100 km/h intre Medgidia- Babadag si 80 km/h intre Babadag si Tulcea-Oras, se ajunge (dupa 1995) la o VS de doar 80 km/h intre Medgidia si Babadag si de 50 km/h intre Babadag si Tulcea-Oras.

Relevant pentru starea infrastructurii feroviare de pe linia 804 este in articol publicat in ziarul local "Obiectivul de Tulcea", din data de 21 iulie 2010, articol pe care-l reproduce mai jos:

"Infrastructura feroviară din judeţul Tulcea este expirată în mare proporţie, iar călătoriile pe ruta Bucureşti - Tulcea Oraş şi retur pot dura şi şapte ore. Potrivit reprezentantului CFR, Viorel Creţu, jumătate din linia ferată Medgidia - Tulcea nu a mai fost reparată de cel puţin 30 de ani, deşi durata medie de folosinţă este de maxim 20 de ani.
"Starea infrastructurii este foarte proastă în comparaţie cu ce era înainte de 1995. Suntem la pământ faţă de acea perioadă, lucrăm cu instalaţii care sunt la limita siguranţei circulaţiei. De exemplu, pe porţiunea de la Babadag la Tulcea, termenul de refacere a căii ferate este de mult depăşit şi au trecut mai mult de 20 de ani de când pe această rută nu s-au făcut reparaţii capitale. Singurele investiţii mai serioase în linia ferată Medgidia - Tulcea Oraş s-au mai făcut în 2002, asta însemnând schimbare de traverse, de şină de cale ferată şi sudarea ei, acestea fiind făcute până la Babadag", a spus Viorel Creţu.
Aşa se face că, în momentul de faţă, pe calea ferată Medgidia - Tulcea Oraş se circulă cu o viteză de 80 la kilometri la oră între Medgidia şi Babadag şi cu 50 de kilometri la oră între Babadag şi Tulcea Oraş, existând alte 10 restricţii, pe anumite porţiuni circulându-se cu cel mult 30 de kilometri la oră.
"La ora actuală, un tren de persoane parcurge distanţa de la Medgidia la Tulcea cam în 3 ore şi 20 de minute, iar trenul accelerat circa 3 ore - 3 ore şi 10 minute, dacă nu există întârzieri independente de starea infras­tructurii. Deci drumul Bucureşti - Tulcea şi retur este parcurs în circa 6 ore şi ceva. Ca şi o comparaţie, până în anul 1994 de la Medgidia la Tulcea se circula cu 100 de kilometri la oră".

Unde merg banii Ministerului Transporturilor

Deşi calea ferată Tulcea - Babadag nu a fost reparată de cel puţin 30 de ani, pe această rută circulându-se la limita siguranţei, Ministerul Transporturilor alocă fonduri consistente pentru aşa numitul Coridor IV PanEuropean, singurele rute vizate fiind Bucureşti - Feteşti şi Câmpina - Predeal. Aceasta chiar şi în condiţiile în care calea ferată Bucureşti/ Constanţa - Tulcea este utilizată de transportatorii de alumină. De asemenea, destinaţia turistică Delta Dunării ar fi un motiv suficient de serios pentru finanţatori să reabiliteze infras­tructura feroviară.
"Nu s-au mai făcut investiţii în calea ferată de foarte mult timp şi, din câte ştiu eu, nici nu se vor face în viitorul apropiat. Toate fondurile alocate merg către Coridorul IV PanEuropean, fie pe distanţa Bucureşti - Feteşti, fie pe distanţa Câmpina - Predeal, unde au început lucrările de reabilitare.
Pe ruta Medgidia - Tulcea traficul de marfă a crescut foarte mult în ultimul an, în special de când s-a redeschis Alum-ul şi avem cel puţin opt trenuri de marfă pe zi şi 8 trenuri de călători. În condiţii normale, la un asemenea trafic, există şi o uzură la calea ferată, numai că nu sunt bani pentru reparaţii, aşa cum ar trebui să fie", a mai afirmat reprezentantul CFR Tulcea.
Cu toate acestea, Viorel Creţu spune că, atâta vreme cât cineva eliberează avizul de circulaţie, deocamdată calea ferată Tulcea - Medgidia este sigură.
Restructurări, unde nu trebuie
Un efect al crizei economice este că, şi în cazul CFR, s-au făcut disponibilizări masive, iar la Tulcea, din cei 170 de angajaţi au mai rămas 120. O mare parte dintre cei care şi-au pierdut locurile de muncă lucrau la întreţinerea infrastructurii fero­viare.
"În ceea ce priveşte restruc­turările, acestea s-au făcut deja. S-au mai închis două staţii CFR, iar de la Departamentul Infras­tructură au plecat foarte mulţi oameni şi din păcate au plecat din sectorul de exploatare şi între­ţinere, mai puţin restructurări la nivel administrativ. De asemenea, la CFR Marfă au fost dispo­nibilizaţi 50% din angajaţi, deşi traficul de marfă este în creştere", a mai precizat liderul Sindicatului CFR Dobrogea-Medgidia, Viorel Creţu.
În acest moment, pe ruta Bucureşti - Tulcea, Constanţa - Tulcea şi retur circulă patru trenuri personale şi opt de mărfuri. Trenurile de persoane sunt mai mult de transport social, puse la dispoziţia celor cu venituri mici sau care dispun de reduceri la calea ferată"

Anumite mici reparatii la linia 804 s-au facut in anul 2003, cu ocazia introducerii automotoarelor "Siemens-Desiro" pe ruta Bucuresti Nord- Tulcea Oras.

-Confom unui livret din anii 1989-1990, in tren Accelerat parcurgea distanta Tulcea Oras- Medgidia in 2 h si 16 minute (inclusive doua minute oprire in Babadag), in conditiile cand atunci era compus din 11 vagoane (550 tone).

-Conform "Mersului trenurilor valabil pe anul 2004", in tren IC (compus din automotor Desiro), parcurgea distanta Tulcea Oras- Medgidia (fara oprire) in 2 h si 16 minute.

-Astazi, in 2017, in tren IR Tulcea Oras- Bucuresti Nord (compus din automotor Desiro), parcurge distanta Tulcea Oras- Medgidia in 2 h si 40 de minute, dar cu opriri in Tulcea Marfuri, Babadag, Baia Dobrogei, HM Mihai Viteazul, Cogealac si Nicolae Balcescu.

-Disparitia unitatilor de tip CAP si IAS, fapt care a dus la utilizarea din ce in ce mai rara a bazelor de receptive a cerealelor din statii, apoi falimentul unor unitati industrial din Tulcea (Fabrica de mobila, Fabrica Tulco, Fabrica de bere, Fabrica de prelucrare a marmurei, etc) sau din Babadag (CET-ul, Fabrica de zahar, Fabrica de aggregate de cariera si balastiera), inchiderea minei Altan-Tepe, a carierei de piatra (calcar) de la Zebil, etc, fapt care determina scaderea dramatica a volumului de Marfa transportat pe linia 804.

Astazi doar ALUM Tulcea mai transporta constant Marfa (alumina) pe linia 804.

Combinatul Ferom Tulcea , dupa o "privatizare" dubioasa in 2001, nu stiu daca mai functioneaza.

O soarta mai buna a avut-o Santierul Naval Tulcea, privatizat cu success. Insa acesta (desi functioneaza), nu stiu daca mai utilizeaza transportul feroviar de Marfa.

-Scaderea drastica a numarului trenurilor de calatori.
Din punct de vedere al compunerii trenurilor de calatori, se inregistreaza , dupa 1995, un puternic regres.

-Astfel, de la trenuri C compuse din cate 9 vagoane in 1989 (din seriile 21-47 si 11-47), in anul 2002, cand am calatorit pe linia Tulcea Oras- Medgidia, trenul P Tulcea Oras- Constanta, a fost compus din doar 3 vagoane (doua seria 29-22 si unul seria 11-47), tractiunea facandu-se cu locomotiva clasa 80.

-In anii 2007-2010 compunerea trenurilor P de pe linia 804 era formata din doar doua vagoane, apartinand diverselor serii (20-54 si 19-57 in iulie 2007 si in 2010)

-In 2011 trenurile P de pe linia 804 erau compuse din cate doua vagoane (apartinand seriilor 21-31, 20-57 sau 20-55), tractiunea facandu-se cu locomotiva clasa 80 sau 89.

-In august 2012 trenurile R de pe linia 804 erau compuse din doua vagoane (seria 21-47 si seria 21-80), tractiunea facandu-se cu locomotiva clasa 82.

-Insa, in iulie 2013, trenurile R de pe linia 804 incep sa fie formate cu automotoare Malaxa clasa 78, fapt care marcheaza disparitia trenurilor de calatori compuse din vagoane si locomotiva pe linia 804.

Cu in asemenea material rulant antic, nu poti atrage calatori!

-Si compunerea trenurilor Tulcea Oras- Bucuresti Nord se modifica. In 2003- 2004, garniturile compuse din vagoane si locomotiva sunt inlocuite cu automotoare Desiro. Astfe, o data cu Mersul trenurilor valabil pe anul 2004, sunt introduce doua perechi trenuri IC/zi Tulcea oras- Bucuresti Nord, cu automotoare Desiro.

Astazi (in 2017) a mai ramas doar un singur tren IR Tulcea Oras- Bucuresti Nord (compus din automotor Desiro), dar care si Acela circula sezonier!

-Un alt fapt negativ a fost si desfiintarea unui numar insemnat de trenuri de calatori de pe linia 804.

Conform "Mersului trenurilor 1996/1997", pe linia 804 circulau: O pereche tren A Tulcea Oras- Bucuresti Nord, o pereche tren P Tulcea Oras- Bucuresti Obor (avea in compunere si vagon de dormit) si 4 perechi trenuri P/zi Tulcea Oras- Constanta , dar si o pereche/zi tren P Tulcea Oras- Tulcea Marfuri.

In anul 2002 mai ramasesera doar in A Tulcea Oras- Bucuresti Nord, si 3 perechi/zi trenuri P (unul pana la constanta si doua pana la Medgidia)

In 2008 mai ramasesera doar doua perechi trenuri P/zi, in tren A Tulcea Oras- Bucuresti Nord si in tren R (cu circulatie facultative).

Astazi, in 2017, pe linia 804, circula:

-O pereche tren IR Tulcea Oras- Bucuresti Nord, compus din automotor Desiro, sezonier (in perioada 10 iunie- 10 septembrie). Parcurge distanta Tulcea Oras- Medgidia in 2 h si 40 minute, oprind in: Tulcea Marfuri, Babadag, Baia Dobrogei, HM Mihai Viteazul, Cogealac, Nicolae Balcescu.

-Doua perechi/zi trenuri R Tulcea Oras- Medgidia- Constanta, compuse din automotoare Malaxa clasa 78, care parcurg distanta Tulcea Oras- Medgidia in 3 h si 20 minute!

Din iunie 2013 remiza de locomotive Tulcea-Oras nu mai este utilizata. Tot cam atunci este desfiintat si postul de revizie vagoane de calatori Tulcea-Oras.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 804 Medgidia- Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 21 Feb 2017, 08:18

Dintre lucrarile de arta mai importante de pe aceasta linie, putem aminti:

-Podul peste raul Telita, situat intre statia Targusor Dobrogea si fosta HM Pod Casian

-Viaductul Casian, lung de cca 350 m, peste valea Casimcea, situat intre statia Targusor Dobrogea si fosta HM Pod Casian

-Pasajul denivelat peste DN2/E60, situat intre statia Nicolae Balcescu si Post Ajutor Miscare Mihail Kogalniceanu.

-Podul peste un rau, situat intre statia Baia Dobrogei si fosta HM Ceamurlia de Jos

-Podul peste raul Taita, intre lacul Topraichioi si lacul Babadag, situat intre statia Babadag si fosta statie Zebil

-Pasajul denivelat pe sub DN22/E87, situat intre statia Cataloi si statia Tulcea Marfuri

-Pasajul denivelat pe sub Soseaua de centura a municipiului Tulcea (strada Barajului), situat intre statia Tulcea-Marfuri si statia Tulcea-Oras.


In octombrie 2012 se executa anumite reparatii la podul feroviar situat intre statiile Cogealac si Mihai Viteazul.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 804 Medgidia- Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 21 Feb 2017, 17:17

Dupa 1990 sunt desfiintate si unele statii sau HM-uri de pe linia 804, astfel:

-Fosta HM Pod Casian este transformata in halta hc, ori in mai 1992 ori in mai 1993 ("Mersul trenurilor 1992-1993" nu il am ), din decembrie 2004 trenurile nu mai opresc acolo, iar din decembrie 2010 dispare complet din "Mersul trenurilor".
Astazi nu mai exista nici macar cladirea!

-In mai 1995 sau in iunie 1996 ("Mersul trenurilor 1995-1996" nu il am), sunt retrogradate ca si HM-uri fostele statii: Targusor Dobrogea, Mihai Viteazul, Zebil si Mihail Kogalniceanu.

-in mai 1998 HM Mihail Kogalniceanu este transformata in halta h. Astazi fosta cladire a acestei foste statii este locuinta!

-In iunie 2001 fosta HM Istria este transformata in halta h., din decembrie 2004 trenurile nu mai opresc acolo, iar din decembrie 2010 dispare complet din "Mersul trenurilor".

-In decembrie 2002 sau in decembrie 2003 ("Mersul trenurilor pe anul 2003" nu il am), fosta statie Cataloi este retrogradata ca si HM, iar fosta HM Codru este transformata in "Post ajutor Miscare"

-In decembrie 2004, "Post Ajutor Miscare Codru" devine halta h. (o data cu renuntarea complete la utilizarea liniei ferate care ducea spre unitatea militara de acolo).

-In decembrie 2009 fostele HM Zebil si HM Derin ( o data cu inchiderea carierelor de piatra de acolo) sunt transformate in halte h.
Cazul fostei HM Derin este relevant: In 2010 cladirea mai exista, pentru ca in 2011 sa dispara complet, fiind furata caramida cu caramida!

-In decembrie 2010 dispar din "Mersul trenurilor" si haltele Pod Casian h. si Istria h.

-In decembrie 2013 fosta HM Ceamurlia de Jos este transformata in halta h.

-In decembrie 2016 halta Codru h. este complet desfiintata.

Astfel, astazi, in 2017, pe linia 804 au mai ramas urmatoarele statii si halte: Medgidia, Derin h., Nicolae Balcescu, Post Ajutor Miscare Mihail Kogalniceanu, HM Targusor Dobrogea, Cogealac, HM Mihai Viteazul, Baia Dobrogei, Ceamurlia de Jos h., Babadag, Zebil h., Mihail Kogalniceanu h., HM Cataloi, Tulcea Marfuri si Tulcea Oras.

La Tulcea a existat si Agentie de voiaj CFR, care a avut sediul la urmatoarele adresa:

-In 1989- Strada Progresului, nr. 28

-Apoi, mult timp sediul a fost pe strada Babadag, nr. 4 (in centrul orasului)

-In 2004 sediul Agentiei de voiaj CFR din Tulcea era situate pe strada Unirii, nr.4, bloc D4

-In decembrie 2011 Agentia de voiaj CFR din Tulcea este desfiintata.

De asemenea, este desfiintata si magazia de bagaje si mesagerii, din statia Tulcea-Oras.

In statia Tulcea-Oras se asigura informatii telefonice, zilnic intre orele 5.00- 16.30, la numarul de telefon mobil: 0733520161.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 804 Medgidia- Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 21 Feb 2017, 17:52

Poze cu fostele statii si HM-uri de pe aceasta linie:

1. Fosta HM Derin- pe vremea cand mai exista cladirea

Cladirea fostei Hm Derin.jpg


2. Statia Nicolae Balcescu

Cladirea statiei Nicolae Balcescu.jpg


3. Fosta statie, acum HM Targusor Dobrogea

Cladirea Hm Targusor Dobrogea.jpg


4. Pentru fosta HM Pod Casian nu am gasit nici o fotografie!

-Pod feroviar pe linia 804

Pod de piatra pe L 804.jpg


-Viaductul peste valea Casimcei

Viaductul peste Valea Casimcei.jpg


5. Pentru statia Cogealac nu am gasit nici o fotografie!

6. Pentru fosta HM Istria nu am gasit nici o fotografie!

7. Fosta statie, acum HM Mihai Viteazul

Cladirea Hm Mihai Viteazul.jpg


8. Statia Baia-Dobrogei

Din pacate nu am gasit fotografii pentru aceasta statie!

9. Fosta HM, acum h Ceamurlia de Jos

Cladirea haltei Ceamurlia de Jos.jpg


10. Fosta HM Codru

Cladirea fostei Hm Codru.jpg


11. Statia Babadag

Cladirea statiei Babadag.jpg


- Ruinele fostului CET Babadag

Fostul CET Babadag azi o ruina.jpg


-Ruinele fostei fabrici de zahar din Babadag

Fosta fabrica de zahar din Babadag.jpg


12. Fosta statie, acum h Zebil

Cladirea actualei halte Zebil.jpg


Fosta cariera Zebil

Fosta cariera de bauxita Zebil.jpg


13. Fosta statie, acum h Mihail Kogalniceanu

Halta Mihail Kogalniceanu.jpg


14. Fosta statie, acum HM Cataloi

Halta Cataloi.jpg


15. statia Tulcea-Marfuri

Din pacate nu am gasit fotografii cu cladirea acestei statii!

-Vedere dinspre placa turnanta a remizei de locomotive Tulcea-Oras

Placa turnanta Tulcea Oras.jpg


16. Cladirea de calatori a statiei Tulcea-Oras

Tulcea Oras.jpg


-Locomotiva cu aburi expusa in statia Tulcea-Oras

Locomotiva cu abur seria 50.506 expusa pe faleza.jpg


Portul de calatori si autogara Tulcea

tulcea-admn-portului.jpg


Tulcea- Portul commercial

Portul comercial Tulcea.jpg


Tulcea- portul industrial

Tulcea - Portul industrial.jpg


Tren cu alumina, pe pasajul denivelat peste strada Isaccei (intre Antestatia ALUM/Ferom si statia Tulcea-Marfuri)

Naveta de Alumina peste strada Isaccei.jpg


Poze preluate de pe Google Earth.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Mesajde DPS pe 21 Feb 2017, 20:01

Interesante detalii....multumim ! As completa un lucru esential, care a dus la scaderea "atractivitatii" M804 pentru publicul calator, pe langa cele enumerate de tine (starea liniei si reducerea activitatilor industrial-agrare):
- explozia vanzarilor de autoturisme - foarte multa lume si-a cumparat masina personala
- aparitita microbuzelor / autocarelor - ca alternativa la transportul pe CF.

Mai jos este filmarea Medgidia-Tulcea, curand va urma si calatoria de retur:
Avatar utilizator
DPS


Mesaje: 191
Membru din: 09 Dec 2012, 10:59

Re: Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 21 Feb 2017, 22:56

Multumesc! Intradevar, felicitari pentru aceea filmare!

Din aceea filmare, in zona municipiului Tulcea, remarc cateva lucruri:

-Dupa ce paraseste statia Tulcea Marfuri, linia face o curba spre dreapta, dupa care trece pe sub Soseaua de centura a municipiului Tulcea (conform Google maps- strada Barajului), iar apoi se observa doua semnale prevestitoare luminoase, fiecare cu cate doua focuri.
Evident ca unul din ele este semnalul prevestitor luminos al statiei Tulcea-Marfuri, iar celalalt este semnalul prevestitor luminos al statiei Tulcea-Oras.
De remarcat ca cele doua semnale prevestitoare luminoase sunt situate practic in accelasi loc, dar evident pe parti opuse ale caii ferate.

-Apoi, linia se indreapta spre nord, si, cu putin timp inainte de bariera cu strada Isaccei, se observa semnalul luminos de intrare in statia Tulcea-Oras! Legat de acest semnal, at fi doua "ciudatenii":

-Acesta este situat relativ departe de statia Tulcea-Oras

-In conditiile in care statia Tulcea-Oras are semafor (semnal mecanic) de iesire, logic ar fi fost ca si la intrare sa fi avut semafor (semnal mecanic) dar nu este asa!
Este printre putinele statii de pe reteaua CFR, care are la iesire semafor (semnal mecanic), iar la intrare semnal luminos! Asemenea situatii se intalnesc doar in cazul unor statii asa-numite "de inscriere pe BLA", ceea ce in privinta statiei Tulcea-Oras evident nu este cazul!

-Apoi, in zona barierei cu strada Isaccei, se observa cateva linii industriale (care am inteles de pe un alt forum, de la cineva care cunoaste mai bine orasul Tulcea, ca deserveau o fosta fabrica de mobila si o fosta rampa de descarcare a pacurei), iar, la scurt timp dupa bariera, in linia curenta exista un macaz, prin care se racordeaza acele linii industriale la retea.
Totusi, acel macaz pare eclisat, si trag concluzia ca acele linii industriale nu au mai fost folosite de mult timp!

-Tot in aceea zona exista o cabina de acar! Nu stiu daca mai exista acar care sa stea permanent acolo! Deoarece acea bariera este automata, presupun ca rolul acarului de acolo era doar de a manevra macazele mecanice de pe acele linii industriale si de a actiona din buton aceea bariera automata, atunci cand se efectuau manevre pe acele linii industriale!

-Apoi linia ocoleste lacul Ciuperca, dupa care intra intr-un spatiu relativ ingust, intre lacul ciuperca si fluviul Dunarea. Trece pe langa remiza de locomotive (care din filmarea dumneavoastra pare a nu mai fi utilizata), dupa care, la intersectia cu strada Dumitru Ivanov, unde exista o bariera mecanica (manuala).

Tot aici exista si o cabina de acar, dar si o alta "ciudatenie" a statiei Tulcea-Oras: langa aceea cabina de acar se afla si biroul de miscare al statiei ! Trag aceasta concluzie datorita a doua aspecte:

-In filmarea dumneavoastra, se observa o doamna (care, dupa uniforma, cred ca este impiegata de miscare) care statea langa aceea cabina de acar, de la intersectia cu strada Dumitru Ivanov

-In anul 2002- din pacate pana in prezent singura data cand am avut ocazia sa calatoresc cu trenul pe aceasta linie, de la Tulcea Oras la Medgidia, la plecarea trenului din Tulcea-Oras, ordinul de circulatie nu a fost inmanat mecanicului de locomotive de catre impiegatul de miscare, ci a fost inmanat de catre seful de tren! Apoi trenul a plecat cand s-a pus pe liber semaforul de iesire, fara ca impiegatul de miscare sa dea semnalul de plecare a trenului prin ridicarea paletei verzi!

Tin minte ca atunci in 2002 acel tren P Tulcea Oras- Medgidia- Constanta (pleca in jurul orei 5.30 din Tulcea-Oras) era compus din 3 vagoane (29-22, 29-22, 11-47) tractate cu locomotive clasa 80!

Si pentru ca atunci (fuseseram in vizita la niste prieteni de familie care locuiesc in Tulcea) am vrut neaparat sa calatoresc- macar o data- si pe linia 804, a trebuit sa astept aproape 6 ore legatura in Medgidia pentru acceleratul Mangalia- Iasi, plus in Crasna alta schimbare, astfel incat am plecat de pe la 5.30 din Tulcea Oras si am ajuns in Husi pe la 22.30!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Mesajde Daniel pe 21 Feb 2017, 23:47

Foarte interesante observatiile tale dar cred ca multe din intrebarile pe care le-ai pus isi gasesc raspunsurile in PTE-ul statiei respective. Zic si eu. Pe de alta parte tin sa te felicit pentru tot ce ai scris legat de aceasta linie, una din cele mai interesante ca peisaj si istorie. Ultima data si eu am calatorit de la Tulcea la Bucuresti pe la inceputul anillor 2000 cu o sageata care pleca cu noaptea in cap spre Bucuresti. Era o primavara, venisem de la nunta unei prietene si pe vremea aia inca se mai permitea fumatul in tren, dar nu si in sageti. Stiu ca am fumat linistit o tigara si apoi un conductor m-a obligat s-o sting pentru ca in sageata nu se fumeaza. :angry-fire: Pentru ca era inca intuneric afara si ca nu puteam sa fumez, am tras un somn fortat pana la Medgidia. Asa ca mare lucru din traseu nu am vazut la vremea aia. Mai stiu linia din alte ocazii cand am mers cu masina prin zona pe lumina. Pentru mine acum a fost o "sansa" in plus de a mai cunoaste cate ceva despre linia asta. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 22 Feb 2017, 08:03

Va multumesc!

Cred ca linia aceasta ar putea atrage calatori, dar cu cateva conditii:

1. In primul rand, este imperios necesar un RK complet la linie (care nu s-a mai facut din 1973), astfel incat sa se poata reveni la VS din 1990- cu 100 km/h intre Medgidia si Babadag si 80 km/h intre Babadag si Tulcea Oras, si bineinteles eliminate toate limitarile si restrictiile de viteza.

Consolidate sau inlocuite toate podurile si podetele, pentru a elimina eventualele restrictii sau limitari de viteza generate de ele.

Astfel, ar fi posibil ca un tren IR (care ar trebui sa opreasca numai in Babadag, intre Medgidia si Tulcea Oras), sa parcurga linia 804 in 2 h si 16 minute (pe sensul Tulcea oras- Medgidia), respectiv in 2 h si 22 minute (pe sensul Medgidia- Tulcea oras).

2. Introduse mai multe trenuri, la ore potrivite, cu legaturi bune in Medgidia, la trenurile IR de pe M800, inclusiv la cele sezoniere.

Astfel, pe linia 804, ar fi necesare 7 perechi de trenuri/zi, astfel:

-Una pereche tren IR Bucuresti Nord- Medgidia- Tulcea oras, care sa circule permanent (tinand cont ca navele de calatori spre Delta Dunarii -conform orarului de pe site-ul oficial al SC Navrom Delta Tulcea SA- pleaca din Tulcea la ora 13.30, ora actuala de sosire in Tulcea-Oras a trenului IR este una destul de buna).

-5 perechi/zi trenuri R Constanta- Medgidia- Tulcea oras, care sa circule permanent

-Inca o pereche tren R Constanta- Medgidia- Tulcea Oras, care sa circule sezonier, pentru a asigura legatura la IR sezonier Oradea- Constanta.

3. Utilizat un material rulant decent (cu automotor Malaxa nu poti atrage calatori):

-La trenul IR Bucuresti Nord- Medgidia- Tulcea Oras sa fie utilizata o garnitura compusa din vagoane si locomotiva, care sa circule pe distanta Bucuresti-Constanta, iar la urma sa aibă atasate (pana in Medgidia) 3 vagoane, care din Medgidia pana la Tulcea Oras sa fie tractate cu locomotiva clasa 82. Ar fi necesara o singura garnitura.

-Pentru trenurile R Constanta- Tulcea oras sa fie utilizate ori automotoare Desiro, ori sa se revina la compunerea dinainte de 2013- si anume locomotiva clasa 82 sau 89 si doua vagoane.

Pentru aceasta ar fi necesare 4 automotoare Desiro sau 4 garnituri, cu depoul sau statia de domiciliul Constanta.

-Pentru deservirea in bune conditii a acestui material rulant, ar fi necesara reutilizarea remizei Tulcea-Oras (unde exista si posibilitati de cazare a personalului de tractiune, si pot fi create usor facilitati pentru alimentarea cu combustibil a automotoarelor sau locomotivelor) si reinfiintarea postului de revizie a vagoanelor de calatori Tulcea-Oras.

4. Reinfiintate- ca si halte- Pod Casian h., Istria h. si Codru h., deoarece acestea pot deservi anumite obiective turistice ( Ansamblul Geologic Cheile Dobrogei, Rezervatia Gura Dobrogei- de catre Pod Casian h., situl arheologic Istria, Rezervatia naturala Padurea Babadag- Codru).

Reinfiintata Agentia de voiaj CFR Tulcea si biroul de bagaje si mesagerii din statia Tulcea-Oras.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 22 Feb 2017, 12:21

Din cele observate din filmarea video postata:

-La fostele HM-uri Derin, Pod Casian, Istria si Codru, au disparut pana si cladirile!

-La fosta HM Ceamurlia de Jos (acum h) a mai ramas doar cladirea, si un macaz eclisat in linie curenta! Ma mir cum de nu au scos acel macaz!

-La fostele statii (acum h) Zebil si Mihail Kogalniceanu au mai ramas doar cladirile!

-Toate semnalele prevestitoare (de la statiile si HM-urile care au mai ramas) sunt luminoase.

-In statia Tulcea Marfuri exista si semafoare (semnale mecanice) repetitoare.

-Trenuri de marfa am observat doar in statiile Baia Dobrogea (o garnitura cu alumina, cu locomotiva impingatoare, si cateva vagoane garate in incinta bazei de receptie a cerealelor) si Tulcea Marfuri (cu alumina).

-Linii abatute scoase ar fi in: statia Nicolae Balcescu (o linie), HM Mihai Viteazul (probabil doua linii), statia Babadag (probabil 3 linii).

In statia Tulcea-Marfuri mai existau cca 5 linii, in prezent scoase, care erau utilizate pentru manevrarea unor vagoane cu piatra (exista si cantar pentru vagoane).

In statia Tulcea-Marfuri, la linia 1, exista o instalatie de incarcare a pietrei in vagoane (probabil inca folosita). Tot la linia 1 exista si rampa si magazia de marfa.

Tot la acest topic, cred ca este locul potrivit sa amintim si despre un proiect din anii 80.

In dorinta de a scurta legatura feroviara intre zona Moldovei si cea a Dobrogei (si Tulcea in special), in anii 80, apare un proiect de realizare a doua noi ca ferate, care ar fi contribuit destul de mult la scoaterea judetului Tulcea din starea de semi-izolare feroviara in care se gaseste astazi.

Este vorba de proiectul cailor ferate noi Braila- Smardan- Macin- Isaccea- Tulcea si Macin- Baia Dobrogea (care ar fi scurtat semnificativ si legatura feroviara dintre zona Moldovei si Constanta).

Calea ferata noua Braila- Tulcea ar fi urmat sa aibe urmatorul traseu:

-Din statia Braila pana in zona portului de cherestea, ar fi urmat sa fie utilizat traseul unei cai ferate industriale existente.

-In zona portului de cherestea si la nord de localitatea Smardan, ar fi urmat sa fie construit un pod mixt (rutier si feroviar) peste fluviul Dunarea, deoarece in acest punct latimea fluviului este mai mica (cca 460 m).

-In judetul Tulcea, calea ferata noua ar fi urmat sa treaca pe la nord de localitatea Smardan, la nord de Macin, la est de Jijila, apoi pe la sud de localitatea Vacareni, apoi prin zona localitatilor Luncavita, Rachelu, Revarsarea, pe la sud de orasul Isaccea, apoi la nord de localitatile Niculitel, Telita, la sud de localitatile Somova si Minieri, si urma a se racorda cu linia 804 la iesirea din statia Tulcea-Marfuri spre statia Tulcea-Oras.

Daca ar fi fost realizata, aceasta cale ferata noua ar fi scurtat cu cca 200 km traseul feroviar dintre zona Moldovei si Tulcea.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 06 Mar 2017, 13:01

Propuneri de trenuri de calatori pentru linia 804, daca aceasta linie ar fi readusa la parametri tehnici si de exploadare din 1990, pentru asigurarea unor legaturi bune la trenurile IR care circula pe M800.

Timpii de mers pe linia 804 sunt luati din livrete de mers din anii 1989 si 1990.


A.Sens Medgidia- Tulcea Oras

1.Tren R 8651
Constanta plecare 6.23, Palas 6.30, Valul lui Traian 6.38, Murfatlar h. 6.42, Basarabi 6.47, Poarta Alba h. 6.52, Dorobantu 6.58, Castelu h. 7.02, Medgidia 7.08/7.10, Derin (fosta HM, acum h) 7.26, Nicolae Balcescu 7.31/7.32, M.K.P.Aj.M Ram. h. 7.38,30, Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 7.46/7.47, Cogealac 8.13/8.14, Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 8.29/8.30, Baia Dobrogei 8.38/8.39, Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 8.47, Babadag 9.08/9.10, Zebil (fosta statie, acum h) 9.20, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 9.29, Cataloi (fosta statie, acum HM) 9.38/9.39, Tulcea Marfuri 9.49/9.50, Tulcea Oras sosire 10.00.

-Legatura in Constanta de la tren IR 1862 (Iasi plecare 22.35, Constanta sosire 5.30)
-Legatura in Medgidia de la tren IR 1944 sezonier (Satu Mare plecare 13.30, Bucuresti Baneasa 4.44, Medgidia 6.53/6.54, Constanta 7.26)




2.Tren IR 1889
Bucuresti Nord plecare 6.40, Lehliu 7.26, Ciulnita 7.48/7.49, Fetesti 8.13/8.14, Cernavoda Pod 8.40/8.41, Medgidia 9.01/9.15, Constanta 9.42
*Din statia Medgidia detaseaza 3 vagoane pentru Tulcea-Oras (Medgidia plecare 9.20, Babadag 10.57/10.59, Tulcea Marfuri trecere 11.32, Tulcea Oras sosire 11.42).

-Legatura in Bucuresti Nord de la tren IR sezonier 1822 si 1924 (Arad plecare 19.30, Bucuresti Nord plecare 6.20, Constanta sosire 8.52 sau 9.00)




3. Tren R 8653
Constanta plecare 10.04, Palas 10.11, Valul lui Traian 10.19/10.30, Murfatlar h. 10.34, Basarabi 10.39, Poarta Alba h. 10.44, Dorobantu 10.50, Castelu h. 10.54, Medgidia 11.00/11.08, Derin (fosta HM, acum h) 11.24, Nicolae Balcescu 11.29/11.30, Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 11.42/11.43, Cogealac 12.09/12.10, Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 12.25/12.26, Baia Dobrogei 12.34/12.42 (incrucisare), Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 12.50, Babadag 13.11/13.13, Zebil (fosta statie, acum h) 13.23, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 13.32, Cataloi (fosta statie, acum HM) 13.41/13.42, Tulcea Marfuri 13.52/13.53, Tulcea Oras sosire 14.03.

-Circula numai in timpul sezonului estival

-Legatura in Medgidia de la tren IR 1970 sezonier (Galati plecare 6.50, Medgidia 10.19/10.20, Constanta sosire 10.44) si de la tren IR sezonier 1932 (Oradea plecare 19.12, Medgidia 10.38/10.48, Constanta sosire 11.18).

*In Valul lui Traian asteapta trecerea inainte de a trenului IR 1937 (Valul lui traian trecere 10.23).




4. Tren R 8655
Constanta plecare 11.03, Palas 11.10, Valul lui Traian 11.18, Murfatlar h. 11.22, Basarabi 11.27, Poarta Alba h. 11.32, Dorobantu 11.38, Castelu h. 11.42, Medgidia 11.48/11.59, Derin (fosta HM, acum h) 12.15, Nicolae Balcescu 12.20/12.21, Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 12.33/12.34, Cogealac 13.00/13.08 (incrucisare), Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 13.23/13.24, Baia Dobrogei 13.32/13.33, Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 13.41, Babadag 14.02/14.04, Zebil (fosta statie, acum h) 14.14, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 14.23, Cataloi (fosta statie, acum HM) 14.32/14.33, Tulcea Marfuri 14.43/15.00 (incrucisare), Tulcea Oras sosire 15.10.

-Legatura in Medgidia de la tren IR sezonier 1996 (Timisoara Nord plecare 22.30, Medgidia 11.08/11.09, Constanta sosire 11.43) si de la tren IR 1583 (Bucuresti Nord plecare 9.32, Medgidia 11.35/11.37, Constanta sosire 12.00)




5. Tren R 8657
Constanta plecare 15.34, Palas 15.41, Valul lui Traian 15.49, Murfatlar h. 15.53, Basarabi 15.58, Poarta Alba h. 16.03, Dorobantu 16.09, Castelu h. 16.13, Medgidia 16.19/16.21, Derin (fosta HM, acum h) 16.37, Nicolae Balcescu 16.42/16.50 (incrucisare), Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 17.02/17.03 , Cogealac 17.29/17.30, Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 17.45/17.46, Baia Dobrogei 17.54/17.55, Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 18.03, Babadag 18.24/18.26, Zebil (fosta statie, acum h) 18.36, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 18.45, Cataloi (fosta statie, acum HM) 18.54/18.55, Tulcea Marfuri 19.05/19.06, Tulcea Oras sosire 19.16.

-Legatura in Medgidia de la tren IR 1585 (Bucuresti Nord plecare 14.00, Medgidia 16.04/16.05, Constanta sosire 16.28)

*Este necesara modificarea orarului trenului IR 15.984, care sa plece din Constanta la ora 15.25.





6. Tren R 8659
Constanta plecare 18.45 , Medgidia 19.23/19.32, Derin (fosta HM, acum h) 19.48, Nicolae Balcescu 19.53/20.01 (incrucisare) , M.K.P.Aj.M Ram. h. 20.07,30 , Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 20.15/20.16 , Cogealac 20.42/20.43, Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 20.58/20.59 , Baia Dobrogei 21.07/21.08, Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 21.16, Babadag 21.37/21.39, Zebil (fosta statie, acum h) 21.49, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 21.58, Cataloi (fosta statie, acum HM) 22.07/22.08 , Tulcea Marfuri 22.18/22.19, Tulcea Oras sosire 22.29.

-Legatura in Medgidia de la tren IR 1985 si tren IR 1589 (Bucuresti Nord plecare 17.00, Medgidia 19.04/19.05, Constanta sosire 19.28)

*Este necesar de modificat orarul trenului IR 1588 (sa plece din Constanta la ora 19.10).

*In ziua de 15.08.2017, daca circula trenul IR 1980, se anuleaza pe distanta Constanta- Medgidia trenul R 8659





7. Tren R 8661
Constanta plecare 21.55, Palas 22.02, Valul lui Traian 22.10 , Murfatlar h. 22.14, Basarabi 22.19, Poarta Alba h. 22.24, Dorobantu 22.30, Castelu h. 22.34, Medgidia 22.40/22.49, Derin (fosta HM, acum h) 23.04, Nicolae Balcescu 23.09/23.10, Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 23.22/23.23, Cogealac 23.49/23.50, Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 0.05/0.06, Baia Dobrogei 0.14/0.15, Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 0.23, Babadag 0.44/0.46, Zebil (fosta statie, acum h) 0.56, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 1.05, Cataloi (fosta statie, acum HM) 1.14/1.15, Tulcea Marfuri 1.25/1.26, Tulcea Oras sosire 1.36.

-Legatura in Medgidia de la tren IR 1635 (Brasov plecare 17.20, Bucuresti Nord 20.20, Medgidia 22.24/22.25, Constanta sosire 22.48).








B.Sens Tulcea Oras- Medgidia- Constanta


1. Tren R 8650
Tulcea Oras plecare 3.00, Tulcea Marfuri 3.08/3.09, Cataloi (fosta statie, acum HM) 3.20/3.21, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 3.28, Zebil (fosta statie, acum h) 3.36, Babadag 3.46/3.48, Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 4.07, Baia Dobrogea 4.13/4.14, Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 4.23/4.24, Cogealac 4.39/4.40, Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 4.56/4.57, Nicolae Balcescu 5.09/5.10, Derin (fosta HM, acum h) 5.15, Medgidia 5.30/5.40, Castelu h. 5.45, Dorobantu 5.49, Poarta Alba h. 5.54, Basarabi 5.59, Murfatlar h. 6.03, Valul lui Traian 6.08, Palas 6.14, Constanta sosire 6.22.

Legatura in Medgidia la trenul IR 1636 (Constanta plecare 5.30, Medgidia 5.53/5.54, Bucuresti Nord 8.00, Brasov sosire 11.00)





2. Tren 8652
Tulcea Oras plecare 5.45, Tulcea Marfuri 5.53/5.54, Cataloi (fosta statie, acum HM) 6.05/6.06, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 6.13, Zebil (fosta statie, acum h) 6.21, Babadag 6.31/6.33, Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 6.52, Baia Dobrogea 6.58/6.59, Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 7.08/7.09, Cogealac 7.24/7.25, Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 7.41/7.49 (incrucisare), M.K.P.Aj.M Ram. h. 8.00, Nicolae Balcescu 8.03/8.04, Derin (fosta HM, acum h) 8.09, Medgidia 8.24/8.36, Castelu h. 8.41, Dorobantu 8.45, Poarta Alba h. 8.50, Basarabi 8.55, Murfatlar h. 8.59, Valul lui Traian 9.04, Palas 9.10, Constanta sosire 9.18.

Legatura in Medgidia la trenul IR 8202 (Constanta plecare 7.44, Medgidia 8.28/8.30, Buzau sosire 12.16) si la trenul IR sezonier 1984 si IR 1580 (Constanta plecare 8.30, Medgidia 8.53/8.54, Bucuresti Nord sosire 10.57)





3. Tren R 8654
Tulcea Oras plecare 11.19, Tulcea Marfuri 11.27/11.35 (incrucisare), Cataloi (fosta statie, acum HM) 11.46/11.47, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 11.54, Zebil (fosta statie, acum h) 12.02, Babadag 12.12/12.14, Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 12.33, Baia Dobrogea 12.39/12.40, Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 12.49/12.50, Cogealac 13.05/13.06 , Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 13.22/13.23, Nicolae Balcescu 13.35/13.36, Derin (fosta HM, acum h) 13.41, Medgidia 13.56/13.58, Castelu h. 14.03, Dorobantu 14.07, Poarta Alba h. 14.12, Basarabi 14.17, Murfatlar h. 14.21, Valul lui Traian 14.26, Palas 14.32, Constanta sosire 14.40.

Legatura in Medgidia la trenul IR sezonier 1939 si IR 1584 (Constanta plecare 14.00, Medgidia 14.23/14.24, Bucuresti Nord sosire 16.27), la trenul IR 1861 (Constanta plecare 14.10, Medgidia 14.33/14.34, Iasi sosire 21.10) si la trenul IR sezonier 1993 (Constanta plecare 14.35, Medgidia 14.59/15.01, Bucuresti Nord 17.16, Craiova sosire 20.48)




4. Tren IR 1888
Tulcea Oras plecare 14.50, Tulcea Marfuri trecere 14.58, Babadag 15.32/15.34, Nicolae Balcescu trecere 16.47, Medgidia 17.06/17.35, Cernavoda Pod 17.53/17.54, Fetesti 18.20/18.21, Ciulnita 18.40/18.41, Bucuresti Nord sosire 19.38

Din statia Medgidia, cele 3 vagoane (care compun grupa directa Tulcea Oras- Bucuresti Nord) se ataseaza la semnal tren IR 1586 (Constanta plecare 17.00, Medgidia sosire 17.23)




5. Tren R 8656
Tulcea Oras plecare 15.20, Tulcea Marfuri 15.28/15.29 , Cataloi (fosta statie, acum HM) 15.40/15.41, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 15.48, Zebil (fosta statie, acum h) 15.56, Babadag 16.06/16.08, Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 16.27, Baia Dobrogea 16.33/16.34, Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 16.43/16.44, Cogealac 16.59/17.32 (incrucisare) , Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 17.48/17.49 , Nicolae Balcescu 18.01/18.02, Derin (fosta HM, acum h) 18.07, Medgidia 18.22/18.30 , Castelu h. 18.35, Dorobantu 18.39, Poarta Alba h. 18.44 , Basarabi 18.49, Murfatlar h. 18.53, Valul lui Traian 18.58, Palas 19.04, Constanta sosire 19.12.

Circula numai in perioada sezonului estival.

Legatura in Medgidia la trenul IR sezonier 1931 (Constanta plecare 17.59, Medgidia 18.25/18.27, Bucuresti Nord 20.38, Oradea sosire 9.44), IR sezonier 1995 (Constanta plecare 18.00, Medgidia 18.27/18.28, Bucuresti Nord 20.49, Timisoara Nord sosire 6.46), IR sezonier 1971 (Constanta plecare 18.35, Medgidia 18.59/19.01, Galati sosire 22.45)





6. Tren R 8658
Tulcea Oras plecare 17.33, Tulcea Marfuri 17.41/17.42 , Cataloi (fosta statie, acum HM) 17.53/17.54, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 18.01, Zebil (fosta statie, acum h) 18.09, Babadag 18.19/18.28 (incrucisare), Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 18.47, Baia Dobrogea 18.53/18.54, Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 19.03/19.04, Cogealac 19.19/19.20 , Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 19.36/19.37, M.K.P.Aj.M Ram. h. 19.48, Nicolae Balcescu 19.51/19.55, Derin (fosta HM, acum h) 20.00, Medgidia 20.15/20.17, Castelu h. 20.22, Dorobantu 20.26, Poarta Alba h. 20.31 , Basarabi 20.36, Murfatlar h. 20.40, Valul lui Traian 20.45, Palas 20.51, Constanta sosire 20.59.

Legatura in Medgidia la tren IR sezonier 1986 (Constanta plecare 20.10, Medgidia 20.35/20.36, Bucuresti Nord 22.54), la tren IR sezonier 1922 (Constanta plecare 20.10, Medgidia 20.35/20.36, Bucuresti Nord 22.54, Sibiu sosire 7.20), la tren IR sezonier 1923 (Constanta plecare 20.50, Medgidia 21.13/21.14, Bucuresti Nord 23.23, Arad sosire 10.30) si la tren IR sezonier 1991 (Constanta plecare 21.30, Medgidia 21.54/21.56, Bucuresti Baneasa 00.04, Timisoara Nord sosire 9.36).




7. Tren R 8660
Tulcea Oras plecare 20.46, Tulcea Marfuri 20.54/20.55 , Cataloi (fosta statie, acum HM) 21.06/21.07, Mihail Kogalniceanu (fosta statie, acum h) 21.14, Zebil (fosta statie, acum h) 21.22, Babadag 21.32/21.41 (incrucisare), Ceamurlia de Jos (fosta HM, acum h) 22.00, Baia Dobrogea 22.06/22.07, Mihai Viteazul (fosta statie, acum HM) 22.16/22.17, Cogealac 22.32/22.33 , Targusor Dobrogea (fosta statie, acum HM) 22.49/22.50, M.K.P.Aj.M Ram. h. 23.01, Nicolae Balcescu 23.04/23.12 (incrucisare), Derin (fosta HM, acum h) 23.17, Medgidia 23.32/23.34, Castelu h. 23.39, Dorobantu 23.43, Poarta Alba h. 23.48 , Basarabi 23.53, Murfatlar h. 23.57, Valul lui Traian 0.02, Palas 0.08, Constanta sosire 0.16.

Legatura in Medgidia la tren IR sezonier 1953 (Constanta plecare 23.30, Medgidia 23.54/23.55, Suceava sosire 7.52).







-Compunere:

-Pentru toate trenurile R: Automotor “Desiro” sau garnitura (locomotiva clasa 82 + vagon de clasa a doua + vagon de clasa intaia)

-Pentru trenul IR: Grupa pentru Tulcea-Oras, compusa din locomotiva clasa 82 + 3 vagoane.





-Turnusuri pentru trenurile R (necesar 4 automotoare “Desiro” sau 4 garnituri)


a.Primul automotor sau prima garnitura:

-Constanta plecare 6.23, Tulcea Oras sosire 10.00

-Tulcea Oras plecare 11.19, Constanta sosire 14.40

-Constanta plecare 15.34, Tulcea Oras sosire 19.16

-Tulcea Oras plecare 20.46, Constanta sosire 0.16



b.Al doilea automotor sau a doua garnitura

-Constanta plecare 10.04, Tulcea Oras sosire 14.03
*Circula in perioada sezonului estival

-Tulcea Oras plecare 15.20, Constanta sosire 19.12
*Circula in perioada sezonului estival

-Constanta plecare 21.55, Tulcea Oras sosire 1.36

-Tulcea Oras plecare 3.00, Constanta sosire 6.22




c.Al treilea automotor sau a treia garnitura

-Constanta plecare 11.03, Tulcea Oras sosire 15.10

-Tulcea Oras plecare 17.33, Constanta sosire 20.59




d.Al patrulea automotor sau a patra garnitura

-Constanta plecare 18.45, Tulcea Oras sosire 22.29
*In ziua de 15.08.2017, daca circula trenul IR 1980, se anuleaza pe distanta Constanta- Medgidia trenul R 8659 (va circula dupa urmatorul orar: Medgidia plecare 19.32, Tulcea Oras sosire 22.29)

-Tulcea Oras plecare 5.45, Constanta sosire 9.18





-Cele 4 automotoare sau 4 garnituri vor aveea depoul si/sau statia de domiciliul Constanta. Daca se vor utiliza garnituri, pregatirea tehnica, radicala si sanitara se executa in statia Constanta.

-In Tulcea-Oras se va utiliza remiza de acolo, si se va reinfiinta postul de revizie vagoane de calatori.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Mesajde Drakkar electric pe 06 Mar 2017, 19:10

Propunerile astea sunt facute de tine sau de CFR Calatori?
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 06 Mar 2017, 19:44

De mine!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Mesajde Daniel pe 13 Mar 2017, 17:42

Hey! Am gasit o filmare cu trenuletul tau preferat. Cred ca e undeva pe Valea Casimcei daca nu ma insel:



:dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia 804 Medgidia - Tulcea Oras

Mesajde ldh80 pe 11 Apr 2017, 13:39

O schita cu statia Tulcea-Oras si zona inconjuratoarea

Schita statiei Tulcea Oras si imprejurimi.jpg
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi


Înapoi la MAGISTRALA 800: Bucureşti - Ciulniţa - Feteşti - Medgidia - Constanţa - Mangalia

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki