Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde danny96 pe 03 Iul 2014, 10:25

Cateva poze surprinse din IR1650 pe magistrala 500:

01.Gara Ramnicul Sarat.jpg
Gara Ramnicul Sarat / Foto : Danny96

02.Gara Buzau.jpg
Gara Buzau / Foto : Danny96

03.Gara Buzau (2).jpg
Foto : Danny96

04.Gara Buzau (3).jpg
Foto : Danny96

05.Pe M500.jpg
Foto : Danny96

06.Peisaj tipic pe M500.jpg
Peisaj tipic pe M500 / Foto : Danny96

07.In Ploiesti Sud.jpg
In Ploiesti Sud / Foto : Danny96

08.In Ploiesti Sud (2).jpg
Foto : Danny96

09.In Ploiesti Sud (3).jpg
Foto : Danny96

10.Rafinarie Petrom Ploiesti.jpg
Rafinarie Petrom Ploiesti / Foto : Danny96

11.Rafinarie Petrom Ploiesti (2).jpg
Foto : Danny96

12.Tren cu dacii in apropiere de Bucuresti.jpg
Tren cu dacii in apropiere de Bucuresti / Foto : Danny96

13.Tren cu dacii in apropiere de Bucuresti (2).jpg
Foto : Danny96
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 21:57
Localitate: Comanesti

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde danny96 pe 09 Iul 2014, 13:00

Panorama a statie Adjud:
Panorama a statie Adjud.jpg
By : Danny96
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 21:57
Localitate: Comanesti

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde ldh80 pe 23 Feb 2017, 12:06

Cateva date despre partea finala a M500, cuprinsa intre statiile Suceava Nord si Vadu Siretului UZ

Aceasta sectiune a fost inaugurata la 3/15 decembrie 1869, când este data in exploadare prima linie de cale ferata din zona Moldovei- linia Cernauti- Roman.

Dupa 1946, portiunea de linie dintre statiile Dornesti- Vicsani- Vadu Siretului este transformata din linie normala simpla, in linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg.
Dupa 1960, firul de ecartament larg dintre Dornesti si Vadu Siretului este intens utilizat de trenurile care transportau marfuri ce erau exportate din Romania in fosta URSS, in statia Dornesti existând o zona (dotata cu macara tip pod rulant) unde transcontainerele si marfurile erau transbordate din vagoane de ecartament normal in cele de ecartament larg si invers.

Conform Mersului trenurilor 1988/1989, prin punctul feroviar de frontiera Vicsani CFR- Vadu Siretului SZD, circulau urmatoarele trenuri internationale de calatori:

--„Sofia Expres”, pe ruta Sofia- Bucuresti Nord- Cernauti- Jmernika- Kiev- Moscova. Tren sezonier.

-„Marea Neagra”, pe ruta Varna- Negru Voda- Cernauti- Jmernika- Kiev- Moscova. Tren sezonier.

-„Bulgaria Expres”, pe ruta Sofia- Bucuresti Nord- Cernauti- Jmernika- Vinita- Kiev. Avea si vagoane directe Cernauti- Leningrad Wars (Sankt Petersburg).

La acestea se adaugau trenurile C Suceava- Putna, si 4 perechi/zi trenuri CM (compuse din automotoare Malaxa) , care circulau intre statiile Dornesti si Vicsani.

Dupa 1960, când se fac lucrari importante de dublare, electrificare si echipare cu BLA a Magistralei 500 (in anii 1972- 1975 se executa dublarea magistralei 500 intre Adjud si Suceava Nord, iar, in anii 1978- 1980 se termina electrificarea si echiparea cu BLA, de la Ploiesti Sud la Suceava Nord), din pacate portiunea Suceava Nord- Vadu Siretului este lasate ca si linie simpla neelectrificata!

De-abia in perioada 1990-1994 mai este electrificata (si probabil tot atunci si echipata cu BLA) o scurta portiune, intre Suceava Nord si Darmanesti , cu ocazia executarii lucrarilor de electrificare a liniei Darmanesti- Cacica- Paltinoasa/Gura Humorului.

In 1994 intre Suceava Nord si Vadu Siretului existau urmatoarele statii si halte:

-Statia Darmanesti, cu instalatie CED

-Halta Danila h., in prezent desfiintata

-Statia Milisauti, cu instalatie tip SBW. In trecut, aici fiind o zona de cultivare a verzei, se incarcau vagoane cu varza.

-Halta Tibeni h.

-Statia Dornesti, cu instalatie SBW.
Are remiza de locomotive si automotoare (aici erau garate automotoarele Malaxa care erau utilizate pe liniile Dornesti- Siret, Dornesti- Vicsani si Gura Putnei- Nisipitu HM)
Are si district de linii.

-Halta Iaz Suceava h., in prezent desfiintata.

-Statia Vicsani
Are macaze mecanice, semnale mecanice (semafoare) la iesirea spre Dornesti si semnale luminoase la iesirea spre Vadul Siretului

-Statia Vadu Siretului
Are macaze mecanice si semnale luminoase.

Intre Suceava Nord- Darmanesti exista BLA, iar intre Darmanesti si Vadu siretului se circula in sistemul intelegerii telefonice a caii libere, la interval de statie.

VS in 1990- 1994 era de: 100 km/h Suceava Nord- Dornesti, 80 km/h Dornesti- Vicsani si 60 km/h Vicsani- Vadu Siretului.

Scaderea masiva a traficului feroviar , pe portiunea Suceava Nord- Vadu Siretului, dupa 1990, s-a datorat mai multor factori:

-Dupa destramarea URSS si proclamarea independentei de stat a Ucrainei in 1991, exporturile de marfuri romanesti spre Ucraina scad drastic.
Astazi, ca si trenuri de marfa, mai circula trenuri cu busteni din lemn, de la Vadu Siretului la Dornesti, pentru fabrica Egger Dornesti, pe ecartament larg (exista linie industriala de ecartament larg, care ajunge pana in incinta fabricii)

-Desfiintarii trenurilor sezoniere care legau litoralul bulgaresc (Varna si Burgas) cu Moscova.
Mult timp singurul tren de calatori care trecea frontiera pe la Vicsani CFR- Vadu Siretului UZ a ramas Bulgaria Expres (pe ruta Sofia- Bucuresti Nord- Cernauti- Jmernika- Kiev- Moscova), desfiintat si acesta in 2015, datorita izbucnirii conflictului ruso-ucrainean (trenul fiind compus din vagoane a RZD, autoritatile ucrainiene nu au mai dorit sa asigure circulatia acestui tren pe teritoriul Ucrainei). Astfel, disparea singura legatura feroviara directa intre Bucuresti si Moscova.

Aceasta situatie este oarecum indreptata in decembrie 2015, când se introduce un tren IR Bucuresti Nord- Vadu Siretului (a carui garnitura face si o cursa Suceava- Vadu Siretului), compus din 3 vagoane si tractat (intre Suceava si Vadu siretului) cu locomotiva clasa 60/62 modernizata, apartinand depoului Suceava Nord.
Acesta are legaturi bune in Vadu Siretului la trenurile UZ cursa locale Vadu Siretului- Cernauti, iar in Cernauti la trenurile de lung-parcurs Cernauti-Kiev.
Din martie 2016, in compunerea trenului IR Bucuresti Nord-- Vadu Siretului este introdus si un vagon de dormit direct UZ Bucuresti-Kiev, care circula in anumite zile ale saptamanii (vineri vagonul pleaca din Kiev, sambata ajunge in Bucuresti, duminica pleaca din Bucuresti si luni ajunge in Kiev. Acest vagon circula atasat la 3 trenuri diferite: Tren de lung parcurs nr 117 Bucovina intre Kiev si Cernauti, tren cursa local nr. 959 Cernauti- Vadu Siretului si tren a CFR- IR 381 Vadu Siretului- Bucuresti Nord. La retur vagonul circula atasat la: tren CFR IR 380 Bucuresti Nord- Vadu Siretului, tren cursa local nr. 960 Vadu Siretului- Cernauti si tren de lung parcurs nr. 118 Bucovina intre Cernauti si Kiev). Vagonul UZ direct Kiev- Bucuresti Nord (de tip WLABm) are seria 62 22 70-78, viteza maxima 160 km/h si corespunde normelor UIC (avand si posibilitatea incalzirii electrice la 1500 V, 800 A, 50 Hz, curent alternativ monofazat).

-In 2008 sunt anulate si trenurile de calatori pe traseele Dornesti-Siret si Dornesti- Vicsani

-La începutul lunii ianuarie 2012 sunt anulate si trenurile de calatori Suceava- Putna.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde ldh80 pe 23 Feb 2017, 12:29

Pentru sporirea capacitatii acestei linii, ar trebui efectuate urmatoarele lucrari:

-Dublata, electrificata si echipata cu BLA (inclusiv echiparea cu instalatii CED a statiilor Dornesti, Vicsani si a HM Milisauti) a intregii portiuni Suceava Nord- Vadu Siretului

-Intre statiile Dornesti- Vicsani- Vadu Siretului firul de ecartament larg ar trebui construit separat de linia de ecartament normal, astfel incat intre aceste statii sa existe 3 fire- doua de ecartament normal (electrificate) si unul de ecartament larg.

-Ridicata VS la 120 km/h pe intreaga distanta Suceava Nord- Vadu Siretului

Pentru deservirea in bune conditii a calatorilor, consider ca ar trebui facuta o separare intre calatorii de lung-parcurs care vor sa ajunga din Romania la Kiev sau Moscova, si calatorii de scurt-parcurs, in trafic local de frontiera, care vor sa ajunga din judetul Suceava in regiunea Cernauti.

Astfel, ar trebui sa existe doua trenuri:

1. Un tren international de lung-parcurs, care sa circule permanent pe ruta Bucuresti Nord- Vadul Siretului- Cernauti- Luzhany (Lujeni)- Kostryzhivka (Schit)- Tarnopol- Jmernika- Kiev- Moscova, compus din vagoane noi a RZD. Pe teritoriul actual al Romaniei sa opreasca numai in: Ploiesti Sud, Buzau, Focsani, Bacau, Roman, Pascani, Suceava, Suceava Nord, Dornesti si Vicsani.
Daca nu se poate ajunge la un acord cu autoritatile rusesti asupra introducerii unui astfel de tren, atunci accesta sa circule in relatia Bucuresti- Kiev, cu vagoane UZ (dar sa fie tren distinct, care sa opreasca numai in orasele mari).

2. Pentru calatorii de scurt parcurs, care vor sa ajunga numai din judetul Suceava in regiunea Cernauti (in judetul Suceava exista o minoritate etnica de ucrainieni, apoi unii cetateni romani din judetul Suceava merg la cumparaturi la Cernauti, etc), ar fi utile doua perechi trenuri R/zi, compuse cu automotoare Desiro, care sa circule in relatia Suceava- Vadu Siretului (sa plece dimineata din Suceava si sa se reintoarca seara in Suceava)

Iar pe partea ucraineana, sa fie introdus un automotor nou a UZ (UZ are cateva automotoare noi), care sa plece dimineata din Cernauti pana la Vadu Siretului, iar seara sa se reintoarca in Cernauti.

Astfel, cele doua automotoare (a CFR si a UZ) s-ar intalni dimineata si seara in Vadu Siretului, si aici s-ar realiza schimbul de calatori.

Aceste automotoare ar oferi conditii mult mai bune de calatorie decat actualele trenuri UZ de cursa locala care circula intre Vadu Siretului si Cernauti (care sunt compuse din cate doua vagoane-salon, cu banci din lemn, tractate cu locomotiva Tschme3).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde ldh80 pe 23 Feb 2017, 15:26

Schitele statiilor de pe M500, intre Suceava Nord si Vadu Siretului

1. Statia Darmanesti

a. Situatia existenta

Statia Darmanesti.jpg


Statia are 7 linii si instalatie CED.

b. Varianta propusa

Darmanesti varianta propusa.jpg


2. HM (fosta statie) Milisauti

Are 4 linii si instalatie SBW.

Hm Milisauti.jpg


3. Statia Dornesti

Are in total 16 linii, instalatie tip SBW.
Are si remiza de locomotive/automotoare si district de linii.
Deserveste (atat pe ecartament normal, cat si pe ecartament larg) fabrica Egger si un depozit de produse petroliere.

a. Situatia existenta

Statia Dornesti_1.jpg
Statia Dornesti_2.jpg


b. Varianta propusa (pentru dublarea liniei Suceava Nord- Vadu Siretului, si astfel incat in statia Dornesti: Linia 1 sa fie pentru accesul in remiza. linia 2 sa fie directa pentru fosta statie Siret, liniile 3 si 4 sa fie directe pentru M500 iar linia 5 sa fie directa pentru Radauti).

Dornesti- varianta propusa_1.jpg
Dornesti- varianta propusa_2.jpg
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde Daniel pe 25 Feb 2017, 05:57

Tu vorbeai mai inainte de automotoare ale UZ.

Imagine

Cele din imagine au intrat in exploatare la ei prin octombrie 2015 si efectueaza curse pe distanta Lviv (Lemberg) - Ivano-Frankivsk - Cernauti (267km). Din ce am citit automotorul de tip DPKr2 compus din trei unitati, dezvolta o viteza maxima de 140 km/h dar viteza maxima admisa pe anumite portiuni de pe aceasta liniie este lor este de 120km/h avand o viteza medie de croaziera de 76km/h. El este fabricat in Ucraina la uzinele KVSZ din Kremenchug si pretul unuia este de 5 milioane de dolari americani.

Sursa foto si info: railjournal.com

Durata unei calatorii Lemberg - Cernauti este de de 3h29min. Nu stiu cate bucati detin cei de la UZ in acest moment, dar nu cred ca vor introduce macar o bucata pentru o distanta atat de scurta pentru ca trebuie sa-si scoata banii pe investitie, caz in care le ruleaza si ei pe lung parcurs. Mai rentabila ar fi o colaborare CFR - UZ pentru normalizarea liniei de la Vadu Siretului la Cernauti sau cel putin o linie incalecata pe care sa circule Desiro de la noi pe distanta Suceava Nord - Cernauti.

Ma gandesc, asa ca sa mai stam la o "cafea" si sa ne imaginam fel de fel de chestii pe tema asta. :)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde ldh80 pe 27 Feb 2017, 08:34

4. Statia Vicsani CFR

a. Situatia existenta

Vicsani - astazi.jpg


b. Varianta propusa (pentru dublarea liniei Suceava Nord- Vadu Siretului)

Vicsani CFR- Varianta propusa.jpg


Vicsani CFR- Varianta propusa.jpg


5. Intrare in statia Vadu Siretului UZ

a. Situatia existenta

Intrare in statia Vadu Siretului UZ.jpg


b. Varianta propusa, pentru dublarea liniei Suceava Nord- Vadu Siretului UZ

Intrare in statia Vadu Siretului UZ- varianta propusa.jpg
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde ldh80 pe 27 Feb 2017, 14:46

Daniel scrie:Tu vorbeai mai inainte de automotoare ale UZ.

Imagine

Cele din imagine au intrat in exploatare la ei prin octombrie 2015 si efectueaza curse pe distanta Lviv (Lemberg) - Ivano-Frankivsk - Cernauti (267km). Din ce am citit automotorul de tip DPKr2 compus din trei unitati, dezvolta o viteza maxima de 140 km/h dar viteza maxima admisa pe anumite portiuni de pe aceasta liniie este lor este de 120km/h avand o viteza medie de croaziera de 76km/h. El este fabricat in Ucraina la uzinele KVSZ din Kremenchug si pretul unuia este de 5 milioane de dolari americani.

Sursa foto si info: railjournal.com

Durata unei calatorii Lemberg - Cernauti este de de 3h29min. Nu stiu cate bucati detin cei de la UZ in acest moment, dar nu cred ca vor introduce macar o bucata pentru o distanta atat de scurta pentru ca trebuie sa-si scoata banii pe investitie, caz in care le ruleaza si ei pe lung parcurs. Mai rentabila ar fi o colaborare CFR - UZ pentru normalizarea liniei de la Vadu Siretului la Cernauti sau cel putin o linie incalecata pe care sa circule Desiro de la noi pe distanta Suceava Nord - Cernauti.

Ma gandesc, asa ca sa mai stam la o "cafea" si sa ne imaginam fel de fel de chestii pe tema asta. :)


In afara de automotoarele noi tip DPKr2 de care ati amintit (am cautat mai multe date tehnice despre aceastea- tipul motorului diesel, a transmisiei, etc- dar nu am gasit), administratia feroviara din Ucraina mai dispune si de un alt tip de automotor nou , si anume modelul 610M sau 620M.
Din datele si fotografiile gasite pe Railfaneuropa, acest tip de automotor nou a fost produs in Polonia, de catre PESA, in anul 2004, tot atunci fiind achizitionat si de administratia UZ.
Este compus dintr-o singura unitate, are 4 osii, motor diesel tip MTU-6R183TD13H (care dezvolta 315 Kw) sau MAN-D-2876-LUE623 (care dezvolta 385 Kw), transmisie hidraulica tip Voith-Tr2-11-re4, greutatea 50 tone, sau 56,7 tone (pentru cele produse pentru caile ferate din Bielorusia), viteza maxima 120 km/h, lungimea 26.400 mm sau 27.350 mm, produse intre anii 2004-2013, de catre PESA Bydgoszcz (Polonia) si Bielkommunmasz Minsk (Bielorusia).
Au fost achizitionate in anii: 2004-2008, 2006 si 2012 (11 bucati in Ucraina), 2008-2011 (12 bucati in Lituania) si 2012-2013 (6 bucati in Bielorusia).
Aceste date le-am gasit pe site-ul 620M- Wikipedia- wolna encyklopedia (acolo sunt scrise in limba poloneza).
Un astfel de automotor ar fi foarte potrivit (din toate punctele de vedere- capacitate, consum de combustibil, confort pentru pasageri) pentru a fi utilizat si pe ruta Cernauti- Vadu Siretului (unde acum circula garnituri compuse din locomotiva Chme3 si doua vagoane-salon, cu banci din lemn!).

Cateva fotografii cu aceste automotoare, preluate de pe site-ul amintit, dar si de pe Railfaneurope.

1280px-Рейковий_автобус_Львів_PESA_620M.jpg
Automotor PESA-620M a UZ in gara Lwow.

Bordul si postul de conducere

Bord.jpg


Salonul pentru pasageri

Salon.jpg
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde ldh80 pe 06 Mar 2017, 14:29

Propuneri pentru trenuri de calatori pe partea finala a M500 (Suceava- Vadu Siretului UZ) si pe linia Vadu Siretului UZ- Cernauti:


A. Trenuri in trafic local de frontiera (pentru a facilita accesul calatorilor de scurt-parcurs, din judetul Suceava in regiunea Cernauti si invers)


-Necesar un automotor Siemens-Desiro,cu depoul Suceava Nord al CFR

-Necesar un automotor PESA-620M, cu depoul Cernauti al UZ


1.Tren CFR R Suceava- Vadu Siret (2 h si 24 minute)

Suceava plecare 6.40 , Suceava Nord , 6.49/6.50, Darmanesti 7.02/7.03, Milisauti HM 7.14/7.15, Tibeni h. 7.23/7.24, Dornesti 7.35/7.36, Iaz Suceava h. 7.42/7.43, Vicsani CFR 7.50/8.44, Vadu Siret UZ sosire 9.04.

-Legatura de la – tren IR 1755 Bucuresti Nord- Suceava (Bucuresti Nord plecare 23.30, Suceava sosire 6.19) , de la tren R 5441 Bacau- Suceava Nord (Bacau plecare 3.00, Suceava Nord sosire 6.10) si de la tren IR sezonier 1857 (Constanta plecare 22.00, Suceava Nord sosire 6.36).

*Necesar de modificat orarul trenului R 5630 Dornesti-Suceava, astfel- Dornesti plecare 6.26, Tibeni h 6.37, Milisauti HM 6.46, Darmanesti 6.57/7.05, Suceava Nord 7.15/7.16, Suceava sosire 7.25.



2.Tren UZ local Cernauti- Vadu Siret (1 h si 43 minute)
Cernauti plecare 7.17, Cernauti-Gradina-Publica (Cernauti-Pivd) 7.34/7.36 , Cahor (Chagor) h. 7.43/7.44, Cosmin (Kosmin) h. 7.51/7.52, Voloca (Voloka) h. 7.59/10.01, Cuciurul Mare (Velikii Kuchurov) 10.06/10.08, Tisauti (Tysivtsi) h. 10.17/10.18, Dumbrava Rosie (Kervona Dubrava) h. 10.28/10.29, (Vapnyarky) h. 10.38/10.39, Adancata (Hlyboca/Hluboca Bukovynska) 10.48/10.50, Vadu Siret sosire 9.00



3.Tren UZ local Vadu Siret- Cernauti ( 1 h si 39 minute)
Vadu Siret plecare 9.58, Adancata (Hlyboca/Hluboka Bukovynska) 10.10/10.12, (Vapnyarky) h. 10.19/10.20, Dumbrava Rosie (Kervona Dubrava) h. 10.26/10.27, Tisauti (Tysivtsi) h. 10.32/10.33, Cuciurul Mare (Velikii Kuchurov) 10.40/10.55, Voloca (Voloka) h. 11.02/11.03, Cosmin (Kosmin) h. 11.08/11.09, Cahor (Chagor) h. 11.15/11.16, Cernauti Gradina Publica 11.23/11.25, Cernauti sosire 11.37
*incrucisare cu tren IR 381 (propus Moscova-Kiev-Bucuresti), in statia Cuciurul Mare (Velikii Kuchurov).




4.Tren CFR R Vadu Siret- Suceava (2 h si 17 minute)
Vadu Siret plecare 10.05, Vicsani CFR 10.27/11.17, Iaz Suceava h. 11.22/11.23, Dornesti 11.30/11.31, Tibeni h. 11.41/11.42, Milisauti HM 11.50/11.51, Darmanesti 12.02/12.03, Suceava Nord 12.16/12.17, Suceava sosire 12.22

*Legatura la tren IR 1752 Suceava- Bucuresti Nord (Suceava plecare 12.30, Bucuresti Nord sosire 19.38)




5.Tren CFR R Suceava- Vadu Siret (2 h si 24 minute)
Suceava plecare 18.29, Suceava Nord 18.38/18.39, Darmanesti 18.51/18.52, Milisauti HM 19.04, Tibeni h. 19.12/19.13, Dornesti 19.24/19.25, Iaz Suceava h. 19.31/19.32, Vicsani CFR 19.39/20.33, Vadu Siret UZ sosire 20.53.

*Legatura de la IR 1753 Bucuresti- Suceava (Bucuresti Nord plecare 11.00, Suceava sosire 17.49)




6. Tren UZ local Cernauti- Vadu Siret (1 h si 43 minute)
Cernauti plecare 19.20 , Cernauti-Gradina-Publica (Cernauti-Pivd) 19.37/19.39 , Cahor (Chagor) h. 19.46/19.47, Cosmin (Kosmin) h. 19.54/19.55, Voloca (Voloka) h. 20.02/20.04, Cuciurul Mare (Velikii Kuchurov) 20.09/20.11, Tisauti (Tysivtsi) h. 20.20/20.21, Dumbrava Rosie (Kervona Dubrava) h. 20.31/20.32, (Vapnyarky) h. 20.41/20.42, Adancata (Hlyboca/Hluboca Bukovynska) 20.51/20.53, Vadu Siret sosire 21.03.




7.Tren UZ local Vadu Siretului- Cernauti (1 h si 27 minute)
Vadu Siretului plecare 22.00, Adancata (Hlyboca/Hluboka Bukovynska) 22.12/22.14, (Vapnyarky) h. 22.21/22.22, Dumbrava Rosie (Kervona Dubrava) h. 22.28/22.29, Tisauti (Tysivtsi) h. 22.34/22.35 , Cuciurul Mare (Velikii Kuchurov) 22.42/22.45, Voloca (Voloka) h. 22.52/22.53, Cosmin (Kosmin) h. 22.58/22.59, Cahor (Chagor) h. 23.05/23.06, Cernauti Gradina Publica 23.13/23.15, Cernauti sosire 23.27.




8. Tren CFR R Vadu Siretului- Suceava (2 h si 17 minute)
Vadu Siretului plecare 22.10, Vicsani CFR 22.32/23.22, Iaz Suceava h. 23.27/23.28, Dornesti 23.35/23.36, Tibeni h. 23.46/23.47, Milisauti HM 23.55/23.56, Darmanesti 0.07/0.08, Suceava Nord 0.21/0.22, Suceava sosire 0.27

*Necesar de modificat orarul trenului IR 1654, astfel incat sa plece din Suceava la 00.40




B. Trenuri internationale de lung-parcurs, care sa lege Romania cu Ucraina (Kiev) si eventual Rusia (Moscova)


-Orar propus pentru trenul IR 380

Bucuresti Nord plecare 6.41 (km 0), Ploiesti Sud 7.32/7.34 (km 59), Buzau 8.44/8.46 (km 128), Focsani 9.56/9.58 (km 199), Bacau 11.24/11.26 (km 303), Roman 11.57/11.58 (km 346), Pascani 12.27/12.28 (km 386), Suceava 13.14/13.15 (km 447), Suceava Nord 13.24/13.37 (schimbarea locomotivei) (km 450), Dornesti 14.10/14.11 (km 480), Vicsani CFR 14.26/15.20 (km 488), Punct Control KPP, Vadu Siret UZ 15.40/17.43 (schimbarea boghiurilor si a locomotivei)(km 499), Cernauti 18.57/19.04 (km 539), via Cernauti-Nord/Mosii (Cernauti-Pivnicia)(km 541), via Ram. Sadagura (km 542), via Luzhany (Lujeni)(km 554) , via Verenchanka (Vranceni)(km 576), via Stefaneshty (Stefanesti)(km 587), via Kostryzhivka (Schit, se trece peste raul Nistru)(km 595), via Zalishchyky (km 597), via Bila-Čortkovskaâ , via Chortkiv, via Vygnanka, via Kopychyntsi, via Berezovytsia, Ternopil 1.59/2.14 (schimbarea locomotivei)(km 745) , via Velyki-Birky, via Hrechany , Hmelnickii 4.14/4.19 (km 864), Zhmerynka 5.34/5.35 (km 963), Vnnytsia 6.19/6.22 (km 1006), via Kalynivka, via Hulivtsi, Kazatin Pass 7.22/7.24 (km 1058), via Sestronovka, via Brovky, via Popilnia, via Trylisy, via Fastiv, via Vasylkiv, Kiev Pass 9.38/9.44 (km 1227), via Darnytsia, via Nizhyn, via Bakhmach, Konotop 13.11/13.14 (km 1448) via Altynivka, via Tereŝenskaâ, via Makove, via Hutir-Michailivskyi, Zernovo (Seredyna-Buda) UZ 14.23/15.14 (schimbarea locomotivei)(km 1580), Suzemka RZD , via Navla, Briansk 17.57/17.59 (km 1712), Suhinici 20.01/20.04 (km 1838), via Kaluga, via Naro-Fominsk, Moskwa Kievskaya sosire 0.05 (km 2099).


Timp total de mers Bucuresti Nord- Moskwa Kievskaya= 41 h si 24 minute (pentru 2099 de km).





-Orar propus pentru trenul IR 381

Moskwa Kievskaya plecare 3.18 (km 0), via Naro-Fominsk, via Kaluga, Suhinici 6.56/6.59 (km 261) , Briansk 8.54/8.56 (km 387), via Navla, Suzemka RZD, Zernovo (Seredyna-Buda) UZ 11.43/12.34 (schimbarea locomotivei)(km 519), via Hutir-Michailivskyi, via Makove , via Tereŝenskaâ, via Altynivka, Konotop 13.43/13.46 (km 651), via Bakhmach, via Nizhyn, via Darnytsia , Kiev Pass 17.08/17.14 (km 872), via Vasylkiv ,via Fastiv , via Trylisy , via Popilnia, via Brovky, via Sestronovka, Kazantin Pass 20.11/20.13 (km 1041), via Hulivtsi, via Kalynivka , Vnnytsia 21.20/21.23 (km 1093), Zhmerynka 22.20/22.21 (km 1136), Hmelnickii 0.36/0.41 (km 1235), via Hrechany , via Velyki-Birky , Ternopil 2.41/2.56 (schimbarea locomotivei)(km 1354), via Berezovytsia , via Kopychyntsi , via Vygnanka , via Chortkiv, via Bila-Čortkovskaâ , via Zalishchyky (km 1502), Kostryzhivka (Schit, se trece peste raul Nistru)(km 1504), via Stefaneshty (Stefanesti)(km 1512), via Verenchanka (Vranceni)(km 1523), via Luzhany (Lujeni)(km 1545), Ram. Sadagura (km 1557) ,Cernauti Nord/Mosii (Cernauti-Pivnicia), Cernauti 10.00/10.07 (km 1560), Cuciurul Mare (Velikii Kuchurov) trecere 10.50, Vadu Siret UZ 11.37/13.40 (schimbarea boghiurilor si a locomotivei)(km 1600), Punct Control KPP, Vicsani CFR 14.02/14.52 (km 1611), Dornesti 15.05/15.06 (km 1619), Suceava Nord 15.40/15.53 (km 1649)(schimbarea locomotivei), Suceava 15.58/15.59 (km 1652), Pascani 16.52/16.53 (km 1713), Roman 17.20/17.21 (km 1753), Bacau 17.53/17.55 (km 1796), Focsani 19.29/19.31 (km 1900), Buzau 20.39/20.41 (km 1971), Ploiesti Sud 21.51/21.53 (km 2040), Bucuresti Nord sosire 22.44 (km 2099).


Timp de mers total Moskwa Kievskaya- Bucuresti Nord- 43 h si 26 minute.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde ldh80 pe 06 Mar 2017, 14:36

In privinta compunerii acestui tren international de lung-parcurs:

-Daca ar circula in relatia Bucuresti Nord- Kiev, ar trebui sa fie compus (necesar doua garnituri) din vagoane UZ de dormit seria 62 22 70-78 WLABm, apte pana la 160 km/h, compatibil cu standardele UIC. Acest tip de vagon UZ poate fi incalzit electric si la 1500 Vca, 800 A, 50 Hz, curent alternativ monofazat).


-Daca ar circula in relatia Bucuresti- Moscova, ar trebui sa fie compus din vagoane de dormit noi a RZD. Cele mai noi si moderne vagoane de dormit a RZD sunt cele ale seriei 62 85 78-90 WLABmz.
Aceste vagoane de dormit noi a RZD sunt produse din anul 2009, intr-un numar de 200 bucati, de catre fabrica Siemens din Viena (Austria) si apoi sub licenta de fabrica Tverskoy Vagonostroitelny Zavod (TVZ) din orasul Tver, Rusia.
Principalele caracteristici tehnice a acestor vagoane (care corespund normelor UIC/RIC) sunt- vagon de dormit cu 8 compartimente (avand cate 4 paturi in fiecare compartiment), un compartiment pentru personalul de insotire a vagonului, o toaleta obisnuita, o toaleta cu dus. Lungimea vagonului (peste tampoane) este de 26.400 mm, lungimea intre pivotii boghiurilor este de 19.000 mm, greutatea vagonului gol este de 57,5 tone, in total 32 de paturi, un loc pentru insotitorul de vagon.
Viteza maxima cu care poate circula vagonul este de 200 km/h (cu boghiuri de ecartament normal tip SF-300) sau de 160 km/h (cu boghiuri de ecartament larg tip 68-4108 sau 68-4109), sistem de incalzire electrica si aer conditionat, posibilitatea alimentarii cu tensiuni variate pentru incalzirea electrica a vagonului (1000 V , 16,7 Hz sau 50 Hz current alternative monofazat sau 1500 V, 50 Hz current alternativ monofazat sau 3000 V, 50 Hz curent alternativ monofazat sau 1500 V curent continuu sau 3000 V curent continuu), sursa static multitensiune (400 sau 230 V curent alternative trifazat sau monofazat sau 110 V curent continuu), tensiunea bateriei de acumulatori 110 V.
Vagoanele au sisteme si distribuitoare de frana noi, cu frana moderabila la defranare. Sistemul de franare este de tip KE-PR-Mg, boghiurile fiind echipate cu frane cu disc si patina la sina.
Vagoanele au usi automate, burdufuri de intercomunicatii noi si sisteme de afisare si informare digitale, sisteme de sonorizare si toalete ecologice.
Vagoanele acestea au o durata de exploadare de 40 de ani.
Costul a 200 astfel de vagoane noi de dormit s-a ridicat la 320 milioane euro, rezultand un prêt de cca 1,6 milioane/euro pentru fiecare vagon.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde vally pe 06 Mar 2017, 22:02

Pret de 1,6 milioane euro...pentru o singura bucata ? mi se pare ca fiind extrem de mult in contextul in care este doar un vagon si nu o unitate motoare ..cei 1.6 milioane de euro se platesc pentru ? Sa nu uitam la aceasta suma putem cumpara cel putin un autocar de ultima generatie care este total independent de alte surse de energie,tractare,incalzire, etc.... :idea:
vally


Mesaje: 16
Membru din: 16 Feb 2010, 01:27

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde Daniel pe 06 Mar 2017, 22:14

Pai cam tot atat parca e si un AVA 200 dormitor de la Astra (daca un AVA200 salon full option - alea albastre aveau pretul cam de vreun milion de euroi). Vagoanele RZD-ului parca erau facute la Floridsdorff. Uite cum arata pe expresul Paris - Moscova:



Oricum ele au inlocuit vechile B standard Osshd care au rulat tot cam 40 de ani pe aceeasi ruta, alaturi de 47 Kr de clasa, SK/k restaurant sau domritoarele tip 47 D, 47 D/r "clasice" de la Ammendorf.

Tip B standard Osshd / UIC (RIC compliant)

Imagine

Tip SK/k si 47 Kr (RIC compliant):

Imagine
Imagine

:mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde ldh80 pe 11 Apr 2017, 11:09

Schita nodului feroviar Buzau:

Nodul feroviar Buzau.jpg


Nodul feroviar Marasesti:

Nodul feroviar Marasesti.jpg
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 500 (Bucuresti-Vicsani)

Mesajde ldh80 pe 19 Apr 2017, 13:11

Nodul feroviar Adjud:

Nodul Adjud.jpg


Nodul feroviar Bacau:

Nodul feroviar Bacau S1.jpg
Nodul feroviar Bacau S2.jpg


Nodul feroviar Roman:

Nodul feroviar Roman.jpg


Schita nodului feroviar si a municipiului Suceava:

Suceava nod feroviar S1.jpg
Suceava nod feroviar S2.jpg


Schita nodului feroviar Pascani:

Nodul feroviar Pascani_S1.jpg
Nodul feroviar Pascani_S2.jpg


O schita propua pentru reconfigurarea statiei Dornesti, in ipoteza dublarii liniei Suceava Nord- Darmanesti- Dornesti- Vicsani CFR- Vadu Siretului UZ. Aceasta schita a fost intocmita tinand seama de urmatoarele aspecte:

-O eventuala dublare a liniei Suceava Nord- Darmanesti- Dornesti- Vicsani CFR- Vadu Siretului UZ;

-Realizarea separat (ca fir distinct) a liniei de ecartament larg dintre Dornesti- Vicsani CFR- Vadu Siretului UZ;

-Realizarea sistematizarii parcursurilor de intrare si iesire in si din Dornesti, astfel incat in si din statia Dornesti sa poata fi primite si/sau expediat simultan trenuri inspre si dinspre toate cele 4 directii care se ramifica din statia Dornesti (Vicsani CFR, HM Milisauti, Radauti si Siret).

-Astfel, in statia Dornesti, liniile 1-5 ar fi folosite cu precadere de trenurile de calatori (linia 1 sa fie directa pentru Siret si sa serveasca si accesului in si din remiza, liniile 2 si 3 sa fie directe pentru M500, linia 4 sa fie directa pentru Radauti, iar linia 5 sa fie utilizata pentru eventuale rebrusari a locomotivei pentru trenurile care ar circula din spre si inspre Putna).

-Liniile 6, 7 si 8 sunt linii de ecartament larg si sunt utilizate pentru trenurile de marfa.

-Linia 10 este de ecartament normal, dar este infundata (schita propusa vizeaza si creerea posibilitatii primirii sau expedierii unui eventual tren de marfa dinspre Vicsani CFR si dinspre Siret, la si de la liniile 10, 14, 15 si 16).

-Liniile 10, 11 si 12 sunt infundate. La capatul spre Suceava sunt de ecartament normal, iar la capatul spre Vicsani CFR sunt de ecartament larg. Sunt utilizate la transbordarea marfurilor si transcontainerelor din vagoane de ecartament normal , in vagoane de ecartament larg si invers).

-Liniile 14, 15, 16 sunt de ecartament normal.

-Realizarea acestor modificari in statia Dornesti ar presupune: Montarea unui numar de 11 macaze simple in capatul spre Vicsani si a unui numar de 4 macaze simple in capatul spre Suceava; Transformarea unui numar de 5 macaze simple in TDJ-uri; Montarea a doua TDJ-uri.

Propunere reconfigurare statia Dornesti.jpg


Cu negru am marcat liniile de ecartament normal existente, cu verde am marcat liniile de ecartament normal propuse a fi realizate si cu rosu am marcat liniile de ecartament larg.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Anterior

Înapoi la MAGISTRALA 500: Bucureşti - Ploieşti - Adjud - Paşcani - Suceava - Vicşani

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki