STIRI FEROVIARE INTERNE

Stiri, noutati, evenimente!

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Drakkar electric pe 01 Mar 2017, 04:18

Bine ca s-au gandit sa repare si remiza aia ca urma sa cada acoperisul peste o locomotiva cu aburi de patrimoniu. Daca mai stateau mult nu mai gaseau decat un morman de caramizi si fiare indoite.
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Andrei98 pe 01 Mar 2017, 17:34

Hmm, totusi se pare ca lucrurile au inceput sa se mai miste in ultima perioada :D
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Drakkar electric pe 06 Mar 2017, 19:14

Observ si eu. Mai demult ati dat stire cu reabilitarea garii Brad. Macar garile vechi si de patrimoniu sau valoroase trebuie salvate. Altii le pastreaza si le ingrijesc. La noi s-au cam abandonat de cativa zeci de ani. Era si timpul sa se faca ceva.
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Andrei98 pe 06 Mar 2017, 19:29

Abandonat inca suna mai bine decat ce au patit alte gari, demolare...
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Andrei98 pe 21 Mar 2017, 14:35

Au inceput demersurile pentru reabilitarea podului de la Gradistea!


Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, Secretarul de Stat, Dragos Titea, Directorul General al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, Marius Chiper şi Directorul General al CFR Călători Iosif Szentes au efectuat luni, 20 martie a.c., o vizită de lucru în comuna Comana, din judeţul Giurgiu. Discuţiile cu reprezentanţii locali au vizat importanţa redeschiderii liniei de cale ferată între Grădiştea şi Giurgiu, un proiect prioritar pentru CFR SA, care va contribui la dezvoltarea transportului feroviar local.

Marius Chiper, Director General al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA

“Licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate este în faza de finalizare şi emitere a raportului procedurii. Pentru obiectivul Pod Grădiştea termenul a fost redus pentru că nu facem foarte multe studii de teren, nu este o reabilitare majoră si sperăm ca în maximum 9 luni să avem studiul făcut. Dupa acest termen vom demara licitaţia pentru proiectare şi execuţie, iar în 2 ani ne propunem să construim podul. Poate ca termenul stabilit de noi nu este foarte optimist pentru localnici, dar e realist. Facem tot ce se poate, am fost nevoiţi de foarte multe ori să ne adaptăm, să schimbăm scenariile, ca să putem aborda această problem de o importanta deosebita pentru locuitorii acestei zone".

CFR SA a lansat deja procedura de achiziţie a Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră (inclusiv podul Gradiştea).

Studiul de fezabilitate va prezenta varianta optimă de traseu şi va propune o planificare a activităților proiectului tehnic prin dezvoltarea unei structuri de executare a lucrărilor de reabilitare, cu o soluție de execuție pe 2 loturi:
- lucrări la podul peste râul Argeș, între stațiile Vidra și Grădiștea
- lucrări la infrastructura de cale ferată dintre stațiile CF București Nord şi Giurgiu Nord, până la Frontieră.

Sursa: Pagina de facebook a CFR Infrastructura
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde nenuandrei pe 21 Mar 2017, 18:03

Să vedem cât va ține promisiunea cu podul de la Grădiștea fiincă eu nu mai cred nimic deja sunt sătul de atâtea promisiuni
Avatar utilizator
nenuandrei


Mesaje: 141
Membru din: 14 Feb 2012, 19:08
Localitate: Bucursti Nord

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 22 Mar 2017, 16:58

Si totusi, actualul Ministru al Transporturilor este originar din zona Giurgiu. Imi vine greu a crede ca ar face declaratii fara acoperire in conditiile in care electoratul in ziua de azi te taxeaza la vot - vezi ultimele alegeri.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Andrei98 pe 06 Apr 2017, 16:07

CFR-ul s-a trezit! Vrea turisti pe semeringul banatean!

Mișcare surprinzătoare făcută de conducerea CFR Călători, care a înţeles, până la urmă, uriașul potențial turistic al gării din Oravița și al locomotivei cu abur de acolo.

Primăria Oravița și Asociația „Salvați Semmeringul Bănățean” încearcă de ani de zile să determine conducerea CFR să acorde mai multă importanță Gării Oravița, prima gară edificată pe teritoriul țării noastre, și liniei de cale ferată Oravița-Anina, cunoscută și ca Semmeringul Bănățean. Iar insistența și promovarea acestor valori au dat roade, astfel că Regionala CFR Călători a venit la Oravița și a demarat un dialog cu Primăria din oraș cu privire la promovarea turistică a gării și a traseelor.

Plecate de la simple discuții despre reparația acoperișului depoului de locomotive, discuțiile au ajuns până la luarea în considerare a realizării unui punct muzeal feroviar în gara din Oravița. „În anul 2005, acoperişul clădirii remizei de locomotive din Oraviţa s-a degradat considerabil, din cauza condițiilor meteo (vântul puternic). S-au realizat mai multe reparaţii pentru remedierea acoperişului, dar acestea nu au fost eficiente din cauza configuraţiei complexe şi deschiderii mari dintre zidurile de sprijin. Pentru că în 2006, în urma unei expertize tehnice, s-a constatat că acoperişul prezintă un grad ridicat de prăbuşire şi pericol de accidentare în proximitatea clădirii, s-a luat decizia demontării acestuia. În acest context, CFR Călători Timişoara face demersuri pentru demararea unui proiect de reabilitare a acoperişului, precum şi de încheiere a unui parteneriat de colaborare pentru reabilitarea zonei Remizei. În acest sens, au loc întâlniri și discuții cu reprezentaţi ai Primăriei Oravița”, ne-au declarat oficialii Regionalei CFR Călători Timișoara.
Discuțiile și disponibilitatea Primăriei Oravița de a avea un muzeu al transportului feroviar în orașul cu cea mai veche gară au determinat oficialii CFR să decidă și ei că amenajarea unui asemenea spațiu s-ar impune. „După finalizarea reparaţiei acoperişului şi a lucrărilor de igienizare a spaţiilor interioare, CFR Călători Timişoara vrea să confere clădirii următoarele funcţionalităţi: remizarea locomotivelor şi vagoanelor aflate în exploatare pentru protejarea de intemperii, economisirea carburantului la menţinere în stare caldă, realizarea de reparaţii și amenajarea de spaţii expoziţionale cu utilaje vechi (locomotive cu abur, forjă, strung de bandaje, maşină de găurit, macara pivotantă etc.). Acest din urmă aspect ar contribui la valorificarea elementelor feroviare şi atragerea turiştilor în zonă”, explică în exclusivitate pentru Express de Banat oficialii CFR Călători.

Sursa: Click aici
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Vatmanu076 pe 03 Mai 2017, 09:19

Percheziții la CFR Marfă! Prejudiciu: 3,6 milioane euro!

Aproximativ 60 de percheziţii au loc, miercuri dimineaţă, în Bucureşti şi la Timişoara, într-un dosar al DIICOT vizând CFR Marfă şi privind vânzarea unor vagoane de tren de marfă la preţ subevaluat, la fier vechi. Prejudiciul în acest caz se ridică la 3,6 miloane de euro, au declarat pentru News.ro surse din cadrul anchetatorilor.

Percheziţiile au loc la unităţi ale CFR Marfă şi la mai multe societăţi care se ocupă cu comercializarea fierului vechi, atât în Timişoara, cât şi în Bucureşti.

Anchetatorii spun că angajaţii CFR Marfă vindeau vagoanele de marfă care sunt făcute dintr-un oţel special, la preţ de fier vechi, deci la un preţ mai mic decât adevărata loc valoare, iar diferenţa de bani şi-o însuşeau.

Prejudiciul în acest caz este de 3,6 milioane de euro.

Aproximativ 30 de persoane ar urma să fie duse la sediul DIICOT pentru audieri, mai spun sursele citate, potrivit cărora printre cei vizaţi s-ar număra şi şeful CFR Marfă din Timişoara.

Infracţiunile în acest dosar sunt constituire de grup infracţional organizat şi abuz în serviciu.

Sursa : Adevarul.RO
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex şi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Vatmanu076 pe 05 Mai 2017, 08:57

Mihai Manole, noul director general interimar al societăţii CFR Marfa

IMG_8007-3-e1493915987106.jpg
Sursa Foto : Club Feroviar


Consiliul de Administraţie al SNTFM CFR Marfa SA a decis joi numirea unui director general interimar al societăţii în persoana lui Mihai Manole, informează un comunicat al societăţii, scrie Agerpres.

Mihai Manole este angajatul CFR Marfă încă de la înfiinţarea societăţii, în anul 1998, şi a parcurs toate etapele profesionale în cadrul societăţii, de la inginer, şef serviciu până la cea de director locomotive.

"Numirea unui director general interimar asigură cadrul necesar continuităţii activităţii CFR Marfă. Asigurăm pe această cale toţi partenerii noştri de afaceri, respectiv: clienţi, furnizori sau creditori că activitatea societăţii va fi continuată în condiţii normale", se precizează în comunicatul societăţii.

Consiliul de Administraţie al CFR Marfă urma să adopte o decizie cu privire la numirea unei conduceri interimare a societăţii, au anunţat miercuri reprezentanţii companiei.

Aceştia au precizat că cele 2.450 de vagoane de marfă care apar în ancheta Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) îndeplinesc condiţiile de casare şi nu mai prezintă utilitate funcţională.

"Contractul de vânzare-cumpărare care face obiectul dosarului anchetat de DIICOT are ca obiect valorificarea prin vânzare a fierului vechi provenit din tăierea a 2.450 de vagoane de marfă care îndeplinesc condiţiile de casare şi care nu mai prezintă utilitate funcţională în condiţiile concrete ale activităţii proprii. Având în vederea faptul că în momentul de faţă la sediile centrale şi teritoriale ale SNTFM CFR Marfă au loc percheziţii şi audieri, fiind o anchetă în curs de desfăşurare, reprezentanţii societăţii nu pot face alte declaraţii referitoare la acest subiect. Consiliul de Administraţie al SNTFM CFR Marfă SA urmează să adopte o decizie cu privire la numirea unei conduceri interimare a societăţii", se menţiona într-un comunicat al companiei.

Fostul director al CFR Marfă, Mihuţ Constantin Crăciun, ar fi vizat în dosarul în care procurorii DIICOT fac cercetări faţă de 40 de persoane, pentru infracţiunile de constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals, au declarat surse judiciare.

Sursa - Antena3.RO
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex şi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Vatmanu076 pe 27 Mai 2017, 23:41

Producătorul trenului electric construit în premieră în România închiriază două locomotive lui Deutsche Bahn Cargo - Schenker, în leasing operaţional

Softronic din Craiova, singurul producător de rame şi locomotive electrice din Europa de Sud-Est, care a pus pe roţi trenul SF Hyperion, închiriază două locomotive TransMontana lui Deutsche Bahn Cargo - Schenker, în leasing operational.

Locomotivele TransMontana vor fi vor fi operate pe rute din România pentru transportul de marfă de către liderul pieţei de transport pe calea ferată din Europa, Deutsche Bahn Cargo. La uzina din Bănie se produc două tipuri de locomotive - Phoenix şi Trans Montana. Firma Softronic a realizat până în prezent 20 de vehicule cu motor de cale ferată performante, iar o mare parte au fost cumpărate de companii din Germania şi Ungaria.

Durata de producţie a unei locomotive în fabrica de la Craiova este de o lună, iar preţul se ridică la aproximativ 3 milioane de euro. Preţul este unul dintre atuurile Softronic în faţa competitorilor din vestul Europei, care cer pentru un astfel de vehicul 4 milioane de euro.

Compania Softronic din Craiova a pus pe şine primul tren electric construit în premieră în România. La scurt timp a fost realizat cel de-al doilea, iar în momentul de faţă angajaţii fabricii din Craiova lucrează la cel de-al treilea tren electric.

Deutsche Bahn Cargo România - subsidiară română a DB Cargo, se află pe piaţă de 17 ani şi dispune de o flotă compusă din peste 60 de locomotive Diesel şi electrice.

Sursa - Adevarul.RO
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex şi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Vatmanu076 pe 05 Iun 2017, 10:50

30 de bilete vândute într-un vagon inexistent. Reacția CFR Călători

În înghesuială, aşa s-a încheiat vacanţa celor care au venit în Bucureşti, seara trecută, cu trenul, de la Braşov.

- Am ajuns intr-un scenariu SF. Am călătorit inclusiv cu un vagon care nu exista. Au fost călători care s-au plans de faptul ca nu exista, li s-au dat bilete la un vagon 3, trenul avand doar 2 vagoane.

După mai bine de 3 ore şi jumătate de drum, călătorii s-au oprit, în gară direct la ghişeul de relaţii cu publicul.

- Vreau şi eu banii înapoi, pentru ca nu am primit loc. Pe 10 bilete, le aveţi acolo. Vreau banii, acum, înapoi.

- Şeful de tren a spus ca au anunţat de la ora 12:00 că nu sunt locuri. Noi am cumpărat bilete cu locuri cu o jumătate de oră înainte. De ce ne-au vândut bilete din Sinaia?

- Am crezut că vom avea locuri dar am stat de fapt între vagoane, pe jos pe scări, în picioare. Nu au fost de acord nici să ne dea la următorul tren locuri în compensație.

- Trenul are doar 2 vagoane. Pe unul scrie vagonul 1, pe celalălt vagonul 2. Unde este vagonul 3? CFR-ul să ne arate.

Reacția CFR Călători

„CFR Călători deruleză la acest moment un dosar de cercetare cu privire la situaţia din acest tren. Cei care se vor face vinovaţi sigur vor fi şi sancţionaţi. Ne pare rău pentru situația creată. Se analizează şi posibilitatea restituirii contravalorii biletelor dacă biletele au fost cu rezervare de loc. Ne pare rău şi ne cerem scuze pentru această situație şi inconvenient”, a declarat Alina Predescu, purtător de cuvânt CFR Călători.

Potrivit acesteia, călătorii afectați trebuie să facă o solicitare la biroul Relații cu Publicul din Gara de Nord, „acestor cereri li se vor oferi răspunsuri în zilele următoare”.

Purtătorul de cuvânt a precizat că „se analizează” posibilitatea ca persoanele afectate să-și primească banii înapoi.

„Se analizează această posibilitate pentru că nu este în acest moment analizată situația exact”, a mai spus Alina Predescu.

Sursa - http://m.digi24.ro/stiri/actualitate/ev ... ent-737116
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex şi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Andrei98 pe 05 Iun 2017, 10:59

Cum sa le dea bilete cu loc si vagon la un tren Regio? :lol: La atat se pricepe si romanu' nostru, sa dramatizeze orice si sa bage de la el in speranta ca va fi bagat in seama...
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 07 Iun 2017, 15:20

Din ce stiu la anumite trenuri RE (Regio Expres) care tranziteaza Valea Prahovei se elibereaza bilete cu loc. Acuma ca unii dramatizeaza e altceva. Insa, cei care platesc bilet la pret intreg si au avut locuri la al treilea vagon "virtual" au dreptul la a emite pretentii. Asta este, se mai intimpla. Pana la urma duminica pe Valea Prahovei fluxul de calatori este foarte mare, avand in vedere si gratuitatile date studentilor si in general aglomeratia "traditionala" in timpul week-endului de pe aceasta relatie. Acuma cine nu are ce face altceva mai bun, poate sa comenteze la nesfarsit pe tema asta. Eu atat am avut de spus. Shit happends sometimes... :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Vatmanu076 pe 12 Iun 2017, 07:09

CFR Călători: Avem un deficit de 300-350 de vagoane

CFR Călători are în prezent un deficit de 300 - 350 de vagoane, în condiţiile în care parcul rulant al companiei se situează la jumătate faţă de cât era în urmă cu 10-15 ani, iar dintre locomotivele aflate în circulaţie aproape 80% necesită reparaţii mari.
"Minimum 300 de vagoane ne lipsesc în momentul de faţă, dar, în funcţie de traficul de care sperăm să beneficiem în viitor, încercăm să transportăm peste 1,4 milioane de călători în acest sezon către mare şi de la mare înapoi. Ne-ar mai trebui încă 300-350 de vagoane. Problema deficitului de vagoane nu este de acum. Ea a plecat cam din anii 2008, când activitatea CFR a început să scadă, iar parcul de vagoane a fost adaptat acestei scăderi de călători. Această activitate nu a fost scăzută de mine, nu a fost dispusă de mine. Noi ne-am trezit în momentul de faţă în situaţia în care activitatea începe să crească şi nu mai avem parcul rulant de acum 10-15 ani. El este la jumătate", a afirmat vineri directorul general al companiei, Iosif Szentes, în călătoria de lansare a Trenurilor Soarelui.

Potrivit acestuia, CFR Călători nu poate primi bani de la bugetul de stat, pentru că aceştia sunt consideraţi ajutor de stat necuvenit, iar Uniunea Europeană poate declanşa procedura de infringement.

"Avem aproape 1000 de vagoane care sunt propuse spre casare, spre valorificare. Nimeni nu e interesat de fier vechi în momentul de faţă şi nici nu vrem să vindem sub preţ, nu e posibil acest lucru, iar acele vagoane nu mai pot fi modernizate. Ele sunt în staţiile noastre, în depouri, în revizii, sunt vechi. Au deja termenul expirat de două ori, iar AFER foarte greu dă aviz de circulaţie la vagoane de peste 40 de ani. Doar în baza unei modernizări şi inclusiv a modernizării părţii de rulare, nu numai a cutiei, ceea ce înseamnă reconstruirea vagonului şi necesită fonduri de investiţii de care nu dispunem", a menţionat Szentes.

El a subliniat că reconstruirea unui vagon înseamnă din punct de vedere financiar "un vagon nou", costurile ridicându-se la circa un milion de euro.

"Reconstruirea vagonului e ca şi un vagon nou. Costă circa un milion de euro, dar nu asta e cea mai mare problemă. Problema mea este că modernizare înseamnă fonduri de investiţii, iar CFR Călători, ca fonduri de investiţii anual, dispune de circa 50 de milioane de lei, cu care poate cumpăra 10 vagoane în cel mai bun caz. Însă, sunt proiecte începute de anul trecut, în valoare de 21 de milioane de lei, care trebuie continuate. În afară de asta, noi avem unităţile proprii pe care trebuie să le întreţinem, trebuie să le modernizăm, trebuie să punem un acoperiş la fronturile de lucru unde lucrează oamenii la materialul rulant", a explicat Szentes.

Nici închirierea de vagoane nu este o soluţie pentru sezonul actual, întrucât o astfel de procedură durează cel puţin jumătate de an.

"Închirierea în momentul de faţă nu e viabilă, pentru că o procedură de închiriere durează şase luni. Deci, este în atenţia noastră, dar o procedură, durând foarte mult, pentru acest sezon nu o putem lua în calcul. Lucrăm la această procedură, numai că nu e simplu de făcut. O procedură de genul ăsta durează cel puţin 6 luni, apoi pot apărea contestaţii, ANAF, CNSC, tribunalul etc, toate contestaţiile posibile", a susţinut acesta.

Întrebat cum va rezolva problema aglomeraţiei în acest sezon, în contextul în care studenţii beneficiază de gratuitate la călătoria cu trenul, Szentes a subliniat că până în prezent nimeni nu a rămas pe jos.

"Eu zic că până în prezent nimeni nu a rămas pe jos. Deci, vara asta circulăm aşa, pe avarie, cu tensiune, cu nervi. În fiecare sâmbătă, duminică, compunerea trenurilor în Revizia de vagoane Griviţa presupune activităţi de organizare ca la schimbarea Mersului de tren, deci o activitate foarte grea. CFR Călători face eforturi foarte mari pentru a satisface toate cererile mărite, dar şi pentru că traficul a început să crească. În acest sens, în primul rând sunt trenuri la care vom optimiza utilizarea resurselor disponibile: turnusurilor garniturilor şi personalului de drum, deci garniturile vor sta mai puţin în reviziile de vagoane pentru pregătire. Aceste activităţi urmând să se facă în limita posibilităţilor chiar la peron. În al doilea rând, vom deschide mai multe case de bilete, iar în al treilea rând sporim numărul vagoanelor în funcţie de vagoanele care vor ieşi din reparaţie în viitor. În momentul de faţă suntem în grafic în privinţa ritmului de reparaţii periodice", a spus Szentes.

În opinia şefului CFR Călători, este nevoie de o lege a finanţării sistemului feroviar.

"Legislaţia trebuie modificată. Trebuie să apară o lege a finanţării sistemului feroviar. Noi, în afara cadrului legal nu putem aplica nicio măsură pentru a face rost de vagoane. Cadrul legal este reprezentat de Legea 99/2016 de achiziţii publice pentru sectoriale, nu pot să reinvestesc nici măcar acele 49 de milioane profit pe care l-am făcut anul trecut, pentru că totul merge la achitarea acelei datorii istorice care a fost făcută înaintea mea, de 1,7 miliarde de lei cât a rămas acum", a subliniat oficialul CFR Călători.

În ceea ce priveşte vinovăţia cuiva pentru datoriile acumulate de companie de-a lungul anilor, Iosif Szentes a spus că este un dosar în atenţia DNA, legat de acordarea compensaţiilor operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul contractelor de servicii publice.

"Este un dosar în atenţia DNA, legat de trecerea secţiilor în categoria neinteroperabile. Probabil că DNA va finaliza activitatea respectivă şi se va stabili vinovatul. Eu nu pot să spun cine este vinovat. Eu nu sunt vinovat. Eu am ce am moştenit. Gândiţi-vă, faţă de 2015, în martie, când am preluat conducerea acestei companii, când s-au acordat pentru reparaţii de material rulant 44 de milioane de lei, anul trecut am reuşit să alocăm 169 de milioane de lei, de patru ori mai mult. Mai mult nu se poate! Şi totul în detrimentul altor activităţi. Deci, nu am făcut nicio investiţie şi acum investim numai în material rulant. Toţi banii noştri pe care i-am avut la dispoziţie, din fonduri proprii, de 54 de milioane de lei, investim totul în material rulant, în locomotive şi vagoane. Locomotivele, la fel, sunt într-o situaţie delicată. Aproape 80% necesită reparaţii mari. Unele au perioada de reparaţii de complexitate ridicată trecută de două ori", a explicat el.

Iosif Szentes a dat asigurări că aceste locomotive nu reprezintă un pericol, întrucât compania are personal calificat şi exigent pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei.

"Nu sunt periculoase, pentru că personalul nostru este destul de exigent în privinţa verificărilor şi reviziilor pe care le face. Dacă vă gândiţi la deraierea de zilele trecute, acolo a fost eroare umană. Cercetarea continuă şi vom vedea cine a fost vinovat. Un Desiro are patru sisteme de frânare, din care trei independente. S-au făcut testele imediat, pe loc, şi funcţionau (frânele - n. r.). Avem specialişti de material rulant, doctori în meserie, credeţi că nu ştim ce se întâmplă?!", a adăugat directorul.

Sursa - Capital.RO
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex şi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 01 Iul 2018, 11:46

Veste proastă de la ministrul Transporturilor - referitor la parcul de material rulant al CFR Calatori.

Vagon CFR.jpg
Imagine cu titlu de ilustratie.


CFR Călători nu va avea vagoane suficiente în vara aceasta pentru a satisface nevoia de trafic, mai ales pentru litoral, în condiţiile în care din 1.200 de vagoane pe care le are în inventar, 400 erau oprite din cauze tehnice, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Şova, într-un interviu acordat AGERPRES.

Acesta a subliniat că s-a început o procedură de licitaţie în vederea achiziţionării unui număr de 100 de automotoare tip Săgeată albastră Desiro, "însă nimic nu va veni pentru sezonul estival".

Şova afirmă, în interviu, că în proporţie de 51% crede că liberalizarea transportului pe calea ferată ar aduce beneficii directe şi imediate publicului călător, iar 49% susţine ideea de a mai conserva nişte avantaje pe piaţa internă în sensul maturizării.

În ceea ce priveşte Magistrala 5 de metrou (Eroilor - Pantelimon, n.r.), şeful de la Transporturi afirmă că, într-o viziune optimistă, se va putea circula cu metroul în Drumul Taberei din ianuarie 2019, însă în viziune pesimistă, "care se apropie mai bine de realitate", abia din luna martie 2019.

Sursa: AGERPRES.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde 133 313 pe 05 Iul 2018, 22:48

Cu vagoanele casabile dintre Grant si pasarela Griro-Giulesti ce-au de gand? Le lasa la mana aurolacilor sa le incendieze pe toate? Este evident ca daca nici macar nu valorifici fierul vechi n-ai bani nici macar de o osie noua...

Legat de partea cu Metroul M5... sintagma potrivita pentru "oamenii" astia este una singura: sa-i scuipi in gura. In 2019 cel mult or sa-si aduca aminte (din nou) ca le lipseste CV Vladimirescu-PDT. Si semnalizarea. Si trenurile... ca sustragerea de trenuri de pe M3 nu este un scenariu demn de oameni sanatosi la cap...
133 313


Mesaje: 254
Membru din: 27 Iul 2017, 09:04

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 06 Iul 2018, 19:38

O buna parte din vagoanele alea ar putea fi reconditionate - nu sunt chiar de casat si ma refer la B-uri. Nu inteleg care e treaba cu sustragerea de trenuri de pe M3. :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde 133 313 pe 06 Iul 2018, 21:46

Pai sa le reconditioneze.
Cu trenurile de metrou... se stie... n-au trenuri cumparate pentru M5, deci trebuie sa ruleze ceva in caz ca (strict teoretic) reusesc sa termine tot si mai lipsesc trenurile. Si barfa "interna" este ca sa ia Bombardiere din M3. Evident ca teoretic ar avea timp sa cumpere si cateva trenuri DACA ar lansa licitatie maine si ar merge snur. Dar cu tigania pe care au facut-o la ultima licitatie sunt curios ce obraz ar mai avea sa se duca la comisia europeana dupa bani de trenuri...
133 313


Mesaje: 254
Membru din: 27 Iul 2017, 09:04

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 12 Iul 2018, 11:36

Hai sa-ti dau si o veste buna: pana in decembrie a.c. majoritatea vagoanelor trase la gard vor fi reconditionate si repuse in circulatie. Numai in Bucuresti exista aproximativ 90 de vagoane ce vor fi repuse in circulatie, la iasi vreo 60 si tot asa prin tara. Inclusiv B-urile carora li se va schimba partea de rulare printre altele. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Kilo pe 12 Iul 2018, 18:59

In general, la CFR, reconditionat inseamna revopsit si spalat. Ideal ar fi fost sa modernizeze/cumpere anual vreo 10-20 de vagoane, in loc sa ne plimbam cu aceleasi vechituri (la voi ma uit, -50, -55 si 20-49 seria 1)
Mecanic: Alo, Gorju'! Semnalul de intrare face ca pomul de craciun!
IDM Targu-Jiu: Pai incearca si tu sa-l prinzi pe liber.
Avatar utilizator
Kilo


Mesaje: 51
Membru din: 12 Mar 2013, 18:56

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Andrei98 pe 12 Iul 2018, 19:38

In tari ca Ungaria, Cehia, Polonia etc. inca mai circula "vechituri" dar au fost intretinute impecabil si le-au si reconditionat, adica mici modificari la interior, AC si altele.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Kilo pe 12 Iul 2018, 19:43

Alea ar fi bune, dar la noi cand le reconditioneaza le pastreaza dotarile. Raman tot la nivelul anilor 60-70, doar ca mai curate si nu mai troncane
Mecanic: Alo, Gorju'! Semnalul de intrare face ca pomul de craciun!
IDM Targu-Jiu: Pai incearca si tu sa-l prinzi pe liber.
Avatar utilizator
Kilo


Mesaje: 51
Membru din: 12 Mar 2013, 18:56

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 13 Iul 2018, 19:14

Oricum ar fi este nevoie de vagoane si e bine ca se repara.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde 133 313 pe 14 Iul 2018, 17:38

Daniel scrie:Hai sa-ti dau si o veste buna: pana in decembrie a.c. majoritatea vagoanelor trase la gard vor fi reconditionate si repuse in circulatie. Numai in Bucuresti exista aproximativ 90 de vagoane ce vor fi repuse in circulatie, la iasi vreo 60 si tot asa prin tara. Inclusiv B-urile carora li se va schimba partea de rulare printre altele. :dance:


Oaileu! Te pomenesti ca citeste careva de la CFR pe aici si s-au alarmat cand le-am zis de "dormitoare inflamabile pentru aurolaci"! :twisted:
133 313


Mesaje: 254
Membru din: 27 Iul 2017, 09:04

AnteriorUrmătorul

Înapoi la NEWS FLASH / ANUNTURI DIN DOMENIUL FEROVIAR

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Google [Bot] şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki