Locomotivele cu Seria 480 a MAV sunt unele din cele mai noi achizitii a companiei de cale ferata maghiara. MAV a achizitionat un numar de 25 de locomotive TRAXX in perioada iunie 2011-februarie 2012. Contractul de achizitionare a celor 25 de locomotive fabricate de Siemens a fost semnat pe 25 noiembrie 2008 si au fost platiti 3,094,000 de euro pe unitate, bani finantati in procent de 48% de catre
European Investment Bank, iar restul sumei de catre
KfW Bank, in total ajungandu-se la suma de 79,6 milioane de euro, bani rambursambili intr-o perioada de 15 ani.
Locomotivele operate de MAV pot atinge o viteza maxima de 160 km/h si se pot comuta doua valori de tensiuni electromotoare, prima si cea maxima de 25 kV cu o frecventa de 50 Hz si o alta tensiune de 15 kV cu o frecventa de 16 2/3 Hz. Acest fapt poate determina faptul ca locomotiva este economica si eficienta.
Odata cu mersul trenurilor 2012-2013 locomotive maghiare TRAXX cu numerele de serie cuprinse intre
001 si
006 au primit aprobarea de a tracta trenuri internationale pe teritoriul Romaniei, astfel ajungand regulat in statiile Timisoara Nord si Bucuresti Nord.
Informatii generale:Inregistare: de la 480-
001 la 480-
025Producator: Bombardier Kassel
Producere: 2010-2012 (25 de bucati)
Date tehnice:Formula osiilor: Bo'Bo "
Ecartament: 1435 mm
Diametrul osiilor: 1250 mm
Forta de tractiune: 300 kN
Putere nominala: 5600 kW
Viteza maxima autorizata: 160 km/h
Lungime peste tampoane: 18900 mm
Inaltime: 4189 mm
Latime: 2978 mm
Greutate: 82-88 t
Sarcina maxima pe osiie: 210 kN
Alimentare: 25 kV 50 Hz AC / 15 kV, 16,7 Hz AC
Sursa de alimentare: catenara
sursa: wikipedia.org91 55 0 480-005-2 cu trenul special Szekely Gyos in Ghimes:
- Foto : Danny96
- Foto : Danny96
- Foto : Danny96