Uite ca un domn mecanic (nu dau numele) a fost binevoitor si mi-a explicat mai multe despre aceasta minunata locomotiva, ii multumesc pe aceasta cale.
Pe vremea DR (Deutsche Reichsbahn), locomotivele erau clasate drept 132, apoi cand au fost mostenite de DB (Deutsche Bahn) au fost clasate 232.
Acum fac o descriere tehnica a locomotivei:
Constructor: Atelierele "Revolutia din Octombrie" (din 1990 se numeste Lokomotivfabrik Luhansk) din Voroshilovgrad, Ucraina (vezi referinta aici)
Prima bucata livrata la 09.02.1974 cu numarul de fabrica 0191, casata in 05.1992
Ultima bucata livrata la 16.07.1982 cu numarul de fabrica 0990, in serviciul DB
Total bucati produse: 709
Formula osiilor: Co-Co
Ecartament: 1435 mm
Diametrul rotii: 1050 mm
Lungimea peste tampoane: 20.820 mm
Latime: 2950 mm
inaltime: 4440 mm
Greutate:124 t
Tip motor: Kolomna 5 D 49 (locomotivele originale) sau 16 Tsch N 26/26 (cele modernizate)
Viteza maxima: 140km/h (primele doua masini, urmand sa fie limitate la 120km/h) > 120km/h
Putere de durata: 2 208 kilowatt = 3 002.044 531 horsepower [metric] , IN NICI UN CAZ 4000 dupa cum se spune!
Reductie angrenaj: 3.15
BR232 (BR132) este fabricata dupa locomotiva ruseasca TE109.
Cam asa arata TE109:
In fotografia de mai sus se poate observa ca este ecartament rusesc, indeptati-va atentia spre cabina de la placa si ecartamentul sinelor.
Iata si un 2TE109, indicativul 2 deriva de la faptul ca este o locomotiva articulata:
cam asa ar arata din lateral aceasta locomotiva articulata:
Am sa revin cu fotografii de pe fosta 232 541-3, actuala 92 530 651-001-5.
Mentionez faptul ca BR232 a fost incadrata de catre AFER la clasa 65.
Alte fotografii gasiti aici: viewtopic.php?f=225&t=457