Info "55-56"

Info "55-56"

Mesajde Daniel pe 07 Noi 2009, 22:48

Anul 1974. Electroputere Craiova si Institultul de Cercetare si Proiectare Tehnologica in Transporturi (ICPTT) Bucuresti, realizeaza un prototip de rama electrica. La realizarea lui, au fost cooptate si intreprinderi furnizoare de echipamente electrice din fosta Cehoslovacie.
Trenul automotor prototip era compus din patru vagoane derivate din tipul "suburban" (tip Bonanza) ce se afla in productie de serie la acea data la Intreprinderea de Vagoane Arad (IVA). Vagoanele erau prevazute cu boghiuri motoare tip Minden - Deutz adaptate prin montarea unor motoare de curent de curent continuu tip semisuspendat, asemanatoare celor de la tramvaie.
Inmatricularea initiala a prototipului a fost initial 080-TEA-001/002 asemanatoare cu cea a locmotivelor. Timp de 10 ani, prototipul a suferit modificari constructive, ce au cuprins si motoarele electrice de tractiune. Ultima modificare majora a fost suplimentarea cu doua vagoane nemotorizate, intercalate intre cele doua grupe de vagoane motoare, rezultand un tren cu 6 vagoane.

1984- incepe productia vehiculelor de serie. Un numar de 5 automotoare electrice cu cate 6 vagoane (4 vagoane motoare, incadrand alte doua nemotoare). Fiecare osie a boghiurilor motoare este antrenata de cate un motor semisuspendat de 120kw. Instalatiile de tractiune sunt amplasate in cutii de aparate sub podeaua vehiculelor. Viteza maxima a trenurilor era de 120km/h si putea fi atinsa in circa 100 de secunde.

Compunerea unei astfel de rame electrice era urmatoarea:
1. vagon motor cu cabina de conducere, fara pantograf, clasa a 2a(nr.55-0001-2/prototip, pina la 55-0012-9).
2. vagon motor fara cabina de conducere cu pantograf, clasa a 2a nr. 56-0001-0 -- 56-0012-7.
3. vagon nemotor, clasa 1, nr. 57-0001-8, 57-0003-4, 57-0005-9, 57-0007-5, 57-0009-1, 57-0012-5.
4. vagon nemotor, clasa a 2a, nr. 57-0002-6, 57-0004-2, 57-0006-7, 57-0008-3, 57-0008-3, 57-0010-0, 57-0012-5.
5. vagon motor fara cabina de conducere, cu pantograf, clasa a 2a (nr. vezi la 2).
6. vagon motor cu cabina de conducere, fara pantograf, clasa a 2a (nr.vezi la 1).

PrototipRES_dupa_o_fotografie_de_Bianco_Antonio(Busteni.13.feb.1978).JPG


Prototipul stationat la remiza de automotoare Bucuresti, a fost utilizat rar in exploatare ca tren de persoane pe ruta Bucuresti - Predeal, sau ca tren accelerat pe ruta Bucuresti - Craiova. Exemplarele de serie au fost utilizate mai des, pe rutele mentionate, dar si pe Bucuresti - Calarasi, ca tren accelerat. Alte exemplare de serie s-au aflat in exploatare pe Regionala Cluj, ca trenuri de persoane.

Caracteristici tehnice (dupa fisa producatorului, Electroputere Craiova S.A.)

Rama electrica suburbana RES 1870kw: - realizata pentru transportul de calatori, in traficul de scurt parcurs (exploatare intensiva in trafic suburban).

Date de rulare:
-ecartament: 1435mm
-raza curbei minime: 90m

Conditii climatice:
-zona climatica temperata: +40'C
-temperatura minima: -35'C
-umiditate maxima: 95%
-altitudine maxima: 1200m

Res55_dupo_foto_M.Dorobantu_Iulie1995_Gara Cluj.jpg


DATE TEHNICE PRINCIPALE:

Alimentare:
-tensiune de alimentare: 25kv
-tensiune maxima: 27.5kv
-tensiune minima: 19kv
-tensiune minima de scurta durata: 17.5kv
-frecventa de alimentare: 50Hz

Performanta de tractiune:
-putere: 1870kw
-acceleratia la demaraj: 20.7m/s
-efort maxim de tractiune la demaraj: 27t

Greutatea totala a locomotivei si distribuirea ei pe osie:
-g.t. cu calatori: 276t
-g.t. fara calatori: 224t
-incarcare maxima pe osie: 18.5t

Dotari:
-frana pneumatica directa si indirecta.
-frana electrica reostatica.
-frana de mana.
-dispozitiv de antiblocare si antipatinare.
-dispozitiv automat de stopare a trenului.

Date geometrice:
-formula osiilor: Bo-Bo+Bo-Bo+Bo-Bo+Bo-Bo
-diametrul rotilor: 1250mm
-lungime totala: 98000mm (4 module)
-latime: 2880mm
-inaltime cu pantograf coborat: 4630mm
-inaltime cu pantograf ridicat: 4900-6700mm
-numar de locuri pe scaune: 336locuri

Sursa: - Revista Tren Club Romania (Automotoarele Cailor Ferate Romane - Ing. Bianco Antonio) si Electroputere S.A. Craiova.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info "55-56"

Mesajde Trifu22 pe 04 Feb 2010, 03:10

seamana foarte bine cu moaca LE 5100; cred ca au luat tehnologie si de la suedezi din patentu ASEA.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Info "55-56"

Mesajde Vladyz pe 06 Feb 2010, 00:15

foarte fain . Felicitari trifule
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Info "55-56"

Mesajde Daniel pe 13 Iun 2010, 21:29

Ultimele ramasite ale unei astfel de rame se aflau pina acum vreo 2 ani undeva prin zona Chitila daca nu ma insel. Intre timp, au disparut cel mai probabil sub focul autogenului...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info "55-56"

Mesajde MORTIIS pe 31 Iul 2010, 01:30

Am cateva poze color din colectia personala.

55-56.jpg
Vagon suburban RES 55-56.jpg
Imagine
Avatar utilizator
MORTIIS


Mesaje: 37
Membru din: 30 Iul 2010, 01:48
Localitate: Kluj-Napoka

Re: Info "55-56"

Mesajde Daniel pe 12 Aug 2010, 15:01

Multumim mult pentru imagini. Erau mai mult decat necesare. Din pacate niciun exemplar din aceste rame nu s-a pastrat, asa ca nu le mai putem vedea decat in aceste imagini de arhiva...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info "55-56"

Mesajde Trifu22 pe 12 Aug 2010, 16:10

ia uite ca pana la urma nu seamna cu electrica. GM-ul seamana cu capatul acestei rame. sa fi fot preluat de aici proiectul geometric ? sau de la LDE4000 ?
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Info "55-56"

Mesajde Daniel pe 12 Aug 2010, 19:03

Despre cealalta, Clasa 55-56-57 (TEA 13/14) se spune ca seamana cu o electrica. Mie nu mi se pare, dar fiecare o vede intr-un anume fel :lol:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Info "55-56-57"

Mesajde zofei.2006 pe 23 Mar 2012, 21:39

O aparitie cam neasteptata la Întreprinderea mecanică de material rulant Bucuresti, un vagon motor din prototipul TEA 13/14 (55-0014-5) .

Vagon motor RES 2720kw, 23.03.2012.jpg
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Info "55-56"

Mesajde Daniel pe 23 Mar 2012, 21:58

Ei bine, Zofei a deconspirat surpiza din pacate... Insa a pus unde nu trebuie pozele :lol: Oricum, in luna noimebrie a anului trecut, am umblat ca nebunii prin BCT cautand un vagon motor cu cabina de conducere, fara pantograf, clasa a 2a a acestei reame electrice. Nu am avut noroc, deoarece, a fost cineva care a curatat cam tot ce se mai afla in zona... Mahniti si dezamagiti ca am ramas numai cu cateva frame-uri pe o filmare cu acel vagon al RES-ului, am crezut ca toti pasionatii dealtfel, ca nu a mai ramas nimic din celebrele rame electrice romanesti...

Vagonul motor fara cabina de conducere cu pantograf, clasa a 2a.jpg
Foto: Daniel


Insa astazi, nu ne-a venit a crede, nici mie nici lui Zofei cand am vazut "ceva" interesant undeva in incinta IMMR Bucuresti! Vagonul motor fara cabina de conducere cu pantograf, clasa a 2a, Din cate am incercat sa-mi dau seama din imagini acesta are numarul: 56-0029-3.

Detaliu numar si serie originale (56-0029-3) si literele in relief cu acronimul CFR.jpg
Foto: Daniel


Posibil sa nu fi vazut eu cum trebuie, insa o alta ciudatenie este schema de vopsire. Stiu ca in original aceste rame erau vopsite in bleumarin cu dunga alba. Ce e interesant de observat este ca toate placutele originale se afla pe vagon! Mai mult de atat, se mai pastreaza si acronimul CFR-ului cu litere metalice pe vagon! Undeva intr-un capat candva a fost un pantograf...

Vagonul motor fara cabina de conducere cu pantograf, clasa a 2a.jpg
Foto: Daniel


Inca in stare acceptabila....jpg
Inca in stare acceptabila... / Foto: Daniel


Pozitia pantografului.jpg
Pozitia pantografului / Foto: Daniel


Stiu doar ca anul trecut acest vagon nu se afla in zona. Nu stiu cand a fost adus si ce se va intimpla cu el, insa cred eu ca locul sau este intr-un muzeu, dupa o reconditionare in forma originala. Sa speram ca asa se va intimpla si nu va avea soarta celor trei vagoane de la Obor... Dar hai sa vedem si restul imaginilor!

In incinta IMMR poate la reparat pentru vreun muzeu....jpg
Foto: Daniel


Sa purcedem...

TEAfoto02.jpg
Foto: Daniel


TEAfoto03.jpg
Foto: Daniel


TEAfoto04.jpg
Foto: Daniel


TEAfoto05.jpg
Foto: Daniel


TEAfoto06.jpg
Foto: Daniel


TEAfoto07.jpg
Foto: Daniel


TEAfoto08.jpg
Foto: Daniel


TEAfoto09.jpg
Foto: Daniel


TEAfoto10.jpg
Foto: Daniel


TEAfoto11.jpg
Foto: Daniel


TEAfoto12.jpg
Foto: Daniel


Sper ca v-a facut placere sa vedeti asa ceva, in definitiv o bucata de istorie feroviara romaneasca, si poate mai mult de atat, o realizare inginereasca romaneasca de exceptie la vremea ei. Ar fi normal si frumos, ca acest vagon sa fie reconditionat si sa ajunga intr-un muzeu, ca un omagiu adus celor care in vremuri destul de dificile, au reusit ceva deosebit, ceva ce nici in ziua de astazi nu s-a mai realizat... :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info "55-56-57"

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 23 Mar 2012, 21:58

O poza foarte interesanta ce ne pune multe semne de intrebare, cum a ajuns vagonul acolo, unde a stat atata timp caci vopseaua pare buna pe el si ce soarta va avea! Interiorul pare dezastruos. Si totusi, vagonul nu este din seria 56? Ca este dupa vagonul motor!
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: Info "55-56"

Mesajde Daniel pe 23 Mar 2012, 22:54

In primul rand nu exista "serii" - este vorba de clase. In alta ordine de idei, este din Clasa 56, daca te uiti cu atentie. Din pacate s-au pus niste poze unde nu trebuie in momentul cand i-ai raspuns lui Zofei si am unit mesajele. Acum cred ca totul este cu mult mai clar. ;) Intr-adevar intrebarea este: unde a stat acest vagon pana acum si care va fi soarta lui de acum inainte? Ramane sa vedem.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info "55-56"

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 23 Mar 2012, 23:13

Da. Acum dupa ce ai postat tu pozele m-am convins ca este clasa 56. Mesajul tau a aparut intre al meu si al lui Zofei, el scrisese ca vagonul ar fi seria 55, iar eu i-am spus ca este 56 ca am vazut ca este al doilea dupa motor. Sincer ma mir cum de a rezistat pana acum. Mai mult ca sigur a stat undeva sub un acoperis. Dar alta intrebare: Unde sunt celelalte vagoane ale acestei garnituri? Or mai fi existand? Si pe langa Bucuresti Triaj pana acum vreo 7-8 ani poate chiar mai curand se afla o rama clasa 55. Cumva sa fi fost aceea completarea acestui vagon? Daca vagonul ramas singur a fost scos pentru a fi dus la taiere? Mi-as dori sa aflu aceste raspunsuri intrucat mi-au placut foarte mult aceste rame, chiar ca ar fi pacat sa ajunga si vagonul acesta la fier vechi! Mereu cand vizitez Muzeul CFR stau minute in sir in fata machetei care se afla acolo. Nici aceea nu mai arata perfect, vagoanele au inceput sa stea stramb si unele boghiuri sunt cazute de pe sine.
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: Info "55-56"

Mesajde Trifu22 pe 24 Mar 2012, 01:55

Alea de deasaupra cred ca sunt rezistentele de franare sau pot fi un fel de autotransformator fara miez.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Info "55-56"

Mesajde Daniel pe 25 Mar 2012, 00:14

Mai nu stiu asta, pentru ca nu cunosc schemele tehnice ale acestui RES. Insa, vorbeam azi cu un prieten si tind sa-i dau dreptate in privinta schemei de vopsire. Este tot acelasi bleu insa decolorat pana la extrem - asadar acum pare verde...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la Clasa 55-56 / Class 55-56 - Clasa 55-56-57 / Class 55-56-57

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki