Ei bine, zilele acestea, mai precis pe 23 Octombire, Railnet.ro implineste 1 an de existenta. 23 Octombrie este data de la care si-a inceput oficial existenta domeniul nostru. Pina la acea data, forumul a functionat sub alta denumire timp de vreo luna si jumatate. Putini isi mai aduc aminte de vechiul nume, trenuri.pineapple.ro.
Ei bine, ideea infiintarii unui forum feroviar cu totul nou, a aparut la initiativa lui adycfrbv, a lui Vlad si a mea. La vremea aceea eu si Ady eram deranjati de atitudinile neprietenoase ale adminilor si moderatorilor de pe alte forumuri deja consacrate, care se departasera de ideea de pasiune, care cenzurau orice pentru simplul motiv ca nu erai de acord cu ei, si aici vorbim de discutiile referitoare la trenuri. Pe anumite forumuri iti luai ban doar pentru ca nu erai de acord cu moderatorii sau adminii in legatura cu opiniile lor vis-a-vis de trenuri.
Ady a venit cu ideea unui forum in care sa nu existe deloc cenzura, ba chiar sa se poata injura la greu daca asa simt oamenii, etc. Deviza noastra era "Pentru pasiune" - un slogan folosit de Ady pe un vechi site al lui. In fine. Este foarte adevarat ca in momentul aparitiei noastre am declansat un adevarat cutremur in lumea forumurilor feroviare. In paralel cu topicurile serioase despre trenuri la care atat eu cat si Ady munceam din greu, am deschis si celebrele "scandaluri" de pe Railnet. A fost nevoie si de asa ceva, pentru ca unii si altii meritau din plin sa fie criticati in fel si chip. Am reusit sa demascam tot felul de falsi pasionati, oameni despre care nu mai vreau sa-mi aduc aminte. E adevarat ca si noi am fost atacati - si era inevitabil. In rest, multe din povesti le cunoasteti mai toti cei care au accesat paginile noastre.
Initial am pornit cu o echipa de moderare formata din: adycfrbv, Vlad, kdlehel, RazvanPreda, StefanCFRGalati, Okhiu si zimbrulcarpatin. Ulterior in echipa de moderare s-au alaturat si ionutz72, Trifu22. Dupa aceasta noua alaturare a urmat o perioada in care unii din moderatorii initiali au parasit echipa de moderare din diverse motive. Dupa acest moment n-i s-au alaturat Vladyz, bitter, Danny96. Imediat dupa au sosit la noi Dj_Jorj2007 si Clony. Intre timp unii dintre vechii moderatori au trebuit sa paraseasca echipa. Ultimul sosit a fost EA033.
Trebuie sa multumesc pentru ajutorul acordat prietenului nosatru George C. de la Pineapple.ro, omul care ne-a ajutat sa demaram acest proiect ambitios si cel care ne-a oferit hosting si consiliere. Fara George forumul nostru poate ca nu ar fi existat asa cum il cunoasteti cu totii. Tin sa-i multumesc inca odata pentru tot ceea ce a facut pentru noi!
A urmat bunul meu prieten Cornel, webmasterul nostru, omul care se ocupa de partea tehnica a forumului nostru. Fara Cornel multe din facilitatile de care va bucurati acuma nu ar fi existat. De aceea tin sa-i multumesc si lui din tot sufletul!
Tin sa le multumesc tuturor celor care au facut parte din echipa Railnet.ro, chiar daca unii sau altii au parasit echipa noastra. Fiecare a avut in definitiv cate o contributie la existenta noastra, dupa cat a putut si a dorit.
Va veti intreba cu ce a sosit nou pe piata Railnet?!
Am venit cu mai multe lucruri si poate de aceea am castigat o cota de piata destul de buna in acest an. Am introdus un nou concept de prezentare a vagoanelor si locomotivelor denumit generic "Info". Apoi am avut incredere in promovarea unor subiecte ca globale - si acest lucru si-a dovedit utilitatea (forumurile vechi, considerau acest tip de promovare necorespunzatoare). De asemenea am creeat un forum denumit LOC DE DAT CU CAPUL - un forum devenit controversat, aparut ca un loc inc are userii nostri sa-si verse problemele intr-un mod liber, pentru a putea lasa nealterate topicurile legate de trenuri de pe celelalte forumuri ale Railnet.ro. Am fost criticati si pentru asta, si multumim tuturor pentru critici. Acest forum a ramas accesibil numai utilizatorilor activi ai Railnet - nu a disparut asa cum pretind unii si altii.
Excursiile feroviare si filmele de promovare ale acestora incepusera sa fie o alta "marca inregistrata" Railnet.ro. Din pacate, recesiunea economica si posibilitatile din ce in ce mai reduse ale membrilor forumului nostru au suspendat acest gen de activitati. Practic nu se mai putea merge pe excursii de 1 zi prin apropierea Bucurestiului. Era nevoie de ceva mai mult. Oricum, pe viitor vom relua acest "prost obicei" al nostru, excursiile feroviare.
In alta ordine de idei, forumul NEWS FLASH a devenit unul de succes. In acelasi timp am reusit sa promovam si alte situri similare ca obiect de activitate cu Railnet sau specializate pe simulatoare de trenuri, poze, etc. Este foarte adevarat ca anumite situri "neprietene" au fost supuse cenzurii comerciale a Railnet.ro ca urmare a unor actiuni indreptate asupra noastra. In rest oricine si-a facut un site a putut si va putea sa se promoveze in paginile noastre.
In acelasi timp imi place sa cred ca Railnet.ro a ridicat stacheta in materie de topicuri feroviare. Unii din membrii forumului au fost atrasi de fotografia feroviara, altii s-au indragostit de cartile de specialitate si cu ajutorul nostru. De ce nu, cei care scriu pe forumul nostru au inceput sa scrie cu mai multa grija pentru a evita inexactitatile inerente oricarui topic feroviar.
Canalul nostru de Youtube, a venit cu cateva concepte absolut noi. Cei care urmaresc stiu foarte bine cu ce a venit nou RailnetTV.
De ce nu, am reusit sa promovam un simbol al CFR-ului si nu in ultimul rand al Timisoarei - Regina 106. Da, Clony si prietenii nostri de la Timisoara au reusit acest lucru datorita pasiunii adevarate. Oameni care cred cu adevarat in ceva, intr-o legenda vie, alaturi de Railnet care le-a oferit posibilitatea de a arata tuturor, neingraditi de nimeni si de nimic, ceea ce iubesc ei mai mult.
Avem un concurs foto destul de indragit de catre cei care frecventeaza forumul nostru. Facem eforturi pentru ca fiecare editie sa beneficieze de premii, pentru ca oamenii sa simta ca intra in competitie pentru ceva, si nu pentru orice. Sunt niste premii zic eu necesare oricarui pasionat adevarat.
Poate cel mai important lucru este ca Railnet a oferit si ofera in continuare posibilitatea oricarui pasioinat de a-si face un nume. La noi nu e suficient decat sa arati ceea ce poti si ce stii in materie de trenuri. Exista oameni pasionati de locomotive, altii de vagoane, unii de simulatoare, fotografie, si cate si mai cate. Railnet.ro este locul unde s-au lansat, si-au facut un nume, sau de ce nu, chiar daca unii erau deja cunoscuti, pe forumul acesta au dat tot ceea ce aveau mai bun. De ce oare? Intrebati-i pe ei. Poate nu le place forumul - poate noi suntem "puscarie" asa cum zic unii sau altii... Asa o fi?
Este adevarat ca de-a lungul timpului au aparut fel de fel de personaje printre noi care au perturbat activitatea forumului - hai sa ne aducem aminte de celebrul "fazekas_abel" - si ma amuza enorm cand recitesc ceea ce a fost la vremea respectiva cu el. Au mai fost si altii, dar s-au pierdut in negura timpului...
Am avut multe de spus intr-un singur an de existenta. Nu-mi pare rau de nimic, nu regret nimic din ceea ce a fost. Poate uneori imi pare rau de unii dintre noi, care au parasit echipa noastra din motive numai de ei stiute. Poate unii nu meritau sa mai fie alaturi de noi, este foarte adevarat si acest lucru.
Pentru viitor, nu-mi doresc decat sa ne mentinem pe aceeasi linie, ba chiar sa ne perfectionam, sa venim cu idei noi in permanenta ca si pina acum. Mai multe nu am de adaugat chiar daca ar mai fi fost multe altele. Am sa va las pe voi sa continuati acest topic.
In incheierea "prelegerii" mele am sa va invit sa va pregatiti pentru un concurs video, destinat membrilor forumului la 1 an de Railnet. Tema acestui concurs este un filmulet scurt, de pina in 2 minute in care sa transmiteti un mesaj legat de acest eveniment. Va puteti asocia in grup. Fiecare film va fi supus votului ca si fotografiile din concursul foto. Filmul castigator va fi recompensat cu un premiu surpriza. dar despre asta vom mai vorbi.
Imi permit sa spun si eu La multi ani Railnet.ro!