Pentru ca banii pentru tramvai sunt moka! Si pentru ca tarile constiente de schimbarile climatice si implicit de faptul ca isi gazeaza proprii cetateni ca la Auschwitz cu dieselul in oras au inceput sa dispere dupa full electric. Iar tramvaiul este electric, ca si troleibuzul, dar cu avantajul volumului mai mare de calatori si acela ca troleibuzul trebuie sa astepte tractarea in caz ca a crapat pe cand tramvaiul poate fi teoretic impins pana in terminal de urmatorul vagon care vine in linie si din terminal poate pleca la depou tractat de un vagon care face retragere din linie. Desigur, cu bunavointa intelegerii intre vatmani, ca nu exista proceduri "sfinte".
Deci unde exista deja o linie de tramvai veche in mediul urban nu exista nici un argument contra refacerii ei, deoarece nu acapareaza din trama stradala si mai ales din carosabilul existent. Tramvaiul 5 nu este o problema pe arterele late, este o problema in zona centrala, veche, nesistematizata, unde nu are ce cauta. Ca atare nici nu trebuia refacuta prima linia pe Tunari ci linia pe Barbu Vacarescu. Nu tramvaiul trebuie inlocuit cu troleibuze ci autobuzul diesel!
Mai mult, linii care se califica la reparatii mai sunt si pe Dudesti, Serban Voda, Goga, Nerva Traian, Lacul Tei, Petricani, Pompeiu, Teiul Doamnei, Lizeanu, Reinvierii, Coposu, Calarasilor, Basarabia, Chisinau, Ferdinand, Mihalache, Bucurestii Noi, Milea. Apoi se adauga proiecte pentru viitor, cum ar fi tramvaiul Luica-Turnu Magurele-Iriceanu-Splai Dudescu-Grigorescu-Doamna Ghica! Este neverosimil sa consideri troleibuz pe toate aceste rute.
La noi s-a instalat ideea ca sa se desfiinteze tramvaiul si banda 1 sa fie declarata parcare iar banda doi banda de oprire-stationare! De ce? Pentru ca n-avem nici o legislatie impotriva Auschwitzului automobilistic si aduci un cazan fumigen diesel cu 200 euro, nu-i faci rca, il infigi intr-un stalp, il lasi sa zaca pe marginea drumului pana se ii fura unii rotile si farurile, apoi vine asfaltatorul cu reasfaltarea anuala il impinge cu buldo-exca putin mai acana, apoi sesizeaza cineva ca e vehicul abandonat si face o sesizare si dupa x timp il salta primaria, asta ar veni un interval de 9-10 luni, rastimp in care tu deja ai mai adus 1-2 cazane din strainatate.
Nimeni nu se intreaba de ce aia din vest dau cazanul la 200 euro bucata... de prosti sigur nu...
P.S. Putin offtopic, cu un studiu de caz recent superelocvent: cartierul Tineretului a primit cadou de la PS4 si
Tribunal o megaparcare gratuita la Palatul Copiilor. Doar 600+ locuri de parcare. Ideea era ca toate masinile din cartierul Tneretului parcate pe trotuare si pe carosabil inafara locurilor ADP sa dispara in aceasta parcare. Nici vorba de asa ceva. In continuare se parcheaza pe fiecare trotuar, colt de strada si chiar in fata masinilor de pe locurile ADP. Asta in timp ce pe Bd. Tineretului trec 3 autobuze si 3 troleibuze (majoritatea goale) la o succesiune de invidiat, 30-60 secunde chiar si in intervalele non-rushhour! Deci nu se vrea sa se lase masina la o statie STB distanta de casa nici daca autobuzul si troleibuzul este gol! De ce? Pentru ca nu se dau amenzi! Pentru ca nu se pazesc trotuarele cu gard (eventual electrificat), stalpi, ziduri... Asta ne e nivelul.
P.S. Mai trist si bizar mi se pare ca pe RAILNET va intrebati de ce sa se bage bani intr-o linie de tramvai si sa nu fie inlocuita cu pneuri...
Sper sa fie doar un mic derapaj de la directia rail-embedded autoasumata prin titlu si nu o attitudine ieftina indoita politic... Si cu mult mai trist mi se pare obtuzitatea acuta de a considera ca tramvaiul poate fi inlocuit cu succes de troleibuz, cand succesorul lui logic si volumic este doar metroul!
Mie se pare ca ne invartim in jurul a ce am zis eu. Fugim de orice contract de lucrari si servicii cu romanii pentru ca nu ne mai dau spaga si cautam doar sa achizitionam produse (doar produse si de uz general, nimic foarte specializat; servicii ioc si se va vedea la
happy-servisarea otokarelor
) de la turcaleti si alte entitati non-EU moarte de foame si cu o durere in cot de olaf. Iar cascadoria asta va avea un pret care va aparea in vitrina dupa megasarbatoarea centenara.