Mecanism demonstrativ de distributiei al locomotivei cu abur

Subiect dedicat locomotivelor cu abur.

Mecanism demonstrativ de distributiei al locomotivei cu abur

Mesajde Cornel Grigore pe 19 Apr 2012, 10:10

De-a lungul timpului, fiecare producator de locomotive cu abur si-a nascocit propriul mecanism pentru a folosi forta aburului la punerea in miscare a locomotivei. Astfel, dupa numele constructorului sau a inventatorului respectiv, mecanismele au fost Heusinger, Lenz, Caprotti, Alen, sau Gooch.
mecanismul predominant la locomotivele din arcul CFR este de tip Heusinger care s-a folosit pe scara larga la locomotivele cu abur de fabricatie nemteasca. Macheta functionala reproducand mecanismul de la locomotivle CFR din seria 230.000 este expus la muzeul CFR din Bucuresti.
Acest mecanism functional este alcatuit din cilindrii cu abur, biele, manivele, culisa, glisiera, sertarele, pistoanele, piatra culisei etc, intocmai la fel ca la locomotivele cu abur adevarate. In plus, acest mecanism reproduce fidel si dinamic sistemul de inversare al sensului de mers al locomotivelor . Ca functionare, acest mecanism incepe cu admisia aburului in sertarele cilindrilor locomotivei , apoi se face dirijarea acestuia pe una dintre fetele cilindrului de abur, care impinge tija pistonului. Tija pistonului este cuplata prin intermediul capului tip cruce cu biela motoare a locomotivei care actioneaza prin intermediul cuzinetului direct pe butonul rotii locomotivei. In plus, mecanismul mai are si sistemul de biela-manivela care asigura pozitia pe fata corecta a pistonului a aburului ce pune in miscare mecanismul. Pentru inversarea sensului de mers, mecanismul este echipat si cu culisa, prevazuta cu piatra de culisa mobila, prin miscarea acesteia in sus sau in jos conduce aburul in cilindru in functie de directia de mers dorita.
Realizarea remarcabila a acestui mecanism face posibila explicarea concreta a functionarii intregului mecanism de distributie, fiind utila atat vizitatorilor din muzeu cat si elevilor de la liceul CFR unde a fost folosit ca material didactic.
Acesta a aparut in videoclipul melodiei ''Glasul rotilor de tren'' alaturi de alte materiale expuse la respectivul muzeu.

zona3d.ro_mecanism_demo_heusinger_00002.jpg
poza pe pe siteul www.Zona3d.ro
Toate cele bune !
Cornel Grigore


Mesaje: 489
Membru din: 29 Iul 2010, 12:45
Localitate: Buftea-IF,
Avertismente: 1

Re: Mecanism demonstrativ de distributiei al locomotivei cu

Mesajde camionagiul pe 03 Iul 2012, 20:24

Sistemul de distributie de tip Lenz, (cu supape) a fost si el folosit destul de des la locomotivele germane. Incerc sa-mi imaginez cum functiona acest sistem dupa ce locomotiva invingea starea de inertie la plecare, cand mecanicul era nevoit sa mareasca viteza. Dupa cum bine se stie, la sistemul Heusinger dupa ce locomotiva atingea o anumita viteza, mecanicul actiona comanda sertarului prin acea roata dispusa sub ferestruica frontala, reducand cantitatea de abur care intra in cilindru, rezultand o detenta mai mare a acestuia. Se poate afirma ca mecanismul sertar distribuitor juca rolul de cutie de viteze al locomotivei, nefiind necesar deschiderea reglerului la maxim pentru a mari viteza locomotivei. Deviza era : umplere redusa, destindere mai mare. Poate cineva sa obtina o descriere a sistemului de distributie Lenz ?
camionagiul


Mesaje: 64
Membru din: 15 Aug 2011, 11:13
Localitate: Milova jud. Arad


ÃŽnapoi la Locomotive cu abur / Steam engines

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki