Pagina 2 din 2

Re: Info "58"

MesajScris: 25 Sep 2010, 08:22
de Iasmin
EA1clony106** scrie:Mama Omida


Este vorba de Z3003. Cate "OMIZI" au Depoul ARAD?! Daca spuneti ca Timisoara nu detine in exploatare nici o RAMA Z-et!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Z1013 fotografiat in urma cu o saptamana (18-Septembrie-2010) pregatindu-se sa plece pe la 6 dimineata cu P8071 spre Dragonul Rosu - Bucur Obor.

Z1013 (58-1013-0 + 58-1113-8 + 58-1213-6) a fost scoasa din circulatie "IN SFARSIT" fiind o "bomba pe 6 boghiuri"... Sa speram ca defectiunea va fi remediata la BC fara a fi trimisa la Remaru Cluj-Napoca sau Depoul Brasov (fiind specialista in Z-turi).
58-1013-0, 18-09-2009, foto 2.jpg

Re: Info "58"

MesajScris: 25 Sep 2010, 09:40
de Vlad0012
Pai Iasmin din cate stiu are 2 sau 3 dintre care una are fluier :D iar 3003 este probabil cea mai nereusita dintre toate stricanduse fara jena mai la fiecare luna :)) ultima defectiune a aparut intro dimineata cand se intrepta spre Timisoara de la Resita si a acumulat o intarziere de peste 1h jumate iar in dupamasa acelei zile a aparut tractata de EC 95

Re: Info "58"

MesajScris: 25 Sep 2010, 13:58
de Iasmin
Vlad0012 scrie:Pai Iasmin din cate stiu are 2 sau 3 dintre care una are fluier :D iar 3003 este probabil cea mai nereusita dintre toate stricanduse fara jena mai la fiecare luna :)) ultima defectiune a aparut intro dimineata cand se intrepta spre Timisoara de la Resita si a acumulat o intarziere de peste 1h jumate iar in dupamasa acelei zile a aparut tractata de EC 95


Idem si la BUCURESTI. Z3002 s-a dat ieri in spectacol din nou retezandu-se o teava de 5 BARI. Va ati seama ce se intampla daca se defecta in miscare? Noroc ca intamplarea a avut loc la semnalul de intrare in gara, mecanicul tarand trenul infranat pana in gara!

Re: Info "58"

MesajScris: 25 Sep 2010, 22:48
de Trifu22
care e problema? se reteaza si se goleste conducta generala franandu-se trenul astfel. d-aia se numeste franaa utomata :D

Re: Info "58"

MesajScris: 25 Sep 2010, 23:53
de Iasmin
Trifu22 scrie:care e problema? se reteaza si se goleste conducta generala franandu-se trenul astfel. d-aia se numeste franaa utomata :D

Nu este identica ca la locomotiva sau vagoane. Sunt mai pretentioase. Conducta care s-a retezat se afla sub bordul mecanicului si va dati seama ce "placere" a fost sa te trezesti cu 5 bari in locurile sensibile. Cat timp presiunea din conducta principala/rezervor nu era indeplinita ramele Z nu pot fi mutate de pe loc (limba neagra la peste 5 bari, iar limba rosie la minim 8 bari din 10; conditiile de deplasare se indeplinesc si la 7 bari (limba rosie) -> numai in caz de avarie).
Cat despre Z3001... la schimbarea postului in Pantelimon am gasit pierderi mari de aer. S-a asteptat circa 2 minute sa isi faca aerul (presiunea plecand de la 0,3 bari). NU E NORMAL ca la schimbarea postului dupa ce compresorul a mers pe automat (orprindu-se din cand in cand) intre Bucuresti Nord - Pantelimon sa gasesti doar 0,3 BARI!!!!! :!: :!: :!:

Cat despre Z1013 frantuzoiaca originala deja circula cu frana la doua boghiuri izolate!!! (adica din 6 boghiuri doar 4 mai franeaza). Vagonul 58-1213-6 cu postul de conducere 2 nu ARE FRANA!!!!! Sa speram ca daca va iesii in traseu sa nu faca vreo NENORICIRE!!!

LUNI PREVAD DESIRO pe trenurile personal spre BUCURESTI Obor sau pe A1535/1535.

Sa vedem cateva poze cu Z3001 atat in Gara Pantelimon cat si in Bucuresti Obor (incet incet va deceda si ea, chiar daca si-a primit in postul 2 goarna, SHUNTARILE nu functioneaza!!!):

P1580704.JPG
P1580705.JPG
P1580715.JPG
P1580719.jpg

Re: Info "58"

MesajScris: 26 Sep 2010, 00:39
de Trifu22
mai acum trei zile am vazut o Z p-aici pe la Buftea. se defectase. se pare ca avea ceva la pantograf ca au tras-o pe linia 1 neelectrificata (liniile 6 NeEL si 7 EL la Buftea fiind inchise) si erau vreo trei insi pe la pantograf

Re: Info "58"

MesajScris: 26 Sep 2010, 07:36
de Iasmin
Trifu22 scrie:mai acum trei zile am vazut o Z p-aici pe la Buftea. se defectase. se pare ca avea ceva la pantograf ca au tras-o pe linia 1 neelectrificata (liniile 6 NeEL si 7 EL la Buftea fiind inchise) si erau vreo trei insi pe la pantograf


Ai putut-o identifica? Stii cumva o zi din saptamana in care a avut loc incidnetul?!

Re: Info "58"

MesajScris: 26 Sep 2010, 12:54
de Trifu22
eram in trecere cu masin, nu m-am uitat la serie. asta se intampla pe 17

Re: Info "58"

MesajScris: 02 Oct 2010, 17:10
de Daniel
Acum doua zile, un jaf din clasa 58 stricat (pai cum altfel ca tot ce e frantuzesc e si prost - nici telefoane mobile nu-s in stare sa faca) a plecat din Gara De Nord via Remarul Cluj pentru reparatii tractata de masina 45-0363-7 a Depoului Bucuresti Calatori. Convoiul a fost insotit de pare si de un inginer. Este vroba de "tramvaiul" 58-3202-7. Imaginile mai jos:

Ghinion pentru frantuzoaice.jpg
Foto: Daniel


58 3202 7 sper sa ajunga la CASAT.jpg
Foto: Daniel


45 0363 7 a Depoului Bucuresti remorcand un cadavru din Clasa 58.jpg
Foto: Daniel


:mrgreen:

Re: Info "58"

MesajScris: 02 Oct 2010, 19:28
de EA033
Pai da, din pacate asa se intampla in momentul cand intr-un departament de achizitii lucreaza oameni care sunt paraleli cu treaba. Daca atunci cand s-au achizitionat acele rame, cei de la CFR ar fi facut mai mult decat un copy-paste + stampilat ca fiind "corespunzator" caietul de sarcini cu cartea tehnica, probabil nu se ajungea la asa ceva. Ramele Z6100 au fost proiectate si construite tinandu-se cont de regimul de exploatare si de climatul din Franta. Acesti factori insa nu corespund cu cei din Romania, Franta avand un regim climatic mai bland decat cel de la noi, cel putin in zona in care aceste rame erau exploatate ( zonele Chambery-Lyon, Paris-Evry si Clemont Ferrand).Mai mult decat atat, regimul de exploatare era unul diferit, ele fiind folosite pe distante de maxim 50 km, pe post de ceea ce astazi numim concept de metrou usor. INtretinerea era facuta la zi.

La noi insa, cum nimic nu e asa cum ar trebui sa fie, intretinerea este facuta tot la zi...de post, exploatarea este pe -30 de grade pe Brasov-Ciceu (unde si 060-EA-ul intampina frecvent probleme in exploatare), si ruleaza pe o infrastructura care pune probleme inclusiv suspensiilor pe arcuri in foi de la vagoanele de marfa. Asadar era de asteptat ca aceste rame sa nu faca fata acestui regim si norma lor de kilometri sa fie cu mult mai mica decat aceea de stat prin hale sau pe la gard.La CFR, PMZ (parzursul mediu zilnic) la o locomotiva,este undeva la 500 km, la o rama acesta este de 200, cu mult peste caietul de sarcini al ramei Z6100. Putem sa exemplificam mult mai multe motive pentru care aceste rame nu aveau si nu au ce cauta la CFR, cel putin in regimul de exploatare actual. Din pacate nu noi suntem cei in masura sa decidem aceste aspecte.

Daca as fi fost eu acela in masura sa iau decizii, probabil as fi renuntat la modernizarile de EA-uri fara rost si m-as fi axat pe o alta strategie de utilizare a parcului, ceva mai eficienta. In paralel cu asta, de banii rezultati de pe urma renuntarii la modernizari, as fi achizitionat niste rame noi care sa faca fata exact regimului CFR. Probabil mai putine, dar barem noi...

Era o vorba candva care se adevereste si aici : cap avem, minte ce ne mai trebuie...? :clap:

Re: Info "58"

MesajScris: 03 Oct 2010, 22:57
de Daniel
A trebuit sa facem o curatenie absolut necesara in cadrul acestui topic. Cine vrea sa continue cearta o poate face la LOC DE DAT CU CAPUL in cadrul unui nou topic. Scandalurile nu au ce cauta pe restul forumului unde se discuta despre trenuri. Multumesc pentru intelegere! Topicul este redeschis celor care vor sa continue despre Clasa 58. :dance:

Re: Info "58"

MesajScris: 09 Noi 2010, 19:27
de Daniel
Ei bine, revin asupra acestui subiect cu cateva poze de noapte de prin Gara Buftea de pe la finele lunii Octombrie 2010.

Un Z58 in Gara Buftea, Octombrie 2009.jpg
Foto: Daniel


Demaraj Z58.jpg
Foto: Daniel


Se pierde in noapte....jpg
Foto: Daniel

Re: Info "58"

MesajScris: 10 Noi 2010, 14:36
de kdlehel
astea circula pana la noi des. Dela Brasov pana la Izvoru Olutlui.

La poza nu am resuti sa tai copacul care sta in cale dar se vede ca vine pana aici.

Am circulat cu el cateva ori. Usile sunt automate. Deschizi si cand porneste si ia o viteza cam 20km/h atunci inchide dar asa ca daca sta cineva in calea lui taie in mijloc. Se aude cum se blocheaza usile dupa inchidere. Sistem pneumatic de inchidere.

In timpul mersului la abateri se zguduie violent si suspensiile nu sunt cine stie ce. Dupa aparitia lor dupa o saptama am circula cu una. Eram cu cateva prieteni in primul vagon. Era deschis usa la cabina, dupa acordul controlului am uitat in interiorul lui. Pa pornire zicea in vagoane ca urmeaza statia Dristor. Noi am inceput sa radem acolo si mecanicul sa ars la fata a inchis usa cabinei si a inchis difuzoarele. Nu prea ia viteza foarte mare. Des omul are o presimtire ca calea ferata imediat intra in vagon prin podea. Astia de aici des zic tub sau metrou. Numai un boghiu are tractiune in vagonul unde este sala masinii. Ala este izolat nici controlorii nu trec prin acea sala. Am aflat ca se poate trece numai ca astia nu am curaj sau cine stie. Rotile de tractiune sunt vizibili mai mari decat restul. Cum am zis acest boghiu trage ce este sub sala masinii. Cum greu poate sa urce panta pana aici es ajunge cu intarzii in timp de iarna. Cateva CFRisti au zis ca usor se ingheata rulmentii vagoanelor: In timp de iarna, din cauza ca des inpinge zapada tot boghiul. In rest odata a si deraiat din cauza ighetii une sa inghetat boghiul si la macazul 27 la ciceu a deraiat. A fost usor repus pe linie ca acea parte nu este grea. Boghiurile au raza mica de pivotare din cauza asta se mai intampla minuni.
Concluzii:
Pro:interesant nu prea se vede asa ceva pe aici.
Contra: multime de probleme nu chiar a fost conceput pentru trafic in zona asta. Mai bine este un concept preorasenesc decat tren cu rang de pasageri in zone muntoase. E tot un metrou.

raildata 027.jpg
rama
(715.23 KiB) Descărcat de 898 ori

Re: Info "58"

MesajScris: 11 Ian 2011, 21:22
de mikeattila
Administratia CFR a interzis circulatia unor astfel de automotoare pe timp de iarna cu temperaturi sub -20 grade in sina din cauza inscrierii necorespunzatoare a boghiului in curbe cu raze mici.

Re: Info "58"

MesajScris: 12 Ian 2011, 13:08
de kdlehel
Da, au fost cazuri cand nu au vrut sa urmeze liniile si s-a intimplat de 2 ori cand a deraiat la Malnas si la Ciceu la macazul 24. Eu zic ca tramvaiele bucurestene si chiar orice alt tramvai ar fi capabile sa mearga pe liniile de cale ferata. Ar fi fain.

Re: Info "58"

MesajScris: 12 Ian 2011, 13:15
de Daniel
Toata lumea stie ca nu erau solutia optima pentru CFR. In definitiv sunt construite pentru alt climat si mai mult de atat nu sunt facute sa circule pe distante mari. Ele si-ar fi facut treaba ca trenuri urbane mai degraba, dar cum in Romania ultimul tren urban a disparut din Brasov cu aproape 50 de ani in urma, nu stiu ce alta folosinta sa mai aiba. :?

Re: Info "58"

MesajScris: 21 Ian 2011, 19:30
de Chev Celios
Rama Z1013 tranzitand zona Fundeni spre Dragonul Rosu.
Z 1013 (Custom).jpg

Re: Info "58"

MesajScris: 21 Ian 2011, 21:16
de Andrei Irimescu
O rama in Gara de Nord
P8220106.JPG

Re: Info "58"

MesajScris: 01 Iun 2011, 08:25
de Andrei Irimescu
O rama surprinsa in Gara de Nord pe 29.05.2011.
DSCN3929.JPG
DSCN3930.JPG
:D

Re: Info "58"

MesajScris: 20 Apr 2012, 16:25
de zofei.2006
Au devenit istorie pentru Regionala Bucuresti au fost date la Galati .

Re: Info "58"

MesajScris: 20 Apr 2012, 17:28
de Chev Celios
Se pare ca "domnu Prof. Doctor" in Rame Z a ramas fara material didactic. :lol: :lol:

Re: Info "58"

MesajScris: 20 Apr 2012, 17:35
de zofei.2006
Chev Celios scrie:Se pare ca "domnu Prof. Doctor" in Rame Z a ramas fara material didactic. :lol: :lol:


Pfff mare pacat e sa muta sa studieze la catedra de desiro :))) .

Re: Info "58"

MesajScris: 20 Apr 2012, 21:53
de Daniel
Din cate am inteles oricum erau o "durere" la capitolul exploatare. Sunt curios cum or sa se descurce cu ele cei de la Galati pe care i-au facut "fericiti" cu epavele astea. :mrgreen:

Re: Info "58"

MesajScris: 11 Apr 2013, 19:34
de Daniel
Ei bine, se pare ca recent, aceste rame vechi au iscat un scandal prin presa. Acum cu aproape o saptamana, sit-ul pesurse.ro sub titlul Achiziţiile CFR, bătaie de joc pe banii statului. Au dat bani grei pe trenuri vechi, gata stricate. Acum stau în depouri' - ne dezvaluia urmatoarele:

CFR Călători a cumpărat trenuri vechi şi gata stricate. Pentru că reparaţiile erau foarte scumpe şi piesele greu de găsit, automotoarele cumpărate au stat mai mult în depou, la reparat, decât în circulaţie.

În prezent, din cele 35 de unităţi achiziţionate, trei sferturi au fost deja scoase din uz.

În perioada 2002-2005, CFR a cumpărat de la compania Remarul 16 Februarie 35 de automotoare, pentru care a plătit aproape 30 de milioane de lei.

O astfel de rama in Brasov (2010).jpg
Foto arhiva: Daniel


Primele contracte au fost încheiate în 2002 şi au tot fost reînnoite în anii următori. Chiar dacă nu le foloseşte, CFR Călători nici nu poate scăpa de ele. Repararea ar costa prea mult, bani pe care compania nu îi are. Pe de altă parte, nici nu poate să le caseze pentru că nu au fost amortizate integral.

Pentru că automotoarele se tot defectau şi petreceau mult timp la reparaţii, CFR Călători a impus furnizorului penalităţi în valoare de 3,6 milioane de lei. Reprezentanţii companiei refuză să plătească şi spun că de vină pentru situaţie este CFR Călători.

Fost ministru al transporturilor în perioada în care s-au încheiat aceste contracte, Miron Mitrea nici nu-şi mai aminteşte despre contracte.

În prezent, doar 12 automotoare mai funcţionează. Acestea ating viteza maximă de 70 de kilometri la oră şi au o capacitate de 94 de locuri.


Sursa: www.pesurse.ro

Stirea s-a aflat astazi si printre headline-urile zilei la Antena3.