Autobuze noi produse astazi pe plan mondial

Autobuze noi produse astazi pe plan mondial

Mesajde ldh80 pe 06 Mar 2017, 22:13

In acest topic, voi prezenta autobuzele (urbane si interurbane) noi, produse astazi pe plan mondial. La fiecare marca voi prezenta cele mai reprezentative modele, mai in detaliu (autobus urban solo de 12 m, autobuz urban articulat, autobuz interurban si autocar turistic)

A. In spatial UE

1.„Mercedes-Citaro O-530” (Germania)

Aparut in 1997, si „restilizat” in 2005 (echipat si cu motor adaptat normelor de poluare „Euro-4”) si 2012 (echipat cu motor adaptat normelor de poluare „Euro-6”. Model cunoscut pe plan international ca „C2”).
Modelul „urban” se produce in 6 variante constructive: „Standard 12 m, doua osii”, „Citaro-K” (10,5 m), „Citaro-L” (15 m, 3 osii), „Citaro-G” (18 m, articulat, 3 osii), „Citaro-GL” (20 m, 4 osii, articulat) si „Citaro-LE” (12 m, doua osii, low-floor).
Modelul interurban se produce tot in 6 variante constructive- Citaro-U (12 m, doua osii), Citaro-MU (13 m, 3 osii), Citaro-LU (15 m, 3 osii), Citaro-GU (18m, articulate, 3 osii), Citaro-LE-U (12 m, doua osii, low-entry) si Citaro-LE MU (13 m, doua osii, low-entry).

Cel mai modern autobuz urban produs astazi pe Glob este modelul „Mercedes-Citaro-a doua generatie”, produs din anul 2012. Acesta are un motor diesel adaptat normelor de poluare Euro-6, de tip „OM-936”, cu 6 cilindri in linie, 1200 rotatii/minut, 7700 cmc, care dezvolta 286 cp, cu tehnologii de ultima ora („Blue Efficieny Power”, „Blue Tec” si „Common Rail”), cutie de viteza automata tip „Voith Diwa 6” (cu 4 trepte), punti si caseta de directie tip ZF, alte dotari: ABS, EBS (pentru varianta solo) sau ATC (pentru varianta articulata), aer conditionat, low-floor, lungimea 12.135 mm, latimea 2.550 mm, locuri pe scaune 28, locuri in picioare 77.
In anul 2015 un astfel de autobuz urban (produs la Mannheim in Germania) este testat si in Bucuresti de catre RATB pe linia 104 (Cora Pantelimon- Opera nationala).


2.„MAN-Lyon’s City” (Germania)

Istoria recenta a autobuzelor MAN este marcata de urmatorii ani- 1992 (apare prima generatie de autobuze MAN cu podea joasa, pe baza sasiului/caroserie A-10), 1997 (a doua generatie de autobuze MAN cu podea joasa, pe baza caroseriei/sasiului A-21), 2004 (acceiasi caroserie/sasiu A-21 modificata ca si design , si autobuzele MAN incep sa fie identificate numai prin denumirea comerciala Lyons City) si de anul ? (aparitia actualului design de caroserie).


Autobuzele si minibuzele MAN sunt produse astazi in doua familii

-Low-Floor , cu variantele

-M, minibuz, cu 3 usi si 10,5 m lungime
-Lyons City , autobuz urban solo cu 3 usi si 12 m lungime
-Lyons City, autobuz urban solo cu 3 usi si 12 m lungime
-U, autobuz interurban , doua usi si 12 m lungime
-C, autobuz urban solo, cu 3 osii, 3 usi si 13,7 m lungime
-L, autobuz urban solo, cu 3 osii, 3 usi si 14,7 m lungime
-G, autobuz urban articulate, cu 3 osii, 3 usi si 18 m lungime
-GL, autobuz urban articulate, cu 3 osii, 3 usi si 18,75 m lungime

-Low Entry, cu variantele

-LE, autobuz urban solo, cu doua osii, doua usi si 12 m lungime
-LEU, autobuz interurban, cu doua osii, doua usi si 12 m lungime
-C-LE, autobuz urban solo, cu 3 osii, 3 usi si 13,7 m lungime
-L-LE, autobuz urban solo, cu 3 osii, 3 usi si 14,7 m lungime
-G-LE, autobuz urban articulat, cu 3 osii, 3 usi si 18 m lungime
-GL-LE, autobuz urban articulat, cu 3 osii, 3 usi si 18,75 m lungime



-MAN Lyons City – autobuz urban solo, low-floor, cu motorul plasat in partea din spate, cu 3 usi, lungimea 11.980 mm, motor diesel tip MAN-D-2066-LUH (cu 6 cilindri in linie, 10.518 cmc, 280 cp sau 320 cp) sau MAN-E-2876-LUH (6 cilindri in linie, 10.518 cmc, 360 cp), ambele motoare fiind adaptate normelor de poluare Euro-6, cutie de viteza automata tip ZF-Eco-Life-Step-3 (cu 6 trepte) sau Voith-Diwa-6 (cu 4 trepte), capacitatea de transport- 37 locuri pe scaune si 58 pasageri in picioare.
In ianuarie 2017 un astfel de autobuz urban este testat in Iasi.

-MAN Lyons City GL- autobuz urban articulat, low-floor, cu 3 osii, 3 usi, lungimea de 18.750 mm, motor diesel tip MAN-D-2066-LUH (cu 6 cilindri in linie, 10.518 cmc, 320 cp) sau MAN-E-2876-LUH (6 cilindri in linie, 10.518 cmc, 360 cp), ambele motoare fiind adaptate normelor de poluare Euro-6, cutie de viteza automata tip ZF-Eco-Life-Step-3 (cu 6 trepte) sau Voith-Diwa-6 (cu 4 trepte), capacitatea de transport- 57 locuri pe scaune si 106 pasageri in picioare.


-MAN Lyons City U- autobuz interurban, low-floor, cu 3 osii, doua usi, lungimea de 18.750 mm, motor diesel tip MAN-D-2066-LUH (cu 6 cilindri in linie, 10.518 cmc, 280 cp) sau MAN-E-2876-LUH (6 cilindri in linie, 10.518 cmc, 360 cp), ambele motoare fiind adaptate normelor de poluare Euro-6, cutie de viteza automata tip ZF-Eco-Life-Step-3 (cu 6 trepte) sau Voith-Diwa-6 (cu 4 trepte), capacitatea de transport- 45 locuri pe scaune si 46 pasageri in picioare.



3.Setra (Germania)
Realizeaza numai autobuze interurbane si autocare turistice.

-“Setra S-416-H” (autobuz interurban)
Produs incepand din anul 2009. Are o lungime de 13.040 mm, doua usi, motor diesel tip “Mercedes-Benz-OM-470”, cu 6 cilindri, care dezvolta 299 cp, adaptat normelor de poluare Euro-6, cutie de viteze automata tip “Mercedes-Benz-GO-190”, dotari: ESP, EBS, ASP, ASR, BAS, retarder, toaleta, 57 locuri pe scaune, doua osii.

-“Setra S-519-HD” (autocar turistic)
Produs incepand din 2014. Are o lungime de 14.945 mm, doua usi, motor diesel tip “Mercedes-Benz-MB-OM-470”, cu 6 cilindri, care dezvolta 315 Kw , adaptat normelor de poluare Euro-6, cutie de viteze automata tip “Mercedes-Benz-MB-GO-250-8 (sau 210)”, dotari: ESP, EBS, ASP, ASR, BAS, retarder, toaleta, locuri pe scaune, 3 osii.



4. NEOPLAN (Germania)

-Neoplan-Cityliner-12 (autobuz urban solo)
Echipat cu motor diesel tip “MAN-D-2066-LOH-03” (cu 10.518 cmc, putere 400, 441, 394 sau 434 cp) sau “MAN-D-2676-LOH” (cu 12.419 cmc, puterea 434 cp), cutie de viteze tip ZF (manuala sau automata), lungimea 12,24 m, doua osii.

-Neoplan-Tourliner (autobuz interurban)
Echipat cu motor diesel tip “MAN-D-2066-LOH-03” (cu 10.518 cmc, putere 394 sau 434 cp) sau “MAN-D-2676-LOH EEV” (cu 12.419 cmc, puterea 434 cp), cutie de viteze tip ZF (manuala sau automata), lungimea 12,24 m, doua osii.

-Neoplan-Skyliner-L (autocar turistic etajat)
Echipat cu motor diesel tip “MAN-D-2676-LOH-02” (cu 12.412 cmc, puterea 473 sau 480 cp), cutie de viteze tip ZF (manuala sau automata), lungimea 13,79 m, 3 osii.



5. „IVECO Bus Urbanway” (Franta/Italia)
Produs din 2013. Echipat cu motor diesel tip “Iveco-Tector-7 euro 6”, care dezvolta 286 cp, sau “Iveco Cursor 9 euro 6”, care dezvolta 310 sau 360 cp, cutie de viteze automata ZF sau Voith, frane cu disc, sisteme ABS, ASR, EBS, suspensii cu perne de aer, amortizoare hidraulice si bare de torsiune, greutatea maxima 19 tone, capacitatea de transport 96- 102 pasageri.
Realizat in doua variant constructive- de 12 m si de 18 m (articulat).



6. Iveco Bus Crossway (Franta/Italia)
Produs incepand din 2006 si din 2013 (LE), care este atat minibus, cat si autobuz urban si interurban. Este realizat in doua variante constructive- City (cu doua sau 3 usi) si Line.
Este echipat cu motor diesel tip Iveco-Cursor-9 (care dezvolta 360 cp) sau Iveco-Tector-7 (care dezvolta 285 cp), adaptat normelor de poluare Euro-6, cutie de viteza automata ZF sau Voith. Lungimea vehiculului este de 10,6 m, 12 m sau 12,8 m.


7. Iveco Bus Arway (Franta/Italia)
Numai ca autobuz interurban. Este produs din anul 2006, si este echipat cu motor diesel tip Iveco-Cursor-8, de 7880 cmc, care dezvolta 330 sau 380 cp. Lungimea autobuzului este de 11,4 m, 12 m sau 12,7 m, iar capacitatea de transport de 35- 50 pasageri (pe scaune).


8. Iveco Bus Iveco Crealis NEO (Franta/Italia)
Este realizat in doua variante- de 12 m (solo) si de 18 m (articulate), fiind produs incepand din anul 2008.
Este echipat cu motor diesel tip Iveco EEV, adaptat normelor de poluare Euro-5, cutie de viteze automata ZF sau Voith, frane pneumatice cu disc, sisteme ABS, ASR, EBS, suspensii integral pneumatic cu bare de torsiune.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Autobuze noi produse astazi pe plan mondial

Mesajde ldh80 pe 06 Mar 2017, 22:23

9. ‘Volvo 7900 ‘ (Suedia)
Produs din 2011. Echipat cu motor diesel tip “Volvo D5F, D5K, D9B, G9B”, cutie de viteze “Volvo” si realizat pe sasiuri “Volvo-B-9L” sau “Volvo-B-9-LA”.
Realizat in doua variant constructive- de 12 m si de 18 m (articulate).



10. . Scania- Citywide LF (Suedia)

Produs din anul 2011. Echipat cu motor diesel tip DC-07 (adaptat normelor de poluare Euro-6, este realizat dupa modelul motorului diesel Cummins-ISB-6.7), care dezvolta 280 cp la 1100 rotatii/minut, cutie de viteze Scania (automata) sau Scania-Opticruise ZF, lungimea autobuzului este de 10,9 m, 12 m sau 18 m (variant articulate- denumita Scania Citywide LFA), autobus complet low-floor.

Realizat in 3 variante constructive: “CK UB4x2LB” (12 m, doua osii), “CK UB6x2*4LB” (14,8 m, 3 osii) si “CK UA6x2/2LB” (18,1 m, articulat, 3 osii).

Ca si varianta interurbana exista modelul Scania-Interlink



11. Irizar (Spania)

Aceasta firma realizeaza autobuze interurbane si autocare, pe baza caroseriilor Scania, in general.

-Irizar I-3-Le (autobuz interurban)
Realizat in 3 varianta constructive (de 12,05 m cu doua osii, 12,75 m cu doua osii si 14,90 m cu 3 osii), este echipat cu motor diesel tip “DAF-MX-11-240, 271, 291”, care dezvolta 326, 369 sau 396 cp, cu 6 cilindri, 10800 cmc, adaptat normelor de poluare Euro-6, cutie de viteze tip ZF, sisteme: ABS, ASR, ESC, EBD, suspensii integral pneumatic cu sistem ECAS, capacitatea de transport 39 sau 41 de pasageri pe scaune, ori 45 sau 41, ori 53 sau 57.


-Irizar Century (autocar turistic)
Realizat in 5 variante constructive, cu lungimi de: 10 m, 11,3 m, 12 m, 13,7 m si 15 m.
Realizat pe baza sasiurilor “Iveco”, “Mercedes”, “MAN”, “Scania” sau “Volvo”.


-Irizar-I-6 (autocar turistic)
Realizat in 9 varianta constructive ( 10,8*3,5 m, sau 12*3,5 m sau 12*3,7 m, sau 13,2*3,7 m, sau 13,35*3,5 m, sau 14*3,5 m, sau 14*3,7 m, sau 15*3,5 m sau 15*3,7 m), are o lungime de maxim 14.980 mm, maxim 3 osii, motor diesel tip “DAF-MX-11-271”, sau “DAF-MX-11-291”, sau “DAF-MX-11-320”, sau “DAF-MX-13-340” sau “DAF-MX-13-375”, cu 6 cilindri, cu 10800 cmc sau 12900 cmc, care dezvolta 369, 396, 435, 460 sau 510 cp, adaptate normelor de poluare Euro-6, cutie de viteze tip ZF, sisteme: ABS, ASR, ESC, EBD, suspensii integral pneumatic cu sistem ECAS, capacitatea de transport –pana la 67 turisti pe scaune.




12. VDL-Citea (Olanda)

Produs in 9 varianta constructive:

-“SLF-120” , autobuz urban (derivat din fostul model “CLF-120”, pe baza sasiului “SB-260”. Lungimea 12 m, greutatea maxima 19 tone, capacitatea de transport- cca 100 persoane. Produs incepand din anul 2007);

-“SLF-120-Hybrid” (pe baza sasiului “SB-230”. Lungimea 12 m, greutatea maxima 19 tone, capacitatea de transport- cca 80 persoane. Produs incepand din anul 2009)

-“LLE-99/107/120/127”, autobuz urban sau interurban (derivat din fostul model “ALE-120 Ambassador”, pe baza sasiului “SB-200”. Lungimea este de: 9950 mm, 10700 mm, 11980 mm sau 12680 mm, greutatea maxima este de 14.440 kg, capacitatea de transport este de 78 sau 84 pasageri. Produs incepand din anul 2001- pentru varianta “LLE-120”, respectiv din anul 2016- pentru celelalte variante )

-“SLE-120”, autobuz interurban (derivat din fostul model “CLE-120”, pe baza sasiului “SB-230”. Lungimea este de 12 m, greutatea maxima este de 19 tone, capacitatea de transport de cca 100 pasageri. Produs din anul 2008);

-“SLE-129”, autobuz interurban (derivat din fostul model “CLE-129”, pe baza sasiului “SB-230”. Lungimea este de 12,9 m, greutatea maxima este de 19 tone, capacitatea de transport de cca 110 persoane. Produs din anul 2010);

-“XLE-137”, autobuz interurban (derivat din fostul model “CLE-137”, pe baza sasiului “SBR-230”. Lungimea este de 13.470 mm, greutatea maxima este de 26 tone, capacitatea de transport este de cca 120 pasageri. Produs din anul 2010);

-“XLE-145” , autobuz interurban (derivat din fostul model “CLE-145”, pe baza sasiului “SBR-230”. Lungimea este de 14.480 mm, greutatea maxima este de 26 tone, capacitatea de transport este de cca 130 pasageri. Produs din anul 2010);

-“SLFA-180”, autobuz urban articulat. Lungimea este de 18 m, greutatea maxima este de 28 tone, capacitatea de transport este de cca 160 pasageri. Produs din anul 2013);


-“SLFA-187”, autobuz urban articulat. Lungimea este de 18.750 mm, greutatea maxima este de 28 tone, capacitatea de transport este de cca 170 pasageri. Produs din anul 2013);




Dintre aceste 9 variante constructive, cele mai reprezentative sunt:

-“VDL-Citea-SLF-120”: Autobuz urban solo, echipat 5 variante de motorizari diesel (“Cummins-ISB4.5EV-207” cu EEV, care dezvolta 207 cp, cu 4500 cmc, sau “Cummins-ISB6.7E-250B”, cu EEV sau adaptat normelor de poluare Euro-5, care dezvolta 250 cp, cu 6700 cmc, sau “DAF-PR-183-U1/U2” cu EEV sau adaptat normelor de poluare Euro-5, care dezvolta 250 cp, cu 9200 cmc, sau “DAF-PR-228-U1/U2” cu EEV sau adaptat normelor de poluare Euro-5, care dezvolta 310 cp, cu 9200 cmc, sau “Iveco-FPT-Cursor-9” cu EEV sau adaptat normelor de poluare Euro-6, care dezvolta 310 cp, cu 8700 cmc), cu 7 variante de cutii de viteze (“Voith D845.5”, sau “ZF 6HP504C”, sau “Voith D864.5”, sau “ZF 6HP594C”, sau “ZF 6AP1400”, sau “Voith DIWA6” sau “ZF Ecolife”), sasiu “SB-260”, lungimea 12 m, greutatea maxima 19 tone, capacitatea de transport- cca 100 persoane. Produs incepand din anul 2007.

-“VDL-Citea-SLE-120”: Autobuz interurban, echipat cu 5 variante de motorizari diesel (“DAF-PR-183-U1/U2” cu EEV sau adaptat normelor de poluare Euro-5, care dezvolta 250 cp, cu 9200 cmc, sau “DAF-PR-228-U1/U2” cu EEV sau adaptat normelor de poluare Euro-5, care dezvolta 310 cp, cu 9200 cmc, sau “DAF-PR-265-U1/U2” cu EEV sau adaptat normelor de poluare Euro-5, care dezvolta 361 cp, cu 9200 cmc, sau “Iveco-FPT-Cursor-9” cu EEV sau adaptat normelor de poluare Euro-6, care dezvolta 310 cp, cu 8700 cmc, sau “Iveco-FTP-Cursor-9” cu EEV sau adaptat normelor de poluare Euro-6, care dezvolta 361 cp, cu 8700 cmc), cu 8 variante de cutii de viteze (“Voith D845.5”, sau “ZF 6HP504C”, sau “ZF 6HP594C”, sau “ZF 6AP1400”, sau “ZF 6AP1700”, sau “Voith D864.5”, sau “Voith DIWA6” sau “ZF Ecolife”), sasiu “SB-230”, lungimea este de 12 m, greutatea maxima este de 19 tone, capacitatea de transport de cca 100 pasageri. Produs din anul 2008.

-“VDL-Citea-SLFA-187”: Autobuz urban articulat, echipat cu doua variante de motorizari diesel (“Iveco-FPT-Cursor-9” cu EEV sau adaptat normelor de poluare Euro-6, care dezvolta 310 cp, cu 8700 cmc, sau “Iveco-FTP-Cursor-9” cu EEV sau adaptat normelor de poluare Euro-6, care dezvolta 361 cp, cu 8700 cmc), cu doua variante de cutii de viteze (“Voith DIWA6” sau “ZF Ecolife”), lungimea este de 18.750 mm, greutatea maxima este de 28 tone, capacitatea de transport este de cca 170 pasageri. Produs din anul 2013.




13. Van-Hool (Belgia)

Exista mai multe variante a acestui autobuz- A-330 (12 m, cu motorul montat in spate), AG-300 (articulate) si AGG-300 (dublu-articulat, echipat cu motor diesel DAF-PR-EEV, adaptat normelor de poluare Euro-5, care dezvolta 265 Kw, cutie de viteze tip Voith sau ZF-Ecomat-2, lungimea autobuzului- 25 m, produs din anul 2001).

Modelul A-330 este produs din anul 2009, este echipat cu motor diesel tip MAN-D-2066-LOH-EEV adaptat normelor de poluare Euro-5 sau DAF-PR-183-EEV, cutie de viteze tip Voith sau ZF-Ecomat-4.



14. Hess (Elvetia)


Aceasta firma realizeaza 4 tipuri de autobuze (numai urbane)

-N-UB-2-2 (low-floor, cu o lungime de 10 m, 11,3 m si 12 m, cu doua usi)

-N-UB-2-2-1 (la fel ca precedentul, dar cu 3 usi)

-N-UA-2-2-2-2 (low-floor, autobus articulate, in lungime de 18 m, cu 4 usi si o capacitate totala de cca 150 pasageri)

-Hess-Light-Tram (low-floor, autobus dublu-articulat, cu o lungime de 24,69 m, cu caroserie din duraluminiu).




15. Optare-Tempo-SR (Marea Britanie)

Autobuz urban solo, produs incepand din anul 2011. Principalele caracteristici tehnice sunt- motor diesel tip Mercedes-Benz-OM-906 (6 cilindri, care dezvolta 282 cp), sau Cummins sau MAN , cutie de viteze manuala tip ZF-6HP-500 sau automata Allison-T310R, lungimea autobuzului- 12 m sau 12,6 m, low-floor.




16. “New-Solaris-Urbino- a patra generatie”. Produs in Polonia din anul 2014.

Firma Solaris Bus and Coach a fost infiintata in anul 1994, avand sediul in orasul Bolechowo.
Initial a ansamblat autobuze Neoplan (numindu-se Neoplan Polska), iar din anul 1999 incepe sa produca autobuze (si apoi si troleibuze si tramvaie) de conceptie proprie.
La 1 septembrie 2001 isi ia denumirea actuala.

Realizat in 4 variante constructive: 12, 18, 12-electric (autobuz electric) si 12-LE.


- Varianta solo (de 12 m) are urmatoarele caracteristici tehnice- motor diesel tip “Cummins-ISB6-7E6-280B”, (care dezvolta 209 Kw), sau optional Cummins-ISB6-7E6-250B (de 187 Kw), sau optional DAF-MX11 (care dezvolta 210, 240 sau 271 Kw), cutie de viteze automata ZF Ecolife sau optional “Voith diwa 6”, sisteme: EBS, ASR, ABS, sistem de directive ZF Servocom, suspensii cu sistem ECAS, sistem electric standart CAN, caroserie din otel inoxidabil, capacitatea de transport- 25 sau 36 pasageri pe scaune, 3 usi.


-Varianta articulata (de 18 m) are urmatoarele caracteristici tehnice- motor diesel tip DAF-MX11 (care dezvolta 240 sau optional 271 Kw), cutie de viteze ZF Ecolife (sau optional Voith Diwa 6), suspensii ZF, servodirectie ZF-Servocom, sisteme ABS, ASR, EBS, suspensii pneumatic cu sistem ECAS, caroserie din otel inoxidabil, sistem electric standart CAN, capacitatea de transport- intre 29 si 47 pasageri pe scaune.


-Varianta Solaris-Urbino-12-LE are urmatoarele caracteristici tehnice motor diesel tip “Cummins-ISB6-7E6-280B”, (care dezvolta 209 Kw), sau optional Cummins-ISB6-7E6-250B (de 187 Kw), sau optional DAF-MX11 (care dezvolta 210, 240 sau 271 Kw), cutie de viteze automata ZF Ecolife sau optional “Voith diwa 6”, sisteme: EBS, ASR, ABS, sistem de directive ZF Servocom, suspensii cu sistem ECAS, sistem electric standart CAN, caroserie din otel inoxidabil, capacitatea de transport- 25 sau 36 pasageri pe scaune, doua usi.


-Mai exista si varianta de autobuz urban (articulate) Solaris-Urbino-Metro-Style-18.
Este echipat cu motor diesel tip DAF-MX-11 (care dezvolta 240 sau 271 Kw), cutie de viteze Voith-Diwa-6 sau optional ZF-Ecolife, axe ZF, servodirectie tip ZF-Servocom-8098, sisteme EBS, ABS, ASR, suspensii integral pneumatice cu sistem ECAS, sistem electric standart CAN, capacitatea de transport- 29 sau 48 pasageri pe scaune.


-Ca si variant interurbana exista modelul Solaris-Interurbino-12.8, produs din anul 2012, si avand urmatoarele caracteristici tehnice- motor diesel tip Cummins ISB-6-7E6-310 (care dezvolta 231 Kw) si cutie de viteze manuala tip Eaton FSO-8406 sau manuala tip ZF-6S1010BO sau automata tip Allison Torqmatic, ori motor diesel tip DAF-MX11 (care dezvolta 271 Kw) si cutie de viteze automata tip ZF Ecolife 6AP-1700B, suspensii ZF, servodirectie tip ZF Servocom, sisteme EBS, ABS, ASR si optional ESC, optional sistem ECAS pentru suspensii, caroserie din otel inoxidabil, sistem electric standart CAN, capacitatea de transport 59 de pasageri pe scaune.


-Ca si autocar exista modelul Solaris-Vacanta.



17. Autosan (Polonia)

Firma infiintata in anul 1832, iar din anul 1926 incepe productia de autobuze, pe baza sasiurilor Lancia. In 1950 isi reia activitatea, iar din 1973 incepe productia de autobuze moderne. Din 2001 produce si component pentru vehicule feroviare- in special carcase pentru vagoane de cale ferata si pentru tramvaie. In septembrie 2013 compania este declarata falimentara, dar continuua sa existe.
Are sediul in orasul Sanok.

Aceasta firma realizeaza urmatoarele modele (mai importante) de autobuze urbane (solo si articulate), autobuze interurbane si minibuze


-Sancity-12-LF. Produs incepand din anul 2011, este echipat cu motor diesel tip IVECO-Cursor-78-ENT/EEV care dezvolta 290 sau 330 cp, cutie de viteze tip Voith-Diwa-5 sau ZF-Ecolife, sisteme ABS, ASR, EBS, optional aer conditionat, lungimea 12 m, 3 usi, capacitatea de transport- 96- 110 pasageri in total (din care pe scaune 27-41 pasageri).


-Sancity-18-LF (autobuz urban articulate). Produs din anul 2011, este echipat cu motor diesel tip Iveco-Cursor-78-ENT EEV, care dezvolta 330 cp, cutie de viteze Voith-Diwa-D864.5 sau ZF Ecolife, sisteme ABS, ASR, EBS, optional aer conditionat, lungimea 18 m, capacitatea de transport 180 pasageri in total (din care 34 sau 49 pe scaune).


-Eurolider-12 (autobuz interurban). Produs din anul 2009. Echipat cu motor diesel tip Cummins-ISB-6-7E5-300, care dezvolta 300 cp (adaptat normelor de poluare Euro-5) sau Renault-DXi7 care dezvolta 320 cp, cutie de viteze manuala tip ZF-6S-1010BO sau automata Allison-T350R, lungimea 12.315 mm, doua usi, sisteme ABS, ASR, EBS, optional aer conditionat, capacitatea de transport 53 sau 55 pasageri pe scaune, 78 in total, greutatea 18 tone.


-Autosan A-1112-T-Sanman (Autocar turistic)
Produs din 2007, este echipat cu motor diesel tip Cummins-C300-20 (adaptat normelor de poluare euro-2), sau Cummins-ISM-340-E20 (euro 3), sau Cummins-ISMe-345-30 (euro-3), sau MAN- D2866 LOH29 (euro-3), sau MAN D2066 LOH04 (euro-4), sau Cummins ISLe4-320 (euro-3), care dezvolta 300, 340, 345, 409, 440 sau 320 cp, cutie de viteze tip TS6-120, sau ZF-6S-1600 manuala, sau ZF-8S-180 sau Allison T350R automata, lungimea 11.990 mm, greutatea 18 tone, dotari ABS, ASR, EBS, aer conditionat, capacitatea de transport 47 sau 51 turisti pe scaune.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Autobuze noi produse astazi pe plan mondial

Mesajde ldh80 pe 06 Mar 2017, 22:33

18. Solbus (Polonia)

Firma infiintata in anul 2001, avand sediul in orasul Solec Kujawski.

Produce urmatoarele modele de autobuze mai importante


-Solcity-12 (autobuz urban solo).
Produs din anul 2008, este echipat cu motor diesel tip Cummins ISB6-7E5-250B , sau Cummins ISB6-7EV-250B, sau Cummins ISB6-7E5-285B, sau Cummins ISB6-7EV-285B, sau Cummins-ISL8-9E5-280B, sau Cummins ISL8-9EV-280B, sau Iveco F4AE3682E, care dezvolta o putere de 250, 280, 285 sau 265 cp, cutie de viteze tip Voith Diwa 854.5 sau ZF Ecomat 6HP-504, dotari ABS, ASR, EBS, optional aer conditionat, capacitatea de transport 105-119 pasageri in total (din care 26-37 pasageri pe scaune).


-Solcity-18 (autobuz urban articulat)
Produs din anul 2009, este echipat cu motor diesel tip Cummins-ISL8-9E5-340B, sau Cummins ISL8-9EEV-340B, care dezvolta o putere de 340 cp, cutie de viteze tip Voith Diwabus 864.5 sau ZF Ecomat 6HP-604, dotari ABS, ASR, EBS, optional aer conditionat, capacitatea de transport 164-179 pasageri in total (din care 34-49 pasageri pe scaune).


-Solbus-Solway-SL-11 (autobuz interurban)
Produs din anul 2007, este echipat cu motor diesel tip Iveco-NEF-6-TAA (care dezvolta 265 cp) sau Cummins-ISBe4-300 (care dezvolta 300 cp), adaptate normelor de poluare Euro-4, cutie de viteze tip ZF-6S-1200BO, lungimea autobuzului 10.880 mm, greutatea (incarcat) 15,2 tone, dotari ABS, ASR si optional aer conditionat, capacitatea de transport 43 sau 47 pasageri pe scaune (si in total 73 sau 77).


-Solbus-Soltour-ST11 (autocar touristic)
Produs din anul 2006, este echipat cu motor diesel tip Iveco-NEF-6-TAA (care dezvolta 265 cp) sau Cummins-ISBe6-300 (care dezvolta 300 cp), adaptate normelor de poluare Euro-4, cutie de viteze tip ZF, lungimea autobuzului 10.780 mm, greutatea (incarcat) 15,2 tone, dotari ABS, ASR , aer conditionat, capacitatea de transport 43 sau 47 pasageri pe scaune.



19. AMZ (Polonia)
Firma infiintata la Kutno, in anul 1999.
Produce un singur model de autobuz urban (solo, de 12 m)- modelul AMZ-City-Smile-CS-12-LF, cu urmatoarele caracteristici tehnice- motor diesel tip Cummins ISB-300 EEV, cu 6 cilindri, 6700 cmc, care dezvolta 221 Kw, cutie de viteze tip Voith Diwa 854.5, axe ZF, suspensii integral pneumatic cu sistem ECAS, sistem de franare pneumatic Knorr cu frane cu disc, sisteme EBS, ASR, ABS, doua baterii de acumulatori cu o capacitate de 2*225 Ah, sistem electric standart CAN, caroserie din otel-inox, capacitatea de transport- 31 de pasageri pe scaune si 74 in picioare, doua sau 3 usi, lungimea 12 m.



20. “IKARUS/ARC (Ungaria)

In anul 1989 este infiintata in Ungaria firma Auto Rad Controlle, care se ocupa cu comercializarea autobuzelor IKARUS, Mercedes, MAN, etc.

In anul 2005 (sau 2006) aceasta firma trece la productia de autobuze.

Dupa ce fabrica de autobuze IKARUS din Ungaria este mutate in China, firma ARC preia dreptul utilizarii marcii IKARUS, iar in anul 2010 realizeaza primele autobuze purtand marca IKARUS(ARC).

Acestea sunt modelele IKARUS(ARC)-V-134.01 (solo,urban, lungimea 13,4 m), IKARUS(ARC)-V-187.02 (articulat, urban, lungimea 18, 75 m) si IKARUS(ARC)-127-E1 (solo, suburban).


-Principalele caracteristici tehnice a modelului IKARUS (ARC)- V-134.01 sunt - motor diesel tip Cummins, de 8849 cmc, care dezvolta 206 Kw, adaptat normelor de poluare Euro-4, cutie de viteze automata tip ZF-6-HP-504C, doua baterii de acumulatori de 185 Ah fiecare, generator electric de 140 A si 28 V, lungimea 13,4 m, capacitatea de transport 29-31 pasageri pe scaune si 106-110 pasageri in total, dotat cu system ABS si ETC.


-Principalele caracteristici tehnice ale modelului IKARUS (ARC) V-187.02 sunt- autobuz articulate urban, echipat cu motor diesel tip Cummins-ISLe4-280B, de 8849 cmc, care dezvolta 320 cp, cutie de viteze automata tip ZF-6HP-594C, frana pneumatic tip Knorr-SB-7000, servodirectie tip ZF Servocom 8098, capacitatea bateriilor de acumulatori 185 Ah, alternator tip Delco-Remy de 28 V si 140 A, lungimea autobuzului 18.750 mm, capacitatea de transport 176 pasageri in total.



21. Credo (Ungaria)

Exista doar doua modele produse de aceasta firma

-Citadell-12 (autobuz urban solo)
Are motor diesel tip Iveco-FPT-NEF-6-EEV (de 5880 cmc), care dezvolta 264 cp, cutie de viteze Allison T-310-R, servodirectie ZF-Servocom 8098, lungimea 11.990 mm, capacitatea de transport 31 de pasageri pe scaune si 75 in picioare, greutatea 18 tone.

-Citadell-19 (autobuz urban articulat)
Are motor diesel tip Iveco-FPT-Cursor-8-EEV (de 7790 cmc), care dezvolta 330 cp, cutie de viteze ZF-6HP-604C, servodirectie ZF-Servocom 8098, lungimea 18.750 mm, capacitatea de transport 44 de pasageri pe scaune si 135 in picioare, greutatea 28 tone.



22. SOR (Cehia)

Firma fondata in 1991.

Tipurile de autobuze mai importante produse de aceasta sunt


-SOR NB 12 (autobuz urban solo)(low-floor)
Produs din anul 2006. Echipat cu motor diesel tip Iveco-Tector- F4AE3682E, care dezvolta 260 cp, adaptat normelor de poluare Euro-5 , cutie de viteze tip ZF sau Allison, lungimea 12.180 mm, 4 usi, capacitatea de transport 36 de pasageri pe scaune si 80 in picioare.


-SOR NB 18 (autobuz urban articulat)(low-floor)
Produs din 2008. Echipat cu motor diesel tip Iveco-Cursor- F2BE3681B, care dezvolta 326 cp, adaptat normelor de poluare Euro-5 , cutie de viteze tip ZF sau Allison, lungimea 18.750 mm, 5 usi, capacitatea de transport ? de pasageri pe scaune si ? in picioare.


-SOR CN-12 (Autobuz interurban)(low-entry)
Echipat cu motor diesel tip Iveco-Tector-NEF, care dezvolta 260 cp, adaptat normelor de poluare Euro-5 , cutie de viteze tip ZF manuala, lungimea 11.790 mm, doua usi, capacitatea de transport 42 de pasageri pe scaune si 41 in picioare.


-SOR LH-12 (autocar turistic)
Echipat cu motor diesel tip Iveco-Tector-NEF, care dezvolta 295 cp, adaptat normelor de poluare Euro-5 , cutie de viteze tip ZF manuala, lungimea 18.820 mm, doua usi, capacitatea de transport 51 de turisti pe scaune.



23. Roman Brasov (Romania)

-“Roman-17.280-HOCLL” (autobus urban)

- “Roman-18.280-HOCLL” (urban)

- “Roman-18.290-HOCLL Crosstown MT » (podea total coborata)(urban)

-‘ Roman-18.290-HOCLL Low Floor Crosstown”(urban)(podea total coborata in ampatament).

“Roman-17.280-I-Line” (autobuz interurban)

“Roman-18.290-I-Line” (interurban)

“Roman-18.360-HOCLL” (autocar).


Principalele caracteristici tehnice ale autobuzului urban solo romanesc Roman- 18.290 HOCLL Crosstown-MT, sunt- podea total coborata, motor diesel tip MAN-D-0836, cu 6 cilindri in linie, supraalimentat, intercooling, racit cu lichid cu EVB, de 6870 cmc, putere 290 cp, adaptat normelor de poluare Euro-5, cutie de viteza automata tip ZF-6HP-502C (cu 6+1 trepte) automata, cu retarder incorporat, axa fata tip ZF-RL-85A, cu frana cu discuri WABCO, axa spate tip ZF-AV-132/87, cu diferential blocabil si frana cu discuri WABCO, sistem de franare integral pneumatic, cu doua circuite independente fata/spate, asistata ABS/ASR, cu retarder, lungimea autobuzului 12 m, masa maxima totala admisa 18 tone, 3 usi, viteza maxima 80 km/h.

Principalele caracteristici tehnice ale autobuzului interurban romanesc Roman I-Line- 18.290 HOCLL sunt- motor diesel tip MAN-D-0836 (6 cilindri in linie, supraalimentat, intercooling, racit cu lichid cu EVB , 6871 cmc, 290 cp, adaptat normelor de poluare Euro-5), cutie de viteze tip ZF-6S-1901-OD (mecanica, cu 6+1 trepte), optional retarder incorporat in cutie, axa fata tip ZF-AF, cu frana cu discuri WABCO cu ABS, punte spate tip ZF-PS-13, cu diferential blocabil si frana cu discuri WABCO cu ABS, frana integral pneumatica, cu doua circuite independente fata/spate, asistata ABS/ASR cu frana suplimentara pe motor tip EVB, lungimea autobuzului 11.800 mm, viteza maxima 100 km/h, masa maxima admisa- 18 tone, doua usi.

Principalele caracteristici tehnice ale autocarului romanesc Roman-18.360 HOCLL sunt- motor diesel tip MAN D 2066, cu 6 cilindri in linie, supraalimentat, intercooling, racit cu lichid cu EVB , 10.518 cmc, puterea 360 cp, adaptat normelor de poluare Euro-5, cutie de viteze mecanica sincronizata tip ZF-6S-1901, optional retarder incorporate in cutie, axa fata tip ZF-AF, cu frana cu discuri WABCO cu ABS, punte spate tip ZF-PS-13, cu diferential blocabil si frana cu discuri WABCO cu ABS, frana integral pneumatica, cu doua circuite independente fata/spate, asistata ABS/ASR cu frana suplimentara pe motor tip EVB, lungimea autocarului- 12 m, masa maxima admisa 18 tone, viteza maxima 100 km/h, sistem audio multimedia, minibar si sistem de siguranta care nu permite plecarea autocarului cu usile deschise.



24. Eurobus Diamond (Romania)

Initial firma (cu sediul in comuna Ciorogarla, langa Bucuresti) a fost infiintata pentru aducerea si comercializarea in Romania a autobuzelor urbane si minibuzelor turcesti BMC, pana in anul 2012.

La sfarsitul anului 2014 aceasta firma ansambleaza primul autobuz urban de conceptie proprie, in halele URAC Bucuresti (a RATB-ului).

Caracteristicile tehnice ale acestuia sunt: motor diesel tip Mercedes-Benz, cu 6 cilindri, care dezvolta 220 Kw, adaptat normelor de poluare Euro-6, cutie de viteze tip ZF-Ecolife (automata), punti si servodirectie ZF, , dotari EBS, ESC, ASR, 3 usi, carcasa din aluminiu, capacitatea de transport totala 100-105 pasageri, greutatea maxima 18 tone, viteza maxima (limitata electronic) 90 km/h, lungimea- cca 12 m.

In anul 2015 un numar de 5 astfel de autobuze urbane sunt achizitionate la Targu-Jiu.

In 2016 un numar de 8 astfel de autobuze urbane noi sunt achizitionate in Iasi.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Autobuze noi produse astazi pe plan mondial

Mesajde ldh80 pe 06 Mar 2017, 22:45

25. "Dyparro-110-T" (autocar turistic)(Romania)

Carosat de firma “Dypedy” din Moinesti , are o lungime de 11 m. Echipat cu motor si sasiu MAN.




B. In afara spatiului UE


1. LAZ (Ucraina)

Aceasta firma realizeaza urmatoarele modele mai importante

-City Laz-12 (autobuz urban solo)
Produs din anul 2004, este echipat cu motor diesel tip Deutz-BF6M 1013ECP, care dezvolta 265 cp, adaptat normelor de poluare Euro-3, cutie de viteze tip ZF Ecomat 2 6 HP 502C, lungimea 12 m, capacitatea de transport

-City-LAZ-20 (autobuz urban articulat)
Produs din anul 2007, este echipat cu motor diesel tip Deutz-BF6M-1013 (care dezvolta 206 cp) sau MAN-D-0836 (care dezvolta 210 Kw), lungimea 18,8 m, cutie de viteze tip ZF-Ecomat-6HP-502, viteza maxima 100 km/h, greutatea 28 tone, capacitatea de transport 184 pasageri in total (din care 46 pe scaune).

-Inter LAZ-12-LE (autobuz interurban)



2. MAZ (Belarus)

-Realizat in urmatoarele variante mai importante

-MAZ-203 (Autobuz urban solo). Realizat din anul 2006, fiind echipat cu motor diesel tip Mercedes-Benz-OM-906-LA (de 205 cp) sau Deutz-TCD-2013-lo6 (de 170 cp), cutie de viteze ZF sau Voith-Diwa (manual sau automate), low-floor, capacitatea de transport totala 100- 105 pasageri.

-MAZ-205 (Autobuz urban articulat). Produs din anul 2010, este echipat cu motor diesel tip Mercedes-Benz-OM-926-LA, care dezvolta 286 sau 326 cp, cutie de viteze tip ZF-6HP-502, lungimea autobuzului 18.750 mm, 5 usi, greutatea 28 tone, dotari ABS , ASR si optional EBS, ESP, aer conditionat, capacitatea de transport 175 pasageri in total (din care 39 pe scaune).

-MAZ-231 (Autobuz interurban)




3. LIAZ (Rusia)

Modelul LIAZ-5292 este echipat cu 8 variante de motorizari diesel (Caterpillar-3116, Cummins-GCe-250, MAN-D-0836-LOH-41, MAN-D-0836-56, MAN-D-0836-LOH-65, MAN-E-0836-LOH-01, Scania-DC-09-91A sau ?), cutie de viteze tip Voith-Diwa, ZF-Ecomat sau ZF-Ecolife, low-floor, adaptat normelor de poluare Euro-3 SAU Euro-4, capacitatea de transport 105-112 pasageri in total (din care 20-32 de pasageri pe scaune).


Cele mai recente modele realizate de firma LIAZ sunt

-LIAZ-6212 (autobuz urban solo, produs din 2002)

-LIAZ-6213 (autobuz urban articulat, produs din 2007)

-LIAZ-6274 (autobuz urban solo, produs din 2015)

*Nu exista varianta interurbana



4. BMC-Procity (260-SLF-Belde) (Turcia)

Principalele caracteristici tehnice ale sale sunt- motor diesel tip Cummins-ISB6-7E5-285B, cu 6700 cmc, 6 cilindri, care dezvolta 282 cp, cutie de viteza automata tip ZF-6AP-1200B-Ecolife, servodirectie tip ZF-servocoom-8098, axe ZF, frana cu disc, sisteme EBS si ASR, doua baterii de acumulatori cu capacitatea totala de 240 Ah, lungimea 11.880 mm, capacitatea de transport 26 de pasageri pe scaune si 71 in picioare.
Produs din anul 2008.

Astfel de autobuze urbane au circulat in Pitesti si circula in Buzau.




5.Otokar (Turcia)

Aceasta firma realizeaza urmatoarele modele de autobuze

-Otokar-Kent-LF (autobuz urban solo)
Principalele caracteristici tehnice sunt- lungime 12 m, motor diesel tip Cummins, de 6700 cmc, cu 6 cilindri, care dezvolta 204 Kw, adaptat normelor de poluare Euro-6, cutie de viteze automata tip ? frane cu disc, sisteme ABS, ASR, EBS, suspensii integral pneumatic cu sistem ECAS, viteza maxima 80 km/h, capacitatea de transport 27 de pasageri pe scaune si 72 de pasageri in picioare.

-Otokar-Kent-LF-Koruklu (autobuz urban articulat)
Principalele caracteristici tehnice sunt- lungime 18.750 mm, motor diesel tip DAF, de 10.800 cmc, cu 6 cilindri, care dezvolta 271 Kw, adaptat normelor de poluare Euro-6, cutie de viteze automata tip ? , frane cu disc, sisteme ABS, ASR, EBS, suspensii integral pneumatic cu sistem ECAS, viteza maxima 80 km/h, capacitatea de transport de pasageri pe scaune si de pasageri in picioare.

-Otokar-Kent-(Territo)-U (autobuz interurban)
Principalele caracteristici tehnice sunt- lungime 12.080 mm sau 13.260 mm, motor diesel tip “Deutz-EEV”, de 7150 cmc, cu 6 cilindri, care dezvolta 213 Kw, adaptat normelor de poluare Euro-6, sau “Cummins-ISBE-6-7”, care dezvolta 310 cp (sau 231 Kw), cutie de viteze automata sau manuala tip ZF, frane cu disc, sisteme ABS, ASR, EBS, suspensii integral pneumatic cu sistem ECAS, viteza maxima km/h, capacitatea de transport 51 de pasageri pe scaune si maxim 86 pasageri.




6. Higer (China)

Firma infiintata in anul 1998.


-Autobuz urban: KLQ-6129-G low floor
Principalele sale caracteristici tehnice sunt: motor diesel tip “YC6G270-30”, care dezvolta 270 cp, adaptat normelor de poluare “Euro-3”, cutie de viteza automata tip ZF, lungimea autobuzului- 12 m, 3 usi, sistem radio, optional aer conditionat, capacitatea de transport- 95 de pasageri (din care 41 pe scaune).


-Autobuz urban articulat: KLQ-6181-G (BRT)
Echipat cu motor diesel tip “ISLE-300B”, care dezvolta 300 cp, adaptat normelor de poluare “Euro-3”, cutie de viteza automata tip ZF, sisteme: WABCO-ABS, PAKER (controlul electronic a transmisiei), Yikalusi (controlul articulatiei), radio, optional aer conditionat, lungimea autobuzului- 18 m, capacitatea de transport- 161 pasageri (din care 38 pe scaune), viteza maxima 80 km/h.


-Autobuz interurban: KLQ-6129-T
Echipat cu motor diesel tip “Yuchai YC6L310-30”, care dezvolta 310 cp, adaptat normelor de poluare “Euro 3”, viteza maxima 110 km/h, cutie de viteza tip “6DS130T”, aer conditionat, capacitatea de transport- 53, 65 sau 67 locuri pe scaune, lungimea autobuzului- 12 m.


-Autocar: KLQ-6142-S
Echipat cu motor diesel tip “ISME-385-30” , care dezvolta 385 cp, adaptat normelor de poluare “Euro-3”, cutie de viteza tip “8JS200T”, lungimea autocarului 14 m (autocar etajat cu 3 osii), sisteme: retarder hidraulic, ABS, lubrifierea automata a sasiului, dotari: aer conditionat, DVD, LCL, toaleta, capacitatea de transport: 66 pasageri pe scaune.



7. Isuzu (Japonia)

-Isuzu- Citiport (autobuz urban)
Principalele sale caracteristici tehnice sunt: lungimea 12.030 mm, greutatea totala 17,9 tone, caroserie autoportanta, sasiu protejat anticoroziv, motor diesel tip “Cummins-ISB-7E6-280B”, cu 6 cilindri in linie, 6700 cmc, care dezvolta 283 cp, adaptat normelor de poluare “Euro-6”, cutie de viteze automata tip ZF-6AP-1200B, frane cu disc, integral pneumatic cu ABS, cu circuit dublul si reglaj automat, suspensii pneumatic cu sistem ECAS, sistem EBS, capacitatea de transport 103 pasageri (din care 27 pe scaune), doua baterii de acumulatori de 12 V si 45 A fiecare, cu o capacitate de 2*240 Ah, alternator tip Bosch (28 V, 2*90A), 3 usi, sistem de incalzire cu preincalzitor tip Webasto (de 25 Kw), sistem de informare a calatorilor, computer de bord cu ecran LCD si communicator GPS.

Un numar de 4 astfel de autobuze urbane noi sunt achizitionate in Iasi in 2016.



8. Hyundai (Coreea de Sud)

-Hyundai- Universe

Este realizat in 3 variante constructive, care pot fi utilizate atat ca autobuz interurban, cat si ca autocar turistic.

Aceste variante constructive sunt


-Noble . Echipat cu motor diesel tip D6AC (care dezvolta 340 cp, si are 11.000 cmc), D6CB (care dezvolta 380 cp si are 12300 cmc), D6CB (care dezvolta 410 cp si are 12300 cmc), cutie de viteze tip M12S5 sau ZF6S, suspensii pe perne de aer, lungimea 12 m, capacitatea de transport- 41, 45, 49 sau 43 (cu doua usi) de pasageri pe scaune.


-Luxury. Echipat cu motor diesel tip D6AB (care dezvolta 300 cp, cu 11.000 cmc) sau D6CB (care dezvolta 380 cp, cu 12.300 cmc), cutie de viteze tip M12S5 sau M10S5, suspensie pep erne de aer, lungimea 11.780 mm.


-Classic. Echipat cu motor diesel tip D6AB (care dezvolta 300 cp, cu 11.000 cmc), D6AV (care dezvolta 235 cp, cu 11.000 cmc) sau D6CB (care dezvolta 380 cp, cu 12.300 cmc), cutie de viteze tip M10S5, M8S5, M12S5, suspensii cu arcuri si amortizoare hidraulice, lungimea 11.650 mm, capacitatea de transport- 41 sau 45 pasageri pe scaune.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi


Înapoi la AUTOBUZE

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki