S.O.S Calea Ferata Romana!

S.O.S Calea Ferata Romana!

Mesajde Vladyz pe 07 Sep 2010, 10:12

Contextul General:
Dorim sa va atragem atentia asupra a doar cateva aspecte care legitimeaza o interventie imediata a statului roman in sprijinul caii ferate.
Ignorarea starii sistemului de transport feroviar inseamna in primul rand ignorarea legislatiei romanesti si europene in vigoare, a strategiilor de dezvoltare nationale aprobate la nivel guvernamental sau a directivelor C.E (Comisiei Europene).
Toate documentele care vorbesc despre politicile de transport din U.E accentueaza importanta care trebuie data caii ferate, recunoscand avantajele si atuurile ei.
DSCF0159.JPG

DSCF0425.JPG

Elementul de infrastructurii.......... U/M...Total existent de la 1.01.2010.....Scadent la RK de la 1.01.2010
............................................................................................. Fizic............. %
Linii curente si direct:.................Km...............13 427 .......................5 594...........42%
Poduri, Total: ..........................Buc................4 216........................4 055.......... 96%!
Din care:
Cu durata de viata expirata ..........Buc. ..........................................825.............20%
Cu ciclul RK expirat ....................Buc............................................3 230.............80%
Podete, total:...........................Buc.............12 954......................11 925............85%!
Din care:
Cu durata de viata expirata...........Buc........................................... 3 129............ 26%
Cu ciclul RK expirat ....................Buc. ......................................... 8 796 ............ 74%
Terasamente....Nr puncte periculoase 1................. 323.........................451..............34%
Tuneluri................................. Buc.................170 .........................67............. 30%
Instalatii de bloc de linie ..............Km...............6 501.......................6 235............ 92%!
Linii electrice de contact ..............Km.............10 407.......................8 508............. 82%!
Substatii de tractiune ..................Buc.................77........................... 59............. 77%
Posturi de Trafo de 16MVA (110/27,5 kV)...Buc....... 185........................... 96............. 52%
Retele de telecomunicatii .............Km.............12 071......................10 209..............86%!

DSCF0433.JPG


Din Tabelul anterior, rezulta cat de grav se prezinta situatuatia infrastructurii feroviare din Romania, la inceputul acestui an (2010), din cauza marilor restante la RK (reparative capitala) a elementelor ce compun infrastructura feroviara.
DSCF0482.JPG

Situatia Infrastructurii:
Din 1998, sistemul feroviar este intr’un process de reforma initiat spre a ne conforma cu cerintele C.E. Intr’un proces care urmarea reabilitarea acestui mod de transport si descentralizare si liberalizare, dar nu trebuia sa insemne abandonarea interesului statului pentru acest sector. Dimpotriva, in aceasta perioada de vulnerabilitate statul roman este obligat sa monitorizeze sis a se implice in mod corespunzator, pt a trasa directii clare si pt a corecta eventualele disfunctionalitati.
Subfinantarea cronica a lucrarilor de intretinere a structurii feroviare:
A condus la situatia actual cand pt a se asigura o minima siguranta, s’a redus viteza de circulatie maxima admisa , s’au introdus numeroase restrictii de viteza si s’au inchis linii, dintre care unele principale, din cauza avarierii podurilor.
Un tabel cu evolutia restrictiilor incepand cu anul 2001:

Anul:................................ 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009(9luni)
Nr de restrictii:.....................245 186 238 224 359 506 373 411 574
Lungimea restrictiilor (km):.......602 624 575 644 737 964 1019 1103 1408

Anul:............................ 1989 1998 2000 2002 2004 2005 2006 2008 2009(9 luni)
Nr de km Refractionati:....... 683 259 98 59 36 42 8 0 0


S’a ajuns chiar atat de departe incat s’au inchis linii (unele principale):
-Bucuresti-Giurgiu-Din cauza podului peste Arges afectat in 2005 de inundatii
-Brasov-Sibiu-, din cauza podului de la Carta
-Buda-Slanic Prahova, din cauza podului de la Poiana Slanic

Un mic exemplu:
Coridorul IV paneuropean: Constanta-Bucuresti-Brasov-Sighisoara-Simeria-Curtici(880km):
-Pe primul tronson “modernizat” Buc-Campina(96km), dup ace s’au cheltuiat cca. 225mil euro, pt a se obtine, conform proiectelor, viteza de 160 de km unde azi se circula cu mai putin de 120km/h si 3 restrictii de 70km/h fata de 140 de km/h anterior?!Cauzele sunt bine cunoscute:Neintretinerea!
Buc-Constanta(238km)-Se lucreaza cu viteza melcului iar principalele poduri precum cele dunarene si peste calea Grivitei, nu au inca documentatia de executie si nici finantarea asigurata.
Predeal-Campina (44km)-Se lucreaza anevoios
Brasov-Sighisoara-Simeria-Curtici este inca neatacata.S’au pierdut peste 4 ani pt reconsiderarea studiilor de fezabilitate, in special in ceea ce priveste lungimea portiunilor de linie cu 160km/h.

Iata ca am ajuns la domeniu ELECTRIFICARE:
Cu toate avantajele cunoscute ale exploatarii feroviare pe linii electrificate, ritmul de electrificare a liniilor a scazut dramatic dupa anii 90’ astfel:
-Linia Barbosi-Tecuci-Doaga, contractata cu ISAF, din 1998,si nu a fost inca finalizata. A mai ramas o portiune scruta intre Ivesti si Doaga de cca. 20km din cauza careia nu se poate exploata electri linia Galati-Barbosi-Tecuci-Marasesti(104km). In acest timp continua degradearea portiunii lucrate prin sustragerile de piese si materiale.
-Linia Cluj-Oradea-Episcopia Bihorului (165km) considerate ca o prioritate , nu are finantarea asigurata, cu toate ca trebuia finalizata inaintea inainte de inceperea lucrarilor pe Coridorul IV Brasov-Curtici, ca sa poata asigura transportul de marfuri spre frontier vestica.
Exista inca din anul 2000, studii si programe pt electrificarea a cca. 20 de linii sau tronsoane, precum:
-Craiova-Calafat 108km
-Oradea-Halmeu 150km
DSCF1370.JPG

-Arad-Oradea 120km
-Timisoara-Moravita 56km
-Constanta-Mangalia
-Bucuresti-Giurgiu 99km
Episcopia Bihorului!
Fotografie139.jpg

De asemenea avem o gramada de locomotive care din pacate au ajuns sa piarda vremea degeaba in remize depouri etc...
DSCF0913.JPG
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Înapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRENURI / GENERAL DISCUSSIONS ABOUT TRAINS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki