Problema Piko DB 182

Problema Piko DB 182

Mesajde DriverX pe 07 Iul 2010, 15:14

Buna ziua!
Astazi mi-am montat trenuletul , care este un starter-set analog Piko la scara HO.Dupa ce am terminat de montat am zis sa-l "incerc" inainte sa pun vagoanele si gara.Asadar mi-am pus Taurusul si am pornit!Merge..merge pana cand se opreste fara ca eu sa fi atins ceva :?: Acum intrebarea:DE CE SE OPRESTE ?? :?:
L-am scos de pe sine , l-am curatat de praf si cand l-am pus inapoi a pornit , ba chiar a mers o tura si iar s-a oprit.



:text-imnewhere: ,so nu stiu daca am postat bine :oops:

Va rog sa ma ajutati :pray: :pray: :pray:
Avatar utilizator
DriverX


Mesaje: 37
Membru din: 17 Apr 2010, 12:44
Localitate: Oradea , jud Bihor , Romania

Re: Problema Piko DB 182

Mesajde Daniel pe 07 Iul 2010, 16:12

Pai problemele ar fi doua: fie nu sunt bine legate cablurile de alimentare la sina (verifica atent clemele cu pricina), fie sinele nu sunt bine cuplate una cu cealalta si este posibil sa nu faca contact asa cum trebuie pe circuit. Nu in ultimul rand, poate fi de vina si alimentatorul tau - recomand un batran FZ1 daca mai gasesti - este absolut betoon pentru circuitele mari analogice ;)

Raman totusi la parerea ca nu ai conectat bine sinele intre ele - sa fi atent la papucii aia la imbinari!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Problema Piko DB 182

Mesajde Trifu22 pe 07 Iul 2010, 17:30

S-ar putes ca locomotivs ta sa traga mai mult curent decat poate oferi sursa (scurt intern) de aceea intra in actiune protectia sursei si provoaca caderea de tensiune. Acest lucru se datoreaza faptului ca sursa este prevazuta cu doua diode Shockler dispuse in configuratia triacului.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Problema Piko DB 182

Mesajde DriverX pe 07 Iul 2010, 19:21

Am obsevat ca variatorul de sens se supraincalzeste si miroase putin a ars.. Probabil trebuie schimbat acel variator.
Multumesc pt. raspunsurile prompte :D
Avatar utilizator
DriverX


Mesaje: 37
Membru din: 17 Apr 2010, 12:44
Localitate: Oradea , jud Bihor , Romania

Re: Problema Piko DB 182

Mesajde Daniel pe 08 Iul 2010, 23:00

Posibil, undeva pe circuit sa fie un scurt. Ai verificat cu atentie daca la intrarea in clipsul de alimentare cablurile tale nu se ating fara sa-ti dai seama? :idea:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Problema Piko DB 182

Mesajde cortexedge pe 08 Iul 2010, 23:55

Nu e nevoie de scurt, o locomotiva din asta consuma ceva mai mult de 1A, deci e ceva curent in ecuatie... cel mai posibil ti s-a ars variatoru', sau cum zice trifu, il protejeaza circuitul de siguranta...
eu am alimentat la 14 V, de la o sursa reglabila, o BR 185 si a ajuns la un consum de 1.4 A... s-a incalzit foarte tare tranzistoru' de putere de la sursa...
cortexedge



Re: Problema Piko DB 182

Mesajde Trifu22 pe 09 Iul 2010, 00:45

te asigur ca la intensitatea de 1 Amper rotile se sudeaza de sine sau se prajesc periile colectoare de pe roti.
dupa cum stim, P(W)=I(A)*U(V) asta ar insemna 1A*12V=12W... la 12 W se genereaza o caldura considerabila in interiorul motorului locomotivei.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Problema Piko DB 182

Mesajde DriverX pe 09 Iul 2010, 10:55

Am rezolvat!
Am schimbat transformatorul pt ca am verificat cu un multimetru si cel vechi nu dadea curent continuu.Si facea si scurt :mrgreen:
Avatar utilizator
DriverX


Mesaje: 37
Membru din: 17 Apr 2010, 12:44
Localitate: Oradea , jud Bihor , Romania

Re: Problema Piko DB 182

Mesajde cortexedge pe 09 Iul 2010, 14:36

trifule, nu apare sudura la 1A pe suprafata mare...puterea aia e disipata si de tranzistoru de reglare a curentului din sursa... plus ca motorul locomotivei e inconjurat de umplutura aia de metal a locomotivei, care la randul ei actioneaza ca radiator termic... si multimetru' digital nu minte ;)
cortexedge



Re: Problema Piko DB 182

Mesajde Trifu22 pe 12 Iul 2010, 02:26

ai dreptate, oricum, depinde si de aliaj.
daca stams a calculam ti-am zis, motorul are 12W. de aici rezulta ca are o rezistenta interna destul de mica, de unde conchidem ca se supraincalzeste:p
Nu ramane decat sa legam ampermetru' analogic (bleah, urasc tot ce e digital pe lumea asta)
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14


Înapoi la DISCUTII DIVERSE

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki