Numerotare la CFR

Rubrica in care puteti pune intrebari despre termenii feroviari si veti primi raspunsurile dorite.

Numerotare la CFR

Mesajde ionutz72 pe 13 Iul 2010, 17:05

Propun un topic,care il cred util cu principiile numerotarii principalelor elemente la infrastructura CFR.
Pe parcurs, cine cunoaste este rugat sa completeze,sau eventual sa dezbatem.
Pentru inceput:
Firele dintre statii se vor numerota incepand de la 1 dinspre dreapta sensului de mers cum pleci de la Bucuresti.
Liniile intr-o statie se numeroteza de la 1 in ordine crescatoare incepand din dreptul biroului de miscare, cu numere arabe, liniile directe se numeroteza cu numere romane.Daca o linie este despartita de un semnal de parcus aceasta se va imparti in A,B, etc dinspre Bucuresti.
O statie este impartita in doua capete, X si Y, capatul X fiind cel ce se afla inspre Bucuresti.
Macazele se numeroteaza dinspre extremitatea statiei spre axa statiei(aceasta fiind in dreptul biroului de miscare) din 2 in 2, numere fara sot capatul X, iar cu sot in Y.
Toate semnalele de circulatie se vor nota cu X sau Y in functie de sensul de mers,cu plecare de la Bucuresti toate vor fi cu X,in sensul spre Bucuresti cu Y,la care se mai adauga astfel:
-semnalele prevestitoare de intrare se adauga un Pr in fata
-semnalul de intrare de pe firul din stanga va avea un F (de la falsa) dupa X sau Y
-semnalele de iesire vor avea numarul liniei dupa X sau Y
-semnalele de parcurs vor fi ca cele de iesire dar au in plus un P dupa numar
Semnalele de manevra se numeroteaza la fel ca macazele, cu sot in Y,fara sot in X,incepand de la expremitatea statiei,avand un M in fata.
Semnalele BLA se vor numerota cu numele BL urmat de numarul firului care se afla,apoi urmat de nr impar dinspre Bucuresti incepand de la 1,iar nr. par spre BucuresTI.
Trenurile se numeroteza impar in sensul de la Bucuresti si par spre Bucuresti. Un tren nu isi schimba nr in parcurs,si daca in parcurs isi schimba sensul de orientare fata de Bucuresti,i se adauga la urma un 1 sau 2 pentru a diferentia sensul. Astfel de exemplu trenul 375-2 merge spre Bucuresti.
Intre timp daca imi aduc aminte mai adaug :roll:
Sub rezerva unor mici erori mi-am permis o schita pt exemplificare:
Imagine

Uploaded with ImageShack.us


Si intre statii:
Imagine

Uploaded with ImageShack.us
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: Numerotare la CFR

Mesajde edy_cfr pe 14 Iul 2010, 07:34

Adaug eu câteva:
Numele semnalului repetitor începe cu R urmat de numele semnalului ce îl repetă.
Semnalele de avarie au un S urmat de nr. impare în partea dinspe BUcureşti a pasajului şi pare în cealaltă parte :)
edy_cfr


Mesaje: 42
Membru din: 06 Apr 2010, 19:44
Localitate: Predeal
Avertismente: 2

Re: Numerotare la CFR

Mesajde Trifu22 pe 14 Iul 2010, 14:43

poate ne scri ceva despre numerotarea marfarelor, codul fiecarei societati de transport feroviar
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Numerotare la CFR

Mesajde edy_cfr pe 14 Iul 2010, 15:17

Limitele numerelor la trenurile de marfă şi trasele alocate se pot găsi în livretele de mers. Nu mai este o regulă bătută în cuie.
În principiu un tren al companiei Marfă începe cu numărul secţiei pe care să află staţia de formare urmat de 0 daca e tren transcontainer,de 1 2 3 sau 4 daca e direct de marfă, 5 daca e local de marfă, 7 daca e izolată,8 tren de lucru,urmat de 3 numere de ordine. În mare se aplică şi la particulari cu mici excepţii. Izolatele la călători încep cu 1 urmat de 7, iar la particulari izolatele au 9 după primul număr. În rest fiecare OTF are alocată o plajă de numere de la până la,ce le găseşti în livretul de mers. Şi is mulţi rău.. :)
edy_cfr


Mesaje: 42
Membru din: 06 Apr 2010, 19:44
Localitate: Predeal
Avertismente: 2

Re: Numerotare la CFR

Mesajde Trifu22 pe 15 Iul 2010, 03:17

eu m-am orientat. daca spune "<numarul trenului> cu unu" inseamna ca e cu electrica, daca spune "<numarul trenului> cu doi" inseamna ca e diesel, daca striga "cu trei" e hidraulica
cel putin asa e pe aici pe la Buftea pe M300
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Numerotare la CFR

Mesajde ionutz72 pe 15 Iul 2010, 09:40

Livrete de marfa si operatori privati...
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: Numerotare la CFR

Mesajde edy_cfr pe 15 Iul 2010, 10:54

Cu 1 în faţă sunt izolate de călători,e clar.
Dar cu 5 (Unifertrans au alocate numere) ce îţi spune? sau cu 8 (Rompetrol) ?
edy_cfr


Mesaje: 42
Membru din: 06 Apr 2010, 19:44
Localitate: Predeal
Avertismente: 2

Re: Numerotare la CFR

Mesajde Daniel pe 16 Iul 2010, 00:26

Ma bag si eu in discutie, dar acum ceva vreme unul dintre fostii nostri membrii avansa ideea ca numerele acordate fiecarui tren de persoane, contine defapt si numarul magistralei pe care se deplaseaza. Mi se pare hilar, dar intreb si eu... :?:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Numerotare la CFR

Mesajde ionutz72 pe 16 Iul 2010, 07:13

Asa e. Trenurile personale de pe 300 vor incepe cu 3. De exemplu 3001, 3005 Bucuresti-Brasov sau 3537 Brasov-Sighisoara
De pe sectia 200 vor incepe cu 2; de exemplu 2503 Brasov-Fagaras, si tot asa. Trenurile care schimba sectia in parcurs au numele sectiei de plecare sau de sosire, dar nu mai stiu sa fie personale la lung parcus, cum era de exemplu dupa mersurile vechi peronalul 6001 (parca) Brasov - Iasi...
Si numarul trenului nu are nici o legatura cu tipul tractiunii trenului.
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: Numerotare la CFR

Mesajde Daniel pe 16 Iul 2010, 13:02

Multam de lamurire! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Numerotare la CFR

Mesajde Vlad0012 pe 16 Iul 2010, 13:06

asa e si pe M900 toate incep cu 9 de ex : 9192(Tm-severin actualul 19220 ) 9196(tm-severin care circula in regim de A) 9576(tm-caransebes) 9574(tm-caransebes)
ImagineImagine

Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
Vlad0012


Mesaje: 539
Membru din: 04 Feb 2010, 22:28
Localitate: Timisoara

Re: Numerotare la CFR

Mesajde Trifu22 pe 17 Iul 2010, 01:15

ultima cifra la marfa stiu ca e ceva cu tipul tractiunii.
daca zice 1=LE, 2=LDE, 3=LDH, cel putin asa se practica aici pe la buftea, am statie si ascult de acasa. daca aud cu 2 imediat ies la filmat
daca aud ca oa ia pe racordare am tulit-o imediat la sabareni
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Numerotare la CFR

Mesajde ionutz72 pe 17 Iul 2010, 10:16

Iti garantez ca nu are nici o legatura. Ar insemna ca numai trenurile care merg spre Bucuresti sunt cu LDE,iar in sens invers cu LE.
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1


Înapoi la DICTIONAR INTERACTIV / INTERACTIVE DICTIONARY

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki