Transportul electric

Transportul electric

Mesajde zofei.2006 pe 21 Dec 2011, 13:37

Transportul electric va reuşi să elimine utilizarea automobilelor din mediile urbane

Laying-the-foundations-for-greener-transport2011P52.jpg


Din 1990 s-au înregistrat progrese privind reducerea emisiilor de poluanţi atmosferici ce provin din sectorul transporturilor. Cu toate acestea, multe oraşe se confruntă cu mari provocări privind nivelul limită al poluării (stabilit prin legislaţia europeană), transportul rutier aducând cea mai mare contribuţie calităţii aerului. În acest context, transportul electric rămâne cea mai bună posibilitate de reducere a emisiilor.

Transportul rutier este responsabil pentru 17,5% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră, iar ca rezultat, la nivel european, sunt prioritizate acţiunile privind reducerea emisiilor. Transportul urban de călători poate oferi o parte semnificativă a reducerilor, aşa cum estimările sugerează faptul că emisiile din transportul urban de pasageri pot fi reduse cu peste 88%, ceea ce este în conformitate cu scenariile pentru 2050, elaborate de European Environment Agency, în care o parte a cetăţenilor este de acord cu implementarea măsurilor stricte de reducere a emisiilor din transportul urban , chiar dacă acest lucru implică schimbarea obiceiurilor zilnice de mobilitate. Per ansablu, UE a fost activă în stabilirea unor cadre şi măsuri legislative care sprijină reducerea emisiilor din transport, mai ales la nivel urban. Acţiunile cheie includ legislaţia adoptată privind standardele CO2 (în cazul automobilelor), reglementările privind materialul rulant. De asemenea, fiecare stat membru, oraş sau regiune, poat să îşi dezvolte politicile în concordanţă cu obiectivele UE pe termen lung. Un exemplu clar unde acţiunea locală este esenţială este cea privind atingerea obiectivelor de reducere cu 50% a utilizării automobilelor convenţionale prin creşterea cotei transportului urban până în 2030 şi de asemenea, eliminarea progresivă (din oraşe) a acestora până în 2050. Dorinţa oraşelor de a adopta măsuri pentru a realiza obiectivele, joacă un rol fundamental, atât la nivel local, cât şi european.
Şi industria are locul bine definit în acest lanţ ce contribuie la reducerea emisiilor. Noile tehnologii vor contribui substanţial la reducerea emsiilor, în sprijinul obiectivelor stabilite pe termen lung. Cartea Albă prevede un pas intermediar pentru atingerea acestor ţeluri şi se estimează că emisiile din transporturi vor scădea cu 20% până în 2030, comparativ cu 2008 (echivalentul unei creşteri de 8% comparativ cu 1990).
Acest lucru implică faptul că reducerile trebuie să fie mai mari în perioada 2030-2050 decât anterior. Ipoteza de bază este creşterea disponibilităţii tehnologiilor ce contribuie la scăderea emisiilor (mai ales după 2030), precum electrificarea transportului şi utilizarea mai intensă a biocombustibililor . În acest context, oraşele europene implementează proiectele de extindere sau modernizare a liniilor de tramvai sau extinderea reţelei de metrou pentru a contibui semnificativ. Un exemplu recent este construcţia celei de-a doua linie a metroului.
Din Varşovia, pentru care UE şi Primăria oraşului au semnat acordul de finanţare. Totalul propiectului se ridică la 1,34 mld euro, din care UE alocă 619 mil euro.

Sursa: Pamela Luică
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

ÃŽnapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRANSPORT PUBLIC / VARIOUS DISCUSSIONS ABOUT P.T.

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki