Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde electrica170 pe 26 Ian 2013, 10:08

Linia 517 , inaugurata la 28 decembrie 1986 (desi era propusa spre realizare inca din 1915) , face legatura dintre Pascani si Targu Neamt!
Linia este folosita de Regiotra(n)s din 1 Martie 2010 :cry:
Zona neutra de langa Pascani pe linia 517:
Imagine
300 de metri ...
Imagine
Eu sper ca intr`un viitor apropiat CFR`ul sa ia linia inapoi ...
Ultima oară modificat de electrica170 pe 26 Ian 2013, 15:58, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
electrica170


Mesaje: 308
Membru din: 15 Apr 2012, 07:23
Localitate: Pascani
Avertismente: 3

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde electrica023 pe 26 Ian 2013, 15:51

Pot sa vad si eu pozele?
Avatar utilizator
electrica023


Mesaje: 327
Membru din: 09 Mar 2012, 09:10
Localitate: Pascani,Iasi.
Avertismente: 2

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde electrica170 pe 26 Ian 2013, 15:58

Acum se vad :)
Avatar utilizator
electrica170


Mesaje: 308
Membru din: 15 Apr 2012, 07:23
Localitate: Pascani
Avertismente: 3

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde electrica912 pe 26 Ian 2013, 18:40

Imagine
92-53-0-841-018-0 CFR Marfa by electrica912, on Flickr
Marfar ce strabate aceasta linie
electrica912


Mesaje: 52
Membru din: 29 Oct 2012, 20:57

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde ldh80 pe 21 Mar 2017, 10:57

Schita HM (fosta statie) Timisesti. Aveea 6 linii si instalatie tip SBW.

HM Timisesti.png
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde ldh80 pe 21 Mar 2017, 11:39

Schita statiei Targu-Neamt

Aveea 5 linii (in grupa de calatori) si 9 linii (in grupa de marfa, din care doua infundate) si instalatie tip SBW.

Statia Targu-Neamt.png
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde ldh80 pe 21 Mar 2017, 15:24

O mica istorie a acestei linii.

Proiecta privind constructia acestei linii au aparut inca inaintea primului razboi mondial. Astfel, proiecte de constructie a acestei linii apar inca din anii 1915 si 1924.

Insa, linia va fi realizata abia in anii 80. Cel care a contribuit decisiv la constructia acestei linii a fost directorul Regionalei CFR Iasi- renumitul Alexandru Filioreanul. Intr-un interviu publicat in ziarul Lumina, acesta isi aminteste: „A doua oară (întâlnirea cu Nicolae Ceauşescu n.a.) a fost cu linia Paşcani-Târgu Neamţ. Părinţii mei sunt din Filioara, de lângă Agapia. Am vrut să fac o linie şi pentru oamenii din zona aceea. Am început, aşadar, linia şi am cheltuit un miliard două sute. Era o sumă imensă, însă nu aveam nici un fel de aprobare. Toţi banii erau din fondurile de exploatare feroviară, de unde n-aveai voie să-i iei fără aprobarea cancelariei C.C.-ului. Veneau oamenii la mine şi-mi spuneau că ei nu mai semnează nimic, că intră în puşcărie. Am preluat responsabilitatea semnării tuturor actelor pe umerii mei, ca să nu aibă nimeni necazuri. Pe 15 mai 1981 vine Ceauşescu cu trenul prezidenţial la vânătoare la Paşcani. La plecare, după vânătoare, Ceauşescu a spus că va lua măsuri pentru dezvoltarea oraşelor Paşcani şi Târgu Neamţ. Atunci, eu am făcut doi paşi, am spus cine sunt şi i-am explicat următoarele: „Din 1915 e aprobată linia Paşcani-Târgu Neamţ şi nimeni nu a reuşit s-o facă. Veţi rămâne în istorie dacă ne-aţi ajuta să o construim“. După trei zile îmi dă telefon colegul Oprea şi-mi spune că s-a aprobat. El nu ştia că eu lucrasem deja un miliard şi două sute de milioane. În timpul lucrărilor m-a chemat şi Prea Fericitul Părinte Teoctist de două ori la el. Era mitropolit la Iaşi pe-atunci. Şi el m-a sprijinit. Am deschis şantierul, am făcut tunelul, podul peste râul Moldova, gara Timişeşti şi gara Târgu Neamţ. Am terminat linia în 1986.”

Constructia efectiva a liniei incepe la 15 iulie 1981, prin lucrari la statia Timisesti. Inaugurarea oficiala a liniei are loc la data de 28 decembrie 1986.

Ca si infrastructura, linia are traverse din beton si lemn, prindere indirecta tip K, sina tip 49. VS era si este de 80 km/h.


Datorita configuratiei terenului, executia liniei a impus si realizarea unor lucrari de arta, cele mai impresionante fiind:

-Pasajul denivelat peste DN2-E85 la Cristesti (cu o inaltime de 16 m)

-Podul feroviar peste raul Moldova

-Tunelul Heresti (cu o lungime de 840 m)

In total, linia are o lungime de 31,8 km, pe care exista 28 de poduri si podete.


Linia a fost prevazuta cu doua statii (Timisesti cu 6 linii si Targu-Neamt cu 9 linii in grupa de marfa si 5 in cea de calatori) si 3 halte (Topile, Cristesti, Plaiesu, la care, dupa 1990, se va adauga si halta Sfantu Mina, langa manastirea cu accelasi nume).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde ldh80 pe 21 Mar 2017, 15:41

Statiile Timisesti si Targu-Neamt au fost prevazute cu instalatii tip SBW si semnalizare mecanica, circulatia pe aceasta linie facandu-se in sistemul intelegerii telefonice a caii libere.

In 1989 linia este electrificata. Insa din pacate nu a fost echipata si cu BLA.


Cladirea de calatori a statiei Targu-Neamt a fost proiectata de arhitecta Cornelia Neagu.


Ca si material rulant, la inceput s-au utilizat locomotive 040-DHC, inlocuite, dupa electrificarea liniei, cu locomotive 040-EC. La inaugurarea liniei in 1986, s-a folosit o garnitura festiva compusa din 6 vagoane seria 26-26, cu doua locomotive 060-DA.

In 1989 pe aceasta linie circulau 4 perechi trenuri P/zi, fiecare tren fiind compus din o rama etajata TE si un vagon de posta-bagaje. Acestea apartineau de revizia de vagoane calatori Pascani (desfiintata in mai 2013).



Constructia acestei linii a avut ca efect si dezvoltarea economica si sociala a orasului Targu-Neamt, dar si a altor localitati.

-Statia Timisesti deservea, prin 3 linii industriale, 3 mari balastiere. De asemenea aveea si rampa de marfa.

-Din statia Targu-Neamt, linia mai continuua pe valea raului Ozana, si deservea zona industriala din Targu-Neamt (cu Intreprinderea Volvatir, Intreprinderea de prelucrare a cauciucului, Intreprinderea de prelucrare a lemnului). Alte unitati industriale din Targu-Neamt erau: Fabrica de mobila, Cooperativa arta grafica, etc.
Statia Targu-Neamt aveea rampa si magazie de marfa.

Astfel, traficul de marfa era destul de intens pe aceasta linie in 1990.



Ca si personal de deservire a acestei linii in 1990, existau:

-Casieri in haltele Topile, Cristesti si Plaiesu.

-In statia Timisesti (pe fiecare tura): Un impiegat de miscare, doi acari, partida de manevra, casier si sef de statie.

-In statia Targu-Neamt (pe fiecare tura): Doi impiegati de miscare (unul in grupa de marfuri), 3 acari (erau 3 cabine de acar), partida de manevra, casier, magaziner (exista birou de bagaje-mesagerii) si sef de statie.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde ldh80 pe 21 Mar 2017, 15:46

https://youtu.be/M53FTr0n52c

Un film gasit pe yutub, din anul 1988, realizat de domnul Copel Moscu, si intitulat Intrarea unui tren in gara, si care ofera imagini interesante privind aceasta linie si orasul Targu-Neamt din acei ani.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde ldh80 pe 22 Mar 2017, 14:47

Dupa 1990, ca urmare a decaderii unitatilor industriale deservite de aceasta linie, scade drastic si traficul de marfa pe aceasta linie. Trenuri de marfa au circulat constant pe linia Pascani- Targu Neamt pana in anii 2000- 2001.


Linia industriala pentru balastiera Preutesti (linie care se ramifica din HM Timisesti) mai exista in teren, dar nu mai este utilizata.

Linie industriala pentru balastiera Draguseni (care se ramifica din linia 517, inainte de podul peste Moldova, in partea stanga, in sensul spre Pascani) . Dupa 2002 nu a mai fost utilizata, fiind apoi demontata si desfiintata, de catre firma care a cumparat balastiera.

Linia industriala pentru balastiera Boureni (care se ramifica din linia 517, inainte de podul peste Moldova, in partea dreapta, in sensul spre Pascani). Dupa 2002 nu a mai fost utilizata, iar in 2006 a fost desfiintat si macazul care lega aceasta linie industriala de linia curenta 517.


Apoi, o data cu disparitia principalelor unitati industriale din Targu-Neamt (Volvatir, Intreprinderea de prelucrare a cauciucului, Intreprinderea de prelucrare a lemnului, etc), calea ferata spre platforma industriala din Targu-Neamt nu mai este utilizata (dar mai exista in teren).



In octombrie 2012 pe linia 517 mai circulau trenuri de marfa (apartinand operatorilor CFR-Marfa, DB Schenker, GFR, Unifertrans), aproximativ o data la 3 saptamani.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde ldh80 pe 22 Mar 2017, 15:02

In 2013 a circulat au mai circulat cateva trenuri cu vagoane-cisterna la Targu-Neamt, iar, in 2014, cateva trenuri cu piatra pana la HM Timisesti.


In privinta materialului rulant folosit la trenurile de calatori dupa 1990 pe aceasta linie, s-au utilizat si rame TE, si vagoane seria 26-26, iar, in martie 2010, ultimile trenuri a CFR-Calatori care au circulat atunci, au fost compuse din doua vagoane seria 20-50 si locomotiva 040-EC. Acestea apartineau de depoul Pascani si Revizia vagoane de calatori Pascani (desfiintata in mai 2013).


In perioada martie 2010- martie 2015, aceasta linie a fost inchiriata gestionarului privat de infrastructura feroviara SC RC CF Srl Brasov, si deservita de operatorul privat de transport feroviar de calatori SC Regiotrans Srl Brasov, cu automotoare second-hand clasa 97.

Ca urmare a retragerii de catre AFER a certificatului de siguranta pentru acest tip de automotoare in martie 2015, SC regiotrans Srl renunta la operarea liniei, iar SC RC CF Srl Brasov renunta la administrarea liniei.



Astfel, linia trece din nou in administrarea SC CFR SA Infrastructura, dar ramane, pentru o perioada de timp, fara trenuri de calatori.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde ldh80 pe 22 Mar 2017, 15:28

Din 4 septembrie 2015 CFR-Calatori reintroduce trenurile pe aceasta linie (una dintre putinele linii secundare pe care s-a reintors CFR-Calatori). Materialul rulant a fost compus din rame electrice second-hand clasa 58, iar astazi este compus din locomotiva 060-EA sau 040-EC, si un singur vagon (care de obicei apartine seriei 26-16). Acest material rulant apartine de depoul Suceava Nord si revizia de vagoane calatori Suceava sau Iasi.

In anul 2008 instalatiile de tip SBW si semnalizarea mecanica din HM Timisesti si statia Targu-Neamt sunt scoase din functiune, acestea fiind transformata in puncte de sectionare in linie curenta, deservite de cate un revizor de ace, iar linia in sectie cu conducere centralizata.

Astazi, statia Targu-Neamt mai este deservita (pe tura) doar de 3 ceferisti- un revizor de ace, un casier si un sef de statie. HM Timisesti mai este deservita (pe tura) doar de doi ceferisti- un revizor de ace si un casier.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 517:Pascani - Targu Neamt

Mesajde ldh80 pe 29 Mar 2017, 18:03

Propuneri privind Mersul trenurilor pe linia 517, cu asigurarea unor legaturi bune in Pascani la si de la trenurile spre Iasi, Suceava si Bucuresti.

Necesar doua rame electrice, cu depoul Iasi.

1. Pascani plecare 3.35, Targu Neamt sosire 4.19

*Legatura de la IR 1653 Bucuresti Nord- Vatra Dornei Bai hc (Pascani 3.25/3.27)

2. Targu Neamt plecare 4.40, Pascani sosire 5.22

*Legatura la R 6444 Pascani- Iasi (Pascani plecare 5.30)

*Legatura la IR 1857 Constanta- Suceava Nord (Pascani 5.35/5.37)

*Legatura la IR 1650 Suceava- Bucuresti Nord (Pascani 5.52/5.54)

3. Pascani plecare 6.55, Targu Neamt sosire 7.39

*Legatura de la R 5502 Suceava- Pascani (Pascani sosire 6.48)

*Legatura de la R 5607 si R 5601 Iasi- Suceava Nord (Pascani 6.40/6.42)

*In sezonul estival, legatura de la IR 1953 Mangalia- Suceava Nord (Pascani 6.50/6.52)

4. Targu Neamt plecare 7.59, Pascani sosire 8.41

*Legatura la R 5401 Marasesti- Iasi (Pascani 8.21/8.46)

*Legatura la R 5603 Iasi- Suceava Nord (Pascani 8.27/8.47)

5. Pascani plecare 9.30, Targu Neamt sosire 10.14

*Legatura de la IR 1838 Timisoara Nord- Iasi (Pascani 9.19/9.21)

*Legatura de la R 5603 Iasi- Suceava Nord (Pascani 8.27/8.47)

6. Targu Neamt plecare 10.42, Pascani 11.24/11.30, Iasi sosire 13.02

*Legatura la R 5421 Adjud- Suceava Nord (Pascani 11.26/11.34)

7. Iasi plecare 12.45, Pascani sosire 14.12 (intre statiile Iasi si Pascani circula atasata la tren R 5404), Pascani plecare 14.25, Targu Neamt sosire 15.09

8. Targu Neamt plecare 15.30, Pascani sosire 16.12

*Legatura la R 5606 Suceava Nord- Iasi (Pascani 16.26/16.48)

*Legatura la IR 1765 Iasi- Timisoara Nord (Pascani 16.18/16.19)

*Legatura la IR 381

9. Pascani plecare 17.00, Targu Neamt sosire 17.44 (duce atasat un automotor)

*Legatura de la R 5406 Iasi- Bacau (Pascani 16.12/16.33)

*Legatura de la IR 1753 Bucuresti Nord- Suceava (Pascani 16.47/16.49)

*Legatura de la IR 381

10. Targu Neamt plecare 18.00, Pascani sosire 18.42

*Necesar de modificat orarul trenului R 5608, astfel incat sa plece din Pascani la ora 18.47.

11. Pascani plecare 20.15, Targu Neamt sosire 20.59

*Legatura de la IR 1651 Bucuresti Nord- Suceava Nord (Pascani 19.42/19.44)

*Legatura de la R 6441 Iasi-Pascani (Pascani sosire 20.10)

12. Targu Neamt plecare 19.18, Pascani sosire 20.00 (automotor)

*Legatura la R 5610 Suceava Nord- Iasi (Pascani 20.07/20.13)

*Legatura la IR 1837 Iasi- Timisoara Nord (Pascani 20.32/20.34)

13. Targu Neamt plecare 22.10, Pascani sosire 22.52

*Legatura la IR 1754 Suceava- Bucuresti Nord (Pascani 23.13/23.15).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi


Înapoi la MAGISTRALA 500: Bucureşti - Ploieşti - Adjud - Paşcani - Suceava - Vicşani

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki