Calea ferată îngustă dintre uzina de procesare a huilei din Petrila şi Mina Lonea este o cale ferată dublă cu ecartamentul neobişnuit de 790mm.
Iniţial a fost o cale ferată forestieră care a fost transformată în timpul comunismului în cale ferată industrială. Linia are 5,5 km lungime şi cu o rampă de max. 3%
Harta liniei: http://img573.imageshack.us/img573/5391/emlonea.png
Linia este în aşa fel construită încât să nu încurce circulaţia trenurilor şi să fie un flux continu de huilă. De aceea sunt două linii paralele. Pe prima linie urcă trenul cu vagoanele goale iar pe a doua linie coboară celălalt tren cu vagoanele pline cu huilă.
Pe linie circulă locomotive Diesel-Hidraulice tip L45H cu o capacitate de 450 cp şi v-max. 40 km/h
Fiecare locomotivă are până la 12 vagoane cu capacitatea de 22T fiecare. Linia merge în pantă până la uzina de la Petrila şi trece peste un singur râu, râul Jieţ.
Câteva imagini din Iunie 1998:
Mina Petrila:
Gara Exploatarea Minieră Lonea:
Exploatarea Minieră şi Uzina de procesare Petrila:
Imagini din prezent:
Mina Lonea: