BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde zofei.2006 pe 06 Apr 2011, 12:42

Pana la urma cantonul din dreptul macazului nr 2 (din fata vechiului canton al districtului de linii – posibil o fosta gara a Armatei avand in vedere ca aici inainte de anii ’50 se afla o magazie de echipamente militare) este o cladire militara sau fostele grajduri regale ?
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 06 Apr 2011, 20:18

Hai s-o luam si asa: vezi in harta de mai jos (din perioada interbelica) vreun grajd chiar si Regal?

Imagine

Dupa cate stiu singurul Grajd Regal exista undeva pe amplasamentul actual al Romexpo, alaturi de vechiul Hipodrom. :mrgreen: Daca ma insel, vreau sa fiu contrazis cu argumente clare. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Trifu22 pe 10 Apr 2011, 01:49

Pazea ca Railnet se ridica la inaltime iar:

DSC_0887-3.JPG

DSC_0803-2.JPG

DSC_0802-2.JPG
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 10 Apr 2011, 14:42

Ei bine, iata-ne si in cea de-a saptea parte a incursiunii noastre. Tin sa-i multumesc lui Trifu pentru curajul cu care a urcat pe un stalp vechi de circa 30m inaltime si a luat cateva imagini de exceptie, ce vor face deliciul vostru la finalul acestei parti. Pana atunci hai sa ne intoarcem undeva prin zona grupei tehnice si sa analizam abatutele catre fostele depozite ale I.L.F. Militari (Intreprinderea Legume-Fructe).

In dreapta prima intrare in ILF la stanga cea de-a doua.jpg
In dreapta prima intrare in ILF la stanga cea de-a doua / Foto: Daniel


Recent, impreuna cu LUCIUS am efectuat o noua incursiune in zona despre care va vorbeam. Trebuia neaparat sa revizuim aceasta parte deoarece trebuiesc detaliate si abatutele din aceasta zona, pentru o descriere cat mai completa a zonei. Practic au existat doua intrari principale in depozitele ILF ce comportau doua abatute principale – una din ele imediat dupa intrarea in incinta ILF se bifurca, iar cele doua linii rezultate se opreau undeva la rampele depozitelor de fructe.

Cele doua abatute spre ILF Militari.JPG
Sursa: GoogleEarth


Dar hai sa incepem cu prima abatuta (intrare in ILF) ce se desprindea din dreptul fostei grupe tehnice si mergea paralel cu Incinta 4 CET Grozavesti. Intrarea era strajuita de doua porti metalice mari, ce mai exista si acum. Imediat dupa intrare exista un macaz din care mai pleca spre dreapta o alta abatuta. De aici, cele doua linii mergeau paralel descriind o curba frumoasa de-a lungul unui depozit urias afla in partea stanga. Liniile mergeau pret de cateva sute de metri pana in interiorul unor depozite mai mari dotate cu rampe de descarcare.

Portile primei abatute catre ILF.JPG
Sursa: GoogleEarth


Undeva la intrare, se afla doua porti deschise. Inainte de intrarea in incinta ILF se mai observa ici colo cateva traverse de lemn ingropate in pamant sau urme ale unor traverse. Odata trecuti de cele doua porti mari metalice, apare un peisaj cu o vegetatie luxurianta pe sub care linia de-abia daca se mai vede… Linia din stanga (cum intram pe poarta) inca isi mai arata urmele, pe cand urmele celei din dreapta de abia se mai pot observa. Undeva prin pamant si ierburi gasim capatul unui cupon de sina. Undeva imediat dupa porti in interior, se observa traversele fostului macaz.

In fata portilor de intrare ale primei abatute.jpg
Foto: Daniel

Traverse de lemn ingropate la intrarea in incinta ILF.jpg
Foto: Daniel

Detaliu traverse cu urmele trifoanelor.jpg
Foto: Daniel

Dincolo de porti....jpg
Foto: Daniel

In stanga se observa halele cu forma semicirculara.jpg
Foto: Daniel

Trecem dincolo....jpg
Foto: Daniel

Inapoi, se observa traversele unui fost macaz de unde se mai desprindea o abatuta.jpg
Foto: Daniel

Granodioritele fostei abatute ce mergea paralel cu depozitul si urmele traverselor.jpg
Foto: Daniel

Urmele celor doua abatute.jpg
Urmele celor doua abatute / Foto: Daniel

In dreapta dupa trecerea portilor un cupon de sina ingropat....jpg
Foto: Daniel

O traversa de lemn si urmele celorlate pe vechiul balast al liniei de langa peretele depozitului.jpg
Foto: Daniel

Pe aceeasi linie, vechi traverse de lemn.jpg
Foto: Daniel

Traversele liniei paralele cu depozitul.jpg
Foto: Daniel


Inaintam prin “jungla” din ce in ce mai deasa alcatuita din multi salcami tineri si alte buruieni. In anumite portiuni arborii si-au creat loc din mijlocul vechilor linii. Dintre traverse rasar palcuri de salcami proaspat inverziti… Inainte de a merge mai departe catre capatul celor doua abatute, incerc un panoramic asupra acestei curbe interesante descrisa de cele doua linii in jurul depozitului.

Vegetatia preia locul abatutei din dreapta....jpg
Foto: Daniel

Tineri copaci rasarind printre traverse....jpg
Foto: Daniel

Din stanga liniiile intrau iar in dreapta se opreau la rampele depozitelor.jpg
Din stanga liniiile intrau iar in dreapta se opreau la rampele depozitelor / Foto: Daniel

Traversele liniei din dreapta reapar pe masura ce inaintam. Dintre ele tinerii salcami inverziti.jpg
Foto: Daniel


Mai departe, ajungem in fata celor doua hale de depozitare a fructelor deservite de aceste linii. Fiecare este dotata cu cate o platforma inalta pentru incarcare/descarcare. Dintre liniile acoperite de vegetatie se ridica vechile depozite dotate cu rampe. Incercam cateva panoramice ale acestei zone. Dupa dimensiunea depozitelor se pare ca a fost o unitate economica destul de mare. In mod sigur volumul de marfuri transportate era foarte mare in vremea cand ILF-ul functiona la capacitate maxima. Liniile continua pana in capatul a doua depozite de dimensiuni impresionante. Intr-una din panoramicele din interiorul depozitului se observa un gang pe partea stanga ce comunica cu depozitele deservite de catre cea de-a doua abatuta a ILF-ului. Fara prea multa vorba va las sa priviti imaginile care descriu mai bine ceea ce am vazut acolo.

Dintre linii apar depozitele.jpg
Foto: Daniel

Undeva in departare se observa fostele rampe.jpg
Foto: Daniel

Cele doua rampe ale depozitelor.jpg
Foto: Daniel

In spate, linia plina de vegetatie.jpg
Foto: Daniel

Cam asa se vad cele doua depozite din dreptul abatutei din dreapta.jpg
Foto: Daniel

Cele doua rampe si urmele liniilor.jpg
Foto: Daniel

Panoramic stanga incinta ILF.jpg
Panoramic stanga incinta ILF / Foto: Daniel

Panoramic dreapta incinta ILF.jpg
Panoramic dreapta incinta ILF intre depozitele celor doua abatute principale / Foto: Daniel

Perspectiva asupra rampei si depozitului din dreapta.jpg
Foto: Daniel

Perspectiva asupra rampei din stanga.jpg
Foto: Daniel


Dupa acest tur al incintei cu depozite, ne intoarcem pe unde am venit si mai aruncam o privire ici colo peste urmele celor doua linii candva frematand de trafic. De abia acuma ne dam seama cat de important a fost Complexul Cotroceni pana odinioara. Este clar ca a fost un nod important pentru transportul de marfa in ultimii 30 de ani. Practic in liniile Garii Cotroceni se “varsau” produsele a aproximativ 8 unitati economice adiacente acestui spatiu, lucru deloc de neglijat. Daca mai punem si traficul de pasageri care a incetat pe la finele anilor ’70 vom avea o imagine total diferita fata de cea de azi a acestei gari, concluzionand ca intr-adevar a fost una dintre cele mai importante gari ale Bucurestiului… Ca fapt divers, inainte de a parasi aceasta incinta redescoperim un cupon de linie destul de lung, semi-ingropat in pamant si vegetatie, practic singura dovada a existentei unei abatute in aceasta zona. Traversele de lemn ale fostului macaz stau marturie si ele asupra trecutului prolific al acestei zone.

Ne intoarcem pe unde am venit.jpg
Foto: Daniel

Urme de traverse.jpg
Foto: Daniel

Liniile se uneau in acest loc la iesirea din ILF.jpg
Foto: Daniel

Capatul cuponului de sina de la intrare.jpg
Foto: Daniel

Cuponul de sina inca ramas pe jumatate ingropat.jpg
Foto: Daniel

Intrarea dinspre Incinta 4 CET Grozavesti.jpg
Foto: Daniel

In dreapta peretele de protectie al Incintei 4 CET.jpg
Foto: Daniel


Parasim si aceasta zona, indreptandu-ne catre cea de-a doua intrare si abatuta catre fostul ILF Militari.

In capat prima si cea mai importanta intrare in fostul ILF Militari.jpg
Foto: Daniel


Cea de-a doua intrare, aflata mai aproape de fosta grupa tehnica a Garii Cotroceni, prezinta o singura abatuta cu traverse de beton, dovada a faptului ca liniile au fost la un moment dat schimbate. Urmele fostei abatute se opresc in fata fostei porti de acces pe calea ferata care acum este sigilata cu placi mari de fier sudate sau fixate intre ele.

A doua intrare in ILF.JPG
Sursa: GoogleEarth


Dincolo de aceste porti se deschide un alt depozit cu rampa de descarcare. Este interesant ca depozitul din aceasta zona, este unul semi acoperit. Oricum se observa modificari majore efectuate in ultimii ani probabil de catre actualii proprietari ai spatiului. Undeva in dreapta acestei incinte se deschid alte spatii de depozitare ce comunica cu primele depozite vizitate de noi printr-un gang de dimensiuni mari, prezentat in imaginile de mai sus.

Traversele de beton si poarta de intrare a celei de-a doua abatute.jpg
Foto: Daniel

In fata intrarea celei de-a doua abatute inchisa cu placi de fier sudate.jpg
Foto: Daniel

Traversele de beton ale celei de-a doua abatute catre ILF.jpg
Foto: Daniel


La o privire mai atenta printr-o spartura a gardului, am observat undeva in dreapta liniei un sant pentru scurgerea apelor pluviale foarte bine executat cu dimensiuni generoase pentru o astfel de lucrare. Inca o dovada ca zona a fost dotata conform unor standarde ridicate chiar si in zilele noastre. Lasam in urma si aceasta zona si mai profitam de sparturile prin gardurile vechi pentru a mai lua cateva cadre cu zona din interiorul fostelor depozite aflate intre cele doua abatute principale.

In fata dincolo de fosta poarta catre depozit.jpg
Foto: Daniel

La dreapta in interiorul ILF catre gangul de legatura.jpg
Foto: Daniel

In stanga intrarii in ILF.jpg
Foto: Daniel

Privire prin gard catre dreapta zonei.jpg
Foto: Daniel

Prin 'gaura cheii' catre stanga incintei.jpg
Foto: Daniel

In stanga liniilor se observa santul de scurgere a apelor de ploaie.jpg
Foto: Daniel

In partea opusa celei de-a doua abatute si intrari in fostul ILF.jpg
Foto: Daniel

Panoramic dreapta incinta ILF intre depozitele celor doua abatute principale.jpg
Panoramic dreapta incinta ILF intre depozitele celor doua abatute principale / Foto: Daniel

In stanga cea de-a doua intrare in ILF si in stanga in plan indepartat prima intrare.jpg
In stanga cea de-a doua intrare in ILF si in dreapta in plan indepartat prima intrare / Foto: Daniel


La finalul acestui episod va voi lasa in compania unor imagini de exceptie, realizate de Trifu de pe un stalp din apropierea Garii Cotroceni, de unde vom descoperi panorame ale acesteia, as spune eu de exceptie, deoarece nimeni pana la ora actuala nu a mai luat astfel de imagini. De aici privim mai departe catre capatul din directia X a liniei ce duce catre linia de centura spre Bucuresti Vest, capat despre care vom vorbi in episoadele viitoare…

Capatul garii din directia X a liniei.jpg
Capatul garii din directia X a liniei / Foto: Trifu22

Cladirea garii vazuta de sus.jpg
Cladirea garii vazuta de sus / Foto: Trifu22

Catre capatul din directia Y a liniei.jpg
Catre capatul din directia Y a liniei / Foto: Trifu22

In stanga urmele fostei grupe tehnice iar in dreapta cele doua linii curente.jpg
In stanga urmele fostei grupe tehnice iar in dreapta cele doua linii curente / Foto: Trifu22

Catre capatul Y al liniei in stanga se observa Incinta 4 CET Grozavesti.jpg
Catre capatul Y al liniei in stanga se observa Incinta 4 CET Grozavesti / Foto: Trifu22


Ne uitam deja cu interes catre celalalt capat al garii cu abatutele sale ce asteapta sa fie explorate...

Catre capatul X al liniei (spre Centura).jpg
Foto: Trifu22


;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 17 Apr 2011, 00:48

Ei bine, iata-ne si in ultimul episod al incursiunii noastre in Gara Cotroceni. Vom merge catre capatul Y al liniei. Aici se afla una din abatutele cele mai importante ale statiei: cea care subtraverseaza zona Lujerului. Practic celebra linie care facea legatura cu Depoul Ciurel al Metrorex si cu fosta uzina Semanatoarea. Mai departe de acest punct, unde mai existau cateva linii moarte pentru aprovizionarea pe vremuri a fostei fabrici de lapte, in locul careia s-a construit un complex comercial, liniile garii mai continuau pret de cateva zeci de metri si se inchideau cu un canton. Din dreptul acestui canton mai exista o abatuta catre o alta unitate economica de dinainte de 1989. Dar sa incepem cu linia catre Pasajul Lujerului.

Capatul din directia Y al Garii Cotroceni.JPG
Capatul din directia Y al Garii Cotroceni / Sursa: GoogleEarth


Aceasta linie, data in folosinta in anul 1987, a avut ca scop inlocuirea unui racord mai vechi dintre Cotroceni si zona Ciurel, mai precis fosta Gara Poienari (Semanatoarea), racord ce pleca initial din dreptul macazului nr 2 (daca va aduceti aminte). Odata cu dezvoltarea orasului in perioada anilor ’80, aceasta linie nu mai putea traversa actualul bulevard Iuliu Maniu. Asadar, trebuia o noua solutie de racordare a Metroului si Uzinei Semanatoarea la calea ferata. Astfel s-a sapat un tunel, mai precis s-a realizat un tunel prin metoda degajarii (practic saparea unui sant ce a fost ulterior acoperit cu dale de beton). O paricularitate a acestui tunel, este balastarea sa. Mai precis, calea de rulare se afla asezata pe un covor de balast. Acest lucru reduce zgomotul si trepidatiile produse de materialul rulant. Solutia aceasta a fost adoptata deoarece era vorba de o linie din interiorul orasului.

Abatuta noua spre Ciurel si linii dotate cu rampe.JPG
Abatuta noua spre Ciurel si linii dotate cu rampe / Sursa: GoogleEarth


La o prima vedere de deasupra intrarii dinspre Cotroceni se mai observa traverse de lemn peste balastul caii ferate. Cam atat a ramas din linia relativ recenta din aceasta zona. Cu mai putin de 2 ani in urma, liniile au fost furate…

Resturile liniei ce intra in pasaj.jpg
Resturile liniei ce intra in pasaj / Foto: Daniel

Spre Gara Cotroceni.jpg
Foto: Daniel

Spre Pasajul Lujerului.jpg
Foto: Daniel

Ultimele traverse de lemn ramase la intrarea in tunel.jpg
Foto: Daniel

Intrarea dinspre Cotroceni.jpg
Foto: Daniel


In continuare veti vedea cateva imagini din zona capatului Y al Garii Cotroceni. Hai sa exploram putin zona, incepand cu tunelul de la Lujerului:

Linia cobora candva catre Pasaj.jpg
Foto: Daniel

Mergem mai departe.jpg
Foto: Daniel


Coborand rampa ce ducea la intrarea in tunel dinspre Cotroceni, observam balastul ramas in urma liniei si traverse de lemn de pe care s-a smuls totul. Nici macar un cupon de sina sau vreun trifon aruncat ici colo. Absolut totul s-a furat… Pe ambele parti ale rampei ce coboara in curba o panta destul de mare, se mai afla si acum fostele canale tip “magistrala de cabluri” destinate asezarii cablurilor de comunicatii si semnalizare ce deserveau pana recent aceasta linie. Acum stau goale cu dale lipsa, devenind simple canale de scurgere a apelor pluviale atunci cand ploua. O investitie ce a costat destui bani, dar care s-a risipit in anii de dupa “R”. Exista niste planuri de transformare a acestui tunel in sosea, numai ca, sa fim seriosi, la ce ar folosi o sosea care nu permite nici macar doua benzi de ciculatie? O artera cu sens unic, ce nu va putea rezolva mare lucru. Cred ca mai bine ar fi refactia liniei si refolosirea ei pentru un viitor tren urban care sa mearga catre fosta Uzina Semanatoarea unde la ora actuala s-au construit un centru de afaceri si un cartier de locuinte care sufera de lipsa transportului in comun. Cine stie ce va fi…

Continuam spre tunel.jpg
Foto: Daniel

Coboram....jpg
Foto: Daniel

O privire in sens opus.jpg
Foto: Daniel

Gunoaiele au inlocuit linia....jpg
Foto: Daniel

Balastul este singurul martor al liniilor de odinioara.jpg
Foto: Daniel

Catre intrarea in tunel apar traversele de lemn vazute de sus.jpg
Foto: Daniel

Detaliu cu traversele de lemn.jpg
Foto: Daniel

Pe o laterala apare de sub gunoaie canalul de cabluri al liniei.jpg
Foto: Daniel

Detaliu canal tip 'magistrala de cabluri' pentru comunicatii, semnalizare, etc.jpg
Foto: Daniel

Intrarea in tunel.jpg
Foto: Daniel

O ultima privire in urma.jpg
Foto: Daniel

Balast si uitare....jpg
Foto: Daniel

Se observa ambele canale de cabluri.jpg
Foto: Daniel

Catre exterior.jpg
Foto: Daniel

Acelasi sant in interiorul tunelului.jpg
Foto: Daniel

In partea opusa....jpg
Foto: Daniel

La iesirea dinspre Cotroceni traversele de lemn, ultimele relicve ale liniei.jpg
Foto: Daniel

O ultima privirea a rampei catre Cotroceni.jpg
Foto: Daniel

In dreapta imaginii panta de coborare a liniei catre pasaj.jpg
In dreapta imaginii panta de coborare a liniei catre pasaj / Foto: Daniel


O alta etapa a incursiunii noastre a fost si cercetarea zonei de dupa aceasta abatere. La cativa metri mai sus, in directia Y a liniei, apar doua foste abatute pentru marfuri. Ele se opresc undeva paralel cu actualul centru comercial (Cora Lujerului) si sunt dotate cu rampe de incarcare/descarcare destul de late. Pana acum vreo 2 ani aici inca mai erau aduse vagoane ce transportau diferite produse, unele din ele deservind noile centre comerciale din zona. Intre timp, liniile s-au inchis si incet dar sigur au fost acoperite cu pamant si vegetatie, ca sa nu mai spun de faptul au inceput sa dispara si cupoanele de linie. Imediat dupa abatuta ce intra in tunelul Lujerului, se desprinde o a treia abatuta cu rampa, ce merge paralel cu celelalte doua. Aceasta se afla pozitionata aproape de Cora Lujerului si se termina brusc in strada Lujerului.

In fata se afla cea de-a doua abauta, in stanga a treia si in dreapta margine prima.jpg
In fata se afla cea de-a doua abauta, in stanga a treia si in dreapta margine prima / Foto: Daniel

Foste macaze in dreptul abatutelor cu rampe.jpg
Foto: Daniel

Unul din macaze a ramas fara cupoane.jpg
Foto: Daniel

Inima unui macaz devastat....jpg
Foto: Daniel


In zona am descoperit si un capat de linie cu tampoane cu arc. Este interesant ca acest capat de linie se oprea in fosta rampa de descarcare a vagoanelor, o rampa din beton turnat (aflata intre cea de-a treia abatuta si prima de langa linia curenta). Undeva pe partea opusa acestor abatute se observa amplasarea unor adevarate “favelas” din cartoane. Locuitorii acestora pana nu demult “domiciliau” in interiorul tunelului. Mai apoi, au fost mutati cu forta afara, in acest loc. Conchid ca in zona au fost trei linii de marfa dotate fiecare cu cate o rampa. Practic cea de-a treia linie, ce se desprindea imediat dupa cea catre tunel, cea de-a doua se termina in capatul de linie pozat de noi, iar prima se desprindea la cativa metri de a doua, printr-un macaz ce a disparut demult. Capatul acestei linii nu se mai observa. Insa liniile garii si capatul garii din directia Y a liniei trec mai departe de Strada Lujerului care taie aceste linii. Asadar, sa mergem mai departe.

Detaliu tampn capat de linie.jpg
Foto: Daniel

Capat de linie.jpg
Foto: Daniel

'Favelas' de Cotroceni.jpg
Foto: Daniel

Vis-a-vis de rampele liniilor case de carton.jpg
Foto: Daniel

In stanga imaginii linia rampei si in dreapta linia curenta a Cotroceniului catre directia X.jpg
Foto: Daniel

Cea de-a treia abatuta cu rampa.JPG
Cea de-a treia abatuta cu rampa / Sursa: GoogleEarth

In spatele capatului de linie cu tampoane, practic cea de-a treia linie din cele de marfuri.jpg
Foto: Daniel

Cea de-a treia abatuta se pierde sub pamant....jpg
Cea de-a treia abatuta se pierde sub pamant... / Foto: Daniel

Panorama a zonei unde se afla cele trei abatute cu rampe de descarcare.jpg
Panorama a zonei unde se afla cele trei abatute cu rampe de descarcare / Foto: Daniel

Panorama de pe partea opusa a abatutelor pentru marfuri - in stanga Cora Lujerului.jpg
Panorama de pe partea opusa a abatutelor pentru marfuri - in stanga Cora Lujerului / Foto: Daniel


Dupa trecerea la nivel cu Strada Lujerului, urmeaza o zona pe unde contiuna cele doua linii curente ale Garii Cotroceni. La capatul acestei zone se afla un vechi canton. In aceasta zona, existau mai multe macaze, o parte din ele fiind ingropate in cea de-a doua trecere al nivel cu urmatoarea strada, in fapt un alt sens al Strazii Lujerului aflata la intersectia cu Strada Liniei. Aici a existat si un macaz intersectie. Practic acesta ar fi fost capatul Garii Cotroceni in directia Y a liniei.

Trecere la nivel cu Strada Lujerului - vedere catre Gara Cotroceni in directia X a liniei.jpg
Foto: Daniel

Capatul Y al Garii Cotroceni.JPG
Sursa: GoogleEarth

Panoramic al zonei dintre cele doua treceri la nivel.jpg
Panoramic al zonei dintre cele doua treceri la nivel / Foto: Daniel

Vechiul canton ramas in dreptul macazelor.jpg
Foto: Daniel

Unul din macazele ce legau cele doua linii curente.jpg
Foto: Daniel

Cantonul si cele doua linii legate de macaze intre ele.jpg
Foto: Daniel

Panorama a capatului Garii Cotroceni din directia Y a liniei (in stanga strada Liniei).jpg
Panorama a capatului Garii Cotroceni din directia Y a liniei (in stanga strada Liniei) / Foto: Daniel


Mergem ceva mai departe din acest punct. In continuare, in directia Y a liniei, catre Bucuresti Vest apare un semnal mecanic. Ceva mai departe in stanga se desprinde o alta abatuta catre o fosta unitate economica. Din cele doua linii curente, insa, una din ele se afunda in pamant. Respectiv cea din dreapta cum privim catre directia X a liniei. De-a lungul liniei intilnim din nou suporti ai cablurilor de ghidaj ale semnalelor mecanice. Este interesant ca inca mai exista si un post telefonic fix din sistemul de comunicatii tip TTR denumit pur si simplu “post telefonic” de obicei amplasat in zona garilor fara sisteme de automatizare cu semnalizare si centralizare mecanica, dispus in zona macazurilor.

Linia acoperita a fost deja ocupata ca 'parcare' ad-hoc....jpg
Foto: Daniel

Vechi suport al cablurilor pentru semafoare mecanice.jpg
Foto: Daniel

Catre vechiul semafor mecanic.jpg
Foto: Daniel

O traversa de beton din anul 1988.jpg
Foto: Daniel

Detaliu al liniei curente.jpg
Foto: Daniel

Dimensiunea comparativa a unui astfel de suport.jpg
Foto: Daniel

Un alt suport pentru cabluri.jpg
Foto: Daniel

Post telefonic fix din sistemul de comunicatii tip TTR.jpg
Foto: Daniel

In directia Y a liniei catre vechiul semafor mecanic.jpg
Foto: Daniel


In acest punct, chiar daca depasim limitele fostei gari Cotroceni, vom gasi multe lucruri interesante. Unul din ele este un vechi semnal mecanic ale carui palete si semafoare au ramas incremenite in timp. Din vecinatatea acestuia se desprinde o ultima abatuta in directia Y a liniei, ce ajunge catre o veche unitate economica, posibil ceva depozite dupa cum arata astazi. Aceasta linie intra la unmoment dat sub pamant, si iese mai apoi la lumina cu cativa metri inainte de a intra pe sub o poarta metalica in interiorul respectivei unitati economice. Sincer nu stiu ce a fost odinioara acolo. Poate vom afla intr-o zi.

Liber in directia II....jpg
Foto: Daniel

Paletele si semaforul incremenite in timp....jpg
Foto: Daniel

Vechiul semnal mecanic vazut catre directia X a liniei.jpg
Foto: Daniel

In stanga una din cele doua linii curente iar in dreapta imaginii abatuta ce mergea catre unitatea economica.jpg
Foto: Daniel

In stanga imaginii intrarea in curtea vechii unitati.jpg
Foto: Daniel

Poarta de metal inchisa.jpg
Foto: Daniel

De sub maldarul de pamant ce acopera linia, sinele ies si se pierd pe sub poarta metalica.jpg
Foto: Daniel

Poarta de intrare vazuta de pe linia curenta.jpg
Foto: Daniel

In stanga cele doua linii principale, cea curenta in extremis , cea acoperita in dreapta ei pe linia semnalului. In dreapta imaginii fosta abatuta..jpg
Foto: Daniel

Intre vechi si nou.jpg
Foto: Daniel


De asemenea observam si urme ale unui vechi macaz, respectiv un suport al felinarelor unui macaz cu bila, mecanic. Componenta respectiva sustinea indicatorul (felinarul) ce era dispus la o inaltime de pana la 1 metru. Mai departe, dupa aceasta abatuta, vom observa si un “reper” al semnalului prevestitor pe distante intre statii fara instalatie Bloc de Linie Automat (BLA) – deci semnaliza un prevestitor catre Bucuresti Vest, teoretic urmatoarea statie. Am sa va las in compania imaginilor cu explicatiile aferente fiecareia dintre ele.

Component al unui macaz manual ce sustine un indicator de max 1 m inaltime (un felinar).jpg
Foto: Daniel

Reperul semnalului prevestitor pe distante intre statii fara BLA.jpg
Foto: Daniel

Reperul este pozitionat in directia Y a liniei (catre Bucuresti Vest).jpg
Foto: Daniel

Imagine a halelor unde ducea acea abatuta (in planul A al imaginii se afla linia curenta ingropata).jpg
Foto: Daniel

Joanta pe linia curenta.jpg
Foto: Daniel


Dupa atatea saptamani de studiu impreuna cu Zofei, si mai apoi cu Trifu si Mihaita (zimbrulcarpatin), carora le multumesc pentru ca mi s-au alaturat in acest demers si nu in ultimul rand lui Viorel Lucaci, ale carui sfaturi mi-au fost de mare ajutor, nu-mi ramane decat sa astept comentariile si intrebarile voastre, precum si completari sau imagini realizate de voi. Sunt constient ca noi inca nu am reusit sa va dezvaluim absolut toate “secretele” si Istoria acestei gari, candva extrem de importanta pentru Bucuresti. Oricum ramanem cu constiinta impacata ca suntem primii care am acordat atentia cuvenita acestui subiect, ca un omagiu adus tuturor ceferistilor care au muncit si au pus mult suflet si sudoare in acest complex feroviar, denumit Gara Cotroceni

Linia continua si se pierde in zare....jpg
Foto: Daniel


Ma intreb ce gara va urma in demersul nostru, al celor din “nucleul” Railnet.ro
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Vladyz pe 18 Apr 2011, 22:54

Un articol extrem de bine lucrat si interesant in acelasi timp! Felicitarile mele!
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 19 Apr 2011, 16:19

Ma bucur enorm ca acest subiect este apreciat (vezi numarul mare de vizualizari). In schimb ma intristeaza faptul ca majoritatea membrilor forumului nostru cel putin, nu incearca descrieri similare. Dupa cum am mai spus, nu ma supar daca imi copiati stiul de a scrie anumite lucruri. Cu speranta ca voi citi si alte articole de-ale voastre lafel de interesante, eu deja ma gandesc la alte subiecte lafel de fascinante pe viitor. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde LDH450HP pe 19 Apr 2011, 18:19

Foarte interesant acest subiect! Felicitarile mele, Daniel! M-ai impresionat foarte mult... Pacat de aceasta gara, a devenit o ruina. Oricum, superbe fotografiile, mai ales panoramele.:)
"Să zicem: poate Dumnezeu există, poate nu există... Să cântărim câştigul sau paguba pe care le-am avea dacă spunem că Dumnezeu există. Sunt două posibilităţi: dacă câştigi, câştigi totul, dacă pierzi, nu pierzi nimic. Deci nu mai şovăi, pariază că El există!"
Blog: http://exitwebphoto.blogspot.ro/
Avatar utilizator
LDH450HP


Mesaje: 185
Membru din: 20 Ian 2011, 14:55
Localitate: Bucuresti

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 20 Apr 2011, 00:12

Acum alte cateva date referitoare la Gara Cotroceni. Gara actuala a fost inaugurata la 1 ianuarie 1960. Actualmente, a decazut la rangul de "antestatie" a Statiei Bucuresti Vest (fosta Ciorogarla). Gara mai deserveste CET Grozavesti, iar cladirea ei a fost data in chirie angajatilor CFR. Candva a existat un plan (la care ma gandisem si eu intimplator) de transformare a ei intr-un muzeu al CFR. Din pacate aceasta idee va ramane pentru totdeauna o himera... In anul 2006 a existat un plan de revitalizare a acestui complex feroviar, insa despre acest lucru nu se mai aude nimic...

Am sa va ofer in premiera si in exclusitivtate pe Railnet.ro cateva imagini de noapte pe iarna, ale Garii Bucuresti Vest , gara ce va face subiectul altui reportaj, la vremea cuvenita. Pana atunci astept noi comentarii pe acest subiect. ;)


Cladirea Garii Bucuresti Vest, decembrie 2010.jpg
Cladirea veche alaturi de cea a instalatillor SCB, la Bucuresti vest, decembrie 2010 / Foto: Daniel



Cladirea veche alaturi de cea a instalatillor SCB, la  Bucuresti vest, decembrie 2010.jpg
Cladirea veche alaturi de cea a instalatillor SCB, la Bucuresti vest, decembrie 2010 / Foto: Daniel


:dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Cornel Grigore pe 24 Mai 2011, 22:33

Dupa o luuuuuuuuunga hibernare la jilava-n-chisoare ,dupa cum zice o melodie, vin cu o premiera pentru toate forumurile feroviare din romania ,

EXCLUSIV ,PE RAILNET.RO APARE PLANUL REFACUT AL GARII REGALE COTROCENI
cotroceni regala.jpg


astept pareri
Toate cele bune !
Cornel Grigore


Mesaje: 489
Membru din: 29 Iul 2010, 12:45
Localitate: Buftea-IF,
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde EA033 pe 24 Mai 2011, 23:07

Parerea mea este ca ai inceput bine, insa incearca sa arunci o privire pe imaginile din satelit existente, eventual prin ceva carti vechi si sa verifici daca planul este corelat cu ce era in trecut gara. Planul tau se apropie cu ce este acum, insa in trecut lucrurile stateau mult mai diferit, gara dispunand de mai multe linii, precum si de un punct de remizare al automotoarelor regale.

Mult succes!
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Cornel Grigore pe 25 Mai 2011, 18:54

am studiat mai bine planul garii (cu lupa) si am gasit celelalte linii
gara jpg.JPG
planul cu e exact!
Toate cele bune !
Cornel Grigore


Mesaje: 489
Membru din: 29 Iul 2010, 12:45
Localitate: Buftea-IF,
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 25 Mai 2011, 19:13

Hmmm... Posibil ca liniile de garare sa fi fost in cealalta directie. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Cornel Grigore pe 28 Mai 2011, 12:32

:roll:
Toate cele bune !
Cornel Grigore


Mesaje: 489
Membru din: 29 Iul 2010, 12:45
Localitate: Buftea-IF,
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 01 Iun 2011, 12:17

Ia sa vedeti voi ce am mai gasit interesant despre Gara Cotroceni - evenimente produse in anul de "gratie" 2006. Am reprodus integral un fragment dintr-un articol mai mare catre care am sa va ofer si link-ul.

"Titan Mar a lichidat “marfarele”

Ajuns in fotoliul de primar, Adriean Videanu si-a manifestat primele intentii de a reduce “caracterul industrial” al perimetrului ocupat de Titan Mar inca din anul 2006, cand a luat la ochi linia ferata ce trecea pe terenul firmei din Calea 13 Septembrie. In sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti din luna noiembrie 2006, primarul a propus din senin dezafectarea unor linii aflate pe domeniul public. In lista inaintata consilierilor se afla si linia din Calea 13 Septembrie, care afecta peste 2.000 mp din terenul familiei Videanu. “Avand in vedere expunerea de motive a Primarului General al municipiului Bucuresti si raportul Directiei Transporturi, Drumuri, Sistematizarea Circulatiei…, Consiliul General al Municipiului Bucuresti hotaraste: Art. 1: Se aproba dezafectarea unor linii de cale ferata amplasate pe teritoriul municipiului Bucuresti prezentate in anexa ce face parte integranta din prezenta hotarare si transmiterea catre Ministerul Transporturilor, respectiv Compania Nationala CFR SA, a propunerii de dezafectare. Art. 2: Dezafectarea efectiva va avea loc dupa obtinerea acordului beneficiarului liniei de cale ferata sau respectiv rezilierea contractului de prestari servicii intre CFR si acea societate acolo unde exista contract…”, se arata in hotararea luata dupa proiectul primarului Videanu.
Firma la care sunt actionari Adriean Videanu si sotia sa nu a mai asteptat finalizarea demersurilor necesare pentru rezilierea contractelor cu societatile care erau deservite de linia ferata, nici aprobarea CFR si a trecut la lichidarea liniei. In vara anului trecut, Directia Tehnica din cadrul CFR SA a efectuat un control, la sesizarea a doua societati comerciale care aveau contract pentru transport pe aceasta cale ferata, si a constatat, intr-un proces-verbal, cum au desfiintat angajatii Titan Mar accesul feroviar fara nicio aprobare din partea societatii de transport CFR. “Comisia deplasata pe teren a constatat urmatoarele: linia ferata industriala colectoare Antestatia Cotroceni – Rahova este pe teren pana la calcaiul schimbatorului de racord SC … S.A. de unde a fost sectionat prin taiere cu flacara oxi acetilenica de SC Titan Mar SA pana la Calea 13 Septembrie. Mentionam ca desfiintarea liniei colectoare s-a efectuat fara aprobarea CFR si a Ordonantei 60/ 2004″, se arata in procesul-verbal intocmit de comisia de la CFR.
In luna noiembrie 2006, inainte ca Primaria sa emita hotararea de desfiintare a liniei ferate, Politia Transporturi Feroviare (TF) a mai intocmit un proces-verbal in care arata ca Titan Mar a taiat linia si a imprejmuit zona cu gard, desi CFR are acolo incheiate contracte de transport cu doua societati, cu una dintre acestea chiar pana in 2010. Dar ce valoare imobiliara ar mai avea un teren pe care trece “marfarul” in miezul noptii!?
"

Sursa: http://stareanatiunii.com/adriean-videanu.html

:think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 26 Oct 2011, 17:57

Astazi am avut onoarea de a sta putin de vorba cu Dl. Dr. Sorin Oprescu, Primarul General al Bucurestiului si din cate am aflat de la dansul are intentia sigura de a infiinta un tren urban care sa preia traseul unei parti a fostei Centuri Mici a Bucurestiului, respectiv intre Gara Cotroceni si Gara Progresului. Gara Cotroceni va primi astfel o noua intrebuintare si va reveni la viata dupa mai bine de 33 de ani in care nu a mai existat trafic de pasageri in zona! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde EA1clony106 pe 26 Oct 2011, 22:29

Ar fi bine sa se realizeze aceasta promisiune sau zicala ce a fi zis el acolo :D
Imagine
Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
EA1clony106


Mesaje: 605
Membru din: 04 Feb 2010, 22:31
Localitate: Timisoara

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 27 Oct 2011, 09:46

In mod sigur se va realiza. :dance: Am vazut acolo mai multe planuri interesante legate de oras - unul din ele construirea unui nou bulevard catre Aeroportul Otopeni pe care vor circula tramvaie rapide speciale. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Ciprian Birtea pe 30 Iun 2016, 04:16

Daniel scrie:Înainte de a ne întoarce către ceea ce pare a fi fost cândva o grupă tehnică pentru locomotivele cu abur, mai facem câteva poze asupra liniei în zona macazului nr 2. Am descoperit niște joante uriașe. Cu toate acestea, încă se mai poate circula și ne imaginam cam cu ce viteze reduse!

Zofei si joantele uriase.jpg

Joanta se mareste....jpg

O joanta uriasa!.jpg


P.S. Acest episod al incursiunii prin Gara Cotroceni este dedicat tuturor aniversaților lunii Martie de pe forumul nostru! :dance:


În primul rând, nu știu ce sunt joantele, dar dacă te referi la spațiul acela dintre linii, află că este special făcut ca să nu se strâmbe șinele. Orice metal se dilată la căldură, și dacă șinele de tren ar fi sudate ca cele de tramvai, s-ar curba vara, la temperaturi înalte.
În al doilea rând, pozele sunt făcute pe vremea când încă mai circulau trenuri pe acolo. De câțiva ani încoace nu mai circulă nici un tren, vegetația a crescut și nu se mai văd șinele. Clădirea gării este locuită de niște colorați, care zic că a fost casa lor dintotdeauna și nu a fost niciodată gară. Aceste poze au fost făcute pe 28.06.2016:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Nu contează cât de lung am părul,
Important e cât și cum gândesc!
Imagine
Avatar utilizator
Ciprian Birtea


Mesaje: 6
Membru din: 29 Iun 2016, 04:25

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Ciprian Birtea pe 30 Iun 2016, 05:45

Daniel scrie:Dincolo de acest semnal, un vechi “avanpost” al unei gări de puțină vreme dată uitării, linia continuă peste Bd. Vasile Milea, intersectându-se cu liniile de tramvai ale RATB. Am putea spune ca in realitate capătul din direcția Y a liniei spre Gara Progresului se sfârșește cu adevarat în fața unor porți situate pe axul șoselei ce taie linia și separă cele două linii de tramvai, grație unui gard metalic amplasat probabil de Primărie… Linia este posibil sa mai fie circulată, deoarece și dincolo de acest gard și de bulevard, linia pare circulabilă și este întreținută cât de cât. Dar despre ceea ce se află mai departe de această poartă metalică vom vorbi cu altă ocazie…

Intersectie cu linia de tramvaie de pe Bd. V. MIlea.jpg

Traversare Bd. V. Milea.jpg

Catre cladirea fostei APACA dinspre partea opusa vechiului semafor mecanic.jpg

Dincolo de poarta ce 'opreste' cursul firesc al liniei in directia Y a sa.jpg


Nu e nimic circulabil. Dacă te uiți bine, se vede în poză că șinele nu se potrivesc. Nu mai circulă nimica pentru că șina ajunge la Piața Danny Huwé (fosta Răzoare), continuă pe șos. Progresului, la intersecția cu dr. Istrati o ia înainte, trece peste str. Anghel Alexandru la stația RATB ”Cimitirul Progresu” și merge până la linia de centură a capitalei. În să pe Șos. Progresului, în dreptul stației RATB ”Inox” s-a construit Carrefour, iar șina se întrerupe acolo, se întrerupe apoi la intersecția cu calea Rahovei. Dacă te uiți la mesajul meu precedent, o să vezi poze recente (din 28 iunie anul curent) și o să observi că înainte de acel gard de pe bd. Vasile Milea, în dreptul fostei gări CFR Cotroceni, a crescut vegetația, nu mai spunem că la trecerea la nivel cu calea ferată de pe Pasajul Lujerului, șinele sunt întrerupte. Deci e clar că nu mai trece nici un tren pe acolo.
Nu contează cât de lung am părul,
Important e cât și cum gândesc!
Imagine
Avatar utilizator
Ciprian Birtea


Mesaje: 6
Membru din: 29 Iun 2016, 04:25

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Ciprian Birtea pe 30 Iun 2016, 05:59

Daniel scrie:Ia sa vedeti voi ce am mai gasit interesant despre Gara Cotroceni - evenimente produse in anul de "gratie" 2006. Am reprodus integral un fragment dintr-un articol mai mare catre care am sa va ofer si link-ul.

"Titan Mar a lichidat “marfarele”

Ajuns in fotoliul de primar, Adriean Videanu si-a manifestat primele intentii de a reduce “caracterul industrial” al perimetrului ocupat de Titan Mar inca din anul 2006, cand a luat la ochi linia ferata ce trecea pe terenul firmei din Calea 13 Septembrie. In sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti din luna noiembrie 2006, primarul a propus din senin dezafectarea unor linii aflate pe domeniul public. In lista inaintata consilierilor se afla si linia din Calea 13 Septembrie, care afecta peste 2.000 mp din terenul familiei Videanu. “Avand in vedere expunerea de motive a Primarului General al municipiului Bucuresti si raportul Directiei Transporturi, Drumuri, Sistematizarea Circulatiei…, Consiliul General al Municipiului Bucuresti hotaraste: Art. 1: Se aproba dezafectarea unor linii de cale ferata amplasate pe teritoriul municipiului Bucuresti prezentate in anexa ce face parte integranta din prezenta hotarare si transmiterea catre Ministerul Transporturilor, respectiv Compania Nationala CFR SA, a propunerii de dezafectare. Art. 2: Dezafectarea efectiva va avea loc dupa obtinerea acordului beneficiarului liniei de cale ferata sau respectiv rezilierea contractului de prestari servicii intre CFR si acea societate acolo unde exista contract…”, se arata in hotararea luata dupa proiectul primarului Videanu.
Firma la care sunt acționari Adriean Videanu și soția sa nu a mai așteptat finalizarea demersurilor necesare pentru rezilierea contractelor cu societățile care erau deservite de linia ferată, nici aprobarea CFR și a trecut la lichidarea liniei. În vara anului trecut, Direcția Tehnică din cadrul CFR SA a efectuat un control, la sesizarea a două societăți comerciale care aveau contract pentru transport pe aceasta cale ferată, și a constatat, într-un proces-verbal, cum au desființat angajații Titan Mar accesul feroviar fără nicio aprobare din partea societății de transport CFR. “Comisia deplasată pe teren a constatat următoarele: linia ferată industrială colectoare Antestația Cotroceni – Rahova este pe teren pana la călcâiul schimbătorului de racord SC … S.A. de unde a fost secționat prin tăiere cu flacără oxi acetilenică de SC Titan Mar SA până la Calea 13 Septembrie. Menționăm că desființarea liniei colectoare s-a efectuat fără aprobarea CFR și a Ordonanței 60/ 2004″, se arată în procesul-verbal întocmit de comisia de la CFR.
În luna noiembrie 2006, înainte ca Primăria să emită hotărârea de desființare a liniei ferate, Poliția Transporturi Feroviare (TF) a mai întocmit un proces-verbal în care arăta că Titan Mar a tăiat linia și a împrejmuit zona cu gard, deși CFR are acolo încheiate contracte de transport cu două societăți, cu una dintre acestea chiar până în 2010. Dar ce valoare imobiliară ar mai avea un teren pe care trece “marfarul” în miezul nopții!?
"

Sursa: http://stareanatiunii.com/adriean-videanu.html

:think:

Dar i s-a făcut dosar penal lui Videanu pentru treaba asta? În ce stare este acest dosar penal? A fost condamnat Videanu pentru tăierea ilegală a șinei și punerea în pericol a siguranței circulației feroviare?
Nu contează cât de lung am părul,
Important e cât și cum gândesc!
Imagine
Avatar utilizator
Ciprian Birtea


Mesaje: 6
Membru din: 29 Iun 2016, 04:25

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Ciprian Birtea pe 30 Iun 2016, 06:31

Daniel scrie:Vom merge către capătul Y al liniei. Aici se află una din abătutele cele mai importante ale stației: cea care subtraversează zona Lujerului. Practic celebra linie care făcea legătura cu Depoul Ciurel al Metrorex și cu fosta uzinăSemănătoarea. Mai departe de acest punct, unde mai existau câteva linii moarte pentru aprovizionarea pe vremuri a fostei fabrici de lapte, în locul căreia s-a construit un complex comercial, liniile gării mai continuau preț de câteva zeci de metri și se închideau cu un canton. Din dreptul acestui canton mai exista o abătută către o altă unitate economică de dinainte de 1989. La o primă vedere de deasupra intrării dinspre Cotroceni, se mai observa traverse de lemn peste balastul căii ferate. Cam atât a rămas din linia relativ recentă din această zonă. Cu mai puțin de 2 ani în urmă, liniile au fost furate…

Resturile liniei ce intra in pasaj.jpg

Spre Gara Cotroceni.jpg

Spre Pasajul Lujerului.jpg

Ultimele traverse de lemn ramase la intrarea in tunel.jpg

Intrarea dinspre Cotroceni.jpg


în continuare veți vedea câteva imagini din zona capătului Y al Gării Cotroceni. Hai să explorăm puțin zona, începând cu tunelul de la Lujerului:

Linia cobora candva catre Pasaj.jpg

Mergem mai departe.jpg


Coborând rampa ce ducea la intrarea în tunel dinspre Cotroceni, observăm balastul rămas în urma liniei și traverse de lemn de pe care s-a smuls totul. Nici măcar un cupon de șină sau vreun trifon aruncat ici colo. Absolut totul s-a furat…


Imaginile sunt vechi. Acuma nu mai e nimica în pasaj, cu excepția mormanelor de gunoaie. Uite niște imagini mai actuale aicea.
Nu contează cât de lung am părul,
Important e cât și cum gândesc!
Imagine
Avatar utilizator
Ciprian Birtea


Mesaje: 6
Membru din: 29 Iun 2016, 04:25

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 30 Iun 2016, 19:47

Ia-o mai incet, ca m-ai ametit de tot. :lol: In primul rand articolul este din anul 2011 iar acum cred ca suntem in 2016. Deci, schimbari era si normal sa apara. La vremea aceea inca se mai circula si dincolo de bd. Vasile Milea pana la Razoare si atat. Am imagini de atunci. Pe partea cealalta, tunelul Lujerului l-am fotografiat tot in 2011 si ce-i drept inca nu am urcat imaginile pe forum, insa cred ca o voi face in viitorul apropiat. Daca nu-ti dai seama ca sunt scrise cu vreo 5 ani in urma, ar trebui sa te uiti mai cu atentie la data postarii mesajelor mele cu pricina. Cata despre Videanu, cauta sa vezi ce s-a mai intimplat intre timp, insa nu cred ca ceva "notabil" din vreun punct de vedere. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Ciprian Birtea pe 01 Iul 2016, 01:50

Eu știu bine că articolele sunt vechi și știu că se mai circula până la Danny Huwé (fosta Răzoare). Dar totuși nu cred că se mai circula atuncea când au fost făcute pozele. La bd. g-ral Vasile Milea, șinele de tren nu se potrivesc, adică după intersecția cu linia de tramvai, șina de tren continuă mai spre exterior. Acuma însă, nu mai circulă nimica, totul e în paragină. Uite aicea niște imagini recente: https://www.facebook.com/Ciprian-Birtea ... 2335561039 .
Nu contează cât de lung am părul,
Important e cât și cum gândesc!
Imagine
Avatar utilizator
Ciprian Birtea


Mesaje: 6
Membru din: 29 Iun 2016, 04:25

Re: BUCURESTI COTROCENI (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 02 Iul 2016, 16:24

La vremea cand am realizat noi reportajul, linia mai era folosita pana in dreptul fostului restaurant Golden Blitz, pentru manevrele de introducere a vagoanelor cisterna cu pacura la fronturile de descarcare ale CET Grozavesti. Cand am timp, voi publica niste imagini de atunci, in care vei vedea ca linia era curatita si intretinuta fix pana la intersectia de la Razoare. Recent am vazut ca a disparut si gardul din mijlocul Bd. Vasile Milea, care era incuiat cu un lacat la un moment dat, plasat perpendicular pe axul caii ferate ce traverseaza bulevardul. Tot in acea perioada am explorat si tunelul de la Lujerului, insa nu am publicat niciodata imaginile dorind sa realizez un subiect aparte. Din lipsa de timp, am renuntat la idee, insa cred ca voi continua aici cu acea LFI care se desprindea din Bucuresti Cotroceni si mergea catre fostul Depou Ciurel al Metrorex si fosta fabrica Semanatoarea. Avem imagini unice, sunt lucruri care nu mai exista astazi, si le voi publica atunci cand voi avea ceva timp. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Gari din Muntenia / Rail stations from Muntenia

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki