Daniel scrie:Înainte de a ne întoarce către ceea ce pare a fi fost cândva o grupă tehnică pentru locomotivele cu abur, mai facem câteva poze asupra liniei în zona macazului nr 2. Am descoperit niște joante uriașe. Cu toate acestea, încă se mai poate circula și ne imaginam cam cu ce viteze reduse!
P.S. Acest episod al incursiunii prin Gara Cotroceni este dedicat tuturor aniversaților lunii Martie de pe forumul nostru!
Daniel scrie:Dincolo de acest semnal, un vechi “avanpost” al unei gări de puțină vreme dată uitării, linia continuă peste Bd. Vasile Milea, intersectându-se cu liniile de tramvai ale RATB. Am putea spune ca in realitate capătul din direcția Y a liniei spre Gara Progresului se sfârșește cu adevarat în fața unor porți situate pe axul șoselei ce taie linia și separă cele două linii de tramvai, grație unui gard metalic amplasat probabil de Primărie… Linia este posibil sa mai fie circulată, deoarece și dincolo de acest gard și de bulevard, linia pare circulabilă și este întreținută cât de cât. Dar despre ceea ce se află mai departe de această poartă metalică vom vorbi cu altă ocazie…
Daniel scrie:Ia sa vedeti voi ce am mai gasit interesant despre Gara Cotroceni - evenimente produse in anul de "gratie" 2006. Am reprodus integral un fragment dintr-un articol mai mare catre care am sa va ofer si link-ul.
"Titan Mar a lichidat “marfarele”
Ajuns in fotoliul de primar, Adriean Videanu si-a manifestat primele intentii de a reduce “caracterul industrial” al perimetrului ocupat de Titan Mar inca din anul 2006, cand a luat la ochi linia ferata ce trecea pe terenul firmei din Calea 13 Septembrie. In sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti din luna noiembrie 2006, primarul a propus din senin dezafectarea unor linii aflate pe domeniul public. In lista inaintata consilierilor se afla si linia din Calea 13 Septembrie, care afecta peste 2.000 mp din terenul familiei Videanu. “Avand in vedere expunerea de motive a Primarului General al municipiului Bucuresti si raportul Directiei Transporturi, Drumuri, Sistematizarea Circulatiei…, Consiliul General al Municipiului Bucuresti hotaraste: Art. 1: Se aproba dezafectarea unor linii de cale ferata amplasate pe teritoriul municipiului Bucuresti prezentate in anexa ce face parte integranta din prezenta hotarare si transmiterea catre Ministerul Transporturilor, respectiv Compania Nationala CFR SA, a propunerii de dezafectare. Art. 2: Dezafectarea efectiva va avea loc dupa obtinerea acordului beneficiarului liniei de cale ferata sau respectiv rezilierea contractului de prestari servicii intre CFR si acea societate acolo unde exista contract…”, se arata in hotararea luata dupa proiectul primarului Videanu.
Firma la care sunt acționari Adriean Videanu și soția sa nu a mai așteptat finalizarea demersurilor necesare pentru rezilierea contractelor cu societățile care erau deservite de linia ferată, nici aprobarea CFR și a trecut la lichidarea liniei. În vara anului trecut, Direcția Tehnică din cadrul CFR SA a efectuat un control, la sesizarea a două societăți comerciale care aveau contract pentru transport pe aceasta cale ferată, și a constatat, într-un proces-verbal, cum au desființat angajații Titan Mar accesul feroviar fără nicio aprobare din partea societății de transport CFR. “Comisia deplasată pe teren a constatat următoarele: linia ferată industrială colectoare Antestația Cotroceni – Rahova este pe teren pana la călcâiul schimbătorului de racord SC … S.A. de unde a fost secționat prin tăiere cu flacără oxi acetilenică de SC Titan Mar SA până la Calea 13 Septembrie. Menționăm că desființarea liniei colectoare s-a efectuat fără aprobarea CFR și a Ordonanței 60/ 2004″, se arată în procesul-verbal întocmit de comisia de la CFR.
În luna noiembrie 2006, înainte ca Primăria să emită hotărârea de desființare a liniei ferate, Poliția Transporturi Feroviare (TF) a mai întocmit un proces-verbal în care arăta că Titan Mar a tăiat linia și a împrejmuit zona cu gard, deși CFR are acolo încheiate contracte de transport cu două societăți, cu una dintre acestea chiar până în 2010. Dar ce valoare imobiliară ar mai avea un teren pe care trece “marfarul” în miezul nopții!?"
Sursa: http://stareanatiunii.com/adriean-videanu.html
Daniel scrie:Vom merge către capătul Y al liniei. Aici se află una din abătutele cele mai importante ale stației: cea care subtraversează zona Lujerului. Practic celebra linie care făcea legătura cu Depoul Ciurel al Metrorex și cu fosta uzinăSemănătoarea. Mai departe de acest punct, unde mai existau câteva linii moarte pentru aprovizionarea pe vremuri a fostei fabrici de lapte, în locul căreia s-a construit un complex comercial, liniile gării mai continuau preț de câteva zeci de metri și se închideau cu un canton. Din dreptul acestui canton mai exista o abătută către o altă unitate economică de dinainte de 1989. La o primă vedere de deasupra intrării dinspre Cotroceni, se mai observa traverse de lemn peste balastul căii ferate. Cam atât a rămas din linia relativ recentă din această zonă. Cu mai puțin de 2 ani în urmă, liniile au fost furate…
în continuare veți vedea câteva imagini din zona capătului Y al Gării Cotroceni. Hai să explorăm puțin zona, începând cu tunelul de la Lujerului:
Coborând rampa ce ducea la intrarea în tunel dinspre Cotroceni, observăm balastul rămas în urma liniei și traverse de lemn de pe care s-a smuls totul. Nici măcar un cupon de șină sau vreun trifon aruncat ici colo. Absolut totul s-a furat…
Înapoi la Gari din Muntenia / Rail stations from Muntenia
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group