Ramele Electrice de Metrou IVA
Scris: 16 Feb 2011, 11:46
Ramele Electrice de Metrou IVA reprezinta numele ramelor de tip vechi ale Metroului Bucurestean. Unitatea minima de transport se numeste Rama Electrica de Metrou (REM). Aceasta este compusă din două vagoane cuplate permanent. Un subansamblu de 2 sau 3 rame alcatuiesc asa-numitul Tren Electric de Metrou (TEM).
De la mijlocul anilor '70 si pana in prima jumatate a anilor '90, Întreprinderea de Vagoane Arad (IVA) a fabricat un numar de 252 de REM-uri. Dintre acestea, jumatate au fost "tocate" la fier vechi pana in prezent. La ora actuala, cea care a scris istoria Metroului Bucurestean, mai ruleaza pe Magistrale III si IV, insa odata cu aducerea unor trenuri noi, batranele trenuri fabricate la IVA vor disparea din peisajul underground. Odata cu disparitia lor, va apune si o epoca: EPOCA DE AUR A METROULUI BUCURESTEAN.
Caracteristici tehnice ale Ramei Electrice de Metrou (ansamblul de 2 vagoane)
- lungime peste cuple: 2x19.000 mm
- lăţime maximă: 3.100 mm
- înălţime maximă de la NSS: 3.600 mm
- înălţimea podelei de la NSS: 1.165 mm
- ecartament: 1.432 mm;
- greutatea la gol: 2x36 tone
- capacitatea fiecărui vagon:
- locuri pe scaune: 34
- locuri în picioare: la 4 căl./mp: 166
- locuri în picioare: la 8 căl./mp: 264
- tensiunea de alimentare: 750 Vcc(-30%, +20%)
- puterea uniorară pentru tracţiune: 4x215 Kw
- acţionare cu controler cu pornire serie-paralel şi frânare cu excitaţie separată autocompensată
- tensiune de comandă: 110 Vcc + 20% si 24 Vcc + 20%;
- sistem de comandă automată a pornirii şi frânării ramei SACVAM
- frânarea de serviciu electro-dinamică cu comutare automată pe sistemul electro-pneumatic
- frânarea în stationare cu resort
- frânarea de urgenţă pneumatică la care se suprapune frâna cu resort, cu exceptia frânei electrice
- viteza maximă: 80 Km/h
- viteza comercială: 36 Km/h
Caracteristici constructive ale Ramei Electrice de Metrou (ansamblul de 2 vagoane)
Caroseria vagonului tip IVA este o construcţie autoportantă din profile de oţel uşor aliat, prevăzute cu ferestre fixe şi rabatabile şi cu câte patru uşi pe fiecare parte a vagonului.
Alimentarea cu energie a REM se face de la şina a treia montată în laterala căii de rulare sau locuri de remizare, prin intermediul unor captatori amplasaţi pe boghiu.
Pentru manevre în depouri, REM a fost prevăzută pe acoperiş cu un pantograf, care permite deplasarea cu o viteză de maxim 15km/h.
Pentru informarea pasagerilor, REM a fost prevăzută o instalaţie de sonorizare, iar pentru comunicaţia mecanic - operator - regulator de circulaţie, o staţie de emisie recepţie radio.
Pentru exploatare pe Magistrala IV, Gara de Nord 2 – 1 Mai, REM au fost echipate cu instalaţii de protecţie şi conducere automată a trenurilor de tip ATP/ATO Dimetronic.
De la mijlocul anilor '70 si pana in prima jumatate a anilor '90, Întreprinderea de Vagoane Arad (IVA) a fabricat un numar de 252 de REM-uri. Dintre acestea, jumatate au fost "tocate" la fier vechi pana in prezent. La ora actuala, cea care a scris istoria Metroului Bucurestean, mai ruleaza pe Magistrale III si IV, insa odata cu aducerea unor trenuri noi, batranele trenuri fabricate la IVA vor disparea din peisajul underground. Odata cu disparitia lor, va apune si o epoca: EPOCA DE AUR A METROULUI BUCURESTEAN.
Caracteristici tehnice ale Ramei Electrice de Metrou (ansamblul de 2 vagoane)
- lungime peste cuple: 2x19.000 mm
- lăţime maximă: 3.100 mm
- înălţime maximă de la NSS: 3.600 mm
- înălţimea podelei de la NSS: 1.165 mm
- ecartament: 1.432 mm;
- greutatea la gol: 2x36 tone
- capacitatea fiecărui vagon:
- locuri pe scaune: 34
- locuri în picioare: la 4 căl./mp: 166
- locuri în picioare: la 8 căl./mp: 264
- tensiunea de alimentare: 750 Vcc(-30%, +20%)
- puterea uniorară pentru tracţiune: 4x215 Kw
- acţionare cu controler cu pornire serie-paralel şi frânare cu excitaţie separată autocompensată
- tensiune de comandă: 110 Vcc + 20% si 24 Vcc + 20%;
- sistem de comandă automată a pornirii şi frânării ramei SACVAM
- frânarea de serviciu electro-dinamică cu comutare automată pe sistemul electro-pneumatic
- frânarea în stationare cu resort
- frânarea de urgenţă pneumatică la care se suprapune frâna cu resort, cu exceptia frânei electrice
- viteza maximă: 80 Km/h
- viteza comercială: 36 Km/h
Caracteristici constructive ale Ramei Electrice de Metrou (ansamblul de 2 vagoane)
Caroseria vagonului tip IVA este o construcţie autoportantă din profile de oţel uşor aliat, prevăzute cu ferestre fixe şi rabatabile şi cu câte patru uşi pe fiecare parte a vagonului.
Alimentarea cu energie a REM se face de la şina a treia montată în laterala căii de rulare sau locuri de remizare, prin intermediul unor captatori amplasaţi pe boghiu.
Pentru manevre în depouri, REM a fost prevăzută pe acoperiş cu un pantograf, care permite deplasarea cu o viteză de maxim 15km/h.
Pentru informarea pasagerilor, REM a fost prevăzută o instalaţie de sonorizare, iar pentru comunicaţia mecanic - operator - regulator de circulaţie, o staţie de emisie recepţie radio.
Pentru exploatare pe Magistrala IV, Gara de Nord 2 – 1 Mai, REM au fost echipate cu instalaţii de protecţie şi conducere automată a trenurilor de tip ATP/ATO Dimetronic.