Trenurile BOMBARDIER MOVIA 346
Scris: 16 Feb 2011, 11:59
În cursul anilor 2003 - 2004 au fost puse în circulaţie pe Magistrala 2, 18 trenuri noi de metrou de tip BM2 (BOMBARDIER)
realizate după ultimele standarde tehnice la nivel mondial:tracţiune în curent alternativ, frânare recuperativă, ventilaţie
forţată în saloanele de călători, aer condiţionat în cabinele de conducere, intercomunicaţie între vagoane, sistem de comunicare mecanic – călători şi operator călători sistem de deschidere locală a uşilor de acces în saloane etc.
În luna iunie 2008 s-a livrat ultimul dintre cele 26 de trenuri noi tip BM21 (Bombardier), care au facut obiectul unui proiect
de achiziţie a 20 de trenuri, suplimentat ulterior cu încă 6 trenuri (Acord de împrumut cu BEI), 22 dintre aceste trenuri circulă pe Magistrala 1+3 înlocuind o parte dintre trenurile din parcul vechi de material rulant.
Restul de 4 trenuri BM21 au suplimentat parcul de material rulant al Magistralei a II-a, în vederea micşorării intervalului
de circulaţie.
Noul tren de metrou are caracteristici superioare care, din punct de vedere tehnologic, se caracterizează prin:
- fiabilitatea sporită;
- realizarea de economii în consumul energetic de până la 25%;
- costuri reduse de întreţinere;
- creşterea siguranţei şi confortului celor 1200 de călători ai unui tren;
- cele 6 vagoane comunică între ele prin coridoare de intercomunicaţie;
- sistemele de asigurare a uşilor de acces net superioare;
- trenul poate fi condus de un singur mecanic;
- sisteme de protecţie de ultimă generaţie (ATP) şi conducere automată (ATO);
- compartimentul pasagerilor posedă ventilaţie forţată;
- nivelul de zgomot este mult redus faţă de nivelul de zgomot al trenului IVA.
Caracteristici tehnice ale trenului de generaţie tip BM2 şi BM 21 (ansamblul de 6 vagoane)
- lungime peste cuple: 112.610 mm
- lăţime maximă: 3.100 mm
- încărcarea pe osie: 14 tone
- înălţime maximă de la NSS: 3.460 mm;
- înălţimea podelei de la NSS: 1.120 mm;
- ecartament: 1.432 mm;
- greutatea la gol: 173,5 tone
- locuri pe scaune: 216
- locuri în picioare : la 4 persoane/mp 984
- capacitatea totală - locuri în picioare (8 persoane/mp.): 2.184
- tensiunea de alimentare:750 Vcc sina a III-a în linie curentă şi pantograf pe liniile tehnice
- motorizare: 16 motoare asincrone a 125 KW fiecare
- acceleraţia maximă: 1,25 m/s2
- acceleraţia la frânarea de serviciu: 1,2 m/s2
- deceleraţia la frânarea de serviciu: 1,3 m/s2
- sistem de frânare controlat cu microprocesor, frâne cu saboţi
- sistemul de propulsie:
Convertizoare în tehnologie IGBT
Un convertizor la doua motoare de tracţiune
Sistem de control MITRAC
Motoare asincrone trifazate
sistemele auxiliare
2 convertizoare statice cu încărcator de baterie 400 V CA 50Hz si 110V CC
2 compresoare tip piston
- viteza maximă: 80 Km/h
Sursa: METROREX
realizate după ultimele standarde tehnice la nivel mondial:tracţiune în curent alternativ, frânare recuperativă, ventilaţie
forţată în saloanele de călători, aer condiţionat în cabinele de conducere, intercomunicaţie între vagoane, sistem de comunicare mecanic – călători şi operator călători sistem de deschidere locală a uşilor de acces în saloane etc.
În luna iunie 2008 s-a livrat ultimul dintre cele 26 de trenuri noi tip BM21 (Bombardier), care au facut obiectul unui proiect
de achiziţie a 20 de trenuri, suplimentat ulterior cu încă 6 trenuri (Acord de împrumut cu BEI), 22 dintre aceste trenuri circulă pe Magistrala 1+3 înlocuind o parte dintre trenurile din parcul vechi de material rulant.
Restul de 4 trenuri BM21 au suplimentat parcul de material rulant al Magistralei a II-a, în vederea micşorării intervalului
de circulaţie.
Noul tren de metrou are caracteristici superioare care, din punct de vedere tehnologic, se caracterizează prin:
- fiabilitatea sporită;
- realizarea de economii în consumul energetic de până la 25%;
- costuri reduse de întreţinere;
- creşterea siguranţei şi confortului celor 1200 de călători ai unui tren;
- cele 6 vagoane comunică între ele prin coridoare de intercomunicaţie;
- sistemele de asigurare a uşilor de acces net superioare;
- trenul poate fi condus de un singur mecanic;
- sisteme de protecţie de ultimă generaţie (ATP) şi conducere automată (ATO);
- compartimentul pasagerilor posedă ventilaţie forţată;
- nivelul de zgomot este mult redus faţă de nivelul de zgomot al trenului IVA.
Caracteristici tehnice ale trenului de generaţie tip BM2 şi BM 21 (ansamblul de 6 vagoane)
- lungime peste cuple: 112.610 mm
- lăţime maximă: 3.100 mm
- încărcarea pe osie: 14 tone
- înălţime maximă de la NSS: 3.460 mm;
- înălţimea podelei de la NSS: 1.120 mm;
- ecartament: 1.432 mm;
- greutatea la gol: 173,5 tone
- locuri pe scaune: 216
- locuri în picioare : la 4 persoane/mp 984
- capacitatea totală - locuri în picioare (8 persoane/mp.): 2.184
- tensiunea de alimentare:750 Vcc sina a III-a în linie curentă şi pantograf pe liniile tehnice
- motorizare: 16 motoare asincrone a 125 KW fiecare
- acceleraţia maximă: 1,25 m/s2
- acceleraţia la frânarea de serviciu: 1,2 m/s2
- deceleraţia la frânarea de serviciu: 1,3 m/s2
- sistem de frânare controlat cu microprocesor, frâne cu saboţi
- sistemul de propulsie:
Convertizoare în tehnologie IGBT
Un convertizor la doua motoare de tracţiune
Sistem de control MITRAC
Motoare asincrone trifazate
sistemele auxiliare
2 convertizoare statice cu încărcator de baterie 400 V CA 50Hz si 110V CC
2 compresoare tip piston
- viteza maximă: 80 Km/h
Sursa: METROREX