Locomotiva Electrica seria 42 este unica in Romania ( este doar o locomotiva cu aceasta serie) . Ea a fost transformata din seria 40 in seria 42. Aceasta locomotiva a fost creata pentru a atinge viteze superioare necesare in traficul feroviar de viteza , iar in prezent ea circula ca si "Personal" ruta Bucuresti-Obor-Calarasi.
Iata cateva din datele ei tehnice: - Formula osiilor Co'Co' -V max: 200-225 km/h (Pe o infrastructura special de viteza aceasta fiind prezenta la poligonu de testare din Faurei) -Greutatea totala 120 t -Sarcina pe osie 20 (21) t -Forta de tractiune nominala la nivelul bandajului 28,5 tf - Forta de tractiune de durata la nivelul bandajului 26,5 tf - Forta de tractiune la pornire 42 tf. -Inaltimea peste pantograful coborat 4.500 mm -Distanţa între pivoţi: 10.3 m
Iata o poza cu Seria 42 :
42-0302-2D_2 1.jpg
Iar acum o poza cu originala serie 42 din Microsoft Train Simulator :
SView 2010-03-26 18-43-43-79.jpg
Si iata un reportaj cu viteza stabilita de aceasta locomotiva :
In aceasta imagine este prezenta fosta locomotive electrica 42 care a fost declasata:
Inpresionanta aceasta locomtiva..Chiar daca nu este ICOLIZATA ea a prins suprinzatoarea viteza de 200 km/h la Faurei..Din pacate doar acolo poate merge cu viteza aceasta momentan
din cate stiu eu ..si mia zis un mecanic .. 092 pare sa fi fost prima clasa 42, si chiar cred k merge super bine masina ..am fost cu ea si am ramas uimit la cum merge
Aleargă în vănt mănâncă şine Şi electroni zvâcnesc în vene Dar pulsul monstrului titanic, E anonimul, un mecanic.
Intr-adevar 122 si 302 au fost singurele locomotive construite din uzina pentru a fi apte de 200 Km/h, avand carcasa si boghiurile intarite. Celelalte locomotive nu pot fi apte pentru 200 Km/h, dat fiind ca cele de serie mica au centrul de greutate pe sasiu spre deosebire de cele de serii mai mare care au centrele de greutate modificate. 092 a fost dintotdeauna locomotiva obisnuita de serie, si a fost convertita din clasa 40 in clasa 41, undeva in anii '80.
"Generalul" a fost 122 care in 1987 a prins pe tronsonul Floresti Prahova–Buda 204 km/h, neoficial se spune ca s-a ajuns la viteza de 216 km/h dar cred ca viteza asta a fost atinsa ulterior de 302 pe inelul de la Faurei asta cu vreo 5-6 ani in urma!
Pentru omologare la viteze de 200 km/h si 40-2003-2 a trecut testul de viteza pe inelul de la Faurei:
Ultima oară modificat de Sandokan pe 14 Ian 2011, 13:34, modificat 1 dată în total.
Uite asta este o informatie pe care nu o stiam. Iti multumim si ma bucur ca avem printre noi un adevarat cunoscator al locomotivelor din aceasta clasa!
P.S. Eu unul nu te cunosc, dar apreciez ceea ce scrii - asta pentru a nu interpreta careva ca te-as fi pus eu sa faci anumite afirmatii, pentru ca sunt convins ca asa se va spune.
1. Din fericire pentru mine nu sriu pe nicaieri la comanda! 2. Mi-a placut de General pentru ca era mandria CFRului, el fiind si echipat in acest fel (boghiuri, transmisie) in primul rand pentru trenul prezidential si teste pentru vagoanele AVA! Nu stiu de ce a fost declasat si inlocuit cu 302, dar sper sa aflu din surse sigure!
Ai dreptate. Generalul alaturi de alte cateva masini din tara asta, au personalitate si au facut istorie. Daca poti afla cat mai multe lucuri interesante despre ea, le asteptam cu interes! Tin sa-ti urez bun venit pe forumul nostru si sper din tot sufletul sa te simti bine la noi!
Am o nelamurire In poza cu 122 se vede ca aceasta locomotiva e clasa 41. E o poza veche dinaintea trecerii la clasa 42 sau nu a fost niciodata inmatriculata in clasa 42??
Vad ca placuta cu anu fabricatiei nu e a ei. Un lucru foarte ciudat. Pe ea scrie ELECTROPUTERE CRAIOVA-ROMANIA 1991. Probabil e luata de la o alta locomotiva. Si in poza cu schema veche se observa ca are aceeasi placuta cu anul fabricatiei ca si astazi (ma refer la 122)
1.42-0302 detine recordul de viteza la noi in tara, intr-adevar pe tronsonul Floresti Prahova-Buda. A prins 226-227 km/h (nu se poate sti exact pentru ca vitezometrul nu indica mai mult de 200 km/h, dar acul era dat bine peste 200) in anul 1998 cu un AVA si un vagon dinamometric.
2. 41-0122 a fost prima care a depasit 200 km/h, dar informatia cum ca boghiurile au fost transferate la 42-0302 e TOTAL ERONATA.
3. Boghiurile lui 41-0122 (Generalul), au ramas la Institutul de Cercetari Feroviare, actualul CENAFER cand s-a "produs" ICOL-izarea ei si sunt in stare perfecta de functionare, fiind conservate si tinute ca material didactic si sursa de inspiratie pentru cercetari ulterioare sau imbunatatiri.
3. 42-0302 este acum la Brasov pentru un RR din cate am inteles sau pentru o rebandajare...si da, stiu ca avea roti monobloc, dar o sa ii puna de 160 si se alege praful si de asta, o sa ramana doar numarul de ea
poate pentru rebandajare ca aia de la bv nu mai au bani deloc pentru RK-uri(avem masina ce sta de 2ani acolo si nici un surub nu au sa ii puna) si RR mai bine nu ii fac acolo ca se alege cu cea mai proasta vopsea posibila
Aleargă în vănt mănâncă şine Şi electroni zvâcnesc în vene Dar pulsul monstrului titanic, E anonimul, un mecanic.
imi aduc aminte ca itr-o expeditie d-a mea la Brasov, m-am rezemat obosit de un Sulzer, si din greseala a cazut tencuiala de pe el! DA!!! TENCUIALA, ca pe sub vopsea nu avea chit, nici macar ipsos, ci adeziv pentru faianta in grosime de 5 mm!
vlaicuandrei scrie:42-0302 detine recordul de viteza la noi in tara, intr-adevar pe tronsonul Floresti Prahova-Buda. A prins 226-227 km/h (nu se poate sti exact pentru ca vitezometrul nu indica mai mult de 200 km/h, dar acul era dat bine peste 200) in anul 1998 cu un AVA si un vagon dinamometric.
Dupa cate am inteles de la Krupp doar marginile au fost vopsite. Asta se vede pentru ca albul respectiv este cu mult mai proaspat. Am inteles ca doar atat le-a fost permis.
Pentru ca am facut parte din "echipa de cosmetizare" o sa vin cu niste precizari. Banii pentru tot au fost pusi din buzunarul echipei (vopsea, diluant, pensule, detergent, perii, mop si matura, aproximativ 2 milioane). S-a facut in felul urmator: 1. Spalarea si curatarea pe cat posibil a locomotivei la exterior si la interior (post si sala). 2. Degresarea si vopsirea integrala a scafelor cu tot cu centrale (plus inelele din jurul centralelor revopsite in negru). 3. Intr-adevar, s-a incercat stergerea grafului de pe bot. Singura varianta in care mergea era cu diluant si perie de sarma, dar se lua cu tot cu vopseaua originala, asa ca s-a renuntat la idee. 4. Coltarele au fost vopsite in alb si schimbate,pentru ca cele vechi aveau gauri in ele (la fel si becurile din interior). Treburile de "finete" care nu se pot observa decat din apropiere sunt: - Tampoanele, carligul de remorcare, plugul (dunga alba de pe lateral si dunga alba de dedesubt), capetele buloanelor de la cupla, capacele de la fostele coltare de langa tampoane, scarita de langa ele, grilajul de la disjunctor, coarnele de la pantografe, marginile grilajului de la ventilatie, dunga alba de la "botul de rechin" si traversa dansanta cu buloanele de prindere.